ازدواج با فرزند چندم بهتر است | 4 نکته طلایی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ازدواج با فرزند چندم بهتر است ؟ این سوال زمانی برای افراد پیش می‌آید که نسبت به ازدواج خود تردید داشته باشند، یا بسیار ریزبین به مسائل بنگرند. اما جدا از موضوع حساسیت، ترتیب اثر تولد به دلیل تربیت گوناگون والدین، مورد بررسی روانشناسان نیز قرار گرفته است. پاسخ به این سوال باید با ویژگی های شخصیتی فرد همسو باشد. در این مقاله راجع به خصوصیات اخلاقی فرزندان توضیح داده ایم. اما توجه به شخصیت، خانواده، تفاهمات، آمادگی و سلامت روان بسیار حائز اهمیت تر از ترتیب تولد است. برای بررسی موضوعات مهمی که گفته شد، از روانشناس کمک بگیرید. تا به بهترین شیوه مسائل را برای شما باز کنند. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

ازدواج با فرزند چندم بهتر است ؟

ازدواج با فرزند چندم بهتر است؟

به طور کلی ازدواج یک امر مهم و بسیار حساس است. که یک اشتباه کوچک باعث برهم ریختن زندگی می‌شود. بنابراین انتخاب باید آگاهانه و بر اساس دانش باشد. البته که امروزه با گشترش روانشناسی زرد بیشتر افراد به سمت شبه علم و دانش گرایش پیدا کرده اند. حتی عده ای با مطالعه دو کتاب روانشناسی زرد، خود را عالم می‌نامند.

جدا از این موضوع، تربیت تولد یک موضوع علمی است که توسط روانشناسان مورد بررسی قرار گرفته است. از ترتیب فرزندها می‌توان شخصیت بیشترشان را متوجه شد. تمام سعی و تلاش خود را کرده ایم که این مقاله را به شیوه علمی پیش ببریم. بنابراین در این مقاله راجع به موضوع “ازدواج با فرزند چندم بهتر است” توضیحات علمی صورت گرفته است.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

تربیت تولد فرزندان و خصوصیات شخصی آنها

به طور کلی در جامعه امروزی تک فرزندی رواج بیشتری دارد. اما اینکه ازدواج با فرزند چندم بهتر است؟ یک سوال همیشگی است. در این بخش از مقاله راجع به ترتیب تولد فرزندان و دلیل ویژگی های شخصیتی آنها توضیحات مختصری صورت گرفته است.

✨ فرزندان اول | ازدواج با فرزند چندم بهتر است

فزندان اول به دلیل اینکه اولین شخص فرمانروای خانه هستند، تمام توجه پدر و مادر را به خود جلب می‌کنند. این فرزندان از سمت والدین نیز بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند. این که فرزند اول بسیار مورد توجه والدین قرار می‌گیرد باعث افزایش اعتماد به نفس و حس قدرت طلبی در او می‌شود. اما این فرزندان به دلیل اینکه راهنمای تربیتی برای فرزندان کوچکتر هستند، عاقل تر و بسیار مسئولیت پذیر هستند.

اما به دلیل به دنیا آمدن فرزند دوم، فرزندان اول نسبت به آینده بدبین و ناامید می‌شوند. و میزان بیشتری اضطراب را تحمل می‌کنند. حال با وجود مطالعه این بخش شما پاسخ دهید که ازدواج با فرزند چندم بهتر است؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خصوصیات فرزند اول کلیک کنید.

✨ فرزندان دوم

فرزندان دوم هرگز حس فرمانروایی و قدرت طلبی فرزند اول را تجربه نمی‌کنند. اما بابت به دنیا آمدن فرزند سوم نیز هیچ ترسی ندارند. فرزند دوم محبت دائمی را دریافت نکرده است و تقسیم محبت والدین را به خوبی درک کرده است. والدین در تربیت فرزند دوم با تجربه تر هستند و اضطراب های تربیتی فرزند اول را ندارند.

این فرزندان به دلیل بزرگ تر بودن فرزند اول، از او الگو برداری می‌کنند. بنابراین حواستان به حرکات و رفتار فرزند اول باشد. و نسبت به فرزندان اول به آینده حس بهتری دارند. با توجه به صحبت های این بخش مقاله، ازدواج با فرزند چندم بهتر است؟

✨ فرزندان آخر | ازدواج با فرزند چندم بهتر است

فرزندان آخر همیشه عزیز کرده های مادر و پدر هستند. معمولا تفاوت سنی فرزندان آخر نسبت به فرزندان قبلی بیشتر است. بنابراین بیشتر مورد حمایت قرار می‌گیرد. فرزندان آخر دیگر از دست دادن جایگاه را تجربه نخواهند کرد. بنابراین اضطرابی بابت رهایی جایگاه ندارند. این افراد به دلیل وجود فرزندان بزرگ تر، با سرعت بیشتری رشد می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ویژگی های فرزندان آخر کلیک کنید.

بسیار خوشبین و بلند پرواز هستند. اما به دلیل رسیدگی های بیش از حد اعضای خانه، شاید در بزرگسالی با وابستگی افراطی روبرو شوند. نسبت به فرزندان اول مسئولیت پذیری کمتری دارند. برای کارهای خود ارزش قائل هستند و برای موفقیت تلاش می‌کنند. 4 تا از ویژگی های بارز این افراد خلاق، جذاب، عزت نفس بالا و خودخواهی است. حال با توجه به مطالعه خصوصیات فرزندان آخر، از نظر شما ازدواج با فرزند چندم بهتر است؟

✨ تک فرزندان

تک فرزندان مانند فرزندان اول جایگاه تک و بی نظیری دارند. این فرزندان جایگاه خود را از دست نمی‌دهند و نگران به دنیا آمدن فرزندان دیگر نیستند. بدون اینکه رقیب داشته باشند بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند. این فرزندان به دلیل توجه و رسیدگی زیاد والدین، زودتر به بلوغ عاطفی و پختگی می‌رسند.

اما اگر در محیط های اجتماعی قرار بگیرند، معمولا کانون توجه را از دست می‌دهند و با مشکلاتی روبرو خواهند شد. این افراد به دلیل اینکه ناپختگی فرزندان دیگر را ندیده است، دچار کمالگرایی می‌شود. معمولا انتقاد ناپذیر می‌شوند، اما مسئول و منظم هستند. به نظر شما تک فرزندان گزینه مناسبی برای ازدواج هستند؟ یا اینکه ازدواج با فرزند چندم بهتر است؟

بهترین معیار ازدواج | ازدواج با فرزند چندم بهتر است؟

ازدواج با فرزند چندم خوب است؟

اینکه ازدواج با فرزند چندم بهتر است، بستگی به ویژگی های شخصیتی دارد. همانطور که در قسمت های قبل راجع به خصوصیات اخلاقی و شخصیتی فرزندان به تربیت تولد گفته شد، اثر تولد بر ویژگی های شخصیتی و روابط آنها اثر گذار است. برای داشتن زندگی سالم و پر آرامش باید تمام جوانب را بررسی کنید. اثر ترتیت تولد نیز در انتخاب همسر باید با دقت بررسی شود. در این بخش مقاله راجع به ارتباط خصوصیات تولد و اثربخشی آن در ازدواج توضیح داده ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه معیارهای انتخاب همسر کلیک کنید.

? اهمیت به سلامت روانی | ازدواج با فرزند چندم بهتر است

سلامت روانی یکی از مهم ترین شرایط برای ازدواج است. زمانی که فردی برای خود و سلامت روانش اهمیتی قائل نشود، به هیچ وجه مناسب ازدواج نیست. با این شرایط این سوال حائز اهمیت است که ازدواج با فرزند چندم بهتر است؟ زمانی که همسر شما به اضطراب، افسردگی و اختلالات گوناگون دچار باشد، آیا سوال “ازدواج با فرزند چندم بهتر است” صحیح است؟ ازدواج با چنین فردی هرگز مناسب و درست نیست. سلامت روان مهم ترین مرحله قبل از ازدواج است.

? همخوانی ویژگی های گوناگون

هر فردی ویژگی های شخصیتی مخصوص به خود را دارد. فرهنگ هر خانواده با دیگری متفاوت است و آداب و رسوم هر خانواده مخصوص به خود است. برای اقدام به ازدواج قبل از اینکه سوال ازدواج با فرزند چندم بهتر است را بپرسید، سوال کنید که آیا با فرد مورد نظر همخوانی دارید یا خیر؟ زمانی که همخوانی با تمامی جوانب و در تمامی زمینه ها با شخص مورد نظر وجود نداشته باشد، قطعا زندگی آرام و موفقی نخواهید داشت.

? آمادگی برای ازدواج | ازدواج با فرزند چندم بهتر است

مهم ترین مساله ای که باید در ازدواج در نظر گرفت، ازدواج است. اگر پاسخ به سوال ازدواج با فرزند چندم بهتر است؟ را به خوبی بدانید، اما آمادگی و شرایط کافی برای ازدواج نداشته باشید، با مشکلات بزرگی روبرو خواهید شد. قبل از اینکه فرد مورد نظر خود را بر اساس ترتیب اثر تولد بررسی کنید، باید به بلوغ عاطفی، هیجانی و رشد مناسب رسیده باشید. زمانی که آمادگی لازم برای ازدواج را نداشته باشید، ترتیب اثر تولد دیگر اثری نخواهد داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهارت های لازم برای ازدواج کلیک کنید.

? تفاهم در زندگی زناشویی

تفاهم در زندگی مشترک به دو دسته اصلی تقسیم می‌شود. دسته اول مهارت حل اختلافات که مهم ترین دسته است. و دسته دوم شباهت های زوجین است. اگر عدم توانایی این مهارت ها و نبود شباهت به یکدیگر وجود داشته باشد، مسلما در زندگی موفق نخواهید شد. با وجود همه این مشکلات، با هر مساله ریز و درشتی به اختلافات ماندگار برخورد خواهید کرد. بنابراین در این شرایط ازدواج با فرزند چندم بهتر است دیگر معنی نخواهد داشت.

کلام آخر

پاسخ به این سوال که ازدواج با فرزند چندم بهتر است، به طور قطعی مشخص نیست. به این منظور مشخص نیست که باید تمامی جوانب زندگی را با یکدیگر بررسی کنید. مهم تر از ترتیب اثر تولد، تفاوهمات و سلامت روان فرد است. بنابراین قبل از ازدواج با مشاورین و روانشناسان متخصص صحبت کنید تا با آگاهی کامل به شما راجع به ازدواج مشاوره دهند. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با فرزند چندم بهتر است می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره