ترک متادون | بهترین روش های ترک قرص و شربت متادون

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ترک متادون یا ترک متادون در خانه چرا باید توسط متخصص انجام شود؟ پیدا کردن راهی برای ترک متادون برای بسیاری از افراد امر پیچیده‌ای به نظر می‌رسد چرا که متادون خود دارویی است که در ترک مواد مخدر و افیونی به کار می‌رود و به کاهش علائم ناخوشایند ترک کمک می‌کند. با این حال برخی افراد که اطلاع چندانی از این دارو ندارند متادون را کاملاً جایگزین مواد کرده و به این ترتیب شروع به سوءمصرف آن می‌کنند.

به طور کلی دو روش سنتی و مدرن برای ترک متادون وجود دارد که در ادامه مقاله به بررسی آن می پردازیم. برای آشنایی با بهترین روش‌های ترک متادون تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. برای دریافت خدمات ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

ترک متادون

ترک متادون همانطور که گفتم با دو روش ترک سنتی و ترک به روش مدرن امکان پذیر است. ترک متادون حتما باید زیر نظر متخصص و با مشورت یک متخصص اعتیاد صورت گیرد. هر گونه اقدام خود سرانه می تواند نتایج جبران ناپذیری را برای فرد به همراه داشته باشد. مصرف دارو های ترک اعتیاد باید متناسب با شرایط و وضعیت جسمی فرد باشد در نتیجه از هر گونه اقدام خودسرانه برای جدا خودداری کنید.

قبل از اینکه شروع به توضیح دادن روش های ترک متادون کنیم؛ باید ابتدا با متادون و علائم آن آشنا شوید که در ادامه توضیح داده شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع مواد اعتیاد آور کلیک کنید.

فروشگاه آرامیس

علائم اعتیاد به متادون کدامند ؟ 

متادون نوعی داروی اپیوئیدی است که اثرات ضد درد دارد و اغلب در درمان اعتیاد به مواد افیونی به خصوص هروئین به کار می‌رود. متادون اثراتی مشابه با مواد افیونی نظیر مورفین و تریاک دارد. به دلیل داشتن طول اثر بیشتر نسبت به سایر افیونی، تجویز متادون به هنگام ترک به بیمار کمک می‌کند از نظر جسمانی در وضعیت باثبات تری قرار بگیرد و علائم ترک کمتری را تجربه نماید.

متادون همانند سایر مواد مخدر منجر به کاهش هوشیاری، کما، اوردوز و … می شود؛ که در مقاله علائم اعتیاد به متادون به صورت کامل عوارض، علائم و چگونگی عملکرد متادون توضیح داده ایم.

ترک متادون چند روز طول می کشد ؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت ترک متادون با توجه به شرایط جسمی بیمار و میزان مصرف متفاوت است ولی به طور کلی سیکل درمان 14 روز تا سم زدایی کامل و اصولی فرد زمان می برد. مدت زمان مورد نیاز برای ترک متادون بسته روش ترک اعتیاد متفاوت است. در ادامه مدت زمان مورد نیاز در روش ترک اعتیاد یابویی یا سریع ، سنتی و روش ترک اعتیاد مدرن مورد بررسی قرار گرفته است :

روش ترک یابویی یا یکدفته متادون

ترک یکدفعه ای (یابویی) متادون ، از بدترین روش های ترک این دارو محسوب می شود. شما با این کار شُک ناگهانی به بدن و مغزتان وارد می کنید. این شُک اصلا برای سلامت شما خوب نیست. هر بار با ترک یکدفعه ای متادون بدنتان در مقابل درمان مقاوم تر می شود. پس بدون توجه به راهنمایی ها متخصصین هرگز دست به قطع ناگهانی داروهای تان نکنید.

روش سنتی ترک متادون سنتی

در روش ترک سنتی به تدریجی مقدار مصرف کاهش پیدا می کند. در روش سنتی در مدت 6 تا 8 هفته به تدریج مقدار مصرف متادون را تا 30 میلی گرم در روز کاهش می دهند. در هر هفته بسته به میزان مصرف به میزان 5 میلی گرم کاهش می دهند تا جایی که مصرف به صفر برسد. اما میزان کاهش مصرف متادون برای هر فرد متفاوت است به همین دلیل باید حتما زیر نظر متخصص ترک اعتیاد صورت گیرد. 

روش مدرن ترک متادون

در روش ترک متادون مدرن که حتی در خانه نیز امکان پذیر است. از داروهایی مانند بوپرونورفین، کلونیدین و …  استفاده می کنند. این دارو ها به دلیل کاهش درد ناشی از علائم خماری مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو ها حتی باعث کاهش علائمی همچون افسردگی، اضطراب، درد عضلانی، گرفتگی عضلات و .. شوند. در صورتی که برای ترک متادون به کمک نیاز داشتید می توانید با متخصص ترک اعتیاد مرکز مشاوره ذهن نو تماس بگیرید. 

علائم ترک متادون

از آنجایی که داروی متادون  خود در اصل برای ترک هروئین و سایر مواد افیونی تولید می‌شود علائم ترک آن به شدت سایر مواد افیونی نیست و به همان سرعت نیز بروز پیدا نمی‌کند. یکی از علت‌های این موضوع طولانی بودن مکانیسم اثر متادون است که باعث می‌شود این دارو حدود 1 تا 3 روز در بدن باقی بماند. در نتیجه علائم ترک متادون مشابه با علائم ترک مواد افیونی است که با شدت کمتری اتفاق می‌افتند. از جمله این علائم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. جهت آشنایی با سایر روش های ترک مواد مخدر کلیک کنید.

– بروز علائم گوارشی نظیر دل پیچه، اسهال، حالت تهوع و استفراغ

– دچار شدن به دردهای عضلانی

– افزایش اشک چشم و آبریزش بینی

– احساس اضطراب و بی‌قراری

– دچار شدن به مشکلات خواب

– تب، لرز و تعریق

برای آشنایی با تست متادون کلیک کنید.

علائم ترک متادون | علائم ترک اعتیاد به متادون

عوراض ترک متادون

عوارض اعتیاد و ترک متادون را می توان به دو دسته عوارض جسمی و عوارض روحی و روانی تقسیم کرد. برخی از این عوارض کوتاه مدت هستند و طی 3 روز تا 2 هفته بعد از قطع مصرف از بین می روند و برخی دیگر از عوارض متادون نیز می توانند تا سال های همراه فرد بمانند. در ادامه به برخی از عوارض جسمی و روانی اشاره می کنیم :

عوراض جسمی ترک متادون

توجه داشته باشید که عوارض جسمی در حالت ترک سنتی و سریع شدت بیشتری در فرد دارند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • سردرد و سرگیجه
  • آبریزش چشم و بینی 
  • تهوع و استفراغ
  • عرق زیاد و لرزش بدن 
  • افزایش ضربان قلب و فشار خون
  • درد مفاصل و عضلات

عوارض روانی ترک متادون

از جمله عوارض روانی مصرف و ترک متادون به موارد زیرا می توان اشاره کرد : 

  • اضطراب و افسردگی
  • حالات هیجانی
  • بیش فعالی
  • توهم‌های بینایی و شنوایی
  • افکار خودکشی
  • پرخاشگری
  • کاهش انگیزه
  • نداشتن ثبات شخصیت

ترک متادون با سم زدایی 

سم زدایی برای ترک اعتیاد یکی از روش های درمانی است که در مراکز درمانی و بیمارستان ها اهمیت و کارایی دارد. در ترک متادون با سم زدایی فرد همواره تحت نظر پزشک قرار دارد و تا حد زیادی علائم ترک در او کاهش پیدا می کند. 

اما در ترک متادون با روش کاهش تدریجی دارو و با کاهش دوز متادون که در چند هفته ارائه می شود. علائم ترک متادون در فرد به شدت کاهش پیدا می کند. بر اساس تحقیقات انجام شده روش های ترک تدریجی بهتر از روش های ترک سنتی یک باره و سریع می باشد. هرچند که روش های نوین تدریجی طول درمانی بسیار بیشتری نسبت به روش های ترک سریع دارند. شما در هر جایی هستید می توانید از خدمات مشاوره ترک متادون مرکز ذهن نو بهرمند شوید. 

بهترین روش ترک متادون

بهترین روش ترک متادون

بهترین روش ترک متادون مراجعه به یک مرکز و متخصص ترک اعتیاد معتبر و با تجربه است. اما از جمله بهترین روش هایی که برای ترک به این ماده به کار گرفته می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد :

سم زدایی تدریجی بدن از متادون

علائم ترک متادون برای خیلی از افراد به صورت شدید ظاهر می شود به همین دلیل استفاده از یک روش تدریجی یکی از بهترین گزینه های برای ترک به این ماده است. در این روش فرد علاوه بر سم زدایی جسمی می تواند بر اعتیاد روانی خود نیز غلبه نمایید. 

سم زدایی سریع بدن از متادون

در روش سم زدایی سریع بر اساس نتیجه تست اعتیاد و همچنین دوز مصرفی توسط فرد و مدت زمان مصرف، متخصص شروع به سم زدایی سریع برای فرد می کند و مصرف او را در مدت زمان کوتاهی به صفر می رساند. اما باید توجه داشته باشید که سم زدایی تدریجی به مراتب روش بهتر و موثرتری می باشد. 

 برای انتخاب روش درمان و شروع مشاوره ترک اعتیاد دریافت کنید.

ترک متادون در خانه 

ترک اعتیاد به متادون در خانه چقدر طول می‌کشد؟

ترک متادون در خانه و به روش غیر اصولی این علائم را افزایش می‎‌دهد و حتی ممکن است خطر ایست قلبی را به همراه داشته باشد. در صورتی که متادون در خانه ترک شود، احتمال بازگشت اعتیاد نیز در فرد افزایش می‌یابد. بهترین راه این است که ترک متادون در خانه تحت نظر پزشک و به روش اصولی انجام شود. در ادامه مقاله به بررسی کامل ترک متادون در خانه و معایب ترک متادون می‌پردازیم. 

بسیاری از افرادی که قصد ترک متادون را دارند، در خانه و به طور ناگهانی دارو را قطع می‌کنند و یا با استفاده از داروهای جایگزین دیگر سعی در ترک آن دارند. برخی از داروها در ترک متادون موثر هستند اما لازم است که با دوز مشخص و متناسب با شرایط جسمی فرد استفاده شوند. قطع ناگهانی دارو منجر به سندروم ترک متادون می‌شود و جایگزینی خودسرانه دارو نیز می‌تواند باعث اعتیاد به داروهای جایگزین گردد.

ترک متادون

مراقبت های لازم بعد از ترک متادون | مقابله با وسوسه های بعد از ترک

واقعیت این است که ترک متادون همانند سایر مواد مخدر احتمال بازگشت بالایی دارد؛ چرا که بیمار تنها از لحاظ جسمی به صورت کامل سم زدایی شده و با مواجه شدن با شرایط پیچیده روانی دوباره اعتیاد خود را از سر می گیرد. به همین دلیل لازم است تا خانواده فرد بعد از ترک متادون مراقبت لازم را از وی داشته باشند. توصیه ما این است که حتما از جلسات روانشناس متخصص در ترک اعتیاد حتما بهرمند شوید. از جمله مراقبت های لازم بعد از ترک اعتیاد می توان به موارد زیر اشاره داشت :

پیدا کردن عامل اصلی اعتیاد فرد

بر اساس تحقیقات انجام شده افراد در زمان مواجه با یک شرایط سخت و پیچیده روانی دچار اعتیاد می شوند و اعتیاد تنها نمود یک مسئله حل نشده روانی در گذشته فرد بیمار است. به همین دلیل بعد از ترک اعتیاد باید عامل اصلی اعتیاد پیدا و درمان گردد.

تغییر شرایط زندگی فرد

بهتر است محل زندگی به طوری تغییر کند تا بعد از ترک متادون با خاطرات بد گذشته ارتباط کمتری پیدا کند. 

تفریحات سالم 

سعی کنید بعد از ترک تفریحات سالمی داشته باشید. رفتن به کلاس های ورزشی، مسافرت و … . 

رفتن به سر کار 

داشتن دغدغه فکری بعد از ترک اعتیاد سبب می شود تا کمتر به وسوسه های مصرف مجدد فکر کنید.

پیدا کردن و درمان عامل اصلی اعتیاد بعد از ترک متادون از وسوسه بازگشت دوباره اعتیاد جلوگیری می کند

ترک متادون در خانه با ذهن نو

شما در هر کجای کشور که هستید می توانید از خدمات نوین مرکز ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی بهرمند شوید. ذهن نو با دارا بودن تیم تخصصی و مجرب شامل برترین اساتید و متخصصان ترک اعتیاد دانشگاه های برتر کشور پاسخگوی نیاز های شما به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین است. همچنین می توانید در شبکه های اجتماعی مرکز ذهن نو از جمله اینستاگرام همراه ما باشید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

ترک متادون در خانه و کمپ چند روز طول می کشد ؟

به طور کلی دو هفته که بسته به شرایط بیمار متفاوت است. در مقاله به طول کامل توضیح داده شده .

آیا ممکن است فرد در اثر مصرف متادون دچار اور دوز شود؟

بله. مصرف بیش از حد متادون نیز همانند هر ماده مخدر دیگر می‌تواند به بروز علائم اوردوز بیانجامد.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫73 دیدگاه ها

  1. به نظر من ترک متادون از ترک تریاک سخت تره الا ن که درگیر این دارو شدم ده ساله نتونستم بزارمش کنار شما راهی داری که بتونم اینم ترک کنم؟

    1. فقط بهترین راه کم کردن تدریجی هست .انرژی مثبت خیلی مهمه و اینکه خودت رو مشغول و خسته کنی تا بتونی یکمم بخوابی

    2. سلام ترک متادون بعد از یه هفته تا ده روز تازه درد اصلی میفهمی و لامصب هر روز با درد فراوان و ذهن بهم ریخته ک کنترل کردن اینکه عصبی نشی سخته و بیقراری بیش از حد تا 40 روز هم خیالت راحت درد بیقراری شدید داری شایدم دو ماه اینارو گفتم چون خیلی دیدم ترک کردن تازه با دارو فقط تو سایت گفته ب2 بخوری برا ترک متادون باید حداقل ی هفته بعد از قطع کردن متادون بخوری و با دکتر حتما هماهنگ کنی یا هر دارویی تو سایت گفته دو هفته سم زدایی ولی من تجربه داشتم میگم خودت رو برا این حرفایی گفتم اماده کن حتما برو پیش متتخصص این کار.ولی تدریجی هم بیاری روی روزی 1 سیسی یا حتی نصف سی سی بازم ترکش لامصب از هرچی بگی سختره واقعیت رو گفتم ولی برات دعا میکنم و برای همه بتونن ترک کنن و دیگه سمتش نرن همینطوری تو سایت گفته.خدا کمکمون کنه یا علی

      1. دمت گرم تمام حرفات حقیقته تازه بعد دوهفته دردات بیستر میشه ب2 اگه بخوای بخوری حداقل 4روز بعد باید بخوری وگرنه دردات ده برابر میشه

        1. احسنت من یک روز بعد از ترک متادون B2 خوردم ، بخدا نزدیک بود به کما برم فقط و فقط خدا نجاتم داد…… دوستمون حقیقت رو گفت تازه بعد از دو هفته ، خماری اصلی شروع میشه داغ شدن کل بدن با تعریق خیلی زیاد و بی خوابی آدم رو روانی میکنه

    3. دقیقا بنده هم یازده ساله مصرف متادون دارم و تا حدودا چهار ماه پیش تا ۱۲۰ میل هم رسید و حالا کمی کردم رساندمش به ۲۵ میل،ولی نمیدونم میتونم کامل ترکش کنم یا نه
      چون از نظر روانی و فکری فوق العاده وابسته متادون هستم و بدون خوردنش دست و دلم به هیچ کاری نمیره

      1. سلام علی جان به راحتی می تونی بذاری کنار متادون توی مواد صنعتی راحت ترین ترک و سخت ترین ترکم داره انتخاب باخودتونه من روزی ۴ تا قرص ۴۰ میخوردم من نه تو خونه افتادمم نه از کارم فقط مدیریت کن ترک ۵۰ روز پیگیری کن کلینیک‌های ترک فقط برای چاپیدن انسانهای مثل من شما که به بیماریه اعتیاد زیاده به حرف هیچ کی گوش نده قدرت نیروی برتر دست کم نگیر

  2. سلام ممنون از سایته خوبتون یه سوال داشتم به نظرتون از متادون می شده برای ترک هر ماده مخدری استفاده کرد

    1. سلام قرص متادون به عنوان درمان جایگزین شناخته میشه و متخصصین معمولا برای ترک به مواد افیونی متادون تجویز می کنن. اما خوب در برخی از مراکز ترک اعتیاد از متادون برای ترک موادی مثل شیشه و کوکایین هم استفاده میشه.

  3. هرگزسمت متادون نریدمن خیلی تجربشودارم 4بارترک کردم اونم دوزبالا،متاسفانه بازم فقط رفقای بدومعتاددوباره رفتم سمت متادون،بگذریم،بایداراده کنید،حتماوحتما،دوم اگه متاهلی زنت بایددرکنارت باشه درکت کنه،خونه هم نمیتونی ترک کنی مثلا خونه خواهریاکسی که واقعا ازرگو خونت باشه واقعاهیچ منتی نباشه همه هم درکت کنند،یااینکه بری کمپ 21روزو تحمل کنی سختیش 8روز تواوج میره یعنی نهایت درداستخونا،عضلهاهیچیم نمیتونی بخوری،اماچای نبات،خوبه،کنجد خوبه بهد8روز کم کم درد کم میشه،ب امیدموفقیت

  4. سلام من قبلا شیره مصرف میکردم ۵ سال هم ترک کردم الان ۲سال هست که درگیر متادون شدم روزی ۱۵ سی سی میخورم نمیدونم چیکار کنم به خدا نمیدونم چیکار کنم به بچه هام که نگاه میکنم خودم شرمنده میشم دیگه خسته شدم از این مرگ خاموش

    1. سلام متادون به عنوان یه دارو جایگزین ایجاده شده اما به خاطر ماهیت شبه افیونی متادون اعتیاد اوره و باید برای ترک متادون اقدام کرد. حتما با متخصصین ترک صحیت کنید براتون برنامه ترک مناسب معرفی میکنن و در بازه زمانی مشخص می تونید 15سی سی متادون رو به صفر برسونید
      برای ارتباط با متخصصین ترک با شماره های درج شده تماس بگیرید

  5. ترک متادون اصلا راهی ندارد ده ساله دارم پدرمو ترک می دم ولی هیچ فایده ای ندارد صد بار فرستادمش کمپ . بی خوده

    1. دوستان عزیز سمت متادون نرین من رفتم کلینیک ترک بهم متادون دادن اما بعد مدتی نتونستم برم و خودم متادون رو ادامه دادم در حالی که نمی دونستم دارم به یه چیزی از شیشه و هروئین معتاد میشم. پس اگه میرید برای ترک حتما ادامه بدید من الان دوباره زیر نظر دکترم برای ترک متادون یا حق

  6. کسانی که به خاطر ترک مواد مخدر رو به متادون آوردین بدانین از چاله به چاه ی عمیق افتاده اید این راهی بسیار اشتباهی بود که خواسته یا ناخواسته جلوی پای معتادان بدبخت گذاشتن چون خودم مصرف میکنم میگم مرگ تدریجی هست تنها راهکارش این که هفته به هفته یک سیاسی کم کنیم تا به یک برسه یا نیم سی بدیم سری برویم کمپ مطمئن

  7. سلام دوستان از تجربیات ترک متادون باروزی ۴ تا قرص۴۰بهتون میگم به این تجربیاتی که میان بعضی از دوستان می‌نويسن توجه نکنید بستگی داره چه جوری ترک کنی متادون سخت‌ترین ترک تو مواد و آسون ترین ترکم داره بنده حتی یه روزم توخونه نیوفتادم هر روز سر کارم بود شاید بعضیها بخندن بگن دروغ هر کاری مدیریت لازم داره من هیچ وسوسه ای ندارم بدون کوچکترین خوردن قرص شیمیایی
    از ته دل تمام تجربیاتم کسی که می خواد ترک کنه در اختیارش میذارم چرا یه عده ای تویه این شرایط اقتصادی میدونن میشه به راحتی ترک کرد هزینه های هنگفتی به نام ترک در کلینیک ها از کسی که بیماری اعتیاد مبتلاست میگیرن

    1. سلام احسان جان من روزی دوتا متادون20 میخورم بنظرت چکار کنم داداش چطوری ترک کنم همین تو خانه فقط یک چهارم یک چهارم هفته ای ترک کنم بهتر یا نه کمتر یا بیشترش کنم اون یک چهارم رو فدای معرفت تجربه داری یه راهنمایی بکنید ممنون میشم..

    2. خوب راهی سراغ داری بگو کسی که اینجاس حتما درگیره با مشکل اعتیاد ودنبال بهترین راهه برا ترکش

  8. خواستم از مرکز ذهن نو تشکر کنم. خیلی به من و خانوادم توی ترک متادون کمک کردن. واقعا ممنون

  9. یکی از دوستان که از خدمات ترک اعتیاد به متادون موسستون استفاده کردن شما را معرفی کردن خواستم یه سوال بپرسم من چطوری می تونم متادون رو ترک کنم. خیلی دارم اذیت می شم. ممنون

    1. برای ترک متادون باید برنامه ترک بگیرید البته بدون دریافت پشتیبانی مشاوره روانشناسان احتمال ترک بسیار پایین هست. پس حتما برای ارزیابی های اولیه و مشاوره با شماره های درج شده تماس بگیرید.

  10. سلام.یکی‌ازراههای‌ترک‌متادن‌البطه‌شربت‌متادن.که‌دارم‌انجام‌میدم‌والی‌است‌شربت‌روتوشیشهای‌۶۰‌تایی‌بریز‌ولی‌بجای‌۶۰سیسی‌توهفته‌اول۵۰سی‌سی‌بریزوبقیش‌یعنی‌۱۰سیسی‌آخرش‌روآب‌بریز‌بستگی‌هفته‌ای‌چقدمیخوری‌من۱۲۰‌سیسی‌میخوردم‌که‌نصف‌کردم۵۰تا۱۰تاآب‌توهفته‌بعداز۳هفته.۴رومین‌هفته۴۰تاشربت۱۵تاآب‌وهر۲هفته‌یکبار۵سیسی‌آب‌اضافه‌کن‌دگه‌تابخودت‌بیاای‌میبینی‌داری‌فقط‌آب‌میریزی‌توشیشه‌خالی‌میخوری‌که‌حتااین‌کارروهم‌۵روزادامه‌بده‌وبعدهروقت‌کسل‌شدی‌فقط‌برو مشاوره‌تاپاک‌پاک‌بشی

    1. سلام متخصصان ترک اعتیاد با تنظیم دوز و ارائه خدمات مشاوره به شما کمک می کنند تا در کوتاه ترین زمان و با کمترین دشواری متادون را کنار بگذارید.

    1. سلام لطفا با شماره های درج شده تماس بگیرید، همکاران به درمانگر خودتون وصلتون می کنند.

    1. این موضوع بستگی به دوز مصرف و متابولیسم بدن شما داره برای دریافت خدمات مشاوره با شماره های درج شده تماس بگیرید.

  11. با سلام عاقبت مصرف متادون ، شیره، تریاک ، ترامادول ، هروئین هیچی نیست . فقط مرگ و بدبختیه

  12. سلام دستتون درد نکنه من از شما مشاوره گرفتم خیلی راضی بودم الان تونستم مصرف رو به صفر برسونم همیشه تا 5 میل میرسوندم ولی باز بالا میرفت. بعد 4 سال موفق شدم نمی دونم چطوری ازتون تشکر کنم

  13. دوستان ترک مواد مخدرسخت نیست لطفا ازترک موادغول نسازید ولی توی ترک موندن سخته خواهشمندم بعدازدوره سم زدایی بایک روانشناس درارتباط باشید یا کلاس ان ای برید
    برای سم زدایی بدون دردم کمکت میکنم بدون هیچ چشم داشت وهزینه ای یاحق

    1. سلام خوب من راهنمایی میخاستم برا ترک قرص متادون بی دو یا چی بخورم خوبه کمک حالم شه روزا اول

  14. وقتی خواستی ترک کنی،همونجور که حالشوبردی، همون جور یکم باید سختی کشید..مطمین باش بعدیک هفته همچی اوکیه…اگه ترس ازخماری ودرد،داری ،ترک نکن روزای سوم و چهارم کم کم آرومترمیشی فقط شباخابت نبرد،نصف یه قرص خواب اور بخور راحت میخابی،بیخابی خوب نیس..باهاش مبارزه کن،همین..شکستش بده مطمین باش نمیمیری..درضمن اونایی که برای بار اول میخان ترک کنن ،راحتترین ترکه

  15. یک تجربه ناب از درد و سندروم بی قراری.
    چهل ساله ام از سن ۲۰ سالگی با تریاک آشنا شدم و سال ۸۷ با متادون آشنا شدم.ترک کردم ولی به دلایل زیادی دوباره برگشتم.
    نکته.تجربه هیچ دو معتادی در فرآیند ترک شبیه هم نیست
    نتیجه.دوستان فقط از تجربیات خود بنویسند
    در مورد بقیه اظهار نظر نفرمایند چرا که ترک به فاکتورهای زیادی از سن و ژنتیک و توانایی و ….بستگی دارد
    به طور کلی با بخشی از صحبت احسان موافقم
    در مورد خودم
    یک شیشه ۲۵۰ سی سی از کلیک های سودجو میگرفتم و حداکثر ۳ شبه میخوردم.وزنم ۱۰۵ کیلو شده بود.یک سال آخر با قرص زولپیدم آشنا شدم.کثیف ترین مخدر به نظرم متادون است و کثیف تر از آن زولپیدم
    زولپیدم باعث شد کل حافظه کوتاه مدتم را از دست بدم.وقتی میخوردم کاملا ذهنم از کنترل خارج میشد.یک شب خونه را آتش زدم.صد کار بیخود دیگه.زنگ میزدم به بچه ها چرت و پرت گفتن.صبح که می‌شد دوستان می‌گفتند دیشب چرا این حرفها را زدی.تازه نگاه گوشی که میکردم متوجه شدم چه گندی زدم
    القصه
    با مصرف ۱۰۰ سی سی متادون و ۱۰ تا ۱۵ عدد زولپیدم ۱۰ مارک سبحان.به تهران اومدم و به کمپ اجباری رفتم.واقعیت این بود که دست از زندگی شسته بودم و برای مرگ آماده شدم.روز سوم تشنج بدجوری زدم که تمام بدنم قفل شد و دستها به بدنم چسبید
    مثل مرغی که از فریزر درمیاری همانطور خشک بودم.بچه ها جهت ماساژ دو دستم را کشیدند که دادم به آسمان رفت.سرمای اواخر آذر ماه بود و من با زیر پیراهن توی حیاط ّبغل فواره مینشستم و تمام شبانه روز بیدار.روز ششم بود که خون مردگی تمام دو دستم را گرفته بود
    یکی از دوستان دید و سریعا اطلاع داد.تا عصر برادرم اومد و به بیمارستان رفتیم.بعد از اسکن و عکس تازه فهمیدیم چه افتضاحی بار اومده.ریشه دو دست به شکل بدی شکسته و گوی مفصل ها از جا کنده شده بودند.سه عمل جراحی با ۳۰۰ میلیون هزینه پلاتین و بیمارستان هزینه ای بود که علاوه بر ترک یابویی نصیبم شد.دو شب بهم مسکن پتدین زدند و بعد ده روز به خونه اومدیم و دکتر گفته بود شبانه روز سه عدد متادون با ۴ تا کدئین بهش بدین.لطف کردند و هرشب یک عدد استامینوفن جالینوس بهم می‌دادند.
    ای زندگی همه ارزانی تو باد
    این منت حیات که بر ما گذاشتی
    یک شب گفتم قرص نمی‌خورم.به هرشکل تحمل میکردم همین که قرص را میخوردم حالم بدتر میشد….
    بیست شب اول را با دو دست بسته تا شش و نیم صبح رژه میرفتم و بعد تا هفت میخوابیدم .نیم ساعت.پر از کابوس.
    بعد از ۴۶ روز خوابم به دو سه ساعت به شکل پراکنده رسید .علاوه بر اینکه مجبور بودم با حال خمار هر روز فیزیوتراپی برم.
    چندین ماه از این کابوس گذشته و پاک شدم.
    بدترین قسمتش سندروم بی قراری بود که پدرمو درآورد.
    نتیجه.خدای نکرده منظورم این نیست که بگم آدم باتحمل یا تعریف از خود کنم.فقط میخوام بگم انسان ظرفیت‌های عجیب و ناشناخته ای داره که اگه یه مقدار تمرکز کنه،به قول احسان سخت ترین و راحت ترین ترک را داره.چنانچه بر من گذشت.
    دوم اینکه ترک به نظر من ۱۰ درصد فشار فیزیکی داره.بقیه مبارزه ذهنی است که کمک میکنه به موفقیت برسی.
    در آخر.دوستان همه ما هم دردیم.تنها نیستید عزیزانم.ایزد منان حاضرم جای تک تک شما قرار بگیرم و درد خماری را تحمل کنم ولی چه کنم که به قول حضرت مسیح هرکس باید در این دنیا صلیب خود را به دوش بکشد.
    اشاره به مصلوب کردن مردم در روم باستان.هرکسی باید تا محل مصلوب شدن صلیب خود را به دوش می کشید و بعد بالای صلیب میخکوب میشد.
    فیلم دوربین مداربسته کمپ با عکسهای بیمارستان و….همه را گرفتم و قبل از خواب می بینم که بدونم چه کشیدم.خاک پای همه تان.

  16. ضمن صحبت‌های بالا،دو دوست بسیار صمیمی داشتم که پایه مصرف بودند.هر دو روی در نقاب خاک کشیدند.اولی بر اثر شدت مصرف قلبش از کار افتاد و به شکل معجزه آسایی برگشت.براش باطری گذاشتند .خداوند. اخطار اول را بهش داده بود.به نشانه ها توجهی نکرد دوباره ادامه داد که مرگش را رقم زد.دومی هم سابقه یک بار کما داشت،قصد داشتم اگه زنده ماندم بعد ترک برم کش کنم ترک کنه.روز سی ام ترک که از لحاظ روحی ثبات نسبی داشتم بهم گفتند همون وقتی تو تشنج اون اوردوز کرد.
    این تجربه ای از دو دوستم بود که بعد یک ترک سنگین باز ادامه دادند و به اخطار دوم نکشید.
    به نشانه هایی ‌‌که در مسیر ترک ظاهر می‌شوند دقت کنید
    .به قول مولوی.راه خود بگویدت که چون خواهی رفت.

      1. سلام من شوهرم ۶ ساله قرص متادون میخورد ولی الان چهل روزه ک پاکه ولی خیلی سرده توجهی به زن و بچه هاش نمیکنه ایا راه حلی هست یا نه

        1. سلام و درود
          قرص متادون دارویی بلند اثره که برای خروجش از بدن از لحظه قطع کامل مصرف حدود بیست تا سی روز زمان میبره. بنابراین آثار و پیامدهای آن بعد از این بازه یعنی بعد از سی روز بیشتر نمایان میشه. قطع ناگهانی این دارو بعد از این بازه زمانی طولانی بسیار کار اشتباهی است که هم به بدن و روان ایشون آسیب میزنه. از همه بدتر این روش اشتباه، امکان ترک را هم سخت تر میکنه. پس توصیه می کنیم که هر چه سریع تر برای دریافت درمان اصولی با متخصص ترک اعتیاد مشورت کنید. در این زمینه به صورت تلفنی حتی امکان دریافت مشاوره وجود داره. کافیه با شماره های درج در همین صفحه ذهن نو تماس بگیرید.

        2. خواهرم،منم یهویی کنار گذاشتم و این روزها را گذراندم، اگر این شرایط را داره؛در این مدت انسان حس میکنه در یک بیابان بی آب گیر کرده و هیچ امیدی به نجات نداره،بسیار سردرگم و دنبال گمشده ای میگرده،احساس میکنه این حالت هیچ وقت تموم نمیشه،به شدت نسبت به نصیحت کردن حساس میشه.سعی کنید روغن و شیرینی استفاده نکنه.وقت بی قراری بره زیر دوش آب ولرم ،به تدریج آب را تا حدی که امکان داره گرم کنید و دوباره کم کم تا جایی که میشه سرد کنید،حتما و حتما در جمع قرار بگیره،الان وقتی است که به کلاس جلسات مشاوره بره.این وضعیت گذرا هست نگران نباشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره