ماده مخدر دستمال |‌ علائم، عوارض و نحوه ترک ماده مخد دستمال

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

آیا ماده مخدر دستمال را می‌شناسید؟ یکی از جدی‌ترین مشکلاتی که امروزه جوانان و والدین درگیر آن هستند مسئله اعتیاد به مواد مخدراست. امروزه مواد اعتیادآور بسیار زیادی رواج پیدا می‌کند که یکی از آن‌ها ماده مخدر دستمال است. دستمال یک ماده صنعتی است که به دلیل کیفیت کم و قیمت ارزان در بین قشر کم درآمد رواج پیدا کرده است. متاسفانه به طور کامل امکان جلوگیری از تولید و تکثیر مواد اعتیادآور وجود ندارد. به همین دلیل شناخت و آگاهی در جهت پیشگیری از به دام افتادن و یا نحوه صحیح ترک آن‌ها لازم و ضروری می‌باشد.

بیشتر بخوانید : انواع مواد توهم زا 

ماده مخدر دستمال چیست؟

مواد روانگردان صنعتی مانند ال اس دی، کراک و کریستال در آزمایشگاه سنتز می‌شود. مخدر دستمال نیز بصورت صنعتی ساخته شده و کاشتنی نیست. این ماده از نظر ساختاری شبیه ماریجوانا است و 20 تا 80 برابر اثرات مخربی قوی‌تر از حشیش دارد. ماده مخدر دستمال یک کانابینوئید صنعتی و ازمایشگاهی است که از ترکیب آمفتامین و متامفیتامین یا شیشه ساخته می‌شود. این ماده در دسته‌ای از مواد مخدر که به آن‌ها NPS می‌گویند جا می‌گیرد. تاکنون 700 نوع ان پی اس مختلف کشف شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علائم اعتیاد کلیک کنید.

 

شکل ظاهری ماده مخدر دستمال

این ماده به شکل مربع‌های کوچک پارچه‌ای سفید شبیه به دستمال کاغذی یا مرطوب آن است. اندازه آن نیم سانت در نیم سانت است و روغنی می‌باشد. البته در قالب قرص و اسپری هم دیده شده و ممکن است در آینده بصورت عطریات و بخوریات هم عرضه شود.

نحوه مصرف ماده مخدر دستمال

معمولا مصرف دستمال به دو حالت چسباندن به نوک سیگار یا خرد کردن و مخلوط کردن آن با توتون و سپس سوزاندن و استنشاق دود آن است. علاوه بر این‌ها ماده مخدر دستمال جذب پوستی هم دارد.

بیشتر بخوانید :  اعتیاد چیست 

عوارض مخدر دستمال 

ماده مخدر دستمال محرکی توهم زاست که آثار تخریبی بسیار زیادی دارد و در دراز مدت فرد را به کام نابودی می‌کشاند. حملات هراس، اضطراب، تشنج، آریتمی و تاکی کاردی قلب، خشکی دهان، کاهش بینایی، فراموشی، خنده زیاد و بروز علایم روان پریشی حاد از جمله عوارض این ماده اعتیاداور هستند. به دلیل وجود مورفین زیاد در آن در صورت عدم استفاده فرد دچار بدن درد می‌شود. همچنین بنابر تجربه مصرف کنندگان، ماده مخدر دستمال حالتی شبیه مستی ایجاد می‌کند و نشئگی کوتاه در حد ده دقیقه دارد.

فروشگاه آرامیس

ممکن است شخصی با یکبار مصرف دستمال به آن معتاد شود. افراد مصرف کننده معمولا از روزی یک قطعه شروع می‌کنند و به مرور به روزی هفتاد قطعه می‌رسند. تجربیات آن‌ها حاکی از آن است که در ماه اول مصرف وضعیت ظاهری تغییر آشکاری نمی‌کند اما پس از یک ماه تغییرات چهره و اندام نمود پیدا می‌کنند. نکته تاسف بار دیگر این است که امکان دارد پس از شش ماه مصرف مداوم این ماده سبب مرگ انسان شود.

بیشترین مصرف کنندگان مخدر دستمال چه کسانی هستند ؟

متاسفانه ماده مخدر دستمال بصورت خیلی ارزان در دسترس عوام قرار می‌گیرد که این مسئله نشان از کیفیت پایین مواد به کار رفته در آن است. بنابران گروه هدف این ماده بیشتر قشر ضعیف و کم درامد هستند. از سوی دیگر همیشه در بحث اعتیاد حساسیت زیاد سنین 16 تا 25 سال مطرح است.

تبلیغاتی مبنی بر جوان سازی پوست و رفع خستگی مواد مخدر دستمال از سوی فروشندگان آن انجام می شود که همین امر سبب گرایش پیدا کردن بیشتر جوانان به خصوص دختران برای جوان سازی پوست به این ماده مخدر می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تست اعتیاد کلیک کنید.

 

مواد مخدر دستمال جذب پوست نیز می شود ؟

قدرت مواد مخدر دستمال توسط پوست بسیار بالا است. به همین دلیل از دستمال های آرایشی آغشه به این توهم زا برای استفاده از آن استفاده می شود. دقت نمایید که در طولانی مدت این ماده مخدر می تواند عوارض جبران ناپذیری را برای پوست ایجاد نماید. 

 

ماده مخدر دستمال چقدر در ایران فراگیر است؟

از مبدا این محصول هنوز اطلاعاتی در دست نیست. خوشبختانه میزان شیوع این ماده اعتیادزا در ایران بسیار کم است. در گذشته این ماده بیشتر به صورت غیر مستقیم و مصارف شخصی به کشور وارد می‌شد. اما الان تقریبا به راحتی به آن دسترسی پیدا می‌کنند. در صورت برخورد با این ماده مخدر، مشاوره ترک اعتیاد دریافت کنید.

بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد به مواد توهم زا 

 

ترک اعتیاد به ماده مخدر ناس

بر اساس تحقیقات انجام شده روش‌های مختلفی برای ترک اعتیاد به مواد مخدر وجود دارد. از آنجا که اعتیاد یک بیماری روانی-جسمی است باید از رواندرمان‌گر اعتیاد و پزشک همزمان درخواست کمک کرد. معنابخشی به زندگی با استفاده از انجام فعالیت‌هایی که همیشه حس خوب در شما ایجاد می‌کردند مانند تمرکز بر پیشرفت کاری و تحصیلی، وقت گذراندن با عزیزان و اطرافیان، ورزش و فعالیت بدنی، تغذیه مناسب و خواب خوب هم فراموش نشود.

اول از همه تصمیم قلبی فرد اهمیت دارد تا او را در این مسیر سخت یاری داده و استوار نگه دارد. همه می‌دانند که اعتیاد کل زندگی را مختل می‌کند و مانع از داشتن یک زندگی آرام و بدون دغدغه برای فرد می‌گردد. اما عمل به این باور سخت است و هرکسی توانایی آن را ندارد. بنابراین خواست خود شخص معتاد و میل به تغییر در او از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. فاکتور دوم وجود حمایت خانواده و دوستان فرد مصرف کننده است. حضور اشخاص حمایت کننده در مسیر ترک اعتیاد امکان دلگرمی هرچه بیشتر را فراهم می‌اورد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

آیا ترک ماده مخدر دستمال امکان پذیر است؟

بله با داشتن اراده کافی و کمک گرفتن از یک فرد متخصص در زمینه ترک اعتیاد می‌توانید از این ماده مخدر رهایی یابید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره