آزمون آیلتس (IELTS) | ثبت نام و زمان برگزاری آیلتس

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

آزمون آیلتس یکی از معتبرترین آزمون های زبان انگلیسی در جهان است که توسط انگلیس برگزار می‌شود. این آزمون در بیش از 270 مرکز در 110 کشور برگزار می‌شود و ملاک های مشخصی برای نمرده دهی در همه آنها دارد. این آزمون انواع مختلفی داشته که افراد برای مهاجرت در زمینه های مختلف با نمره های گوناگون، به آن نیاز دارند. افراد برای قبولی و موفقیت در این آزمون باید تلاش زیادی کرده ومنابع مختلفی را مطالعه کنند.

کلمه آیلتس مخفف International English Language Testing System به معنای سامانه جهانی ارزیابی زبان انگلیسی است. این آزمون از 0 تا 9 نمره دهی می‌شود. افرادی که موفق به کسب نمره 9 گردند؛ از طرف خود این موسسه جایزه نقدی دریافت می‌کنند. برای دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آزمون آیلتس می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

آزمون آیلتس

زبان انگلیسی یک زبان مشترک بین تمام فرهنگ ها و کشورهاست. همچنین در حوزه های مختلفی کاربرد دارد. از طرفی برای مهاجرت به کشورهای دیگر و تحصیل یا کارکردن در موسسات مختلف، مدیران به داشتن این مهارت اهمیت می‌دهند. این آزمون در سطحی استاندارد طراحی شده است و افراد بسته به میزان دانش و توانایی خود در آن نمره کسب می‌کنند.

امروزه در کشور ما نیز این آزمون برگزار شده که از گذشته تاکنون دچار تغییرات زیادی شده است. افراد باید متناسب با هدف خود برای این آزمون تلاش کرده و در انواع مختلف آن شرکت کنند. برای اطلاع از راه های استعدادیابی دانش آموزان کلیک کنید.

انواع آزمون آیلتس

انواع-آزمون-آیلتس

آزمون آیلتس دارای انواع مختلفی است که معمولا نوع آکادمیک و جنرال آن شناخته شده تر هستند. افراد برای تحصیل در خارج از کشور به نوع آکادمیک آن نیاز داشته و برای کارکردن باید مدرک جنرال داشته باشند. نمره این آزمون ها نیز به شرایط کشور مقصد و همچنین موسسه مورد نظر بستگی دارد. برای اطلاع از روش های یادگیری زبان انگلیسی کلیک کنید.

?آکادمیک

آزمون آیلتس آکادمیک برای افرادی طراحی شده است که قصد مهاجرت تحصیلی دارند. این آزمون دارای 4 بخش مختلف است که در دو مرحله انجام می‌گیرد. در قسمت های بعدی به طور مفصل در مورد مهارت های مختلف آن توضیح خواهیم داد. اما به طورکلی مهارت های لیسنینگ، رایتینگ و ریدینگ در یک بخش و در اسپیکینگ در مرحله ای دیگر صورت می‌گیرد. زمان اختصاص داده شده به بخش اول سه ساعت و به بخش دوم حداکثر 20 دقیقه است.

?جنرال

یکی دیگر از انواع آزمون آیلتس، جنرال به معنی عمومی است. در این آزمون معلومات داوطلبین در مورد مسائل اجتماعی مورد سنجش قرار می‌گیرد. معمولا افرادی که قصد مهاجرت کاری و یا گذراندن دوره ای کوتاه در کشور مقصد را دارند؛ در این آزمون شرکت می‌کنند.

?UKVI

این نوع از آزمون آیلتس برای افرادی مناسب است که قصد ادامه تحصیل یا مهاجرت به انگلیس را دارند. این آزمون تفاوتی با آزمون معمولی آیلتس ندارد؛ اما شرایط برگزاری آنها متفاوت است. نظارت بیشتری بر نحوه برگزاری این آزمون صورت می‌گیرد و همچنین مدرک آن نیز علاوه بر انگلیس برای کشورهای دیگر نیز معتبر خواهد بود.

?لایف اسکیلز

این آزمون برای افرادی مناسب است که قصد مهاجرت به انگلیس را داشته؛ اما به دنبال آزمونی ساده تر نسبت به آزمون آیلتس آکادمیک هستند. موضوعات رایج در مهارت اسپیکینگ این آزمون، شامل علاقه مندی ها، آموزش، مشکلات اجتماعی، اوقات فراغت، وسایل نقلیه و خانواده است.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

مراحل مختلف آزمون آیلتس

مراحل-مختلف-آزمون-آیلتس

مراحل مختلف آزمون آیلتس در همه انواع آن شامل 4 مهارت است که هر یک برای هدف خاصی طراحی شده اند. هر یک از توانایی ها نیز خود دارای نمره 0 تا 9 هستند. افراد باید در هریک از آنها مهارت های لازم را کسب کرده و تلاش کنند.

?ریدینگ

مدت زمان اختصاص داده شده به بخش از آزمون آیلتس یک ساعت است. این بخش دارای 40 سوال و 3 بخش مختلف است. در این قسمت، شما وقت اضافی برای انتقال پاسخ ها به برگه پاسخنامه ندارید و باید همزمان این کار را انجام دهید. در بخش اول، موضوعات کاملا عمومی بوده و برای پاسخ به آنها نیازی به داشتن تخصص خاصی نیست. بخش دوم آن یک متن علمی است و بخش سوم نیز حاوی متنی علمی و یا استدلالی است.

?لیسنینگ

لیسنینگ آزمون آیلتس دارای 40 سوال بوده که مدت زمان پاسخگویی به آنها 30 دقیقه است. فایل صوتی تنها یکبار برای شرکت کنندگان پخش می‌شود. اما شرکت کنندگان قبل از شروع این بخش، شرکت کنندگان فرصت چک کردن سوالات را دارند. همچنین زمان کوتاهی برای انتقال پاسخ سوالات به پاسخنامه اختصاص داده می‌شود. در دو بخش اول محتویات فایل صوتی شامل موضوعات اجتماعی و مکالماتی بین افراد است. در دو بخش نهایی نیز موضوعات دانشگاهی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

?رایتینگ

رایتینگ یکی از سخت ترین بخش های آزمون آیلتس محسوب می‌شود. مدت زمان این بخش نیز یک ساعت است. برای رایتینگ دو عنوان مختلف وجود دارد. در قسمت اول از افراد خواسته می‌شود تا متنی حاوی حداقل 150 کلمه بنویسند و مکل فرضی را شرح دهند. در قسمت بعدی افراد باید نظرات مخالف و موافق در مورد موضوعی را بیان کنند. برای اطلاع از نکات مختلف در این زمینه افراد باید منابع مربوط به این آزمون را به خوبی مطالعه کنند.

?اسپیکینگ

بخش اسپیکینگ یا مکالمه آزمون آیلتس شامل سه بخش مختلف است. مدت زمان این بخش از آزمون متغیر بوده و تقریبا بین 11 تا 14 دقیقه طول می‌کشد. در بخش مکالمه، مصاحبه کننده در سه بخش مختلف با افراد صحبت می‌کند. در بخش اول شرکت کنندگان باید به سوالات پاسخ های کوتاه بدهند. در بخش بعدی به فرد برگه ای داده می‌شود تا در مورد موضوع مورد نظر نکاتی را نوشته و در مورد آن به مدت دو دقیقه صحبت کنند. در قسمت آخر نیز تعدادی سوال کوتاه پاسخ، پرسیده می‌شود.

نمره بندی آزمون آیلتس

نمره قبولی مشخصی برای آزمون آیلتس وجود ندارد. این نمره کاملا بستگی به دانش زبانی و هدف شما دارد. کسب هر نمره ای به معنی موفقیت یا رد شدن نیست. به طور کلی 5 نمره ای متوسط و 6 به بالا نمره ای خوب برای تحصیلات دانشگاهی محسوب می‌شود. هرچه افراد برای مقطع بالاتری اقدام کنند؛ نیاز به نمره بالاتری دارند. همچنین نمره افراد به میزان تلاش آنان نیز بستگی خواهد داشت. برای اطلاع از روش های صحیح درس خواندن کلیک کنید.

مهاجرت با آزمون آیلتس

یکی از اصلی ترین ملاک ها برای مهاجرت داشتن مدرک آیلتس و همچنین نمره بالا در آن است. بسیاری از افراد به آزمون آیلتس به چشم آزمونی ساده نگاه کرده که با داشتن اطلاعات اندکی در زبان انگلیسی، می‌توان در نمره بالایی کسب کرد. اما اینگونه نیست. برای رسیدن به نمره دلخواه در این آزمون، افراد گاهی سالها تلاش می‌کنند. همچنین نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید؛ تاریخ انقضای مدرک این آزمون است. معمولا دوساله بوده و افراد بعد از آن حتی در صورت مهاجرت، باید دوباره در این آزمون در کشور مقصد شرکت کنند.

سخن پایانی

آزمون آیلتس، به صورت مرتب در ایران در حال برگزاری است. البته برنامه مشخصی برای ادامه یافتن آن وجود ندارد. همچنین هزینه شرکت در این آزمون نیز نسبتا بالاست به همین دلیل بهتر است افراد برای قبولی هرچه زودتر در آن تلاش کنند.

در صورت لغو و یا توقف این آزمون ها در کشور افراد می‌توانند به کشورهای همسایه مثل ترکیه و ارمنستان سفر کنند. برای مطالعه آزمون آیلتس افراد می‌‎توانند از موسسه های آموزش زبان کمک بگیرند و یا به صورت خودخوان اینکار را انجام دهند. اما به طور کلی بهتر است در این زمینه با یک مشاور تحصیلی مشورت کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه آزمون آیلتس می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره