شوهرم رابطه نمیخواد | عدم تمایل شوهر به رابطه جنسی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

شوهرم رابطه نمیخواد !؟ این یکی از شکایات زنان در دوره ای از زمان است که به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. برای زنان یکی از سخت‌ترین مشکلات، بروز مشکل در مسائل جنسی و همچنین طرد شدن از طرف همسر است. رابطه جنسی از بخش های مهم رابطه و زندگی زناشویی محسوب می‌شود و بدون آن افراد احتمالا پیامدهای زیادی را تجربه کنند.

از طرفی برای زنان صحبت کردن در این مورد حتی با همسر دشوار است و به راحتی نمی‌توانند با آن مواجهه شوند. به همین دلیل به طور کلی این موضوع را نادیده گرفته و آنها هم نسبت به آن بی اهمیت می‌شوند. اما افراد بهتر است عوامل مختلف را بررسی کرده و به حل این مشکل بپردازند. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عدم تمایل شوهر به رابطه جنسی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

شوهرم رابطه نمیخواد

بر اساس پژوهش های انجام شده، تعدد روابط جنسی بعد از ازدواج به طور چشمگیر کاهش پیدا می‌کند. اما این وضعیت به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد و همیشه به معنای عدم تمایل شوهر به رابطه جنسی نیست. به طور کلی هیچ عدد مشخصی برای تعیین کیفیت و میزان رابطه جنسی مطلوب وجود ندارد. افراد باید با توجه به شرایط خود و همسر در این مورد تصمیم بگیرند.

برای همه افراد دوره های بی میلی جنسی در زندگی مشترک وجود دارد. افراد باید در قدم اول این موضوع در نظر بگیرند که آیا این مشکل به تازگی ایجاد شده است و یا از ابتدای رابطه بوده است. سپس در این مورد اقداماتی انجام دهند. برای اطلاع از عوارض نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج کلیک کنید.

دلایل عدم تمایل شوهر به رابطه حنسی

دلایل عدم تمایل شوهر به رابطه جنسی

عدم تمایل شوهر به رابطه جنسی چه در مردان و چه در زنان، دلایل مختلفی دارد. پیدا کردن علت این موضوع بسیار اهمیت دارد؛ چرا که تا حد زیادی در درمان موثر بوده و به افراد کمک می‌کند تا سریعتر این دوران را پشت سر بگذارند. برخی از این دلایل شامل موارد زیر می‌شوند. برای اطلاع از علت کم شدن میل جنسی کلیک کنید.

?بروز مشکلات جسمی یا جنسی

گاهی عدم تمایل شوهر به رابطه جنسی، به دلیل وجود مشکل در زنان نیست. برخی از مردان به دلیل ابتلا به بیماری های جسمانی مختلف و مصرف دارو و همچنین وجود مشکلات جنسی، مایل به برقراری رابطه جنسی نیستند. آنها به جای درمان، صورت مسئله را پاک کرده و رابطه جنسی را از زندگی خود حذف می‌کنند. بیماری های جسمانی به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر عملکرد جنسی افراد موثر است و آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این مورد بهتر است با یک متخصص مشورت کرده و به دنبال راهکار باشید.

?وجود اختلالات روانی | شوهرم رابطه نمیخواد

سلامت روانی در کیفیت رابطه جنسی و حتی میل به آن موثر است. افراد با وجود مشکلات روانی و یا اختلالات شخصیتی، نمی‌توانند رابطه جنسی طبیعی داشته باشند. برای مثال با وجود افسردگی فرد میل جنسی خود را تا حد زیادی از دست داده و عدم تمایل به رابطه جنسی را تجربه می‌کند. حتی گاهی داروهایی که فرد برای درمان این دسته از بیماری ها استفاده می‌کند؛ منجر به عدم تمایل شوهر به رابطه جنسی می‌شود. افراد برای برطرف کردن مشکلات روان خود باید از روش های دارودرمانی و روان درمانی به صورت همزمان استفاده کنند.

?تغییرات ناگهانی در زندگی

بروز تغییرات ناگهانی و اساسی در زندگی شخصی و حرفه ای افراد تا حد زیادی در عملکرد و میل جنسی افراد موثر است. برخی از مردان به درستی نمی‌توانند مسائل را از یکدیگر تفکیک کنند؛ به همین دلیل این موضوع بر عملکرد جنسی آنها تاثیر می‌گذارد. در چنین شرایطی افراد استرس زیادی را تجربه کرده و حتی در صورت برقراری رابطه جنسی نیز، به خوبی عمل نمی‌کنند. اتفاقاتی مانند تغییر شغل، از دست دادن عزیزان، مهاجرت و… از این قبیل هستند.

?خیانت | شوهرم رابطه نمیخواد

یکی دیگر از دلایل عدم تمایل شوهر به رابطه جنسی، وجود شخص سوم در رابطه است. افراد شاید نیاز جنسی خود را با شخص دیگری برطرف می‌کنند. به همین دلیل دیگر تمایلی به همسر خود نداشته و از او رابطه جنسی نمی‌خواهند. البته با وجود خیانت، نشانه های دیگری نیز بروز می‌کند که زنان نسبت به آنها حساس هستند. اما این مورد قطعی نیست و نمی‌توان همسر خود را به دلیل بی میلی جنسی به خیانت متهم کرد.

?مشکلات عاطفی

گاهی هر دو نفر از سلامت روان و جسمانی برخوردار بوده و هیچ گونه تغییری را در زندگی مشترک تجربه نمی‌کنند. اما با این وجود بازهم شاهد عدم تمایل همسر به رابطه جنسی هستیم. در چنین شرایطی احتمالا افراد در روابط عاطفی خود دچار مشکل هستند. میزان صمیمیت زوجین، تاثیر زیادی در کیفیت رابطه جنسی آنها دارد. گاهی به دلیل وجود اختلافات و مشکلاتی میان زن و شوهر آنها میلی به برقراری رابطه جنسی با یکدیگر ندارند.

?زایمان

در صورت زایمان و فرزندآوری نیز طبیعی است که مردان تا مدتی میلی به فعالیت جنسی نداشته باشند. از طرفی برخی از زنان بعد از زایمان به دلیل مسائل پزشکی، اصلا نباید رابطه جنسی داشته باشند. اما زوجین نباید اجازه دهند که این وضعیت برای طولانی مدت ادامه یابد. همچنین مردان نیز در این دوران باید همکاری بیشتری با زنان داشته باشند.

برای درمان دلزدگی زناشویی کلیک کنید.

عوارض عدم تمایل همسر به رابطه جنسی

فراموش نکنید که عدم تمایل شوهر به رابطه جنسی، پیامدهای زیادی در جنبه های مختلف زندگی مشترک دارد. به همین دلیل افراد باید دلیل این مشکل را پیدا کرده و در این زمینه اقداماتی انجام دهند. برخی از این عوارض، شامل موارد زیر می‌شوند.

طلاق عاطفی و جدایی

کاهش اعتماد به نفس

خیانت

وابستگی به خودارضایی و تماشای پورن

کاهش صمیمیت و دوری

برای پیشگیری از عدم تمایل شوهر به رابطه جنسی چه کنیم؟

پیشگیری از عدم تمایل جنسی شوهر به رابطه جنسی

همانطور که گفته شد؛ عدم تمایل شوهر به رابطه جنسی دلایل زیادی دارد و پیامدهایی را ایجاد می‌کند. به همین دلیل باید در این زمینه اقداماتی انجام داد. از آنجایی که رابطه جنسی یکی از خصوصی ترین بخش های زندگی مشترک هر زوجی است؛ در قدم اول بهتر است به تنهایی در این زمینه اقدام کنید و اگر تلاش های تان کارساز نبود از یک روانشناس کمک بگیرید. برای اطلاع از دلایل فرونشینی جنسی کلیک کنید.

?صحبت کردن با او به طور مستقیم | شوهرم رابطه نمیخواد

در قدم اول با همسر خود به صورت مستقیم در این مورد صحبت کنید. علت را از خود او جویا شده و به خوبی به حرف های او گوش دهید. گاهی مردان از صحبت کردن در این مورد احساس راحتی نمی‌کنند و یا نمی‌توانند دلایل خود را با همسر بیان کنند. در این زمان بهتر است از یک مشاور کمک گرفته تا علاوه بر انتقال صحیح مشکل به حل آن بپردازد.

?وقت گذرانی بیشتر با یکدیگر

اگر نشانه های عدم تمایل شوهر به رابطه جنسی را مشاهده می‌کنید؛ سعی کنید زمان بیشتری را با همسر خود سپری کرده و بیشتر از گذشته به او ابراز احساسات کنید. شاید او تنها به دنبال جلب توجه و گرفتن توجه شما است. با اینکار نه تنها میزان صمیمت میان شما افزایش می‌یابد؛ بلکه احتمالا مشکل تان نیز در زمینه جنسی برطرف می‌شود.

?اهمیت دادن به خود | شوهرم رابطه نمیخواد

گاهی زنان بعد از ازدواج دیگر به ویژگی های ظاهری خود اهمیت نداده و حتی رفتارهای آنان نیز متفاوت می‌شود. در چنین شرایطی طبیعی است که مردان نیز میل جنسی خود را از دست می‌دهند. آراستگی ظاهری و حتی توجه به بهداشت فردی همواره مهم است و افراد در زندگی مشترک نیز باید به آن اهمیت دهند. در این صورت همسر نیز احتمالا تمایل بیشتری به برقراری رابطه جنسی خواهد داشت.

?کمک گرفتن از مشاور

اگر تمام اقدامات ذکر شده بی نتیجه ماند؛ بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید. روانشناس به صورت دقیق دلایل و موضعات مرتبط با عدم تمایل شوهر به رابطه جنسی را بررسی کرده و این مشکل را با روش هایی درمان می‌کند. او در ابتدا صحبت های دو طرف را گوش کرده و به هر دوی آنها تمریناتی می‌دهد. همکاری همسر در این شرایط بسیار مهم است.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

سخن پایانی

بعد از شروع زندگی مشترک و گذشت مدتی از آن برای بسیاری از زنان این سوال مطرح می‌شود که چرا شوهرم رابطه نمیخواد! اما آنها به بسیاری از نکات توجه نمی‌کنند. این موضوع دلایل زیادی دارد. همچنین اگر نادیده گرفته شود و یا برای مدت زمان طولانی ادامه یابد؛ پیامدهای زیادی را به بار می‌آورد.

به همین دلیل باید به موقع علل مشکل را شناسایی کرد و اقداماتی انجام داد. مشکلاتی که در زندگی جنسی افراد ایجاد می‌شوند؛ می‌توانند جنبه های دیگر زندگی را تحت تاثیر قرار دهند به همین دلیل بهتر است هرچه سریعتر از یک متخصص کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عدم تمایل شوهر به رابطه جنسی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره