ترک گل | بهترین روش برای ترک ماری جوانا

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ترک گل یا همان ترک ماری جوانا با سایر مواد مخدر تفاوت هایی دارد. اعتیاد آسیب‌های روانی، جسمی و اجتماعی را در اشکال مختلف به دنبال دارد. با توجه به وابستگی بسیار زیاد و پیامدهای جبران ناپذیر گل، ترک این ماده خطرناک از اهمیت زیادی برخوردار است. ترک این ماده به تنهایی امکان پذیر نیست و فرد به کمک متخصصین با تجربه و همراهی اطرافیانش نیاز دارند. بی شک اگر افراد مصرف کننده از صدمات این ماده مخدر به مغزشان آگاه بودند خیلی سریع به ترک آن می‌پرداختند. آگاهی از اصول و روش ترک گل یا ماریجوانا به شما کمک می‌کند تا هرچه سریع‌تر برای ترک آن گام بردارید. برای آشنایی با انواع مواد توهم زا کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک گل می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

ترک گل و ماریجوانا 

ترک ماری جوانا

ترک گل دارای فواید بسیاری است. شما بلافاصله بعد از ترک گل یا ماریجوانا متوجه بخی از علائم بهبود روانی و جسمی در خود خواهید شد و بعد از چند ماه به کلی حال روحی و جسمی شما در شرایط نرمال قرار خواهد گرفت. از جمله این جسمی و روحی ترک گل یا ماریجوانا می توان به :

  • افزایش انرژی
  • افزایش انگیزه برای کار و …
  • بهبود حافظه کوتاه مدت و بلند مدت
  • بهبود تنفس 
  • خلق و خوی مثبت 
  • بهبود ارتباط فرد با دیگران 

فواید ترک ماریجوانا یا گل ، ذهن نو

از جمله دیگر فواید ترک گل یا ماریجوانا می‌توان به تغییرات مثبت در زندگی و روابط کاری ، تحصیلی و اجتماعی فرد اشاره کرد. 

فروشگاه آرامیس

مشکلات اختلال خواب ناشی از ماده مخدر گل می تواند تا ماه بعد از ترک ماری جوانا ادامه پیدا کند. 

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک نمایید.

ماده مخدر گل چیست؟

گل همانند سایر مواد مخدر دیگر اعتیاد آور بوده و امروزه در بین جوانان بسیار شایع است. گل و ماریجوانا دونوع ماده مخدر متفاوت هستند که از یک گیاه به نام شاهدانه بدست می‌آیند که به شکل‌های مختلفی استفاده می‌شوند. اگر فرد به مدت طولانی از گل استفاده کند آسیب‌های شدیدی در سلول های مغزش به وجود می‌آید که جبران پذیر نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علائم اعتیاد به ماریجوانا کلیک کنید. 

تمام افراد مبتلا معتقدند که مصرف گل باعث بالا رفتن تمرکزشان می‌شود و عملکرد مغز را بهتر می‌کند. به همین خاطر افراد تحصیل کرده تمایل بیشتری به استفاده آن دارند اما نکته‌ای که  نمی‌دانند این است که در دراز مدت نه تنها باعث بالا رفتن تمرکزشان نمی‌شود بلکه آسیب‌های بسیار جدی تری را به مغزشان می‌رساند. در ادامه می‌خواهیم عوارض ماده مخدر گل را بررسی نماییم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ماده مخدر گل کلیک کنید. 

آیا گل یا ماری جوانا اعتیادآور است؟

برخلاف آنچه نوجوانان تصور می‌کنند؛ گل یا ماری جوانا کاملا اعتیادآور بوده و بعد از مدتی عوارض زیادی برای افراد ایجاد می‌کند. در واقع گل از مشتقات حشیش بوده که خاصیت محرک و اعتیادآوری زیادی دارد. از این رو مصرف تفننی آن بعد از مدتی تبدیل به اعتیاد می‌گردد. در چنین شرایطی ترک گل ضرورت داشته و خانواده ها باید فرزندان خود را از این موضوع مطلع کنند.

نحوه مصرف گل یا ماری جوانا

مصرف گل یا ماری جوانا به شکل های مختلفی صورت می‌گیرد. این ماده در بیشتر موارد به شکل سیگار مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین دود زیادی ایجاد کرده و بوی تندی نیز دارد. اما حشیش به شکل های دیگری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عوارض ترک گل با توجه به دلایل آن

یکی از عوارضی که تمام مواد مخدرها ایجاد می‌کنند مشکل در عملکرد دم و بازدم است زیرا ریه فرد مبتلا را به شدت درگیر کرده ودر تنفسشان مشکل ایجاد می‌کند. فراموشی یکی دیگر از عارضه‌های ماده مخدر گل است؛ زمانی که سلول‌های مغز آسیب دید کارایی مغز کاهش پیدا می‌کند و باعث فراموشی فرد مصرف کننده می‌شود به همین خاطر فرد قادر به انجام فعالیت‌های روزمره خود نیست. برای اطلاع از علل گرایش به ماریجوانا کلیک نمایید.

همین طور باید بدانید که ممکن است فرد مبتلا در ابتدا سرخوش به نظر بیاید اما بعد رفتار پرخاشگرانه از خود نشان خواهد داد و ضربان قلبش بالا خواهد رفت که باعث مشکلاتی مانند فشار خون می‌شود.

اما باید این را بدانید که گل هم مانند سایر مواد مخدر قابل درمان می‌باشد پس در مرحله اول فرد باید تصمیم قاطع در مورد ترک آن بگیرد تا بتواند به راحتی این ماده مخدر را ترک نماید.

روش های ترک گل

 

همانطور که می‌دانید ترک گل یا هر نوع ماده مخدر مراحل خاص خودش را دارد به طور مثال باید به میزان و مدت استفاده فرد به ماده مخدر توجه کرد و با استفاده از یک پزشک متخصص در زمینه اعتیاد و همچنین همراهی خانواده و اطرافیان و یک  روانشناس با تجربه و کارآمد انگیزه فرد مصرف کننده را برای ترک بالا برد. برای اطلاع از انواع مواد اعتیاد آور کلیک کنید.

🔸برای ترک گل مصمم باشید

در مرحله اول و برای شروع ترک گل باید مصمم باشید و هیچ هراسی به دل راه ندهید. فرد مبتلا باید این را بداند که هیچ کس با استفاده از گل اوردوز نکرده است پس با آرامش درمان و ترک این ماده مخدر را شروع کنید. برای ترک قاطع باشید و با اطمینان از اینکه دیگر مصرف را شروع نمی‌کنید، ترک را آغاز نمایید.

 🔸گروه درمانی

یکی دیگر از بهترین روش‌ها برای ترک گل قرارگرفتن در جلسات مشاوره گروهی است. این جلسات می‌تواند ترک را برای فرد آسان‌تر کند. با شرکت در این جلسات گروهی فرد مصرف کننده راحت‌تر مرحله ترک کردن را می‌پذیرد در نتیجه ترک برایش آسان‌تر می‌شود.

 🔸ترک ماری جوانا | تغییر سبک زندگی

 زیاد آب بنوشید زیرا آب باعث استراحت ذهنتان می‌شود و حالتان بهتر خواهد شد. از یک رژیم غذایی مناسب استفاده کنید. استراحت کنید و آرامشتان را حفظ کنید آرام آرام در طبیعت قدم بزنید نفس عمیق بکشید و باور داشته باشید که حالتان بزودی خوب خواهد شد. صورت خود را دائم با آب سرد بشورید حمام بروید و روی سایر علاقه مندی هایتان تمرکز کنید. مثلا فیلم‌های مورد علاقه‌تان را تماشا کنید و به اهنگ‌هایی ک دوست دارید گوش کنید.

مدیتیشن انجام بدهید در طبیعت سر سبز راه بروید و از ته دلتان نفس عمیق بکشید این را بدانید که هیچ چیز ارزش خراب کردن زندگیتان را ندارد اگر در تصمیم خود مصمم نباشید هیچ وقت موفق نخواهید شد. پس از همان ابتدا با خودتان روراست باشید و اگر به تنهایی قادر به ترک نیستید از اطرافیان و گروه متخصصین با تجربه و روانشناس کمک بگیرید.     

 🔸کمک گرفتن از متخصص

ترک گل یا ماریجوانا به تنهایی امکان پذیر نیست و باید از یک فرد متخصص کمک بگیرید تا با روش‌های اصولی در فرایند ترک شما را یاری‌کند. روانشناس کمک می‌کند تا وابستگی روانی خود را به اعتیاد از بین ببرید و پس از ترک دیگر به سراغ آن نروید. برای آشنایی با روش های ترک اعتیاد به مواد توهم زا کلیک کنید.

🔸استفاده از روش های گیاهی

بسیاری برای ترک گل ، روش های گیاهی را پیشنهاد می‌کنند. مصرف داروهای گیاهی می‌توانند در این فرایند موثر باشند؛ اما درمان اصلی نیستند. چرا که گاهی می‌توانند با ماده مخدر تداخل ایجاد کرده و منجر به بروز مشکلات بیشتری شود. افراد در این دوران می‌توانند از دمنوش های گیاهی استفاده کرده و در کنار آنها از دارودرمانی و خدمات روانشناختی نیز غافل نشوند.

علائم ترک ماریجوانا

ترک گل نیز مانند سایر مواد اعتیاد آور با علائم ناخوشایندی همراه است. این علائم عبارتند از:

_افسردگی و اضطراب

_ بی قراری و عدم کنترل بر هیجانات

_سردرد، دل درد و سرگیجه

_سرفه و حالت تهوع

_مشکلات خواب مانند بی خوابی

_خشک شدن گلو 

_تحریک پذیری

برای ترک گل و ماریجوانا چه بخوریم ؟ 

تغذیه سالم تاثیر بسیاری زیادی برای روی فرایند ترک ماری جوانا دارد. برای راحت تر گذراندن دوران نقاهت ترک اعتیاد بهتر از ویتامین B، کلسیم و منیزیم استفاده نمایید. برای پاسخ به سوال اعتیاد چیست  کلیک کنید.

همچنین مصرف سبزیحات و میوه ها در این دوران دارای اهمیت بسیاری است. 

برای دریافت مشاوره در زمینه مواد غذایی مناسب برای دوران ترک اعتیاد می توانید مقاله برنامه غذایی برای ترک اعتیاد را مطالعه نمایید یا با متخصصان مرکز ذهن نو تماس بگیرید. 

ترک گل با سم زدایی

اولین مرحله در ترک اعتیاد از جمله ترک ماری جوانا سم زدایی می باشد. سم زدایی ماریجوانا به منظور خارج کردن ترکیبات تتراهیدروکانابینول (THC) و کانابیدیول (CBD) صورت می گیرد. بعد از اینکه فرد ماریجوانا یا گل مصرف می کند؛ THC وارد بدن و جریان خود او می شود. 

به طور کلی 14 روز طول می کشد تا ترکیبات THC از بدن فرد مصرف کننده خارج شود. پاکسازی زمانی انجام می شود که فرد به طور کامل مصرف خود را قطع کرده باشد. البته میزان زمان سم زدایی ماریجوانا به مدت زمان مصرف و شرایط فرد بستگی دارد و می تواند متغییر باشد.  از جمله عواملی که بر مدت زمان سم زدایی و ترک گل و ماریجوانا تاثیرگذار است می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • مدت زمان مصرف 
  • کیفیت ماریجوانا مصرف شده
  • نوع ماریجوانا 
  • مقدار مصرف 
  • توده چربی بدن
  • متابولیسم فرد
  • تغذیه فرد 

باید توجه داشته باشید تا زمان اتمام سم زدایی ماریجوانا نتیجه تست اعتیاد به ماریجوانا مثبت خواهد شد. برای کسب اطلاعات بشتر می توانید مقاله تست ماریجوانا را مطالعه نمایید یا با کارشناسان مرکز ذهن نو تماس بگیرید. 

ترک ماری جوانا چند روز طول می کشد ؟ 

اینکه ترک ماری جوانا چند روز طول می کشد بستگی به عواملی مختلفی دارد. از جمله این عوامل می توان به  شرایط جسمی و روحی، مقدار و مدت مصرف،  جنسیت فرد مصرف کننده و غیره اشاره کرد. اما به طور کلی می توان گفت ترک اعتیاد به ماریجوانا 14 تا 21 روز زمان نیاز دارد و باید فرد تا سه تحت مراقبت های روانی و جسمی قرار داشته باشد. 

ترک گل و ماریجوانا در منزل 

شاید بارها افرادی دیده باشید که بعد از اقدام به ترک ماری جوانا با شکست مواجه شده باشند. اگر تصمیم جدی برای ترک ماده مخدر گل را دارید، ابتدا باید ارتباط خود را تمام دوستان معتاد خود قطع کنید. چرا که ارتباط شما با آنها چیزی جز توصیه های غلط برای اینکه بهبودی شما را به خطر باندازد ندارد و همچنین ممکن است زمینه ساز لغزش دوباره شما شود. 

بهتر است قبل از شروع به ترک گل در منزل قبل از هر کاری با یک فرد متخصص در زمینه ترک اعتیاد مشورت بگیرید. متخصصان مرکز مشاوره ذهن نو آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند. 

روش های اشتباه در ترک گل و ماری جوانا

در برخی مواقع افراد و والدین روش‌های غلطی را برای ترک ماری جوانا در پیش می‌گیرند. مثلا ممکن است والدین پس از فهمیدن اعتیاد فرزندشان به ماریجوانا، با او دعوا کرده و با تهدید و پرخاش او را مجبور به ترک کنند. در مقابل نیز برخی خانواده‌ها عکس العمل خاصی نشان نمی‌ذهند و فرزندشان را به حال خود را رها می‌کنند. ترک خودسرانه و استفاده از داروهای جایگزین از دیگر روش‌های نادرست ترک گل و ماریجوانا است.

اینگونه تنها اعتیاد جسمی از بین می‌رود و به دلیل عدم سم زدایی روانی، امکان بازگشت به اعتیاد وجود خواهد داشت و حتی ممکن است فرد به این داروهای جایگزین اعتیاد پیدا کند. توصیه می‌شود که برای ترک از کمک یک فرد متخصص استفاده کنید. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید. 

بعد از ترک گل

انجام مراقبت های لازم برای بعد از ترک گل نیز اهمیت زیادی دارد. در بیشتر موارد به دلیل دسترسی آسان و همچنین قیمت کم این ماده بسیاری حتی بعد از ترک نیز، به مصرف دوباره آن تمایل پیدا می‌کنند. اما خانواده اطرافیان باید در این دوران از فرد معتاد، بیشتر از هر زمان دیگری مراقبت کرده و او را تشویق به حضور در جلسات ترک اعتیاد نمایند. این موضوع می‌تواند بر کاهش تمایل آنها و بهبودی حالشان بسیار موثر باشد.

سخن پایانی

به طور کلی ترک گل شاید در ابتدا فرایندی ساده به نظر برسد. اما به دلیل وابستگی روانی که ایجاد می‌کند؛ با چالش های زیادی همراه است. از این رو افراد باید از دارودرمانی و روان درمانی به صورت همزمان استفاده کرده و در طول این دوران زیر نظر متخصص باشند. همچنین حمایت های خانواده نیز در این شرایط بسیار موثر است.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک گل می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا به تنهایی می‌توان اعتیاد به مصرف گل را ترک کرد؟

نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که ترک ماده گل انگیزه و اراده قویی می‌خواهد. اگر تصمیم به ترک ماده گل دارید اما هربار دوباره وسوسه می‌شوید به شما توصیه می‌کنیم که در اولین فرصت به یک متخصص در زمینه اعتیاد مراجعه کنید. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید. 

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫6 دیدگاه ها

  1. ترک ماری‌جوانا بیشتر حالت روانی داره یعنی یا مشاوره درمانی ترک می شده یا کمپ لازم داره ؟؟؟

    1. ترک ماری جوانا و مشتقات آن معموالا طی یک دوره درمان و تحت نظر متخصصین انجام میشه. گاه بنا به تشخیص متخصص بستری انجام میشه اما هیچ کدام از روش ها رو نمیشه به طور قطع برای همه تجویز کرد چرا که میزان مصرف، دلیل اعتیاد، شرایط خانوادگی، ساعات خواب، عادات غذایی و…. در فرایند درمان تاثیر دارن

  2. سلام
    پسر من ۲۵ سالشه و سه سالی هست ماری مصرف میکنه ولی اصلا حاضر به ترک و مراجعه به مشاور نیست.چکار باید بکنیم؟

    1. سلام خیلی از بیماران معتاد خودشون رو اصلا معتاد نمیدونن و برای درمان مخالفت میکنن. چون خانواده و نزدیکان در این جریان همراه بیمار آسیب میبینن و نمی تونن چشم روی اعتیاد ببندن احتمال درگیری بین تک تک اعضا و ناراحتی زیاده. این فرایند میتونه باعث بدتر شدن شرایط بیمار و سایر اعضای خانواده بشه. برای این که بتونید به ایشون و خودتون کمک کنید حتما باید با متخصصین ترک اعتیاد مشاوره بگیرید تا راهنمایی های لازم ارائه بشه

  3. ممنون از مطلب مفیدتون در مورد ماریجوانا . سایتتون رو مطالبشو ببرسی کردم واقعا کامله در مورد اعتیاد اطلاعات خوبی دادین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره