هزینه کمپ ترک اعتیاد

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

هزینه کمپ ترک اعتیاد از جمله پارامترهای مهمی است که می تواند در روند درمان و پیگیری درمان تاثیر داشته باشد. خیلی از خانواده ها برای کاهش این هزینه ها به مراکز نامعتبر مراجعه می‌کنند. خیلی از کمپ های فعال با وجود دارا بودن مجوزهای لازم، امکانات کافی در اختیار بیماران قرار نمی دهند. همین موضوع باعث می شود که فرد در جریان ترک آسیب های بیشتری ببیند. بنابراین بهتر است یک بار هزینه پرداخت کنید تا این که بارها و بارها فرد را به کمپ بفرستید. در ادامه تمامی نکات لازم در این خصوص را شرح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ترک اعتیاد کلیک کنید. 

هزینه کمپ ترک اعتیاد چقدر است؟

هزینه کمپ ترک اعتیاد

کمپ به مراکزی گفته می‌شود که برای سپری شدن دوره سم زدایی نوعی اقامتگاه برای فرد فراهم می‌کنند. این مراکز برای پاک شدن بدن فرد از مواد، دوره درمانی خاصی درنظر می‌گیرند که می‌تواند متناسب با دوز و نوع ماده مصرفی متفاوت باشد. هزینه کمپ ترک اعتیاد شامل مراقبت های شبانه روزی به همراه تمامی داروها و مواد غذایی او خواهد شد.

اما بسیاری برای کاهش هزینه کمپ ترک، به مراکزی مراجعه می کنند که از روش‌های قدیمی و منسوخ شده استفاده می‌کنند. از جمله آن‌ها می‌توان به روش سقوط آزاد یا همان قطع ناگهانی مصرف اشاره کرد. این روش‌ها با نادیده گرفتن ریشه‌های روانی اعتیاد فشارهای ذهنی زیادی را به فرد تحمیل می‌کنند و باعث می‌شوند که فقط بدن فرد از مواد پاک شود اما از نظر روانی آسیب پذیری بالایی برای گرایش مجدد به سمت مواد مخدر در او شکل بگیرد. برای اطلاع از روش های جایگزین و درمان مشاوره ترک اعتیاد دریافت کنید.

هزینه کمپ ترک اعتیاد بر چه اساس تعیین می شود؟

همان طور که گفته شد بسیاری از کمپ های ممکن است با روش‌های اشتباه خود به بیمار معتاد بیشتر آسیب برسانند و باعث تشدید مشکلات او شوند. از همین جهت بسیار اهمیت دارد که قبل از فرستادن عزیزتان به مراکز ترک  ویژگی‌های آن را مورد بررسی قرار دهید و از امن بودن فضای آنجا مطمئن شوید. ویژگی‌های زیر از جمله مهم ترین مواردی هستند که باید به آن‌ها توجه داشته باشید. قطعا هزینه کمپ ترک اعتیاد با توجه به این پارامترها بیشتر یا کمتر می شود.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

1- داشتن مجوز از سازمان بهزیستی

اولین مسئله‌ای که باید در پیدا کردن یک کمپ مناسب به آن دقت کنید داشتن مجوز رسمی از سازمان بهزیستی است. متاسفانه امروزه بسیاری از افراد سودجو مراکز بسیار بی کیفیتی را دایر می‌کنند و بدون آگاهی از روش‌های علمی و تخصصی به طور غیر قانونی اقدام به ترک بیماران می‌کنند.

2- به کار گیری روش های نوین

امروزه استفاده از روش‌های اجباری نظیر بستن فرد به تخت کاملا منسوخ شده است چرا که متخصصان بر این باورند که اعتیاد یک بیماری مغزی است و گرایش به مواد از عوامل زیستی، روان شناختی و اجتماعی گوناگونی نشات می‌گیرد. بی توجهی به این عوامل در طی فرایند ترک باعث می‌شوند که تنها وابستگی جسمانی بر طرف شود اما وابستگی روانی همچنان پا برجا بماند. وابستگی روانی که در قالب وسوسه و احساس ولع شدید در ذهن فرد متجلی می‌شود، لغزش‌های مکرر را رقم می‌زند و باعث می‌شود که بیمار با وجود سپری کردن دوره‌های بسیار سخت پرهیز هم‌چنان نتواند در برابر مواد مقاومت کند.

از همین رو روش‌های نوینی در درمان اعتیاد ابداع شده‌اند که به افراد کمک می‌کنند در طول فرایند سم زدایی علائم جسمانی ناخوشایند بسیار کمتری را تجربه کنند و همچنین از نظر روانی نیز ریشه‌های اعتیاد خود را شناسایی کرده و با حل و فصل آن‌ها در بلند مدت پرهیزی موفقیت آمیز را تجربه نمایند. از جمله این روش‌های جدید می‌توان به ترکیب درمان‌های دارویی با درمان‌های روان شناختی نظیر مصاحبه انگیزشی، درمان به روش ماتریکس پیشرونده، گروه درمانی و خانواده درمانی اشاره کرد.

3- برخورداری از کادر مجرب و متخصص

بسیار اهمیت دارد که هزینه کمپ ترک اعتیاد شامل خدمات کادر متخصص و مجرب باشد تا در صورت بروز هرگونه مشکل بتواند به درمانجویان خدمات مورد نیاز را ارائه دهد. این کادر باید شامل پزشک، پرستار، روان شناس و مددکار اجتماعی باشد. قبل از اینکه فرد را به کمپ ترک بفرستید تلاش کنید سوابق کادر درمانی آن را بررسی کرده و از وجود همه متخصصین در آن اطمینان یابید. توجه داشته باشید که بیشتر فرایند درمان اعتیاد توسط روان شناسان و روان پزشکان اجرا می‌شود. در نتیجه مراکزی که از این متخصصین بی بهره هستند هرگز نمی‌توانند گزینه‌های خوبی برای ترک باشند.

4- برخورداری از امکانات رفاهی مناسب

محیطی که فرد برای ترک به آنجا فرستاده می‌شود در نتیجه کار تاثیر بسزایی دارد. کمپ های غیر قانونی که محیط نامناسب و شبیه به زندان دارند اغلب ذهن و روان افراد را بیش از پیش به هم می‌ریزند و باعث می‌شوند که افراد احساس کنند رها شده‌اند یا کسی دردهای آن‌ها را درک نمی‌کند. این مسئله باعث می‌شود که آسیب پذیری فرد در برابر اعتیاد افزایش یافته و در نتیجه احتمال درگیری مجدد او در این مشکل افزایش یابد.

5- استفاده از روش های بیمار مجور به جای روش‌های زوری و تنبیهی

توجه داشته باشید که استفاده از روش‌های اجباری و تنبیهی برای ترک نظیر کتک زدن بیماران و بدرفتاری با آن‌ها هرگز مجاز نیست. استفاده از این روش‌ها بیش از اینکه سودی داشته باشند باعث ایجاد ضرر و زیان روحی می‌شوند و ممکن است رفتارهایی نظیر خودکشی، پرخاشگری و مقاومت در برابر ترک را در افراد افزایش دهند.

برای دریافت مشاوره در زمینه هزینه کمپ ترک اعتیاد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 909907354 تماس بگیرید.

 

 

 

سوالات متداول در مورد هزینه کمپ ترک اعتیاد

هزینه کمپ ترک اعتیاد چقدر است؟

هزینه کمپ ترک اعتیاد با توجه به امکانات و توانایی متخصصان آن تعیین می شود. هزینه کمپ ترک خصوصی بالطبع بیشتر است.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره