فرونشینی جنسی چگونه در مردان و زنان احساس می شود؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

فرونشینی جنسی مرحله ای بعد از ارگاسم است که در آن افراد تقریبا حس آرامش و بی حالی را تجربه خواهند کرد. از زمان شروع رابطه جنسی تا پایان آن مراحل مختلفی وجود دارد که واکنش های بدنی و روانی افراد نسبت به آنها متفاوت است. حتی زمان تجربه فرونشینی نیز در افراد متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. در این مرحله بدن به حالت قبل از برانگیختگی برگشته و شاید حتی دیگر تمایلی به رابطه جنسی مجدد نداشته باشند.

فرونشینی در برخی بسیار سریع و در برخی دیگر شاید حتی تا ساعت ها طول بکشد. فرونشینی جنسی در مردان گاها تا چند روز طول کشیده و نمی‌توانند مجدد رابطه جنسی داشته باشند. برای دریافت مشاوره جنسی تلفنی وحضوری کلیک کنید.

فرونشینی جنسی

فرونشینی جنسی نیز مانند دیگر مراحل رابطه جنسی در زنان و مردان دارای تفاوت هایی است که به عوامل مختلفی بستگی دارد. شاید بدن در این مرحله تحریک پذیری را تجربه کند و واکنش های مختلفی نسبت به محرک های مختلف نشان دهد. در چرخه پاسخ جنسی که دارای 4 مرحله است؛ بسیار اهمیت دارد که همه مراحل به ترتیب انجام شوند.

این چهار مرحله شامل برانگیختگی، اوج لذت جنسی، ارگاسم و فرونشینی جنسی می‌شود. همه افراد این مراحل را طی می‌کنند. اما ترتیب مراحل در آنها متفاوت است. شناخت زمان و ترتیب این مراحل در کیفیت رابطه جنسی بسیار اهمیت خواهد داشت. برای اطلاع از مراحل مختلف چرخه پاسخ جنسی و عوامل موثر بر آن کلیک کنید.

تغییرات در مرحله فرونشینی جنسی

تغییرات-مرحله-فرونشینی-جنسی

در هر مرحله ای از چرخه پاسخ جنسی، بدن تغییرات مختلفی را تجربه خواهد کرد. در این مرحله نیز اتفاقات مختلفی در سیستم تناسلی وبه طور کلی در بدن رخ می‌دهد. حتی از لحاظ روانی نیز افراد در مرحله فرونشینی جنسی تغییراتی را احساس می‌کنند. برای مثال شاید شنیده باشید که یکی از زوجین بعد از پایان رابطه جنسی، دیگر تمایلی ندارد که همسر خود را ببیند و دوست دارد که تنها باشد. در این قسمت به توضیح برخی از این تغییرات خواهیم پرداخت. برای جلوگیری از بروز بی میلی جنسی کلیک کنید.

?تغییرات جسمانی

رطوبت واژن تمام می‌شود.

نعوظ از بین می‌رود.

هورمون ها به حالت اولیه بر می‌گردند.

احتقان عروق نیز به پایان می‌رسد.

?تغییرات روانی

تغییرات روانی در مرحله فرونشینی جنسی در مردان و زنان، بستگی به کیفیت رابطه جنسی و همچنین رابطه عاطفی آنها باهم دارد. برخی در این مرحله احساس سرخوشی و لذت کرده و برخی دیگر خستگی را تجربه می‌کنند. خوابیدن در این مرحله، یکی از رفتارهای شایع است که گاهی باعث ناراحتی شریک جنسی می‌شود.

بعضی از زنان در مرحله فرونشینی احساس ناامیدی و سرخوردگی کرده و حتی تمایل به گریه کردن دارند. آنها عموما علاقه دارند که مورد توجه شریک خود قرار گرفته و تنها نباشند. اگر زوجین به قدر کافی از یکدیگر شناخت داشته باشند؛ از رفتارهای یکدیگر ناراحت نشده ودر این مورد با هم صحبت می‌کنند.

برای اطلاع از راه های شناخت بدن همسر کلیک کنید.

تفاوت های مردان و زنان در مرحله فرونشینی جنسی

طبیعی است که افراد در مرحله فرونشینی جنسی بی حال شوند. اما در این مورد مردان این خستگی را بیشتر از زنان تجربه می‌کنند. همچنین مرحله فرونشینی در آنان گاهی طولانی تر می‌شود. این مدت شاید از چند ساعت تا چند روز متغیر باشد. اما در زنان چنین مشکلی وجود ندارد.

یکی دیگر از تفاوت های میان مردان و زنان، نحوه تفکر آنهاست. زنان علاقه دارند بعد از رابطه جنسی در مورد این موضوع حرف زدن و یا فکر کنند. اما مردان اینگونه نیستند و بعد از اتمام رابطه جنسی به مسائل دیگری فکر می‌کنند. به طور زوجین باید این تفاوت ها را پذیرفته و همسر خود را درک کنند.

پیشنهاد می شود که حتما مقاله فرق میل جنسی زنان و مردان را بخوانید.

واکنش های مناسب در مرحله فرونشینی جنسی

واکنش-مناسب-مرحله-فرونشینی-جنسی

برای بالا بردن کیفیت رابطه زناشویی و همچنین رضایت جنسی، یادگیری برخی از واکنش ها و رفتار ها ضروری خواهد بود. اگر افراد از علایق یکدیگر مطلع شوند؛ رابطه ی بهتری را تجربه خواهند کرد. برخی از این واکنش های مناسب در مرحله فرونشینی جنسی شامل موارد زیر خواهند شد.

?تخت خواب را ترک نکنید

ترک کردن تخت خواب بلافاصله بعد از رابطه جنسی ، یکی از رفتارهایی است افراد را ناراحت می‌کند. زنان در این مورد حساس تر هستند و بعد از اتمام رابطه نیاز به توجه و ابراز احساسات بیشتری دارد. از آنجایی که در حین رابطه جنسی تعادل هورمون ها به هم خورده و افراد بی ثباتی خلق را تجربه می‌کنند؛ احتمالا واکنش های مختلفی به این موضوع نشان دهند.

?گفت و گو و پس نوازی

پیشنهاد می‌شود بعد از رابطه جنسی و در مرحله فرونشینی جنسی در مورد مسائل مختلف با شریک خود صحبت کرده و پس نوازی داشته باشید. همانقدر که پیش نوازی برای شروع رابطه مهم است؛ پس نوازی نیز برای اتمام آن اهمیت خواهد داشت. صحبت کردن نیز می‌تواند موضوعات مختلفی داشته باشد و لزوما نباید در مورد رابطه جنسی باشد.

حتی اگر مشکلی در رابطه جنسی وجود دارد؛ می‌توانید در زمان دیگری در مورد آن صحبت کنید. حرف زدن در مورد مسائل روزانه هم برای مردان و هم برای زنان خوشایند است و می‌تواند موضوع خوبی باشد. برای پس نوازی نیز باید در مورد بدن بدن خود شناخت کافی را داشته باشید.

?ماساژ همسر

ماساژ همسر یکی از راه های بسیار موثر در بالا بردن کیفیت رابطه جنسی قبل از آن و حتی در مرحله فرونشینی جنسی خواهد بود. برای ماساژ می‌توانید از روغن های مخصوص ماساژ استفاده کرده و فضا را برای آن آماده کنید. گوش کردن به یک موسیقی آرامش بخش و یا استفاده از خوشبو کننده های محیط، تاثیر ماساژ را بیشتر خواهند کرد.

این مورد مخصوصا در مردان که که در مرحله فرونشینی، خستگی بیشتری را تجربه می‌کنند؛ می‌تواند راهکار بسیار خوبی باشد. برای آشنایی با روش های ماساژ جنسی کلیک کنید.

?حمام دو نفره

برخی از افراد بلافاصله بعد از مرحله فرونشینی جنسی و یا اتمام رابطه به حمام می‌روند. این عادت خوبی است و یکی از موارد رعایت بهداشت خواهد بود. اما برای بالا بردن صمیمت و یا جلوگیری از ناراحتی همسر می‌توانید به او پیشنهاد یک حمام دو نفره را بدهید. و یا فضای حمام را برای او فراهم کنید تا لذت بیشتری ببرد.

این موارد همگی نشان دهنده اهمیت به همسر و همچنین علاقه به او است. فراموش نکنید که ادامه یافتن رفتارهای جنسی میان زوجین بدون حضور علاقه و احترام میان آنها امکانپذیر نخواهد بود.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

سخن پایانی

بسیاری از افراد در مرحله فرونشینی جنسی دچار ملال یا ناراحتی پس از مقاربت و یا سردرد پس از مقاربت می‌شوند که کاملا طبیعی بوده و یکی از واکنش های طبیعی بدن محسوب می‌شود. همچنین وجود استرس و اضطراب نیز در حین رابطه جنسی بر کیفیت مراحل مختلف چرخه جنسی اثرگذار است. بهتر است افراد در این زمینه از مشاور یا سکستراپیست کمک گرفته و با او مشورت کنند. همچنین صحبت کردن با همسر و در میان گذاشتن مسائل مختلف با او نیز بسیار موثر است.

برای دریافت مشاوره در زمینه فرونشینی جنسی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

رفتارهای مناسب برای مرحله فرونشینی جنسی کدام اند؟

رفتارهای مورد علاقه هر فردی متفاوت است و افراد باید در این مورد با همسر خود صحبت کنند. اما به طور کلی بهتر است در این مرحله سریعا رختخواب را ترک کرده و در این مورد صحبت کنند و پس نوازی داشته باشند. ماساژ و حمام دو نفره نیز از راهکار های موثر در این دوران هستند.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره