حافظه ضعیف کودک | 4 علت فراموشکاری در کودک

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

حافظه ضعیف کودک به دلایل مختلفی بستگی دارد. احتمالا برچسب حافظه ضعیف کودک برای این است که فرزند شما وسایل خود را گم می‌کند و یا اینکه فراموش می‌کند از جایی آن را بردارد. یا اینکه درس های خود را فراموش می‌کند. و با افت تحصیلی و عملکردی مواجهه می‌شوند. فراموشی کودکان گاهی به دلیل کمبود هوش و یا مشکلات حافظه ای می‌باشد. گاهی این حافظه‌ضعیف به خاطر ارث کودک می‌باشد. اما راهکارهایی برای تقویت حافظه ضعیف کودک وجود دارد. که برای تقویت از روانشناس و مشاورین کودک راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه حافظه ضعیف کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

حافظه ضعیف کودک

حافظه ضعیف کودک چیست؟

احتمالا در اطراف خود کودکانی را مشاهده کرده اید که با فراموشی روبرو هستند. اما کاهش حافظه کودک در شرایطی رخ می‌دهد که کودکان نمی‌توانند چیزهایی را که مدت ها قبل شنیده بودند و یا حتی یاد گرفته بودند را به خاطر بیاورند. و حتی قادر به یادآوری جزئیاتی که در گذشته شنیده اند و یا دیده اند؛ نیستند.

دلایل مختلفی در بروز حافظه‌ضعیف کودک دخیل می‌باشد که بارزترین دلیل آن، برخی از ناتوانی ها می‌باشد. در این مقاله علت فراموشی کودک و حافظه ضعیف اش را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه؛ تا انتهای مقاله همراه ما باشید. و پیشنهاد می شود که حتما برای بررسی هوش کودک کلیک کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

علت فراموشی در کودک

اطلاع دارید که حافظه ضعیف کودک امری طبیعی و رایج است؟ اکثر مردم با کاهش حافظه در سن بالا درگیر هستند، اما علت فراموشی در کودک نیز به دلایل مختلفی بروز می‌یابد. در این مقاله علت فراموشی کودک را توضیح داده ایم.

? نارسا خوانی | حافظه ضعیف کودک

یکی از دلایل اصلی حافظه ضعیف کودک، نارسا خوانی یا دیسلکسیا (اصطلاحی است که ناتوانی در یادگیری را تعریف کرده و باعث بروز اختلال در خواندن می‌شود.) است. حافظه کوتاه مدت این کودکان دچار مشکلات جدی است. به همین جهت اگر فرزند شما در یادآوری مسائل با مشکل و چالش روبرو شود؛ برای رفع این مشکل حتما از متخصص راهنمایی بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلالات یادگیری کودکان کلیک کنید.

? نقص توجه یا بیش فعالی کودکان

اختلال نقص توجه و بیش فعالی یکی از دلایل حافظه ضعیف کودکان است. به دلیل اینکه آن ها قادر به تمرکز بر روی یک محرک نیستند؛ معمولا از دست دادن حافظه کوتاه مدت را تجربه می‌کنند.

برای آشنایی با افزایش تمرکز در کودکان کلیک کنید.

? کمبود خواب | حافظه ضعیف کودک

کمبود خواب از دیگر دلایل حافظه ضعیف کودک است. خواب مناسب هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت برای عملکرد صحیح حافظه موثر است. بنابراین اگر کودک دچار کمبود خواب باشد، و همچنین برای بروز اختلالات و مشکلات در حافظه دچار مشکل می‌شوند.

? اختلالات در محاسبات

یکی از دلایل حافظه ضعیف کودک، اختلال در محاسبات است. از آنجایی که افراد مبتلا به اختلالات محاسباتی قادر به پردازش شنیداری و بینایی نیستند؛ در به خاطر آوری و حفظ مسائل با مشکل روبرو خواهند شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عقب مانده ذهنی کلیک کنید.

درمان حافظه ضعیف کودک

درمان حافظه ضعیف کودک

حافظه ضعیف کودک با کمک والدین در برخی از موارد امکان پذیر است. اما برای درمان ابتدا باید ریشه مشکلات را پیدا کنید و جدیت دلیل را بررسی کنید. اگر مساله جزئی باشد؛ و به زودی تشخیص داده شود، با استفاده از روش های درمانی برای رفتار، و تغییر الگوی یادگیری کودک، می‌توان این مشکل را حل کرد. در این بخش مقاله راجع به روش های درمان حافظه ضعیف کودک توضیح داده ایم.

? توجه به کودک

یکی از روش های درمان حافظه ضعیف کودک، توجه به فرزند است. به خاطر داشته باشید که عدم توجه کافی به کودک بسیار آسیب زننده است و می‌توانید مشکلات این چنین به وجود آورد. به کودکان خود توجه کنید تا مشکلات حافظه او بر طرف شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلالات روانی کودکان کلیک کنید.

? تشخیص صحیح | حافظه ضعیف کودک

قبل از اینکه در رابطه با حافظه ضعیف کودک نتیجه بگیرید؛ باید از متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. و پزشک مشکل دقیق کودک را تائید کند.

? ایجاد شرایط برای یادگیری مناسب

برای درمان حافظه ضعیف کودک، باید برای یادگیری کودک شرایط مناسبی را در نظر داشته باشید. حتی مکانی که کودک در کلاس برای نشستن انتخاب می‌کند؛ بر یادگیری او تاثیر می‌گذارد. بنابراین از معلم فرزند خود درخواست کنید که کودک را تشویق و کمک کند تا در جایگاه بهتری قرار گیرد.

? استفاده از بازی مناسب | حافظه ضعیف کودک

بازی های مناسب در درمان و کاهش حافظه ضعیف کودک موثر هستند. بازی های متفاوتی وجود دارد که برای تقویت حافظه کودکان تشکیل شده اند. این بازی ها را تهیه کنید و در خانه با فرزندان خود انجام دهید. همچنین بازی هایی در تلفن همراه وجود دارد که باعث تقویت هوش کودک می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سندرم ورنیکه کورساکوف کلیک کنید.

? یادگیری منظم

یکی از روش های درمانی در حافظه ضعیف کودک، یادگیری منظم است. والدین باید یادگیری فرزندان را ساختار یافته کنند. این روش استانداردی را مشخص می‌کند که کودک به وسیله آن بقیه اطلاعات را آموزش می‌بیند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درس نخواندن بچه کلیک کنید.

? استفاده مداوم از حافظه

یکی از روش های درمان حافظه ضعیف کودک؛ استفاده مداوم از حافظه است. کار کشیدن از حافظه بسیار در تقویت آن کمک کننده است. ورزش های مغز تاثیر بسیار مثبتی در تقویت حافظه کودک است. بازی هایی مانند پرسش و پاسخ در تقویت حافظه کودک موثر است.

? صبور باشید | حافظه ضعیف کودک

برای درمان حافظه ضعیف کودک، باید صبور باشید. مهم نیست که کودک از چه مشکلاتی رنج می‌برد؛ در هر صورت والدین باید با صبوری رفتار کنند. و به یاد داشته باشند که برخورد محبت آمیز به کودک مشکلات حافظه او را کاهش می‌دهد.

? تکرار داشته باشید

برای درمان حافظه ضعیف کودک باید تکرار داشته باشید. برخی از کودکان نیاز به درک بیشتری از اطلاعات دارند. یعنی باید مکرر هر مطالب آموزشی را تکرار کنید تا آموزش ببیند.

? از روانشناس کمک بگیرید

یکی از اصلی ترین روش ها در درمان حافظه ضعیف کودک، کمک از روانشناس است. روانشناسان با تکرار و تمرین به والدین آموزش می‌دهند که چگونه در تربیت چنین کودکانی باید رفتار کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی کودک و نوجوان کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله گفته شد؛ حافظه ضعیف کودک بسته به دلایلی که دارد، در کودکان به شیوه های متفاوتی بروز می‌یابد. به همین دلیل حتما باید والدین قبل از درمان خودسرانه، به کمک متخصص از تشخیص اصلی این موضوع اطمینان حاصل کنند. و سپس به دنبال رفع و درمان باشند. در این مقاله حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه حافظه ضعیف کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره