مهارت های لازم برای ازدواج کدامند؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

آیا از مهارت های لازم برای ازدواج آگاهی دارید؟ ازدواج یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که در بزرگسالی انجام می‌شود. دختر و پسر زندگی خود را زیر یک سقف با هم شروع کرده و می‌خواهند تا آخر عمر زندگی‌شان با یکدیگر ادامه دهند. ازدواج یک اتفاق بسیار مهم در زندگی است و هر مرد و زنی باید مهارت های لازم  برای ازدواج را داشته باشد تا این امر به بهترین نحو انجام شود.

با آگاهی از مهارت های لازم برای ازدواج می‌توانید از همان ابتدا ارتباط سالمی با همسرتان برقرار کنید و موفقیت ازدواج خود را تضمین نمایید. در ادامه مهارت های لازم و ضروری برای ازدواج را شرح داده‌ایم. پیشنهاد می‌شود حتما برای اطلاعات بیشتر در ازدواج موفق کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه مهارت های لازم برای ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

مهارت و اهمیت رسیدن به تفاهم در ازدواج

برخی فکر می‌کنند که معنی تفاهم، فقط هم سطح بودن همدیگر از نظر فرهنگی، اقتصادی و…است. اینکه از نظر اقتصادی شبیه هم هستند و یا از نظر ظاهری مناسب‌اند دلیل کافی برای انتخاب و ازدواج نیست. باور اشتباه در این زمینه باعث می‌گردد انتخاب اشتباه منجر به نابودی زندگی بعد از ازدواج شود. برای آشنایی با رایج ترین باورهای غلط در زندگی مشترک کلیک کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

فروشگاه آرامیس

تحول در معنای تفاهم

تفاهم یعنی دو طرف از نظر فکر، ارزش‌ها وعقاید یکدیگر را درک کنند. بدانند که در مواقع مختلف چگونه با طرف مقابل رفتار نمایند. از نظر عقاید باید دو طرف بتوانند کنار یکدیگر سال‌ها زیر یک سقف زندگی کنند. درگذشته رسم بر این بوده که دختر و پسر بدون اینکه همدیگر را بشناسند با خواست پدر و مادر ازدواج کنند.

اما امروزه با پیشرفت فرهنگ خانواده‌ها، ابتدا دختر و پسر با هم آشنا می‌شوند و در صورت تفاهم ازدواج می‌کنند، یکی از روش‌های داشتن یک ازدواج موفق کسب مهارت‌های لازم در دوران آشنایی است. در این زمینه دریافت مشاوره می‌تواند کمک بسزایی به دختر و پسر نماید. درواقع خدمات مشاوره می‌تواند با کاهش تنش‌ها و افزایش مهارت‌های تشکیل یک زندگی سعادتمند در دختر و پسر به استحکام پایه‌های زندگی کمک نماید.

اهمیت تفاهم در ازدواج
اهمیت تفاهم در ازدواج

 

بیشتر بخوانید : پیش نیازهای ازدواج

مهم‌ترین مهارت های لازم برای ازدواج

همانطور که گفته شد مهارت های لازم برای ازدواج اهمیت بسزایی دارد. در این میان بعضی از آموخته‌ها و مهارت‌ها نقش کلیدی در یک ازدواج موفق دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

مهم‌ترین مهارت های لازم برای ازدواج
مهم‌ترین مهارت های لازم برای ازدواج

 

1. اولویت قرار دادن همسر خود بر دیگران

برای یک ازدواج موفق لازم است که زن یا مرد در زندگی همسر خود را نسبت به دیگران در الویت بداند. برخی به اشتباه فرزند یا دیگران را بر همسر خود در اولویت قرار می دهند. آنها فکر می کنند فرزند مهمتر است و همسر را در ردیف بعد قرار می دهند. درحالی که اگر به گذشته برگردند و به اتفاقات مختلف نگاه کنند.

می بینند تنها کسی که در این اتفاقات کنار او و همدم او بوده است همسرش است نه دیگران. بنابراین برای یک زندگی موفق باید همسر را در اولویت قرار داد. برای آشنایی با نیازهای همسر کلیک کنید.

2. مهارت های لازم برای ازدواج | بخشش و عفو

یکی از مهارت های مهم و لازم برای ازدواج و زندگی موفق عفو و بخشش است. ممکن است با همسرتان دچار مشکل شوید و در این میان  از همسرتان سخنی یا کاری سر بزند که موجب نارحتی شما گردد. به جای اینکه دعوا کنید و مدتی را با او قهر باشید بهتر است او را ببخشید،  زیرا قهر و ناراحتی موجب نفرت و جدایی شما از همسرتان خواهد شد ولی اگر عفو و بخشش را انتخاب کنید، موجب صمیمیت و رابطه بهتر با همسرتان خواهید شد.

بخشش و عفو
بخشش و عفو

 

3. مهارت های لازم برای ازدواج | خلاقیت داشتن

زندگی همه از صبح شروع شده و به شب ختم می‌شود. روز زمان فعالیت است و شب زمان استراحت؛ اما اگر همواره روز و شبتان روتین و معمولی باشد دچار افسردگی و روزمرگی خواهید شد. برای داشتن یک زندگی زیبا و قشنگ باید دارای روحیه خلاقانه باشید و خودتان زندگیتان را طراح کنید.

برای خودتان و همسرتان برنامه ریزی کنید و وقت بگذارید. یک روز به سینما و یک روز به پارک بروید یا حتی مسافرت‌های چند روزه را انتخاب کنید. از ریتم یک زندگی ساده خارج شوید؛ یک روز دوستان مشترکتان را دعوت کنید یا به خانه آن‌ها بروید و مواردی مشابه را با توجه به علایق خود و همسرتان انتخاب نمایید تا یک زندگی شاد و گرم را بعد از ازدواج رقم بزنید.

بسیار مهم شما

با خواندن این مقاله و سایر مقالات دیگر از سایت ها اطلاعات خوبی به دست خواهید آورد. اما توجه داشته باشید که خواندن تنها کافی نیست و برای حل و درمان مشکلات نیاز به دریافت کمک تخصصی از مشاوران خانواده و زوج درمانگر دارید.

4. مهارت های لازم برای ازدواج | تمرکز کردن روی نکات مثبت همسرتان

یک نکته مهم دیگر این است که افراد فکر می‌کنند پس از ازدواج طرف مقابل یک شخص کامل است و هر کاری را باید بدون عیب و نقص انجام دهد. اگر کار اشتباهی انجام داد دیگر نمی‌توان به او اعتماد کرد در حالی که این طرز فکر اشتباه است. دو انسان از دو خانواده متفاوت در کنار هم قرار گرفته‌اند و هر کدام معیارهای خاص خود را دارند و هیچ کدام کامل نیستند. این دو شخص در کنار همدیگر کامل می‌شوند.

ممکن است از همسرتان خطاهایی سر بزند یا کارهایی را ناقص انجام دهد. باید بدانید هیچ انسانی کامل نیست پس باید روی خوبی‌های همسرتان تمرکز کنید. اگر دو کار نادرست انجام داده ولی در جای دیگر کارهای درست و خوب هم انجام داده است پس نباید روی خطاهای او تمرکز نمایید بلکه باید خطاهای او را بخشیده و فراموش کنید و خوبی‌هاش را به یاد بسپارید.

برای آشنایی با اهمیت داشتن اصول اخلاقی در ازدواج کلیک کنید.

5. اعتماد به نفس داشتن

باید این تصور را در خود ایجاد کنید که ازدواج‌تان بهترین ازدواج است، شما هیچ وقت دچار مشکل نخواهید شد که بخواهید از همدیگر طلاق بگیرید. به خود اعتماد به نفس دهید؛ این اعتماد به نفس باعث موفقیت یک ازدواج می‌شود. تا زمانی که شما باور داشته باشید زندگیتان عالی است، همین باور در زندگی شما به واقعیت می‌پیوند و موجب سرازیر شدن خوشبختی در زندگی‌تان خواهد بود.

6. مهارت های لازم برای ازدواج | درک درست از خود

زمانی که زن یا شوهر از خود درک درستی به دست آورد و مطمئن باشد که خوشبخت است، این حس خوب به همسرش انتقال می‌یابد و او هم حس خوشحالی و درک درست از خود را پیدا می‌کند. مثلا مردی می‌گوید “من خوشبخت‌ترین مرد دنیام” و با این حس زندگی می‌کند، او مطمئنا همیشه خوشحال است و زندگی موفقی هم خواهد داشت.

همچنین این حس به زن انتقال می‌یابد و او هم حس می‌کند که خوشبخت‌ترین زن دنیاست چون بهترین مرد دنیا در کنار اوست. بنابراین ادامه دادن این حس موجب می‌شود که آن‌ها زندگی خوبی در کنار هم تجربه کنند و احساس خوشبختی نمایند. 

برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ازدواج کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه مهارت های لازم برای ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

مهارت های لازم برای ازدواج کدامند؟

اهمیت مهارت های لازم برای ازدواج انکارناپذیر است. در این میان مهارت ارتباط درست با همسر، مهارت کسب احساس خوشبختی بعد از ازدواج، مهارت انتخاب شخص مناسب برای ازدواج و مهارت کسب تفاهم با همسر آینده اهمیت دارد. برای کسب مهارت های ازدواج مشاوره با روانشناسان با تجربه تاثیر بسزایی خواهد داشت.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره