تست مورفین

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

آیا از روش‌های تست اعتیاد به مورفین آگاهی دارید؟ امروزه اعتیاد به یک معضل جدی در جامعه تبدیل شده است و با توجه به مصرف روزافزون مواد مخدر، ضروری است که افراد برای انجام کارهایی همچون استخدام و ازدواج، تست اعتیاد را انجام دهند. از طرف دیگر افراد راه‌های زیادی را برای منفی کردن کاذب نتیجه تست اعتیاد به مورفین خود را به کار می‌گیرند و اینگونه نتیجه آزمایش را تغییر می‌دهند.

پس منفی بودن نتیجه تست اعتیاد به مورفین یا سایر مواد مخدر، به طور قطعی نشان دهنده عدم اعتیاد فرد نیست. چرا که دلایل اثبات شده زیادی در این زمینه وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ترک اعتیاد به مورفین کلیک کنید. 

 

تست اعتیاد به مورفین

تست اعتیاد به مورفین

در بسیاری از موارد مانند دریافت گواهی عدم سوء پیشینه و یا استخدام در ارگان‌های مختلف، انجام آزمایش عدم اعتیاد یا همان تست اعتیاد، بسیار لازم و ضروری است. همان طور که اشاره شد، مثبت نبودن تست اعتیاد به مورفین به معنای عدم اعتیاد فرد نیست و احتمال دارد دلایل زیادی باعث ایجاد اختلال در نتیجه آزمایش شده باشند.

امروزه معضل اعتیاد به عنوان یکی از بحران‌های بسیار بزرگ در دنیا شناخته می‌شود که حتی جوامع پیشرفته نیز با آن درگیر هستند. خارج شدن از این بحران خانمان سوز، با تغییر در سبک زندگی و حذف نمودن دلایل بحران آفرین و خطر ساز، تا حدودی امکان پذیر است.

فروشگاه آرامیس

انجام دادن تست اعتیاد به مورفین در بسیاری از موارد مانند ازدواج و برخی از شغل‌های خاص، مجاز می‌باشد. امروزه، با توجه به پیشرفت‌های روز افزون علم پزشکی، آزمایش‌ها و تست‌های متعددی نظیر تست مورفین، حشیش، شیشه، آمفتامین‌ها، بنزودیازپین‌ها، متادون، کدئین و… در آزمایشگاه‌ها در زمینه عدم اعتیاد وجود دارد.

بسیاری از افراد، اقدام به رقیق کردن نمونه می‌کنند تا تغییراتی در نتیجه نهایی حاصل شود، که البته این کار نمی‌تواند تاثیر آنچنانی داشته باشد. چرا که پزشکان می‌توانند با بررسی کردن دقیق میزان کراتین و اسیدیته ادرار، وجود مواد اضافی در ادرار را تشخیص دهند. در واقع انجام تست اعتیاد به مورفین در مراکز آزمایشگاهی معتبر، نتایج چنین اعمالی را خنثی می‌کند و هیچ فایده‌ای ندارد.

بیشتر بخوانید : تست اعتیاد  

داروهایی که قبل از انجام تست اعتیاد نباید مصرف شوند

استفاده کردن از روان‌گردان‌های مختلف همچون آمفتامین‌ها و همچنین داروهایی نظیر متادون و بوپرنورفین، می‌تواند نتیجه آزمایش را مثبت نشان دهد. همچنین داروهایی که حاوی ترکیبات تریاک هستند، می‌توانند در نتیجه نهایی، تاثیر داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علائم اعتیاد به مورفین کلیک کنید.

در واقع مصرف مخدرهایی همچون تریاک، کدئین زیاد، مورفین و آپومورفین به تنهایی می‌توانند نتیجه آزمایش را مثبت نشان دهند. اثرات مصرف تریاک و ترکیبات آن مانند مورفین و هروئین تا ۲۱ روز پس از استفاده، همچنان در بدن شخص باقی مانده و از بین نمی‌رود. البته احتمال دارد این اثرات بعد از ۱۵ روز از ادرار فرد خارج شود اما در واقع تست خون به طور حتم وجود چنین موادی در بدن را ثابت می‌کند. لازم به ذکر است که استامینوفن و کدئین جذب کبدی داشته و مدت زمان زیادی نمی‌توانند در بدن باقی بمانند. این داروها معمولا پس از گذشت ۴۸ ساعت خود به خود از بدن دفع می‌گردند.

 

روش انجام تست اعتیاد به مورفین

در کشور ما معمولا تست مورفین و تشخیص سم اعتیاد آن در بدن، به روش‌های مختلفی قابل انجام است که از مهم‌ترین روش‌های آن می‌توان به نمونه بزاق دهان، مو، خون و ادرار اشاره نمود. همچنین استفاده از تست‌های نواری نیز بسیار رایج است و برای سنجش میزان حشیش، مورفین و انواع محرک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای انجام دادن تست‌های نواری می‌توانید در هر ساعت از روز ادرار را جمع آوری کرده و مورد آزمایش قرار دهید.

لازم به ذکر است که اگر ادرار جمع آوری شده در دماهایی مانند ۲ الی ۸ درجه سانتی گراد قرار داده شود، می‌توانید تا حدود ۴۸ ساعت بعد نیز از آن جهت آزمایش استفاده نمایید. همچنین اگر قرار باشد که تست برای چند روز آینده و یا زمان طولانی‌تری انجام گیرد، باید نمونه را فریز کرده و به منظور انجام تست، صبر کنید تا نمونه به طور کامل آب شود.

 

نتیجه تست مورفین 

بعد از گرفتن نمونه و تست با نوار تست مورفین نتیجه آن بین 5 تا 10 دقیقه مشخص می شود. که مثبت یا منفی شدن آن را در شکل براتون ترسیم نموده ایم.

روش انجام تست اعتیاد به مورفین

 

دلایل اختلال در نتیجه تست اعتیاد به مورفین

از رایج‌ترین خطاهایی که معمولا به ایجاد اختلال در نتیجه آزمایشات منجر می‎‌شود، می‌توان موارد زیر را نام برد:

1. اشتباه در فرآیند نمونه گیری

از مهم‌ترین دلایل بروز خطا در نتیجه آزمایش اشتباه در نمونه گیری است. در این گونه موارد، معمولا ناخواسته و توسط کادر آزمایشگاه، نمونه فرد سالم با نمونه فرد معتاد جابه جا می‌شود. در چنین شرایطی، کنترل درجه حرارت نمونه پس از جمع آوری، می‌تواند کمک کننده باشد.

2. اشتباهات تکنیکی

نوار تست ابتدا باید حدود ۱۰ الی ۱۵دقیقه در ادرار گذاشته شود و سپس به مدت ۵ دقیقه بر روی یک سطح صاف قرار داده شود. لازم به ذکر است که در ۱۰ دقیقه اول، مثبت کاذب شدن نتیجه آزمایش، بسیار زیاد است.

3. تست اعتیاد به مورفین | افزودن رقیق کننده ها

هر چیزی که ادرار را رقیق کند، می‌تواند میزان cut _off را پایین آورده و منفی شدن نتیجه آزمایش را به دنبال داشته باشد. در این گونه موارد استفاده از نوارهای کمکی برای مشاهده میزان کراتینین، نیترات و گلوتامات می‌تواند کمک کننده باشد.

4. تغییر کردن PH

بسیاری از تست‌های موجود نسبت به تغییرات PH بین ۵ الی ۶ مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند. همچنین کاهش و افزایش PH می‌تواند در نتیجه تست مورفین اختلال ایجاد کند. افزودن موادی همچون جوهر لیمو، خون،انواع سفید کننده‌ها، مایع منی و… نیز منجر به اختلال در نتیجه آزمایشات می‌شود.

5. مدت زمان ردیابی مواد موجود در ادرار

بسیاری از مواد، پس از گذشت ۷۲ ساعت از استعمال، همچنان در ادرار باقی مانده و قابل شناسایی هستند. به طور معمول مدت زمان تقریبی ماندگاری مواد مختلف در ادرار به شرح زیر هستند:

حشیش: ا روز الی ۴ هفته

هروئین: ۳الی ۴ روز

مورفین: ۲ الی ۳ روز

متادون: ۲ الی ۳ روز

آمفتامین: ۱ الی ۳ روز

کوکائین: ۲ الی ۴ روز

بنزودیازپین: ۳ روز الی ۳ هفته

 

6. تست اعتیاد به مورفین | تداخل داروها با یکدیگر

استفاده از داروهای کدئین‌دار، می‌تواند در مثبت شدن کاذب نتیجه تست مورفین تاثیر داشته باشد. داروهایی همچون فنوباربیتال، دیفنوکسیلات و دکسترومتورفان، نمی‌تواند در نتیجه نهایی تاثیر آنچنانی داشته باشد. همچنین مصرف قرص‌های ضد حاملگی، سبب نتیجه منفی کاذب در نتیجه آزمایش‌ها می‌گردد. اگر قصد ترک اعتیاد به مورفین را دارید، توصیه می‌شود که از یک متخصص کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا امکان منفی ییا مثبت شدن کاذب تست اعتیاد به مورفین وجود دارد؟

بله ممکن است خود فرد با دستکاری نمونه آزمایش، نتیجه را تغییر دهد و یا به دلیل اشتباهاتی نتیجه به طور کاذب، مثبت یا منفی شود.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫5 دیدگاه ها

  1. سلام صبح بخیر
    من از ساعت ۷ شب تا ۴ صبح تریاک مصرف کردم و صبح ساعت ۱۰ باید تست اعتیاد دهم اگه لطف کنید راهنمایی کنید واسه منفی شدن تست چه کاری انجام دهم سپاسگذارتان میشوم
    خانواده ام در جریان مصرف من هستند ولی میخواهم در شرکتی مشغول به کار شوم نمیدونم از چه روشی استفاده کنم واس منفی شدن

  2. سلام من یک هفته روزی نیم تا یک گرم تریاک مصرف کردم اللن 5 روزه پاکم فردا تست دارم واسه شغلم ایا منفی میشه؟. دیروز خودم از کیتای سه کاره گرفتم رو هر کدوم دوتا خط قرمز افتاد ایا منفی بوده؟

    1. سلام معمولا تریاک برای خروج از بدن زمان بیشتری نیاز داره. روی کیت راهنمایی مطالعه نتیجه وجود داره اما بیشتر کیت ها دو تا خط به معنای منفی بودن نتیجه است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره