برخورد با آدم های دورو و فریبکار چگونه باید باشد ؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

برخورد با آدم های دورو و فریبکار کمی دشوار است. در واقع به دلیل اینکه آنها همواره در حال نقش بازی کردن و پنهان کردن شخصیت واقعی خود هستند؛ دیگران را دچار سردرگمی و گیجی می‌کنند. دیگران نمی‌دانند که آیا این رفتار واقعی است و یا در حال نشان دادن چیز دیگری هستند. ویژگی دورویی و تظاهر به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. همچنین این موضوع تا حد زیادی روابط اجتماعی افراد را تحت تاثیر قرار داده و دچار مشکلات زیادی می‌کند. از طرفی برخورد و مواجهه با چنین افرادی بسیار دشوار است. چرا که آنها این موضوع را نپذیرفته و یا آن را انکار می‌کنند. اما باید دیگران از آنها فاصله گرفته و یا به روشی این مورد را به آنها گوشزد کنند. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه برخورد با آدم های دورو و فریبکار می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

برخورد با آدم های دورو

در هر جمعی فردی حضور دارد که همیشه به یک شکل رفتار نمی‌کند. در واقع او در ظاهر به یک شکل و در باطن به شکل دیگری است. این نوع پنهانکاری تا حدی در همه ما وجود دارد؛ اما گاهی این اختلاف بسیار زیاد شده و منجر به بروز مشکلاتی در ارتباطات و جنبه های مختلف زندگی مان می‌گردد. تا جایی که ارتباط با چنین افرادی مخرب و آسیب زا بوده و سلامت روان ما را مورد تهدید قرار می‌دهد. از همین رو بهتر است نشانه‌های آدم های دورو شناخته و تاجای ممکن از آنها دوری کنیم. حتما درباره نشانه های تظاهر به خوب بودن بخوانید.

روش های برخورد با آدم های دورو

روش های برخورد با آدم های دورو

برخورد با آدم های دورو، روش های مختلفی دارد. اما شما ابتدا از بابت دورویی طرف مقابل مطمئن شده و سپس در این زمینه اقدام کنید. افراد نباید در این مورد عجولانه عمل کرده و واکنش‌های تندی از خود بروز دهند. بلکه باید شرایط را در نظر گرفته و از روش‌های درست استفاده کنند. در این قسمت به بررسی این روش ها می‌پردازیم.

برای درک بهتر مساله حتما درباره نشانه‌های شخصیت نمایشی بخوانید.

?نشنیده گرفتن

بهتر است در ابتدا در برخورد با آدم های دورو حرف های آنها را نشنیده بگیرید. این بدان معنا نیست که وجود آنها را نادیده بگیرید و یا به طور کلی به آنها اهمیت ندهید. اما برای محافظت از خود در مقابل چنین افرادی، نباید حرف های آنان را باور کرد و یا هرچه آنها می‌گویند را پذیرفت.

?درک قصد و نیت این افراد

طبیعتا آدم های دورو نیز از حرف های خود قصد و نیاتی دارند. همچنین نباید در برخورد با ادم های دورو برداشت ساده انگارانه از حرف های آنان داشت. احتمالا آنها در تلاش هستند تا پیغامی را به ما برسانند. به همین دلیل بهتر است به جای توجه کردن به حرف های معمولی آنها به نیت و هدف آنها توجه کرده تا از این طریق از این موضوع پیشگیری کرد.

?برخورد آرام

بهتر است در برخورد با آدم های دورو برخورد آرام و خونسردانه ای داشت. گاهی چنین افرادی کاملا به دنبال این موضوع هستند تا شما را تحریک کرده و عصبانی کنند. اما بهتر است در چنین شرایطی به فرد دورو را به هدف خود نرسانده تا حد امکان آرام برخورد کرد.

پشنهاد می‌شود که حتما روی مهارت های ارتباطی خود کار کنید.

?صبوری در برخورد با آدم های دورو

از طرفی در برخورد با آدم های دورو باید صبوری کرد. در واقع بهتر است افراد این وضعیت را تحمل کنند تا در مقابل آن واکنش بدی نشان دهند. برخی از افراد دورو را نمی‌توان به طور کامل از زندگی حذف کرد و یا از آنان فاصله گرفت. از همین رو تنها باید این اوضاع را تحمل نموده و صبر کرد.

?به اتمام رساندن مکالمه

اگر در برخورد با آدم های دورو، از کوره در می‌روید و در هیچ شرایطی نمی‌توانید این موضوع را تحمل کنید؛ بهتر است به مکالمه پایان داده و حتی آن را مکان را ترک کنید. آرامش خود را در اولویت قرار داده و با احترام بحث را عوض کنید.

?کمتر کردن ارتباط با این افراد

بهتر است تا حد امکان به جای برخور با آدم های دورو، ارتباط خود را با چنین افرادی کمتر کنید. چرا که در چنین شرایطی بسیار احتمال دارد بعد از مدتی شما هم مانند فرد دورو رفتار کنید. فاصله گرفتن از چنین افرادی نه تنها برای سلامت روان خودمان بهتر است؛ بلکه فرد دورو را نیز متوجه رفتارهای اشتباهش می‌کند.

حتما از کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

نشانه های آدم های دورو

بهتر است در ابتدا نشانه های رفتاری آدم های دورو را شناسایی کرده و در قدم بعدی در برخورد با آنها اقدام کنید. این افراد معمولا در حرف های خود بسیار دورغ می‌گویند. همچنین در رفتارهای خود اغراق کرده و به طور کلی نشانه های شخصیت نمایشی را دارا هستند.

آنها حرف‌های خود را به راحتی فراموش کرده ودر برخورد با اطرافیان خود رنگ عوض می‌کنند. همچنین ثبات شخصیتی و خلق و خویی نیز ندارند. اینها تنها بخشی از نشانه‌های رفتاری اینگونه افراد است. به طور کلی اطرافیان می‌توانند بعد از مدتی از این موضوع مطلع شده و در برخورد با آدم های دورو، مواردی را در نظر داشته باشند. برای اطلاع از نحوه برخورد با افراد حسود کلیک کنید.

چگونگی برخورد با آدم های دورو

همچنین روش های دیگری دیگری برای برخورد با آدم های دورو وجود دارد. برخی از آنها شامل موارد زیر می‌شود.

تعیین مرزی مشخص: در برخورد با آدم های دورو باید حد و مرز خود را با آنها مشخص کرده و اجازه ندهید تا بیش از حد با شما احساس صمیمیت و راحتی کنند. این موضوع به نفع خودتان است چرا که چنین افرادی به اصطلاح حذب باد بوده و احتمالا به شما نیز آسیب هایی می‌زنند.

پرهیز از تظاهر: سعی نکنید در برخورد با آدم های دورو مانند آنها رفتار کرده و تظاهر کنید. این مقابله به مثل نه تنها موثر نیست؛ بلکه تاثیرات بدتری نیز برای افراد دارد.

انتقاد درست از آنها: به صورت درست از آنها انتقاد کرده؛ چرا که پافشاری و یا استفاده از روش های افراطی، نتیجه عکس می‌دهد. این موضوع را تنها یک یا دوبار به آنها گوشزد کرده و بعد از آن دیگر این موضوع را تکرار نکنید.

آمادگی برای قطع ارتباط: آماده باشید تا هر زمان بتوانید ارتباط خود را با چنین افرادی قطع کنید. از آنجایی که ارتباط و برخورد با آدم های دورو بی فایده است؛ بهتر است ارتباط خود را کمرنگ کرده و بعد از مدتی کلا با آنها ارتباط نداشته باشید.

برای آگاهی از اصول آداب و معاشرت در زندگی کلیک کنید.

برخورد با آدم های دورو در محل کار

برخورد با آدم های دورو در محل کار

همانطور که قبلا هم به آن اشاره کردیم؛ افراد دورو در همه مکان ها حضور دارند. به همین دلیل اطلاع از نحوه برخورد با آنها حائز اهمیت است. برای مثال در محل کار نمی‌توان به طور کامل از چنین افرادی فاصله گرفت و یا حتی با آنها برخورد قاطعانه ای داشت. اما از طرفی دیگر نباید با آنها صمیمی شد و بهتر است ارتباط با او را تنها در حد یک همکار نگه دارید. تمرکز خود را بر انجام وظایف خود حفظ کرده و درگیر حاشیه نشوید. برای اطلاع از راه های شناسایی افراد قابل اعتماد و غیرقابل اعتماد کلیک کنید.

سخن پایانی

برای بیشتر افراد برخورد با آدم های دورو بسیار ناراحت کننده و حتی عجیب است. چرا که اصلا نیازی به تظاهر و دورویی وجود ندارد و افراد به راحتی می‌توانند در مورد مسائل و مشکلات خود با یکدیگر صحبت کنند. برای اینگونه افراد، چنین رفتارهایی تبدیل به عادت شده و دیگر نمی‌توانند از آنها دست بردارند. بهتر است در چنین شرایطی اگر روش های بالا موثر نبود؛ افراد با یک روانشناس مشورت کرده و هم به خود و هم فرد مقابل در این مورد، کمک کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه برخورد با آدم های دورو و فریبکار می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره