ترک ب2 (b2)

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

آیا روش‌های ترک ب2 یا ترک بوپرنورفین را می‌شناسید؟ داروی بوپرنورفین که به نام قرص ب2 نیز شناخته می‌شود، یک داروی مسکن است که می‌تواند باعث اعتیاد فرد شود. این قرص عوارض جسمانی و روحی شبیه به عوارض متادون، هروئین، کدئین و مورفین دارد. اما با توجه با خاصیت تسکین دهندگی و همچنین تاثیر بسیار زیاد در ترک، در درمان های پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طوریکه در کلینیک‌های ترک ب2 را به صورت سرپایی مانند متادون به بیمار معتاد می‌دهند تا جایگزین مواد مخدر داخل بدن فرد شود.

اما امروزه بسیاری از افراد این دارو را به صورت خودسرانه و بدون نظارت پزشک مصرف کرده و در نتیجه به آن اعتیاد پیدا می‌کنند.

برای ترک ب2 روش‌هایی وجود دارد که با آگاهی از آن‌ها می‌توانید از اعتیاد به این ماده رهایی یابید. در ادامه مقاله به بررسی کامل راه‌های ترک تریاک می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع مواد اعتیاد آور کلیک کنید.

نکاتی که باید در مصرف و ترک ب2 بدانید

در صورت مصرف قرص بوپرنورفین همراه با مواد مخدر شامل هروئین، تریاک و شیره، فرد در معرض خطرات جدی همچون تشنج و یا حتی مرگ قرار می‌گیرد. از این رو باید مصرف این دارو همیشه زیر نظر پزشک صورت بگیرد.

مصرف خود سرانه قرص ب2 برای ترک و یا برای رهایی یافتن از درد می‌تواند منجر به اعتیاد به ب2 شود.

این دارو در مواقع ترک مواد مخدر به صورت قرص زیرزبانی مصرف می‌شود و باید از مصرف آن به هر شکل دیگری اجتناب کنید.

فروشگاه آرامیس

یکی از توصیه‌های مهمی که به افراد مصرف کننده این دارو داده می‌شود آن است که پس از دوره درمان باقی قرص را دور بریزید تا از وسوسه شدن برای مصرف دوباره آن دور بمانید. برای کسب اطلاعات در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید.

علائم اعتیاد به مصرف بوپونورفین یا قرص ب2

یکی از نشانه‌های اعتیاد به قرص ب2 مصرف این دارو بدون تجویز پزشک و یا مصرف دوز بیش از حد یا در تعداد دفعاتی بیشتر از آنچه دستور پزشک بوده، می‌باشد. همچنین اگر بیمار اصرار به تجویز دوز بالاتر یا قرص بیشتر ب2 را از دکتر داشته باشد، می‌تواند از نشانه‌های اعتیاد به قرص ب2 باشد.

از آنجا که مصرف قرص ب2 بدون تجویز پزشک غیرقانونی بوده و این قرص بدون نسخه پزشک در داروخانه به شخص داده نمی‌شود.

بسیاری از افرادی که به این دارو اعتیاد پیدا کرده‌اند، دارو را از بازار سیاه تهیه کرده یا به چند دکتر مختلف برای دریافت چندین نسخه از قرص ب2 مراجعه می‌کنند.

همین که فرد بیش از اندازه به راه‌های تهیه قرص ب2 فکر کند یکی از علائم سوءمصرف و اعتیاد به قرص ب2 می‌باشد.

افراد مصرف کننده داروی بوپونورفین علاقه دارند تا این قرص را در هر مشکلی در منزل یا محیط کار یا مدرسه و دانشگاه مصرف نمایند.

این افراد بعضی مواقع می‌خواهند که مصرف دارو را در خانه قطع کنند اما به تنهایی موفق به چنین کاری نمی‌شوند.

ترک ب2 | عوارض شایع مصرف ب2 یا بوپرنورفین

مصرف قرص بوپرنورفین یا ب2 عوارضی همچون تهوع، درد معده، تب خفیف، کاهش اشتها، مشکلات تنفسی، تنفس آرام و سطحی، تورم صورت، لب، زبان و گلو، تهوع، احساس سبکی در سر، ضعف و بی حالی، ادرار تیره رنگ یا به رنگ خاک رس، یرقان (زرد شدن چشم و پوست)، گیجی، رفتار و افکار غیرمعمولی دارد.

ترک ب 2 | ترک بوپرنورفین

ترک اعتیاد به ب 2 | ترک بوپرنورفین

کنار گذاشتن مصرف داروی ب2 به نسبت آنکه فرد در چه درجه‌ای از اعتیاد قرار دارد و اینکه آیا از اعتیاد قبلی خود که برای حل آن مصرف ب2 را آغاز کرده، با موفقیت رها شده یا نه، اشکال مختلفی پیدا می‌کند.

بوپرنورفین دارویی اعتیاد آور است پس ترک این دارو نیز باید زیر نظر روان پزشک متخصص انجام شود تا مقدار دوز یا تعداد زمان مصرف این قرص توسط بیمار را کنترل کرده و موثرترین و بهترین راهکارهای درمانی را با توجه به شرایط روحی، محیطی، فیزیکی و روانی او ارائه دهد.

همه برنامه‌ها برای درمان ترک ب2 برای هر بیمار به طورجداگانه برنامه ریزی می‌شود واین باعث شده نگرانی‌هایی که ممکن است درفرایند ترک اختلال ایجاد کنند را نیز پوشش دهد.

مصرف ب2 به فرد این اطمینان را می‌دهد که در زمان ترخیص از کمپ‌های ترک، دیگر به هیچ گونه مواد مخدری وابستگی یا شبه اعتیاد ندارد.

برای بیمارانی که این دارو را به عنوان مسکن و برای مدیریت درد استفاده کرده‌اند، درمان باید راهکار بهتری را برای کنترل درد داشته باشد تا بیمار نیازی به استفاده از مخدرها نداشته باشد و دیگر دچار دردهای شدید نشود.

بیشتر بخوانید : تست اعتیاد به ب2 

بهترین روش‌ ترک ب2 ( ترک بوپرنورفین )

بهترین روش‌ ترک اعتیاد به ب2 ( بوپرنورفین )

به طور کلی فرایند ترک ب2 ( ترک بوپرنورفین )با روش سم زدایی صورت می‌گیرد که با نظر پزشک می‌توان آن را در خانه و یا کلینیک ترک انجام داد.

البته توجه داشته باشید که ترک در منزل نیز به صورت خودسرانه صحیح نیست و باید در این شرایط با نظارت پزشک صورت گیرد. ترک ب2 نیز مانند سایر مواد مخدر عوارضی دارد که با شدت خفیف‌تری احساس می‌شود.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

ترک b2 در منزل

ترک ب2 در خانه از جمله مواردی است که افرادی زایدی به دنبال آن هستند. قبل از انجام هر کاری باید بدانید که فرایند ترک ب2 حتی در خانه را باید حتما زیر نظر پزشک و یک فرد متخصص در زمینه ترک انجام دهید. تا از عوارض آن پیشگیری نمایید.

از آنجایی که فرایند ترک بسته به شرایط بدنی هر فرد منحصر به فرد است برای کسب اطلاعات بشتر در زمینه ترک ب2 می توانید با متخصصان ذهن نو در هر جایی که هستید تماس بگیرید.

نکات مهم در ترک بوپرنورفین 2

قرص ب2 در اکثر مواقع برای ترک داروی اعتیاد آور دیگری مصرف می‌شود و استفاده ناصحیح از این دارو باعث وابستگی و اعتیاد آن‌ها به قرص ب2 می‌گردد.

توصیه می‌شود برای ترک این دارو خودسرانه اقدام نکنید و به پزشک متخصص مراجعه فرمایید. قبل از ترک بهتر است خود را هم از لحاظ روحی و هم جسمی برای کنار گذاشتن قرص آماده کنید.

اگر این دارو را به صورت اصولی ترک نکنید ممکن است پیامدهای خطرناک و جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد. به همین علت ضروری است که ترک این دارو زیر نظر پزشک انجام شود. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ترک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک ب2 می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫5 دیدگاه ها

  1. باعرض سلام خسته نباشید خدمت دوستان گرامی.بنده با امروز پنجمین روز ترک ب ۲ رو میگذرونم . شبها اصلا خواب ندارم دست و پاهام درد داره اما کم. نمی‌دونم تا کی ادامه داره. روزی یک چهارم صبح و یک چهارم بعدازظهر قرص مصرف میکردم.ایا نیازی هست که برم به کمپ یا نه. درضمن زیره نظر پزشک مثلا شروع کردم یک سال هم مصرف داشتم .چکار بکنم شانس بد من هم پام از ران شکسته و خونه نشینم . واقعا دارم اذیت میشم خواهشمندم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام ترک داروهایی مثل ب2 میتونه با روش هایی انجام بشه که درد آزار دهنده ای رو تجربه نکنید. میتونید برای دریافت خدمات ترک اعتیاد به ب2 با شماره های درج شده تماس بگیرید و به صورت تلفنی خدمات دریافت نمایید.

  2. سلام من روزانه یک و نیم تا دو تا b2مصرف میکنم نزدیک به چهار سال است اعتیاد به تریاک داشتم ترک کردم بعد از هشت سال لغزش کردم چند ماهی کشیدم اما اشتباه بزرگترم مراجعه به مرکزی بود که قرص b2 رو بعنوان جایگزین داد اما اعتیاد شدید به این ماده پیدا کردم روزانه چهار تا پنج تا مصرف میکردم الان رسوندم به یک و نیم در روز یه سوال داشتم اگر با روش کلینیک شما بخوام ترک کنم چند روز طول می‌کشه b2 رو بذارم کنار ؟ از ماده جایگزین استفاده میکنید ؟ لطفا یه راهنمایی کنید من تماس هم میگیرم

    1. سلام و درود برای ترک ب2 از داروی جایگزین معمولا استفاده نمیکنیم ، برای تعیین زمان ترک و روند درمانتون باید متخصص بعد از ارزیابی نظر بده. چرا که این مسیر بستگی به سن، دوز، وضعیت روحی، شرایط محیطی و… داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره