افراد قابل اعتماد و غیر قابل اعتماد | 10 ویژگی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

افراد قابل اعتماد و غیر قابل اعتماد ویژگی های رفتاری متفاوتی دارند. معمولا همه‌افراد‌ علاقه دارند تا با افراد قابل‌اعتماد در ارتباط باشند. افراد قابل‌اعتماد ویژگی هایی مانند رازداری، مسئولیت پذیری و … دارند که برای دیگران خوشنود و خوب بنظر می‌آید. اما تعداد بی شماری از افراد غیر قابل‌اعتماد دوری می‌کنند. افراد غیر قابل‌اعتماد معمولا از دیگران بدگویی می‌کنند، دیگران را به سخره می‌گیرند. با وجود تمام ویژگی های منفی این افراد آیا دوستی و برقراری رابطه صحیح است؟ اگر با مطالعه این مقاله متوجه شدید که با افراد‌ غیر‌ قابل اعتماد در ارتباط هستید، سعی کنید با کمک روانشناس از این افراد دوری کنید و آسیب های وارده به خود را ترمیم کنید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

فهرست مطالب

برای دریافت مشاوره در زمینه فردی در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

افراد قابل اعتماد و غیر قابل اعتماد

افراد قابل اعتماد، ذهن نو

همیشه این سوال را از خود بپرسید آیا دوست، شریک احساسی یا همکار من قابل اعتماد است یا غیر قابل اعتماد؟ اگر با بررسی ویژگی های دوستان خود متوجه شدید که در دسته افراد غیر قابل‌اعتماد قرار دارند، از آنها دوری کنید و سعی کنید تا با افراد قابل اعتماد ارتباط برقرار کنید.

لذت برقراری ارتباط با افراد‌قابل اعتماد همیشه وجود دارد. نهایت ارتباط با افراد‌یر قابل اعتماد افسردگی، اضطراب، گوشه گیری و تنهایی است. همیشه باید در انتخاب دوست دقت داشته باشید و با افرادی‌درد و دل کنید که قابل‌اعتماد باشند. در ادامه در رابطه با ویژگی افراد‌قابل اعتماد و غیر قابل‌اعتماد صحبت کرده ایم که به شما در تشخیص این افراد کمک خواهد کرد.

برای آشنایی با حدود رابطه با دوست صمیمی کلیک کنید.

ویژگی افراد قابل اعتماد

رابطه دوستی، خانوادگی و عاشقانه با افراد قابل اعتماد برای همه خوشنود است. زمانی که با افراد‌ قابل اعتماد هم کلام می‌شوید، تجربه صحبت با فرد سالم را می‌چشید. در ادامه در رابطه با ویژگی های افراد‌قابل اعتماد توضیح داده ایم.

1. رفتارهای مثبت دارند

همه مردم علاقه دارند تا با افراد قابل اعتماد در ارتباط باشند. در واقع افراد‌ قابل اعتماد رفتارهای مثبت و خوب دارند. یعنی برای خود و دیگران احترام و ارزش قائل هستند. خودشان را نمی‌گیرند و با همه افراد با مهربانی رفتار می‌کنند.

2. با دیگران همدلی می‌کنند | افراد قابل اعتماد

افراد قابل اعتماد معمولا سعی دارند تا خود را جای دیگران بگذارند. این افراد همدلی می‌کنند و برای اینکه زندگی را از زاویه دید دیگران ببینند خود را جای آنها می‌گذارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهارت همدلی کردن کلیک کنید.

3. راز شما و بقیه را به دیگران نمی‌گویند

افراد قابل اعتماد رازنگهدار هستند. این افراد معمولا درد و دل ها و رازهایی که از دیگران می‌شنوند پیش خود نگه می‌دارند. برای درد و دل و مکالمه در رابطه با رازهایتان از افراد‌قابل‌اعتماد کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه چگونگی رازداری کلیک کنید.

4. به اصول و قوانین پایبند هستند

مردم همیشه در جستجوی رابطه ای هستند که شخص مقابل به قوانین و اصول پایبند باشند. افراد قابل‌اعتماد علاوه بر اینکه به اصول پایبند هستند، همیشه در جستجوی حقیقت و راستی می‌باشند.

5. معتبر و راستگو هستند | افراد قابل اعتماد

افراد قابل اعتماد بسیار معتبر و راستگو هستند. این افراد حتی زمانی که موقعیت پیش رو به نفعشان نباشد دروغ نمی‌گویند. به خاطر همین خصلت شان هست که حضور این افراد به شما احساس آرامش می‌دهد.

6. به دیگران کمک می‌کنند

معمولا افراد قابل اعتماد برای کمک به دیگران در تلاش اند. اگر فردی از آنها درخواست کمک کند دست رد به درخواست آنها نمی‌زنند و برای کمک به دیگران همیشه اولین نفر اقدام می‌کنند.

7. توانا و مهربان هستند

افراد قابل اعتماد همیشه در حال کسب دانایی و توانایی هستند. معمولا با افرادی معاشرت می‌کنند که به دانایی آنها چیزی اضافه کند. در هر سن و سالی که باشند برای کسب علم و دانش تلاش می‌کنند.

8. همیشه در دسترس هستند | افراد قابل اعتماد

افراد قابل اعتماد برای کمک رسانی و حمایت از دیگران همیشه در دسترس هستند. و زمان خودشان را وقف کمک به دیگران می‌کنند.

9. بسیار مسئولیت پذیر هستند

افراد قابل اعتماد بسیار مسئولیت پذیر هستند. اگر کاری را به افراد قابل‌اعتماد بسپارید مطمئن باشید که به درستی انجام می‌شود. این افراد برای کمک به دیگران نیز همیشه داوطلب می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه افزایش مسئولیت پذیری کلیک کنید.

ویژگی افراد غیر قابل اعتماد

افراد غیر قابل اعتماد، ذهن نو

افراد غیر قابل اعتماد ویژگی هایی دارند که به وضوح‌قابل مشاهده است. همه افراد‌ تقریبا در برهه ای از زندگی با آدم های غیر قابل‌اعتماد روبرو شده اند. و تقریبا نیمی از جمعیت با نشانه های افراد‌غیر قابل اعتماد آشنا هستند. در ادامه در رابطه با ویژگی افراد غیر قابل اعتماد صحبت کرده ایم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

1. به راحتی آب خوردن دروغ می‌گویند | افراد غیر قابل اعتماد

افراد غیر قابل اعتماد بسیار دروغگو هستند. به دلیل اینکه تلاش دارند اعتماد دیگر افراد را جلب کنند دست به دروغگویی می‌زنند. معمولا به افراد دروغگو نمی‌توان اعتماد کرد و با هر دروغی که به شما گفته می‌شود و متوجه می‌شوید، به تدریج اعتماد خود را پیش شما از دست خواهند داد. به طوری که هر زمان حتی وقتی که در حال بیان حقایق است احساس می‌کنید دروغ می‌گوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علت دروغگویی کلیک کنید.

2. غم و ناراحتی را به سادگی به شما منتقل می‌کنند

راهنمایی و نصیحت افراد غیر قابل اعتماد، ناراحتی شماست. این افراد سعی دارند با گفتن جمله “نصیحتت می‌کنم”، شما را آزرده کنند و حس غم و اندوه را به شما منتقل کنند. تمام این تلاش ها به این دلیل است که علاقه ای به خوشحالی شما ندارند و دوست ندارند که شاهد حال خوب شما باشند.

3. به ارزش های افراد اهمیتی نمی‌دهد

تمام افراد برای خود ارزش هایی را در نظر گرفته اند و پایمال شدن ارزش های آنها باعث ناراحتی شان خواهد شد. افراد غیر قابل اعتماد هرگز به ارزش ها، عقاید و اهداف دیگران احترام نمی‌گذارند و همیشه در جستجوی راهی برای بی ارزش کردن اهداف دیگران هستند.

پیشنهاد می شود که ختما مقاله چرا نباید همه اسرار را به دوست گفت بخوانید.

4. حسادت را کاملا نشان می‌دهند

همیشه باید مراقب افرادی باشید که نسبت به کارهای دیگران و شما حسادت می‌کنند. افرادی‌که علاقه ندارند موفقیت دیگران را ببینند و همیشه در تلاش هستند تا موفقیت های شما را بیهوده و کوچک بشمارند، افراد غیر قابل‌اعتماد هستند. افراد حسود به سادگی با دیگران دشمن می‌شوند و نسبت به برنامه ریزی ها، اهداف و موفقیت دیگران واکنش تند نشان می‌دهند. اگر نمی‌توانید احساسات طرف مقابل خود را بفهمید حتما درباره ویژگی آدم های مرموز بخوانید.

5. افراد غیر قابل اعتماد هرگز با کسی درد و دل نمی‌کنند

مراقب افرادی باشید که هرگز به درد و دل تن نمی‌دهند. معمولا افرادی‌که قابل اعتماد هستند با چند بار مکالمه احساس صمیمیت می‌کنند و سفره دل خودشان را باز می‌کنند. افراد غیر قابل اعتماد به دلیل اینکه خودشان سودجو هستند و درد و دل دیگران را به سخره می‌گیرند، با کسی درد و دل نمی‌کنند.

6. شکست دیگران باعث خوشحالی این افراد است

مشخصا افراد غیر قابل اعتماد با وجود شخصیتی که دارند از شکست دیگران خوشنود می‌شوند. شاید به ظاهر ناراحت باشند اما کاملا از درون خوشحال هستند. حتی شاید خوشحالی از شکست شما را به دیگران بگویند و حتی مسخره کنند.

7. افراد غیر قابل اعتماد کینه ای، عقده ای و روانی ناپایدار دارند

افراد غیر قابل اعتماد روان ناپایدار و عقده ای دارند. با حجم عظیمی از کینه روبرو هستند و برای تلافی دست به هرکاری می‌زنند. افراد غیر‌ قابل‌اعتماد اگر توانایی تخلیه عقده های خود را بر خود نداشته باشند، عقده های خود را بر سر شما خالی خواهند کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آدم های کینه ای کلیک کنید.

8. با مسخره کردن شما حالشان خوب می‌شود

اصولا افراد غیر قابل اعتماد از اینکه دیگران شما را مسخره می‌کنند خوشحال می‌شوند. این افراد از اینکه دیگران شما را تمسخر کنند و بخندند خوشنود خواهند شد. کسانی که شما را دوست ندارند معمولا با مسخره شدن شما راحت تر می‌خندند.

9. افراد غیر قابل اعتماد به راحتی خیانت می‌کنند

افراد غیر قابل اعتماد زمانی که متاهل باشند یا در رابطه ای باشند خیانت برایشان راحت است. معمولا این افراد به راحتی با جنس مخالف ارتباط برقرار می‌کنند و حس عذاب وجدان به آنها دست نمی‌دهد.

10. در رابطه با همه افراد بدگویی می‌کنند

اگر فردی دائم در حال بدگویی باشد و در رابطه با دیگران در جمع ها شروع به بدگویی و حرف های زشت می‌کنند. فردی غیر قابل اعتماد است. افراد غیر قابل‌عتماد برای اینکه شخصیت خود را در جمعی بالا ببرند معمولا از افرادی‌که نسبت به آنها سطح بالاتری دارد بدگویی می‌کنند.

حتما مقاله چه چیزهایی را نباید به دیگران گفت بخوانید.

چگونه فرد قابل اعتماد شویم؟

چگونه قابل اعتماد باشیم ، ذهن نو

همه افراد‌ حتی اگر خودشان غیر قابل‌اعتماد باشند سعی دارند با افراد قابل اعتماد معاشرت کنند و مانند آنها مورد قبول دیگران واقع شوند. برای اینکه به فرد قابل اعتماد تبدیل شویم، باید تعدادی نکات را در نظر بگیرید که در ادامه شرح داده ایم.

  • سعی کنید که خوش قول باشید.
  • همیشه صادقانه رفتار کنید.
  • دلسوزانه و مهربان رفتار کنید.
  • رازدار باشید.
  • برای دیگران دوست خوبی باشید.
  • با دیگران همدلی کنید.
  • از بدگویی و شایعه پراکنی پرهیز کنید.
  • با افراد پر دردسر معاشرت نکنید.
  • منافع بلند مدت خود را حفظ کنید.
  • قوی باشید.
  • برای قابل‌اعتماد بودن باید تلاش کنید.
  • با افراد قابل اعتماد در ارتباط باشید.
  • به خودتان ایمان داشته باشید.
  • با افراد دانا معاشرت کنید.

حتما درباره راه‌های شناخت دوست از دشمن کلیک کنید.

کلام آخر

همه افراد علاقه دارند که به شخصی قابل اعتماد تبدیل شوند. تبدیل به فرد قابل اعتماد بسیار سخت است. باید تلاش و کوشش را افزایش دهید تا بتوانید در این زمینه پایدار باشید. برای این کار لازم است تا از روانشناس و مشاورین در این حوزه مشورت بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی خدمات روانشناسی به مراجعان ارائه می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر  تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه فردی در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره