قرص دراگون | عوارض و نحوه از بین بردن اثر دراگون

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

قرص دراگون Dragon یکی از انواع داروهایی است که به عنوان دارویی برای ترک در تبلیغات ها معرفی می‌شود. اما خود آن اعتیاد آور است. و در صورت مصرف خودسرانه و نادرست باعث ایجاد وابستگی در فرد می‌شود. ماده‌ی اصلی تشکلیل دهنده این قرص میراگلین است که اثرات شادی بخش و ضداضطراب همچون تریاک دارد. اما در آزمایش اعتیاد مواد افیون کننده مثل تریاک مثبت در نمی‌آید (البته اگر داروهای اصلی را خریده باشید). اطلاع از ماهیت قرص دراگون و عوارض آن به شما کمک می‌کند تا برای انتخاب روش مناسب ترک تصمیم مناسب بگیرید. در ادامه مطلب به بررسی کامل قرص دراگون می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه قرص دراگون می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

قرص دراگون چیست؟

قرص دراگون از جمله موادی است که به عنوان جایگزینی برای مواد مخدر و بیشتر برای ترک اعتیاد توسط رسانه ها تبلیغ می‌شود. این قرص بر درمان زودانزالی در مردان نیز تاثیراتی دارد. اما به دلیل ایجاد وابستگی نباید خودسرانه مصرف شود. خاصیت ضداضطرابی آن که مشابه مواد افیونی است، برخی افراد را به خود جذب می‌کند. قرص دراگون ساختاری شبیه به تریاک دارد و به همین دلیل باعث وابستگی جسمی و روانی می‌شود. به دلیل آثار روان گردانی و شادی آورش مورد سواستفاده قرار می‌گیرد.

هر روزه در بازار داروهای مختلفی به عنوان معجزه و درمان بیماران معتاد معرفی می‌شود. بیشتر این داروها از ترکیبات شیمیایی روان گردان و یا ترکیباتی مشابه همان مواد مخدر هستند. پس هرگز بدون دستور متخصص از هیچ دارویی استفاده نکنید. برای آشنایی با داروهای ترک اعتیاد معتبر کلیک کنید.

علت مصرف قرص دراگون

کمتر کسی این قرص ها را می‌شناسد و برای سوء مصرف به سراغ آن می‌رود. متاسفانه قرص های dragon به عنوان دارویی موثر و جایگزین مواد افیونی مثل تریاک در برخی عطاری ها و داروخانه ها توزیع می‌شود. در برخی موارد نیز به عنوان دارویی برای بهبود زودانزالی به فروش می‌رسد. به دلیل وجود ترکیباتی مثل رزماری و گیاه آویشن، بو و عطر آن افراد را به اشتباه می‌اندازد. طوری که به نظرشان دارویی گیاهی است. اما احتمال وابستگی به این دارو به اندازه تریاک است.

شکل دارویی قرص دراگون

دراگون در ایران به شکل قرص‌های 2.1 تا 2.2 گرمی موجود است و اکثرا در عطاری‌ها به فروش می‌رسد. رنگ dragon اصل، قهوه ای متمایل به نارنجی است اما در کشور ما نمی‌توان بر اساس رنگ میزان قدرت آن را مشخص کرد. در خارج از ایران بیشتر به شکل پودر یا کپسول می‌توان آن را یافت. هم‌دراگون معمولی و هم قرص دراگون VIP هر دو میراگنین دارند اما هرچقدر میزان میراگنین موجود در آن بالاتر باشد، خطر تشنج کردن و رفتن به کما بیشتر می‌شود.

فروشگاه آرامیس

میزان خطر مصرف دراگون چقدر است؟

قرص‌ دراگون اگر به همراه ترامادول مصرف شوند خطر اوردوز و مرگ را تا حد زیادی تشدید می‌کنند. داروهای گیاهی که حاوی کراتوم مثل میراگنین هستند اگر همراه با ترامادول مصرف شوند باعث اوردوز کردن فرد خواهند شد.
اگر تنها یکبار دراگون مصرف کرده باشید و پس از آن دچار تشنج شده باشید، خطر تشنج در دفعه دوم استفاده حتی اگر نصف قرص را مصرف کنید نیز بالاتر می‌رود. تشنج کردن در اثر مصرف‌دراگون تا حدود زیادی به وضعیت سلامت کبد و کلیه شخص بستگی دارد.

پیامدها و عوارض مصرف قرص دراگون

قرص دراگون 1

دراگون از جمله داروهایی است که علاوه بر ایجاد وابستگی روانی، باعث وابستگی جسمانی هم می‌شود. مصرف این دارو باعث بروز مشکلات خواب همچون کم‌خوابی یا بی‌خوابی می‌شود. اگر تصمیم به ترک مصرف این قرص گرفته‌اید، باید بدانید که لرزش بدن، بدن درد، بهم ریختن تعادل خلقی و تغییرات دمای بدن از جمله نشانه‌های آن هستند.

برای آشنایی با انواع مواد اعتیاد آور کلیک کنید.

تاثیرات روانی قرص دراگون

قرص دراگون علاوه بر مشکلات جسمانی که برای افراد ایجاد می‌کند. منجر به عوارض روانی نیز می‌گردد. تجربه شادی، خاق بالا، افزایش انرژی، بالا رفتن احساس محبت و انسجام، افزایش تحرک و بی قراری، همگی از این عوارض هستند.

تداخلات دارویی

مصرف قرص دراگون با برخی از مواد و داروها تداخل دارد و ممکن است عواقب جبران ناپذیری همچون اوردوز، تشنج و مرگ را به همراه داشته باشد. از تداخلات دارویی قرص دراگون می‌توان به شبه مخدرها، الکل و قرص ترامادول اشاره کرد. در صورتی که قصد ترک این دارو را دارید، مقاله ترک اعتیاد را مطالعه فرمایید.

ترک اعتیاد به دراگون

قرص دراگون 2

در صورتی که قرص دراگون خودسرانه و بدون نظر پزشک مصرف شود، موجب اعتیاد خواهد شد. از طرفی برای ترک آن لازم است تا از خدمات مشاوره‌ استفاده کنید و ترک روانی نیز صورت گیرد. در غیر این صورت احتمال بازگشت به مصرف همواره وجود دارد. مشاوره ترک اعتیاد به شما کمک می‌کند تا بهترین روش را برای درمان خود انتخاب کنید. همچنین در صورت نیاز از داروهایی استفاده می‌کند که کمترین میزان وابستگی و خطر را برای شما داشته باشند. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

ترک روانی قرص dragon

وابستگی به قرص دراگون به صورت روانی هم اعتیاد شدیدی ایجاد می‌کند. فرد بعد از ترک جسمانی همچنان در افکارش نیاز به مصرف دارو دارد. برخی آن را یک عادت می‌دانند که بعد از مدتی از سر بیمار می‌افتد. اما چنین دیدگاهی بسیار ساده انگاری است. اعتیاد اگر به طور کامل درمان نشود. درست به مانند یک ویروس رشد کرده و کل ذهن فرد را در بر می‌گیرد. در نتیجه حتما باید برای مقابله با آن مشاوره روانشناسی دریافت نمایید.

ترک جسمانی قرص دراگون

علاوه بر کاهش وابستگی به قرص دراگون از نظر  روانی، افراد برای ترک آن باید مرحله سم زدایی به صورت جسمانی را نیز انجام دهند. در واقع مصرف این دارو باید به صورت تدریجی کم شده و تحت نظر پزشک صورت گیرد. در این زمان فرد باید داروهایی نیز مصرف کرده و به طور کلی از نظر جسمانی خود را برای ترک آماده نماید.

تغییر سبک زندگی برای ترک قرص دراگون

در مورد ترک قرص دراگون علاوه بر استفاده از روش های پزشکی و روان درمانی، افراد باید تغییراتی را در سبک زندگی خود نیز ایجاد نمایند. این تغیرات شامل رژیم غذایی سالم متعادل، فعالیت بدنی، حمایت خانواده و… می‌شود. این روش ها در فرایند ترک اعتیاد بسیار موثر بوده و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری می‌کنند.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک کنید.

سخن پایانی

اگر افراد برای ترک اعتیاد از قرص دراگون استفاده می‌کنند؛ باید این موضوع را بدانند که این قرص اعتیاد آور است. همچنین برخی از افراد سواستفاده گر ترکیبات این قرص را تغییر داده و به همین دلیل مصرف این قرص می‌تواند بسیار خطرناک باشد. افراد باید مصرف هرگونه دارو برای ترک اعتیاد را تحت نظر پزشک انجام داده و از اقدامات خودسرانه بپرهزند. همچنین در کنار روش های دارودرمانی از مشاور نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه قرص دراگون می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

قرص دراگون چه پیامدهایی دارد؟

علاوه بر وابستگی جسمی و روانی به این دارو، پیامدهایی همچون مشکلات خواب، درد و لرزش بدن و تغییرات خلقی نیز از دیگر عوارض مصرف آن هستند.

آیا ترک قرص دراگون امکان پذیر است؟

بله با کمک گرفتن از یک فرد متخصص و روانشناس می‌توان هم وابستگی جسمی و هم روانی را به خوبی درمان کرد. 

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره