ترس از شروع کار | 5 دلیل ترس از شروع کار

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ترس از شروع کار یکی از فوبیاها و ترس های غیر منطقی است. زمانی که این ترس بر شما غلبه می‌کند به راحتی نمی‌توانید کار جدیدی را آغاز کنید. معمولا این افراد هدف دارند اما هیچ تلاشی برای شروع ندارند. به دلیل اینکه شاید با شکست روبرو شوند و بارها زمین بخورند، از شروع دوباره هراس دارند. در آینده نیز این افراد با پشیمانی سخن می‌گویند. که کاش می‌توانستند در گذشته کارهای بهتری انجام می‌دادند تا با پیشرفت روبرو بودند.

اما اگر به طور دقیق از این افراد سوال کنید که دلیل چنین رفتاری چیست و چرا در گذشته تلاش نکرده اند؛ تقصیر را گردن دیگران می‌اندازد و آنها را مقصر داستان می‌شمارند. اما دلیلی اصلی عدم پیشرفت؛ فوبیایی به نام ترس از شروع کار می‌باشد. برای درمان و جلوگیری از این رفتار حتما باید از روانشناس راهنمایی بگیرید. جهت دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از شروع کار می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

ترس از شروع کار

ترس از شروع کار چیست؟

یکی از فوبیاهایی که بسیار زیاد در اطراف خود مشاهده می‌کنیم، ترس از شروع کار است. این ترس یکی از اصلی ترین دلایل برای عدم موفقیت و پیشرفت است. حتی افرادی که به این ترس مبتلا هستند؛ زمانی به خودشان می‌آیند که دیگر توانی برای پیشرفت ندارند.

این افراد دلیل عدم پیشرفت خود را موانع دیگری مانند بی پولی، دخالت خانواده و … تلقی می‌کنند. و عده بسیار کمی وجود دارند که دلیل اصلی را ترس‌از شروع کار می‌دانند. به طور کلی این ترس مانع بزرگی برای موفقیت و پیشرفت است. و باعث می‌شود که فرد در هیچ زمینه ای از زندگی موفق نباشد.

ترس از شروع کار یکی از بزرگ ترین ترس های ما می‌باشد که عده زیادی از افراد به آن دچار هستند. همیشه افرادی که موفق هستند بر این ترس خود غلبه کرده اند و ریسک را به جان خریده اند. فرد موفق بارها به این موضوع فکر کرده است که اگر تلاش نکند هیچ پیشرفتی در زندگی نخواهد داشت. به همین دلیل تلاش کرده است تا موفقیت را به دست آورد. در این مقاله نشانه ها، دلایل و روش های غلبه بر ترس‌از شروع کار را توضیح داده ایم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

نشانه های ترس از شروع کار

ترس از شروع کار نشانه هایی را دارد. افرادی که به این ترس مبتلا هستند معمولا با نشانه های زیر کاملا قابل تشخیص هستند. در این بخش مقاله نشانه های ترس‌از شروع کار را توضیح داده ایم.

? استرس بی دلیل

? اضطراب

?عدم موفقیت

? هدف بدون برنامه

? نگرانی بیش از اندازه

?عدم ریسک

? نگرانی از شکست

? بی اعتمادی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترس از شکست کلیک کنید.

دلایل ترس از شروع کار

ترس از شروع کار به دلایل مختلفی بستگی دارد. که در این بخش مقاله به این دلایل اشاره کرده ایم. البته لازم است ذکر کنیم که این ترس به نوعی فوبیا است و با غلبه بر آن می‌توانید پیشرفت کنید. در این بخش مقاله راجع به دلایل ترس‌از شروع کار توضیح داده ایم.

? وراثت | ترس از شروع کار

یکی از دلایل ترس از شروع کار، وراثت است. افرادی که والدینشان هرگز ریسک نکرده اند؛ فرزندانی با ترس‌از شروع کار پرورش می‌دهند. در واقع این افراد زندگی خطی را به کودکان خودشان آموزش می‌دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترس از موفقیت کلیک کنید.

? تربیت اشتباه خانواده

تربیت اشتباه خانواده از دیگر دلایل ترس از شروع کار است. افرادی که در خانواده هایی بدون موفقیت و بی هدف رشد کرده اند، زندگی موفقیت آمیزی نخواهند داشت. این افراد معمولا تربیت اشتباهی از سوی والدین دیده اند و هرگز مورد حمایت و پیشرفت قرار نگرفته اند.

? اطرافیان نامناسب

دوستان، اطرافیان، آشنایان و خانواده بسیار زیاد در زندگی ما نقش دارند. زمانی که نتوانید در روند زندگی با افراد موفق و مناسبی برخورد داشته باشید، در دام افراد نامناسب خواهید افتاد. اطرافیان ما رفتارهایی که از خود نشان می‌دهند؛ یا مانع زندگی ما و یا باعث پیشرفت می‌شوند. بنابراین اطرافیان در ترس از شروع کار ما نیز دخیل هستند.

? اعتماد به نفس کم | ترس از شروع کار

افرادی که از اعتماد به نفس کمی برخوردارند، ترس از شروع کار دارند. این افراد هرگز ریسک نمی‌کنند و خود را لایق موفقیت و پیشرفت نمی‌دانند. بنابراین برای رفع این مشکل باید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

? استرس و اضطراب

اضطراب و استرس یکی از بارزترین دلایل ترس از شروع کار است. افرادی که دائم در حال تجربه استرس و اضطراب هستند؛ هرگز توانایی پیشرفت نخواهند داشت. همیشه نگران زندگی خود هستند که مبادا با شکست روبرو شوند. و همین امر موضوعی برای عدم پیشرفت و موفقیت آنها می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلالات اضطرابی کلیک کنید.

راهکار غلبه بر ترس از شروع کار

راهکار غلبه بر ترس از شروع کار

برای رفع و غلبه بر ترس از شروع کار؛ حتما باید چندین تکنیک را انجام دهید. در این بخش مقاله به این تکنیک ها اشاره کرده ایم.

✨ دلیل ترس خود را شناسایی کنید

اولین راهکار برای غلبه بر ترس از شروع کار، شناسایی و ارزیابی است. در این مورد حتما باید دلیلی که مانع از پیشرفت و ترس‌از شروع کار می‌شود را شناسایی کنید. برای ریشه یابی حتما از روانشناس و مشاورین متخصص کمک بگیرید.

✨ به موفقیت فکر کنید

یکی از راهکارهای غلبه بر ترس از شروع کار، فکر به موفقیت است. افرادی که به موفقیت فکر می‌کنند؛ به مرور زمان موفق نیز خواهند شد. به این فکر کنید که هر شکستی با موفقیت همراه است و هر تلاشی با خود موفقیت به دنبال دارد. در این صورت باید خود را لایق موفقیت بدانید.

✨ به بدترین و بهترین اتفاق فکر کنید

برای غلبه بر ترس از شروع کار، باید به بهترین و بدترین اتفاق فکر کنید. تا نگرانی های شما کم شود. در بدترین شرایط به احتمال زیاد تمام سرمایه خود را از دست خواهید داد. و با بهترین اتفاق در زندگی بسیار موفق خواهید شد. و موفقیت همیشه همراه خود موفقیت به دنبال دارد.

✨ اعتماد به نفس خود را افزایش دهید

برای غلبه بر ترس از شروع کار، اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. زمانی که اعتماد به نفس کمی داشته باشید؛ پیشرفت نخواهید کرد. ما افزایش اعتماد به نفس همراه با موفقیت است. برای افزایش اعتماد به نفس از روانشناس راهنمایی بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اهمال کاری کلیک کنید.

✨ از روانشناس راهنمایی بگیرید

به دلیل اینکه ترس از شروع کار همراه با اضطراب، استرس و اعتماد به نفس کم است؛ همه افرادی که با ترس‌از شروع کار روبرو هستند؛ باید از روانشناس راهنمایی بگیرند. روانشناس تمامی این موضوعات را بررسی می‌کند و بهبود آن کمک می‌کند. برای آشنایی با انواع روش های درمان فوبیا کلیک کنید.

کلام آخر

همه انسان ها همراه خود ترس های زیادی را دارند. اما برخی از این ترس ها مانند ترس از شروع کار، مانع پیشرفت و موفقیت می‌شود. به همین دلیل باید این ترس را درمان کرد. برای غلبه و درمان حتما از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از شروع کار می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره استرس با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره