ترک شیشه

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ترک شیشه چه روش‌هایی دارد؟ ماده مخدر شیشه در سال‌های اخیر و به‌ویژه در میان جوانان رواج بسیاری پیدا کرده است. با توجه به افزایش انرژی و تمرکز و همچنین کاهش نیاز به خواب، بسیاری از افراد به مصرف این ماده گرایش پیدا می‌کنند. بااین‌حال متأسفانه شیشه ماده مخدر بسیار قوی است که چند بار استفاده از آن باعث اعتیاد فرد خواهد شد و با توجه به وابستگی جسمی و روانی که در فرد ایجاد می‌کند.

معمولاً ترک شیشه یکی از سخت‌ترین انواع ترک اعتیاد است. به همین خاطر بهتر است برای ترک شیشه با یک متخصص در این زمینه مشورت نمایید و با توجه به میزان و مدت زمان مصرف، برنامه مشخصی را برای ترک طراحی کنید زیرا قطع ناگهانی مصرف و یا کاهش بیش‌ازحد مقدار مصرفی به‌یک‌باره عوارض بسیاری را به همراه خواهد داشت. اگر برای ترک شیشه تصمیم گرفته‌اید در این مطلب همراه ما باشید. 

ماده مخدر شیشه و نشانه‌های اعتیاد به آن

ماده مخدر شیشه و نشانه‌های اعتیاد به آن

پیش از بررسی انواع روش‌های ترک شیشه راجع به نحوه اثرگذاری این ماده مخدر و نشانه‌های اعتیاد به آن صحبت خواهیم کرد. درصورتی‌که این نشانه‌ها را در فردی می‌بینید بهتر است هرچه سریع‌تر از یک متخصص در زمینهٔ اعتیاد کمک بگیرید. به خاطر داشته باشید که اعتیاد به شیشه همواره به‌صورت مصرف مستقیم این ماده بروز پیدا نمی‌کند و بسیاری از داروهای لاغری یا رفع خواب‌آلودگی نیز ممکن است حاوی این ماده مخدر باشند درنتیجه بهتر است نسبت به نشانه‌های اعتیاد به این ماده مخدر توجه کافی داشته باشید.

بیشتر بخوانید : علائم اعتیاد به شیشه

ماده مخدر شیشه از یک ماده شیمیایی به نام مت‌آمفتامین تهیه می‌شود و به همین خاطر از جمله انواع مواد محرک است. این دسته از مواد اعتیادآور با ورود به جریان خون فرد مغز را وادار به ترشح بیشتر انتقال‌دهنده‌های عصبی ازجمله دوپامین و سروتونین می‌کنند و با توجه به نقشی که این انتقال‌دهنده‌های عصبی در احساس شادی و پرانرژی بودن دارند به دنبال مصرف شیشه فرد احساس لذت بخشی از شادی و سرحالی را تجربه خواهد کرد که تبدیل به انگیزه‌ای برای مصرف مجدد یا به عبارتی اعتیاد به این ماده مخدر خواهد شد.

از جمله نشانه‌های اعتیاد به شیشه می‌توان به کاهش اشتها، کاهش نیاز به خواب، افزایش انرژی و سرحالی که با خلق همیشگی فرد همخوانی ندارد، تحریک‌پذیری و پرخاشگری اشاره کرد.

فروشگاه آرامیس

علائم ترک شیشه

علائم ترک اعتیاد به شیشه

در صورتی که ترک شیشه خودسرانه یا نادرست انجام شود، بیمار با علائم سخت ترک رو به رو می‌شود. علائم روانی معمولا بیش از هر چیز موجب آزار و اذیت می‌شوند. حال اگر طبق دستور متخصص و با روند درمانی استاندارد ترک کنید، این مشکلات بروز نخواهد کرد. “وسوسه شدید مصرف شیشه” یکی از عارضه‌های شایعی است که حفظ پاکی را دشوار می‌کند. برخی دیگر از علائم ترک شیشه عبارتند از: افسردگی، نداشتن حوصله، بدخلقی، بی اشتهایی یا پرخوری، بی خوابی و نامنظم شدن خواب، نداشتن انگیزه، خستگی بیش از حد، نداشتن انرژی، بی قراری و سردرگمی… .

بیشتر بخوانید :  تست اعتیاد به شیشه 

بهترین روش ترک شیشه

بهترین روش ترک شیشه

روش‌های مختلفی برای ترک شیشه وجود دارد که هریک از آن‌ها می‌تواند با توجه به موقعیت هر فرد برای گروهی از معتادین به شیشه مفید واقع شود. ازجمله روش‌هایی که در ترک شیشه وجود دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. برای شروع درمان و ترک اعتیاد کلیک کنید.

روش ماتریکس | ترک شیشه

ماتریکس را می‌توان به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین و موفق‌ترین درمان‌ها برای ترک شیشه در نظر گرفت. این شیوه بیش از آنکه درمانی جسمانی باشد به بعد روانی توجه داشته و با ادغام روش‌های درمانی مثل درمان شناختی، درمان حمایتی و خانواده‌درمانی به فرد کمک می‌کند تا مصرف شیشه را کاهش داده و به صفر برساند.

یکی از مهم‌ترین مزایا روش ماتریکس این است که باعث خواهد شد فرد در هر روز از ایام هفته برنامه مشخصی داشته باشد و می‌بایست رفتار خود را بر اساس این برنامه تنظیم نماید. علاوه بر این به‌صورت تصادفی در برخی جلسات آزمایش ادرار برای بررسی وضعیت اعتیاد فرد صورت می‌گیرد تا درمانگر دیدگاه بهتری نسبت به روند ترک در هر یک از بیماران داشته باشد.

ترک شیشه به کمک داروی متادون

برخی از کلینیک‌های ترک اعتیاد در شرایطی که تحمل نشانه‌های جسمی و روانی ترک شیشه برای فرد دشوار باشد از داروی متادون استفاده می‌کنند. با توجه به اینکه متادون ساختاری مشابه مواد افیونی دارد می‌تواند در کاهش درد و ایجاد احساس آرامش در فرد نقش بسیاری داشته باشد.

این موضوع اگرچه تحمل نشانه‌های ترک شیشه را برای فرد آسان می‌کند اما ممکن است باعث اعتیاد به متادون شده و یا اعتیاد به متادون در کنار شیشه و به‌صورت مصرف همزمان شیشه و متادون ادامه پیدا کند. به همین خاطر این روش کمتر مورد تأیید متخصصین بوده و معمولاً مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. برای اطلاع از نحوه استفاده و جلوگیری از اعتیاد به متادون کلیک کنید.

ترک شیشه با روش DST

اگرچه راجع به روش دی‌اس‌تی تحقیقات علمی جدی صورت نگرفته است بااین‌حال بررسی افرادی که از این روش استفاده کرده‌اند نشان‌دهنده نتایج رضایت بخشی در ترک اعتیاد می‌باشد. در این روش فرد برای مدتی در حدود ده ماه مورد مداوا قرار می‌گیرد و شربت تنتور تریاک به‌عنوان جایگزینی برای شیشه تعیین می‌شود و سپس در طی این بازه زمانی هر 21 روز مقدار یک‌پنجم از مصرف مواد مخدر در وی کاسته می‌شود.

جلسات درمانی دی‌اس‌تی ازجمله روش‌های ترک شیشه است که باورهای ذهنی و جنبه روانی را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد. در این روش معمولاً سعی می‌شود تا در کنار درمان وابستگی‌های جسمی و روانی به شیشه جهان‌بینی و دیدگاه‌های اصلی فرد نیز مورد بررسی قرار بگیرند. این بررسی باعث خواهد شد تا فرد برخی از باورها و افکار منفی که باعث گرایش وی به مصرف مواد مخدر شده است را کنار بگذارد.

ترک شیشه در خانه

ترک اعتیاد به شیشه در خانه

ترک شیشه در خانه یکی از راهکارهایی است که از جانب برخی از معتادین به شیشه انتخاب می‌شود. این افراد معمولاً حضور در خانه را به کمپ‌های ترک اعتیاد ترجیح می‌دهند و احساس می‌کنند که تحمل نشانه‌های ناخوشایند جسمی و روانی در محیط آشنای خانه و با کمک اعضای خانواده برایشان راحت‌تر خواهد بود.

اجتناب از حضور در مراکز ترک اعتیاد باعث خواهد شد که شما به لحاظ دسترسی به خدمات پزشکی و روانشناحتی تا حدودی در محدودیت قرار بگیرید و به همین خاطر متخصصین معمولاً ترک شیشه در خانه را اولین انتخاب نمی‌دانند. بااین‌حال اگر شما برای این امر تصمیم گرفته‌اید بهتر است پیش از شروع فرایند ترک، اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید و از یک متخصص نیز کمک بگیرید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

مزایا و معایب ترک شیشه در خانه

ترک شیشه یا هر ماده مخدر دیگر معمولاً همراه با عوارض جسمی و روحی ناخوشایندی خواهد بود و به همین خاطر برخی افراد ترجیح می‌دهند تا این دوره نقاهت را در محیط آشنا و امن خانه بگذرانند. علاوه بر این حضور اعضای خانه و برخورداری از حمایت اجتماعی آن‌ها یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل برای تمایل به ترک شیشه در خانه است.

یکی دیگر از دلایلی که دراین‌باره وجود دارد باورها و قضاوت‌های منفی است که به دنبال بستری شدن فرد در مراکز ترک اعتیاد در دیگران شکل می‌گیرد. همچنین برخی از افرادی که در مراکز ترک اعتیاد بستری هستند، با دلایلی به‌غیراز انگیزه و تمایل شخصی برای ترک اعتیاد بستری شده‌اند. به همین خاطر حضور آن‌ها ممکن است باعث تضعیف روحیه و انگیزه سایرین نیز باشد.

در کنار آنچه گفته شد ترک شیشه در خانه، عوارض و نکات منفی را نیز به همراه خواهد داشت. ازجمله اینکه دسترسی شما به امکانات و تجهیزات پزشکی و روان‌شناختی محدود خواهد شد. علاوه بر این برخی از مراکز ترک اعتیاد مجاز، فضای انگیزشی و جلسات گروه‌درمانی را برای بیماران فراهم می‌کنند که می‌تواند در سلامت روحی آن‌ها تأثیر بسیاری داشته باشد.

به همین خاطر و با توجه به نکات مثبت و منفی که در ارتباط با ترک شیشه در خانه وجود دارد بهتر است برای تصمیم‌گیری قطعی و مناسب در این زمینه از یک روانشناس متخصص در زمینهٔ مسائل مربوط به اعتیاد کمک بگیرید.

نحوه ترک شیشه در خانه

نحوه ترک اعتیاد به شیشه در خانه

درصورتی‌که تصمیم شما برای ترک اعتیاد به شیشه در خانه قطعی شده است نکات زیر را در نظر داشته باشید:

1️⃣ اطلاعات خود را افزایش دهید

سعی کنید با استفاده از کتاب‌ها و منابع موجود در سایت‌های معتبر راجع به ترک شیشه اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. هر قدر آگاهی شما از فرایند ترک اعتیاد بالاتر باشد، کنترل بیشتری روی شرایط داشته و به نحو بهتری می‌توانید این فرایند را مدیریت نمایید. شما می‌توانید با کمک گرفتن از مشاورین و متخصصین درزمینهٔ اعتیاد به شیشه نیز اطلاعات مفیدی در این زمینه به دست آورید.

2️⃣ ترک شیشه در خانه | ارتباط خود را با متخصصین قطع نکنید

حتی اگر برای ترک شیشه در خانه تصمیم گرفته‌اید، سعی کنید ارتباط خود را با متخصصین قطع نکنید و از درمان‌های خودسرانه و قطع ناگهانی مصرف شیشه جدا خودداری نمایید. شما می‌توانید با کمک گرفتن از یک متخصص برنامه مناسبی را برای ترک اعتیاد با توجه به سن، میزان مصرف و سال‌های استفاده تهیه کنید و سپس بر اساس این برنامه فرایند ترک اعتیاد را شروع نمایید. توجه داشته باشید که در طول مراحل ترک نیز بهتر است در زمان‌های مشخصی نشانه‌های جسمی و روانی خود را به متخصصین گزارش دهید تا در صورتی‌که موضوعی نیاز به پیگیری بیشتر داشت، برای آن برنامه‌ریزی کنید.

3️⃣ از جلسات مشاوره تلفنی استفاده کنید

ترک ماده مخدر شیشه علائم و نشانه‌های روانی بسیاری ازجمله پرخاشگری و تحریک‌پذیری و یا افسردگی‌های شدید را به همراه خواهد داشت. به همین خاطر بهتر است در طی مراحل ترک با یک مشاور روانشناس در ارتباط باشید و او را در جریان شرایط روانی که تجربه می‌کنید، بگذارید. درصورتی‌که تمایلی برای حضور در جلسات مشاوره ندارید می‌توانید از مشاوره‌های تلفنی و غیرحضوری استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید : ترک در خانه  

4️⃣از اعضای خانواده کمک بگیرید

یکی از مهم‌ترین نقاط قوت ترک اعتیاد به شیشه در خانه این است که شما می‌توانید از حمایت اعضای خانواده برخوردار باشید. اعضای خانواده می‌توانند در شرایط سخت ترک به شمت آرامش دهند و انگیزه و انرژیتان را برای ترک بالا نگه دارند. بااین‌حال توجه داشته باشید که اگر فرزند کوچک یا نوجوانی در خانه دارید او را برای مدتی از محیط خانه دور نگه‌دارید. تجربه این شرایط و مشاهده شما در این وضعیت ممکن است برای آن‌ها ناراحت‌کننده بوده و در سلامت روحی آن‌ها تأثیر نامطلوبی داشته باشد؛ اما سایر اعضای خانواده می‌توانند کمک زیادی در شرایط سخت برای شما باشند.

معمولاً توصیه می‌شود که خانواده‌ها نیز علاوه بر خود فرد از جلسات مشاوره و روانکاوی استفاده کنند. این جلسات علاوه بر اینکه به آن‌ها کمک خواهد کرد تا شرایط روحی خود را در وضعیت مناسبی نگه دارند، اطلاعات‌شان را نیز راجع به فرایند ترک اعتیاد افزایش خواهد داد. در این شرایط آن‌ها بهتر می‌توانند به شما کمک کنند و یا در شرایط بحرانی مراکز درمانی را در جریان قرار دهند.

لزوم استفاده از جلسات مشاوره در ترک شیشه

لزوم استفاده از جلسات مشاوره در ترک شیشه

تحقیقات روان‌شناختی انجام شده بر روی افرادی که تجربه ترک اعتیاد به شیشه را داشته‌اند نشان می‌دهد که وسوسه و میل به مصرف مجدد اصلی‌ترین عاملی است که باعث بازگشت آن‌ها به سمت مواد مخدر می‌شود. علاوه بر این تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که به تکمیل فرایند درمان و شرکت منظم در جلسات بازپروری توجه بیشتری داشته‌اند در کنترل این وسوسه قوی‌تر عمل کرده‌اند. شناخت موقعیت‌هایی که باعث وسوسه فرد به مصرف مواد مخدر می‌شود و راه‌های کنترل این وسوسه ازجمله دلایل اهمیت استفاده از جلسات بازپروری است.

اعتیاد به شیشه باعث تغییر در شرایط طبیعی مغز شده و ممکن است برای مدت طولانی بدون مصرف شیشه مغز قادر به ترشح سروتونین نباشد. این موضوع باعث خواهد شد که فرد پس از ترک شیشه دوره‌هایی از افسردگی شدید را تجربه کند. کمک به فرد برای عدم ابتلا به افسردگی و یا راهکارهایی برای بهبود وضعیت روحی وی ازجمله اقداماتی است که روانشناسان برای ترک اعتیاد به شیشه انجام می‌دهند.

اعتیاد به مواد مخدر باعث بروز مشکلاتی در زندگی خانوادگی و همچنین موقعیت شغلی و تحصیلی فرد خواهد شد. یکی از اقدامات روانشناسان این است که به فرد کمک می‌کنند با انتخاب راهکارهای مناسب در جهت بهبود موقعیت شغلی و تحصیلی و همچنین ترمیم ارتباط با اعضای خانواده قدم بردارد. علاوه بر این همان‌طور که در ارتباط با روش دی‌اس‌تی گفته شد در طی جلسات بازپروری به فرد کمک خواهد شد تا جهان‌بینی و باورهای اشتباه خود را تغییر داده و نگاه سازنده‌تری نسبت به دنیای اطراف پیدا کند.

بیشتر بخوانید : ترک مواد محرک

نقش خانواده در ترک شیشه

نقش خانواده در ترک شیشه

نقش خانواده در ترک شیشه را با یک مثال شروع خواهیم کرد که به آن بازی (تعیین ترسو)، گفته می‌شود. تصور کنید دو اتومبیل با سرعت در حال نزدیک شدن به هم هستند و برخورد آن‌ها با یکدیگر و آسیب دیدن رانندگان حتمی است. در این شرایط راننده‌ای که برای اجتناب از این خطر سرعتش را کم کرده و یا راه را عوض کند ترسو نامیده می‌شود. این شرایط معمولاً میان معتادین به مواد مخدر و خانواده‌های آن‌ها به‌کرات دیده می‌شود.

جدال میان فرد و خانواده از هر دو طرف و با تمام توان ادامه پیدا خواهد کرد و هیچ‌یک از طرفین حاضر نیست از مواضع خود کوتاه بیاید. بدیهی است که نتیجه چنین کاری تصادف و آسیب دیدن هر دو طرف است. به همین خاطر معمولاً به خانواده‌ها توصیه می‌شود که در برخورد با فرد معتاد شیوه‌ای محتاطانه‌تر داشته باشند.

به میزانی که خانواده بتواند شرایط حمایتی و روحی مناسب را برای ترک شیشه فراهم کند احتمال برخورد سازگارانه تر از سوی فرد نیز افزایش پیدا می‌کند. اگرچه اعتیاد یکی از اعضای خانواده موضوع بسیار ناراحت‌کننده‌ای است و موجی از احساسات منفی همچون خشم، غم، نفرت و یا حتی عذاب وجدان را در شما ایجاد خواهد کرد بااین‌حال توجه داشته باشید که بروز این احساسات و بدرفتاری با فرد راه‌حل مشکل شما نخواهد بود.

خانواده ها برای ترک دادن بیمار از چه کسی باید کمک بگیرند؟

خانواده‌ها می‌توانند با کمک گرفتن از مشاورین حیطه روانشناسی اعتیاد راهکارهایی را برای برخورد با فردی که دچار اعتیاد شده پیدا کنند. علاوه بر این بهتر است سایر اعضای خانواده و به‌ویژه کودکان از جلسات مشاوره استفاده کنند تا آسیب این مسئله در شرایط روحی و شخصیتی آن‌ها کمتر نگران‌کننده باشد.

درصورتی‌که امکان استفاده از جلسات مرتب هفتگی و حضوری برای شما وجود ندارد می‌توانید با کمک گرفتن از مشاوره تلفنی اطلاعات خود را راجع به آنچه در این شرایط می‌توانید انجام دهید افزایش دهید. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک شیشه می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

بهترین روش برای ترک شیشه کدام است؟

با توجه به تحقیقاتی که در ارتباط با نتیجه روش‌های درمانی شده است، روش ماتریکس به‌عنوان بهترین روش برای ترک شیشه شناخته می‌شود.

خانواده چه نقشی در ترک شیشه یکی از اعضا دارد؟

سعی کنید علی‌رغم احساسات منفی که تجربه می‌کنید برخورد حمایتی با فرد داشته باشید و او را برای ترک شیشه ترغیب کنید. به خاطر داشته باشید که دعوا و بدرفتاری با فردی که دچار این مشکل شده صرفاً باعث فرورفتن هرچه بیشتر وی در اعتیاد به مواد مخدر خواهد بود.

ترک شیشه با کمک متادون چه عوارضی دارد؟

متادون یکی از انواع مخدرهای افیونی است و استفاده بیش‌ازحد از آن می‌تواند باعث اعتیاد فرد شود. به همین خاطر ممکن است اعتیاد به شیشه با اعتیاد به متادون جابه‌جا شود و یا در شرایط بدتر فرد درگیر اعتیاد همزمان به شیشه و متادون گردد.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫27 دیدگاه ها

  1. سلام. بنده متاهل متولد۱۳۶۳دارای ۳فرزند که شدیدا به آنها و همسرم وابسته هستم میباشم.حدود۱۰ماه است که بنده درکنار مصرف متادون از قبل به مصرف شیشه فقط ۱۰ماه گرفتار شده که دراولین اقدام به ترک که با کمک همسرم قرربه انجام بود ولی روز قبل تاریخ همسرم با فرزندانم وبردن لوازم ضروری از قبل بنده را ترک وبا وجود یک ریال پول یا کوچکترین خوراکی درخانه مرا رها وبعد ۳روز که بنده بیش ازهزاران بار اقدام به ارسال پیامک تماس درحالی مسدودبودم وهستم نمود واز بنده خاسته اقدام به ترک دراین شرایط تنهایی بدکنم که هیچ دوست کمک یا. کسی.یا دارو و غذایی خواراکی تازه ندارم و مدام با شنیدن خبرهای بد نا امیدتر میشوم ازجمله با وجود خانه اقدام به کرایه منزل جداگانه برای خود و۳فرزندم‌ بدون هیچ لوازم زندگی .یا درخاست طلاق و رجوع با عقدغیر داعم که درصورت شروع راحت ترک کندمرا. ومیگوید فامیلهایش این را گفته که شیشه اصلا ترک ندارد و محال است واین دلیل ترک کردن من ورفتن روز قبل به دکتر برای ترک که اولین فرصت و اقدام من میبود است آیا این درست و انصاف است اینگونه میشود واقعا ولی بازهم نه نگفته ام واسه فرزندانم که محال من انهاهستن نه چیز دیگر ولی کسانی خود به شیره اعتیاد دارند واشنا به سختی ترک باید این به همسرم بگویند دوستن انها واقعا یا دشمنش من با روحیه تازه ورشکستگی از باشگاه رفتن به پایپ دست گرفتن وداشتن دادگاههایی راجب ورشکستگی من که عده ای این وسط هنوز اقدام به خیانت با گل الود دیدن اب کرده اند همسرم هم همین زمان این کند فقط خدا مانده نه پدر مادری همسر و فرزندی هیچ کس آن هم ۱۰ماه فقط این شدم کمکم کنید

    1. سلام شیشه یکی از مواد مخدر سنگینی است که وابستگی شدیدی ایجاد می کنه برای همین کسانی که انگیزه ترک کمی دارند و یا از روش های نادرست استفاده می کنند ببیشتر با شکست در درمان مواجه می شن. به همین دلیل بین عموم جا افتاده که اعتیاد به شیشه درمان ندارد. اما مورد های ترک موفقیت امیز زیادی هم در مقابل هست که اخبارش منتشر نمی شود. مسلما با اراده و همت شما می توانید هر مشکلی رو از سر راه بردارید. ترک شیشه با توجه به شرایطی که توصیف کردید با دشواری همراهه ، در این شرایط توصیه می کنیم به مراکز معتبر مراجعه کنید و برای درمان اقدام کنید، در پله های اول درمان به سرعت تغییرات رو احساس خواهید کرد پس در این زمان می تونید برای زندگی شخصی هم اقدامی کنید و از خانم بخواهیم در روند درمان نقش موثری داشته باشند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد به شیشه با شماره های درج شده تماس بگیرید.

    2. سلام و عرض ادب
      هرکس گفته شیشه ترک نداره غلط کرده من خودم ۳۰ سالمه از سن ۱۷ سالگی شروع کردم به کشیدن شیشه توی سن ۲۳ سالگی یه دونه دندون هم تو دهنم نمونده بود یعنی بعد از ۵ سالم تمام زندگیم رفت هیچ خودم هم نابود شدم دندونام نابود شد به امام حسین به جوانی خودم قسم توی توهمات خودم ماشینم رو فروختم ۳۰۰ هزار تومان فقط بخاطر اینکه پول شیشه بدم
      این در مقابل ضررهایی که شیشه به من زد هیچ چیزی نیست ولی خداراشکر رفتم کمپ و برگشتم و چسبیدم به جلسات درمان ترک اعتیاد الان ۶ سال و ۲۸ روزه خدارا شکر پاکم اینقدر زندگیم قشنگ شده اینقدر خوشبختم اینقدر آرامش دارم که حاضر نیستم یک دقیقه از این آرامش رو با ۵ تن شیشه عوض کنم
      بعضی وقت ها هم خدا رو شکر میکنم که معتاد شد که بیام با این روش های ترک آشنا بشم
      توهم برو ترک کن بیا بچسب به جلسات درمان ببین زندگیت چقدر قشنگ میشه که ازش لذت میبری عمرا طرف شیشه نمیری

      1. سلام دوست عزیز ایشالله همیشه سالم و سرحال باشی شکر خدا،داداش ناموسا یک ره کاری یه کمکی بمن بکن چیکار کنم این برادرمو چن ساله مصرف شیشه سه چهار سال میشه متولد ۶۳ قبول نمیکنه اعتیادد داره به همه گفته من پاکم

    3. هم میهن عزیزم منم گرفتاری مشابه شما داشته ام اول به خدا توکل کن بعد پیش مشاور برو به اذن پروردگار و کمک دوستان بهبودی که همدرد و همدرک ات هستند نجات خواهی یافت

    1. از جنبه ی بدنی و و درد خماری نه، اصلا زیاد اذیت نمیشی.
      ولی از لحاظ روحی و ذهنی. ترکش دشواره و کرم میندازه تو سرت ک فقط 2 تا 3 دم دود بگیری و حالت خوب شه و دندون دردت کم شه ک متاسفانه همونطور که گفتم 2 تا 3 دود فقط برا نظر اوله و قبل از کشان بعدش دیگه لغزشو زدی و روز از نوع.
      خودمم درگیرشم و الان 3 روزه نزدم و تعجبم چرا چیزیم نشده و خواب الود نشدم، ولی کرم تو سرمه ک بزنم.
      الهه خانم.
      شما مصرفتون روزانه چقدره

    2. ن دوست عزیز من من خودم الان ۲۵ ساله ام هست مجردم از سن ۱۶ سالگی خلاف کردن رو شروع کردم هر ماده ای بگی کشیدم اخرم رسیدم به این شیشه ولی خداروشکر دیگه الام همه چیو گذاشتم کنار میگی چیجوری بهت میگم خیلی دکتر و کمپ رفتم فایده نداشت چون هی دوباره برمیگشتم یه چیزی میکشیدم اخر سر پیش یه روانشناس رفتم فهمیدم اصلا چرا دلم میخواد مواد بکشم وقتی دلیلشو دونستم تونستم خودمو درمان کنم پس نگو نمیشه چرا میشه خوبم میشه تو ایمان داشته باش

    3. به نظرم برو پیش دکتر ترک بهترین راهه من خودم و چنتا از رفیقام با مشاوره تونستیم ترک کنیم

  2. کی گفته ترک شیشه کار سختیه اتفاقا از همه مخدرها راحتتره
    نه ابریزش بینی داری نه عطسه و نه درد فقط کرم کشیدن که انهم با خواستن واقعی و سرگرمیهای کنار خانواده و دوستان از سر میفته
    من هفت سال مصرف کننده بودم
    الان سه سال پنچ ماهه نمیکشم بدونه کمپ و دارو ترک کردم وقتی یادم میاد چه ک****ی بودم که اونهمه پول خرج این گوه میکردم از خودم بدم میاد الان بگن یه کام بکش یک میلیارد بگیر نمیکشم

    1. همین که قبول میکنید ترک شیشه سخته یک باوریه برای ترک نکردن اتفاقا خیلی راحت و بی دردسره اگر افکارمنفی و وسوسه به سراغتان میاید از یک پزشک متخصص کمک بگیرید

  3. دقیقا ترک شیشه بسیار راحته..ن درد ن خماری داره…فقط وسوسه داره ،ک اونم باید مراقب بود…هرچقدر دورو اطراف اون طرف شلوغ تر باشه بهتره..بیشتر سرگرم میشه

  4. حالا ترکم نشد بکنی ، نکن! مگه فرقی هم داره آخر آخرش؟ مهم همینه ، پس اگرخودت حس یقین داری که فرق میکنه ، اونوقت دیگه همه چی حله . چون خودت دیگه بهش فکرکردی . اما اگر فکر میکنی دیگه دیر شده و وقتی برات نموده ، اونوقت حتما تو میتونی باهاش کناربیای و کنترلش کنی و آرام باشی. فقط سعی کن یه وقت چیزه دیگه ایی تنگش اضافه نکنی که قوز بالای قوز میشه برات.
    واقعیت جهان را ما معنا می بخشیم. ——–تو مبتلا به درمانی نه من دچار بیماری……..

    1. سلام اقای مهرداد ترک شیشه نیاز به تقویت روحیه ذهنی و بالا بردن تحمل روانی داره. وسوسه مصرف معمولا عامل اصلی برای شکست تو ترک شیشه میشه. این وسوسه همون اعتیاد روانی هست که باید با کمک مشاوره روانشناسی از بین بره .

    2. سلام بیش از15ساله مصرفم تریاک وشیره بوده چهار4ساله که شیشه هم اضاف شده می‌خوام ترک کنم یه راه حل مطمئن میخوام

      1. سلام بیش از15ساله مصرفم تریاک وشیره بوده چهار4ساله که شیشه هم اضاف شده می‌خوام ترک کنم یه راه حل مطمئن میخوام

    1. ترک شیشه در چند مرحله انجام میشه که شما می تونید با مراجعه به مراکز ترک اعتیاد تمام این مراحل را به صورت کامل سپری کنید.

  5. شیشه های امروزی همه تقلبیه خود من بدون هیچ خماری ترکش کردم خدا شاهده کافیه از نظر ذهنی خودتون رو نترسونید و دوروز نکشید میبینید هیچ اتفاقی هیچ خماری نداره امتحان کنید اینقدر احمق نباشید این شیشه ها فقط از وایتکس و شویندها ساخته میشن فقط دود میکنن و سرتون رو گیج میکنن فکر میکنید نعشه کرده فقط چند روز نکشید به حرفم میرسید

    1. سلام .بیشتر از ۱۰ روزه b2گذاشتم کنار. کمی سخت بود اما شد.
      تو یک ماه اخیر ۹بار هر چند روز یکبار شیشه مصرف کردم..
      الان باید چکنم؟؟

      1. سلام و درود بیش از آن که ب2 برای جسم و روان شما مضر باشد، شیشه آسیب های جبران ناپذیری براتون داره. اگر به متخصص مراجعه می کردید حتما به روشی درست شما رو راهنمایی می کردند تا ابتدا با ترک شیشه مانع از آسیب های جدی تر به خودتان بشوید. حتما حتما به یک متخصص برای ترک اعتیاد به شیشه مراجعه کنید. می تونید با شماره های درج شده در سایت تماس گرفته تا در کوتاه ترین و ساده ترین راه تحت نظر متخصص قرار بگیرید.

  6. باسلام من روزی 1متادون 4۰ونیم گرم شیشه مصرف داشتم هفته پیش فقط 1چهارم متادون با مسکن وقرص ضداضطراب میخوردم هفته بعد صبحا نصفی کلونودین وشبها1چهارم و1گاباپنتین صبح ویکی شب و یک الپرازلام۱ شبها به اظافه مسکن ناپروکسن۵۰۰ ولی 2روز اینطور بودم باز شیشه رو ۲روز زدم باقرصهای بالا به غیر گابا باز ۲روز نزدم ولی باز ۲روز زدم شنبه هم باید سرکار شرکت باشم چیکار کنم که بتونم هم ترک کنم هم طاقت بیارم سرکار

    1. با سلام با توجه به داروهایی که مصرف می کنید بهتره هر چه زودتر به کمک متخصص برنامه ای مشخص برای تنظیم دوزها و داروها به دست بیارید. این طریقه مصرف علاوه بر آسیب به جسم و روانتون موجب به هم ریختگی رفتاری و عملکردی شما میشه. شاید فکر کنید که با مصرف شیشه میتونید امروز رو به خوبی بگذرونید اما باید به فکر فردا هم باشید. متاسفانه خیلی ها برای حفظ عملکرد روزمره اشون فکر می کنند که ناچارند که دائم مصرف کنند و راه دیگه ای پیدا نمی کنن. توصیه می کنیم که هر چه زودتر برای کنترل مصرف و داروها با متخصص تماس بگیرید.

  7. ۱۵سال هم‌ هی مصرف میکنم هی ترک زندگیم داره خراب میشه این اخرین فرصتی هست که دارم وگرنه زندگیم با ۱بچه که خدا بعداز۱۴سال داد خراب میشه الانم پاهام خیلی درد میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره