شوهر شیشه ای | زندگی با فرد شیشه ای

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

شوهر شیشه ای می‌تواند باعث نابودی زندگی مشترک شود. امروزه مصرف شیشه تبدیل به یکی از معضلات اجتماعی شده است که در زندگی مشترک نیز تاثیرات آن دیده می‌شود. زندگی با فرد شیشه ای کار آسانی نخواهد بود. این ماده مخدر که با نام کریستال هم شناخته می‌شود؛ صنعتی است و از آمفتامین ها به دست می‌آید. بی رنگ و بی بو است و طرز مصرف آن به صورت استنشاقی است. شیشه به دلیل تاثیراتی که بر دستگاه عصبی مرکزی می‌گذارد، درصد اعتیاد بالایی دارد و به سختی می‌توان آن را ترک کرد. مشکل اصلی زوجین نیز در زندگی مشترک، همین موضوع است. برای آشنایی با تست اعتیاد به شیشه کلیک کنید.

زندگی با فرد شیشه ای

شوهر شیشه ای

برخی از زنان از ابتدا در مورد اعتیاد همسرشان به شیشه، اطلاع داشته اند.اما برخی دیگر بعد از ازدواج وحتی با گذشت مدتی از زندگی مشترک متوجه شوهر شیشه ای خود می‌شوند. این ماده علائم مختلفی در فرد ایجاد می‌کند که همسر متوجه آنها خواهد شد. اعتیاد به شیشه یکی از رایج ترین نوع اعتیاد است؛ به همین دلیل آگاهی از آن مخصوصا در زندگی مشترک ضروری است. برای آشنایی با انواع مواد اعتیاد آور کلیک کنید.

نشانه های ظاهری شوهر شیشه ای

علائم شوهر شیشه ای

قطعا افراد اعتیاد به شیشه را در خود انکار می‌کنند. اما با بروز برخی از علائم می‌توان از این موضوع اطمینان حاصل کرد.علائم زیر بعد از مدتی در شوهر شیشه ای ظاهر می‌شوند. برای اطلاع از علائم اعتیاد به شیشه کلیک کنید.

?اختلال در خواب اغلب به شکل بی خوابی

?لرزش بدن

?توهمات دیداری و شنوایی

?تاثیر بر دندانهای فرد

?اختلال در حافظه

?بی ثباتی خلق

?تعریق زیاد

?اتصاع مردمک چشم

?بدبینی و شکاکی

?تحریک پذیری

این علائم با شدت های مختلفی در افراد ظاهر می‌شود.  شاید همه افراد معتاد به شیشه، این علائم را با هم تجربه نکنند. همچنین بعد از مدتی زندگی با فرد شیشه ای متوجه علائم زیر نیز خواهید شد.

?او برای رسیدن به همان لذت اولیه، مجبور است مقدار بیشتری شیشه مصرف کند.

?بلافاصله بعد از قطع مصرف شیشه، علائم ترک در او ظاهر خواهند شد.

?زمان و انرژی زیادی برای تهیه شیشه مصرف می‌کند. و تمام تمرکز او در طول روز بر این موضوع است.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک نمایید.

مشکلات زندگی با شوهر شیشه ای

مصرف مواد مخدر، مخصوصا شیشه تاثیرات بدی بر روی فرد و حتی همسر او خواهد داشت. شوهر شیشه ای، زندگی اطرافیان را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. در بیشتر موارد فرد شیشه ای، خود متوجه رفتارهایشان نیست و حتی بعد از پایان تاثیرات مواد، اظهار پشیمانی خواهد کرد. رفتار همسران در این زمان بسیار موثر خواهد بود. در این قسمت برخی از عوارض مصرف شیشه را بر زندگی مشترک مورد بررسی قرار خواهیم داد.

?اختلال در رابطه جنسی

یکی از بزرگترین تاثیرات مواد مخدر، بر زندگی جنسی افراد است. برخی از مواد مخدر به گونه ای هستند که در ابتدای مصرف، میل جنسی افراد را افزایش داده و باعث لذت بیشتر و رضایت جنسی خواهند شد. حتی برخی، برای درمان مشکلات جنسی خود از مواد مخدر استفاده می‌کنند. اما بعد از مدتی تاثیر خود را از دست داده و باعث تشدید مشکلات جنسی خواهند شد. شوهر شیشه ای نیز بعد از مدتی به مشکل زودانزالی و اختلال در نعوظ مبتلا خواهد شد. افراد شیشه ای، اغلب میل جنسی کمی دارند و حتی با گذشت زمان میل جنسی خود را به طور کامل از دست می‌دهند. برای جلوگیری از مشکلات جنسی ناشی از اعتیاد کلیک کنید.

?مشکل در رابطه زناشویی

همانطور که گفته شد؛ یکی از نشانه های شوهر شیشه ای، شکاکی و بدبینی است. همین موضوع باعث بروز مشکلاتی در زندگی مشترک خواهد شد. شوهر شیشه ای مدام به همسر خود بدبین است و حتی به اوتوجه و محبت نیز نمی‌کند. همین امر سبب بروز خیانت و طلاق بین اینگونه زوجین خواهد شد. در واقع فرد معتاد نسبت به مواد مخدر وابستگی بیشتری دارد تا همسرش. برای اطلاع از تاثیر اعتیاد برخانواده کلیک کنید.

?بروز مشکلات مالی

شوهر شیشه ای فقط به فکر تامین مواد مخدر برای مصرف است و برای آن، دشت به هرکاری می‌زند. وقتی فرد تمام درآمد خود را صرف خرید مواد مخدر می‌کند؛ بعد از مدتی باید انتظار مشکلات مالی را هم داشت. همچنین در بیشتر موارد، این افراد به دلیل اعتیاد از محل کار خود اخراج شده و دیگر منبع درآمدی هم نخواهند داشت. یکی از اصلی ترین مشکلات در زندگی با فرد شیشه ای همین است.

?فرزندان با وجود شوهر شیشه ای

قطعا با وجود شوهر شیشه ای در خانه، فرزندان امنیت جانی و روانی نخواهند داشت. شاید شما هم بارها این خبر را شنیده باشید که فرد معتاد به شیشه به دلیل توهمات خود، همسر و فرزندان خود را قربانی کرده است. فارغ از این موضوع  فرزندان همه چیز را از والدین خود تقلید می‌کنند پس احتمال اعتیاد کودکی که والدین معتاد دارد؛ بسیار زیاد است. برای اطلاع از تاثیرات اعتیاد و پدر و مادر کلیک کنید.

?خشونت خانگی

افراد معتاد به شیشه به دلیل نوسانات خلقی و تحریک پذیری ناشی از مصرف، دست به خشونت خانگی نیز می‌زنند. شوهر شیشه ای همسر و فرزندان خود را مورد خشونت فیزیکی، کلامی و حتی جنسی قرار می‌دهد. بهتر است در این زمان خانواده از او دور شوند تا خشم اوبه وسیله دیگری تخلیه شود. خشونت خانگی تاثیر بسیاری بدی بر افراد دارد و اعتیاد یکی از عوامل بروز آن است.  برای جلوگیری از خشونت خانگی علیه زنان کلیک کنید.

اقداماتی برای زندگی با فرد شیشه ای

اگر از اعتیاد همسر خود اطمینان دارید؛ بهتر است اقداماتی را برای خود یا فزرندتان انجام دهید. شوهر شیشه ای می‌تواند خسارات جبران ناپذیری برای زندگی خود و خانواده اش به بار آورد. بسیاری از افراد، جدایی را انتخاب می‌کنند. اما بهتر است قبل از آن راه های دیگر را نیز امتحان کنیم.

1️⃣پیداکردن مکانی امن

بهتر است همیشه مکانی امن برای مواقعی که همسرتان شیشه مصرف می‌کند داشته باشید. این مکان می‌تواند خانه والدین یا دوستان نزدیک باشد. برای درامان ماندن از خشونت و آسیب های ناشی از شوهر شیشه ای، به فکر سرپناهی برای خود باشید. همچنین اگر فرزند شاهد مصرف مواد مخدر توسط پدرش نباشد؛ بهتر خواهد بود. پس در این شرایط او را از محل، دور کنید. حتی در مواقع اضطرار می‌توانید با اورژانس اجتماعی نیز تماس بگیرید.

2️⃣تشویق به ترک اعتیاد

برای ترک اعتیاد شوهر شیشه ای، انگیزه او برای ترک مهم تر از هر عامل دیگری است. تا زمانی که او تصمیم به ترک نگیرد نمی‌توان او را مجبور به این کار کرد. فراموش نکنید که شیشه قطعا اعتیاد آور است حتی اگر همسرتان این موضوع را نپذیرد. شیشه به هر دلیلی که مصرف شود؛ برای فرد بعد از مدتی ایجاد اعتیاد خواهد کرد. همسران برای انگیزه دادن برای ترک اعتیاد و تشویق آنها بهترین گزینه هستند. البته در این مسیر به کمک متخصصین نیز نیاز دارید.

3️⃣عوامل دیگر

با وجود شوهر شیشه ای، شما به تنهایی از پس دشواری ها برنخواهید آمد و به کمک دیگرانی مثل خانواده ها و مشاورین نیاز دارید. در این شرایط باید به فرزند خود نیز فکر کنید و آینده او را نیز در نظر داشته باشید. همه اینها شرایط را برای شما سخت تر خواهد. اما سعی کنید راه های مختلف را امتحان کرده و بعد به جدایی فکر کنید.

برای آشنایی با بهترین روش های ترک شیشه کلیک کنید.

سخن پایانی

زندگی با شوهر شیشه ای، خطرات و سختی های زیادی خواهد داشت. احتمالا حتی بعد از ترک اعتیاد همسر، در معرض عوارض روانی زیادی خواهید بود. خود او نیز برای گذراندن دوره نقاهت، نیازبه توجه ومراقبت ویژه دارد. با توجه به مطالبی که در متن ذکر شد و در نظرگرفتن شرایط خود، حتما از روانشناسان در زمینه اعتیاد کمک گرفته تا این دوران را راحت تر پشت سر بگذارید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شوهر شیشه ای می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

شوهرم شیشه مصرف میکنه چیکار کنم؟

حتما در این زمینه با یک مشاور صحبت کرده و با تشویق همسر خود به ترک وایجاد انگیزه برای او، شرایط را برای او مهیا کنید. همچنین همیشه مکانی امن برای رفتن داشته باشید. اجازه ندهید فرزندان مصرف مواد مخدر والدین خود را تماشا کنند و از خانواده و دوستان نیز کمک بگیرید.

علائم شوهر شیشه ای کدام اند؟

لرزش دستان، اختلال در خواب و اشتها، مشکلات جنسی، اتصاع مردمک چشم، اختلال در حافظه، بی ثباتی خلق، توهمات شنیداری و دیداری و… از علائم مصرف شیشه در همسر هستند.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره