تست شیره

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

تست شیره و اعتیاد به این ماده با روش های مختلفی صورت می‌گیرد. امروزه برای استخدام در بسیاری از ارگان ها، ازدواج، شرکت در مسابقات ورزشی و غیره افراد باید تست اعتیاد انجام داده که در آن‌ها مصرف و یا اعتیاد به بسیاری از مواد مورد آزمایش قرار می‌گیرند. اما از آنجایی که شیره و تریاک مصرف رایج تری میان افراد دارند؛ بیشتر احتمال دارد که جواب آزمایش آنها مثبت شده و مشکلاتی را در این زمینه تجربه نمایند. از طرفی بسیاری از افراد به جای ترک اعتیاد و درمان به دنبال راهی برای منفی کردن تست خود و پنهان کردن این موضوع از دیگران می‌گردند. در صورتی که این روش مناسبی نبوده و به زودی دیگران متوجه این موضوع خواهند شد. از این رو بهتر است افراد در این زمینه از روانشناس کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تست شیره می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره‌ترک اعتیادتلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 909907354 تماس بگیرید.

 

شیره چیست؟

قبل از پرداختن به تست شیره، باید بدانیم که شیره چیست؟ شیره از خانواده تریاک بوده و که و مقدار مورفین آن بسیار زیاد است. برای ساخت این شیره، تریاک و تریاک سوخته را با آب حرارت داده و می‌جوشانند. بعد از تولید آن را به شکل های مختلفی می‌توان مصرف نمود. نشانه های ناشی از اعتیاد به این ماده و یا حتی عوارض آن با تریاک تقریبا مشابه است. در واقع افرادی که معتاد به شیره و یا تریاک هستند؛ در برخی موارد ماده دیگر را امتحان می‌کنند. برای اینکه تست شیره را انجام دهید؛ در ابتدا باید نشانه های اعتیاد به آن را بدانید. برای آشنایی بیشتر با انواع آزمایش اعتیاد کلیک نمایید.

راه های تشخیص مصرف شیره

تست شیره | اثر شیره چند روز در بدن باقی می ماند؟

نشانه های اعتیاد به شیره شامل علائم رفتاری جسمانی هستند. زمانی که افراد چنین علائمی را از خود نشان دادند؛ باید احتمال اعتیاد به این ماده را در نظر داشت و از تست شیره برای اطمینان استفاده نمود. برای آشنایی با نشانه های اعتیاد به شیره کلیک کنید.

نشانه های جسمانی

نشانه های جسمانی اعتیاد به شیره شامل موارد زیر می‌شود.

  • داشتن احساس سبکی و آرامش
  • احساس شادی و سرخوشی بی دلیل
  • تسکین یافتن دردها
  • نداشتن افکار منفی
  • توهم و هذیان
  • به طور ناگهانی مهربان شدن
  • بیش فعالی جنسی

البته این نشانه ها موقت و کوتاه مدت هستند و بعد از اینکه اثرات شیره از بدن خارج شود؛ افراد نشانه های ترک را از خود بروز می‌دهند.

نشانه های رفتاری

اعتیاد به شیره در رفتار آنان نیز مشهود شده و خود را به شکل های وسوسه برای مصرف مجدد، مصرف مخفیانه، بروز مشکلاتی در روابط بین فردی، مشکلات مالی و مشکلات شغلی، نشان می‌دهد.

شیره چند روز در بدن باقی می‌ماند؟

مدت زمان ماندگاری شیره در بخش های مختلف بدن متفاوت است. برای مثال بعد از مصرف، تا دو الی سه روز می‌توان با تست ادرار متوجه اعتیاد شد. این زمان برای تست مو تا نود روز است. اما به طور کلی ماندگاری اثرات ناشی از مصرف شیره به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان عدد دقیقی را برای آن مشخص کرد.

روش های منفی کردن تست شیره

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد؛ بسیاری از افراد به دنبال راهی برای منفی کردن تست شیره خود هستند. چرا که آنان به دلایل مختلف تمایلی ندارند تا دیگران از اعتیاد آنان مطلع گردند. البته نشانه های دیگر اعتیاد در ظاهر مشهود می‌شود اما جواب این تست است که برای بسیاری از ارگان ها و حتی افراد سندیت دارد. برای اطلاع از بهترین روش ترک شیره کلیک نمایید.

برای انجام اینکار افراد می‌توانند ادرار خود را رقیق کرده و از این طریق تست را منفی کنند. روش دیگری که برای انجام اینکار وجود دارد؛ استفاده از قرص بوپرنورفین است. معمولا استفاده از این قرص در دو روز قبل از تست، می‌تواند جواب تست را منفی کند. راه های دیگری نیز برای انجام اینکار وجود دارد که افراد از آنها استفاده نمایند. اما در بیشتر موارد این آزمایشات کاملا تحت نظر انجام شده و فرد هیچ راهی برای تغییر دادن نمونه خود نخواهد داشت.

عواملی که در تست شیره موثر هستند

آزمایش خون برای تست شیره 

از آنجایی که هر فردی شرایط بدنی متفاوتی دارد؛ نمی‌توان برای همه افراد نسخه واحدی در این زمینه پیچید. برای مثال ممکن است استفاده از قرص کدئین برای منفی کردن آزمایش فردی اثر نداشته باشد. در این قسمت به توضیح عوامل دیگری پرداخته ایم که در این مورد موثر هستند.

سن: با افزایش سن میزان سوخت ساز بدن افراد کاهش می‌یابد؛ پس شیره برای مدت زمان طولانی تری در بدن شان هست.

سلامت جسمانی: زمانی که افراد از نظر جسمانی در وضعیت سالمی قرار داشته باشند؛ دفع سموم از بدن شان نیز راحت تر و سریع تر اتفاق می‌افتد. و یا حتی داروهایی که افراد برای سلامت جسمانی شان مصرف می‌کنند نیز در تست شیره موثر است.

وزن: نکته جالب اینجاست که مواد مخدر مختلف مثل شیره، قابلیت ترکیب شدن با چربی را داشته و به طور کلی چربی میزان بیشتری از سموم را در خود نگه می‌دارد. از این رو افراد چاق به سختی می‌توانند جواب تست شیره خود را تغییر داده و به طور کلی این ماده را از بدن خود خارج کنند.

مدت زمان و دوز مصرفی: هرچه دوز مصرفی افراد بیشتر بوده و برای مدت زمان طولانی تری از شیره استفاده کرده باشند؛ دفع آن از بدن سخت تر خواهد بود.

میزان سوخت و ساز بدن: اصلی ترین نکته ای که بارها به آن اشاره شد؛ میزان سوخت و ساز بدن است. هرچه سوخت ساز بدن بالاتر باشد؛ سموم از بدن زودتر دفع شده و تست شیره راحت تر منفی می‌شود.

تست شیره تا چند روز مثبت است؟

تست شیره در بیشتر موارد از دو تا ده روز پس از آخرین مصرف مثبت است. البته بازهم به روشی که افراد این تست را انجام می‌دهند؛ بستگی دارد. اما آثار ناشی از مصرف این ماده را تا ده روز می‌توان در بدن شناسایی نمود. همچنین وضعیت بدنی افراد نیز در این مورد دخیل است.

روش های مختلف انجام تست شیره

کیت تست ادرار یا تست نواری

تست شیره را می‌توان با ادرار، خون، مو و حتی بزاق انجام داد. همه این آزمایش ها در آزمایشگاه های مختلف قابل انجام هستند. از طرفی امروزه کیت های تشخیصی سریعی در داروخانه ها موجود هستند؛ که افراد می‌توانند از آنها هم استفاده کنند. البته جواب تست های آزمایشگاهی از اعتبار بیشتری برخوردار هستند.

سخن پایانی

فراموش نکنید که هیچ فردی را نمی‌توان به زور مجبور به انجام تست شیره و به طور کلی آزمایش های اعتیاد کرد. چرا که در این حالت بیشتر احتمال دارد که آنان هم جواب آزمایش خود را دستکاری کرده و پنهانکاری کنند. در کنار استفاده از روش هایی مثل تست شیره باید به نشانه های اعتیاد در افراد نیز دقت کرده و به روش صحیحی آنها را ترغیب به ترک اعتیاد کنید. در این زمینه می‌توانید از روانشناس نیز کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تست شیره می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره‌ترک اعتیادتلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 909907354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫2 دیدگاه ها

  1. روش تون برای ترک عالی بود خواستم تشکر کنم همسرم الان یک ماهه کامله که لب به هیچی نزده ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره