ماده مخدر گل | ماریجوانا چیست

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ماده مخدر گل یا ماریجوانا چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است؟ با توجه به گسترش روز افزون شمار مصرف کنندگان ماده مخدر گل این سوال برای بسیاری از افراد به ویژه خانواده‌ها پیش آمده است. به دلیل کاهش سن استفاده از گل و عوارض ناخوشایند این ماده در سلامت جسم و روان فرد، بهتر است در صورتی که دچار سوء مصرف این ماده شده‌اید و یا نشانه‌هایی از ابتلا به آن را در نزدیکان‌تان می‌بینید، هرچه سریع‌تر با یک متخصص در زمینه اعتیاد مشورت نمایید. برای پاسح به سوال اعتیاد چیست کلیک کنید.

علاوه بر این مشاوران می‌توانند راهکارهای مناسبی را برای جلوگیری از اعتیاد فرزندان یا سایر عزیزانتان به شما آموزش دهند. در این مطلب راجع به ماده مخدر گل یا ماریجوانا و راه‌های درمان اعتیاد به آن صحبت خواهیم کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علائم اعتیاد کلیک کنید.  

برای دریافت مشاوره در زمینه ماده مخدر گل می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

ماده مخدر گل یا ماریجوانا

 

ماده مخدر گل یا ماریجوانا در واقع همان ماری جواناست که قدرت اعتیاد آوری به مراتب بالایی دارد. این ماده از قسمت‌های مختلف گیاه شاهدانه تهیه می‌شود و دارای ماده اعتیاد آور تتراهیدروکانابینول یا THC می‌باشد. THC اصلی ترین ماده اعتیادآور در مواد توهم زا و کنابیس ها نظیر حشیش، گل است. مقدار موجود از تی اچ سی در گل، گاه باعث می‌شود که حتی یک بار استفاده ازآن هم فرد را درگیر اعتیاد کند.

رایج ترین شیوه استفاده از گل این است که آن را به صورت پودر در کاغذ پیچیده و دود ناشی از سوزاندن آن را مانند سیگار وارد ریه می‌کنند.

فروشگاه آرامیس

کانابینول‌ها یا THC به طور کلی می‌توانند توانایی درک فرد از موقعیت زمانی و مکانی را تغییر دهند و باعث بروز توهم در مصرف کنندگان شوند. تاثیر اصلی آن‌ها بر روی سیستم اعصاب مرکزی به صورت آرام کردن سرعت فعالیت دستگاه عصبی و ایجاد آرامش در مصرف کننده است. برای کسب اطلاعات در زمینه انواع مواد توهم زا و  کانابیس ها کلیک کنید.

ماریجوانا یا گل چیست؟ علل گرایش جوانان به ماریجوان، ذهن نو

نحوه استفاده و مکانیزم اثر ماده مخدر گل

یکی از اصلی‌ترین راه‌های استفاده از ماری جوانا یا ماده مخدر گل که به آن گرس یا وید نیز گفته می‌شود به صورت استنشاق دود ناشی از سوختن این ماده است. علاوه بر این بعضی افراد ماریجوانا را به صورت پودر در کیک نیز مصرف می‌کنند.

هنگامی که دود ناشی از سوزاندن این ماده وارد ریه می‌شودُ به سرعت و از طریق عروق خونی موجود در ریه در سراسر بدن پخش می‌شود. به همین خاطر سرعت تاثیرگذاری و شدت آن به مراتب بیشتر از زمانی خواهد بود که این ماده به صورت خوراکی استفاده شود.

اصلی ترین شیوه تاثیرگذاری این ماده بر روی گیرنده‌های کانابینوئیدی مغز است و درنتیجه تحت تاثیر قرار گرفتن آن‌ها یک احساس آرامش و سرخوشی برای فرد به وجود می‌آید. اما در کنار این احساس سوخوشی، مشکلاتی نظیر کند شدن گذشت زمان، ایجاد اختلال در حافظه و بروز توهم نیز بروز پیدا می‌کند. این موارد از نشانه‌های استفاده از ماری جوانا هستند. برای آشنایی بیشتر با انواع مواد اعتیاد آور کلیک نمایید.

علائم اعتیاد به ماده مخدر گل یا ماریجوانا 

چقدر با علائم اعتیاد به ماریجوانا آشنایی دارید؟ با کمی دقت در آمار اعتیاد کشور متوجه این موضوع خواهید شد که میزان مصرف این ماده به‌خصوص در سنین نوجوانی و جوانی در حال افزایش است. به همین خاطر شناخت علائم اعتیاد به ماده مخدر گل یکی از اولین اقداماتی است که می‌توانید برای جلوگیری از اعتیاد فرزندان یا اطرافیانتان به کار ببرید. متأسفانه این باور اشتباه در میان بسیاری از جوانان وجود دارد که ماریجوانا باعث اعتیاد نمی‌شود.

علائم اعتیاد به ماده مخدر گل یا ماریجوانا  ، ذهن نو

همین تصور بسیاری از مواقع باعث می‌شود که فرد تا پیش از اینکه کاملاً درگیر اعتیاد به این ماده شود متوجه علائم اعتیاد به گل نباشد. با توجه به تأثیرات منفی بسیاری که استفاده از گل روی سیستم اعصاب بیمار می‌گذارد بهتر است به‌محض اینکه با نشانه‌ها و علائم اعتیاد به این مواد در اطرافیان خود روبه‌رو می‌شوید با یک متخصص در این زمینه صحبت کنید. برای آشنایی با علائم علائم اعتیاد به ماریجوانا کلیک کنید.

نشانه های مصرف ماده مخدر گل یا ماریجوانا

از کجا می‌توان فهمید که یک نفر ماریجوانا یا ماده مخدر گل مصرف کرده است؟ برای بسیاری از خانواده‌هایی که نگران سلامتی عزیزانشان هستند این سوال مطرح است. باید گفت که مصرف گل نشانه‌هایی به همراه دارد که می‌توانید به آن‌ها دقت کنید.

در صورت مشاهده این نشانه‌ها در عزیزانتان بهتر است هرچه سریع‌تر با یک متخصص در زمینه اعتیاد مشورت نمایید. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که تشخیص اعتیاد یا عدم اعتیاد به هرگونه ماده مخدر صرفا برعهده متخصصین این حوزه است و نشانه‌ها می‌تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد. استفاده از تست گل نیز می تواند برای تصمیم قطعی به متخصص کمک کند. این نشانه‌ها عبارتند از:

 _دشواری در حفظ تعادل 

_اختلال در حافظه

_قرمز شدن چشم‌ها

_احساس خستگی یا خواب آلودگی

_رفتارهای ساده لوحانه مثل خندیدن‌های نامناسب، رفتارهای دور از شان و…. که در حالت عادی از فرد سر نمی‌زند.

_افزایش اشتها، علاقه به موسیقی و تفریح و یک حالت سرزندگی که خلق عادی و همیشگی فرد نیست.

برای اشنایی با علل گرایش به گل کلیک کنید.

مسمومیت با ماده مخدر گل | عوارض ماریجوانا

مسمومیت با ماده مخدر گل

درصورتی که مصرف ماریجوانا یا ماده مخدر گل بیش از تحمل بدن باشد، علائم مسمومیت یا اوردوز در فرد نمایان می‌شود. در صورت مشاهده همه یا برخی از نشانه‌ها هرچه سریع‌تر بیمار را به یک مرکز درمانی منتقل نمایید. نشانه‌های مسمومیت با ماری جوانا عبارتند از:

_بالا رفتن ضربان قلب، احساس تپش قلب و درد در قفسه سینه

_تشنج

_حملات وحشت زدگی یا هر حالت اضطرابی شدید دیگر

_سردرد

_آسیب دیدن قدرت ادراک، قضاوت و توانایی عمل کردن در محیط

_نشانه‌های روانی ناگهانی و غیرعادی مثل هذیان، بدبینی یا فراموشی هویت

عوارض اعتیاد به ماده مخدر گل

اعتیاد به ماده مخدر گل نیز مانند تمام انواع دیگر مواد عوارض جانبی زیادی دارد. این پیامدها را می‌توان به دو گروه جسمانی و روانی تقسیم نمود. عوارض جسمانی آن شامل ناراحتی های تنفسی، عفونت های مختلف ریوی، اختلال در کارکرد مغزی و حرکتی، مشکلات قلبی عروقی و… می‌شود. از طرفی برخی از عوارض روانی آن نیز که معمولا در دراز مدت ایجاد می‌شوند؛ حملات پنیک، اختلال دوقطبی و بیماری اسکیزوفرنی هستند.

شیوع مصرف ماده مخدر گل

متاسفانه مصرف ماده مخدر گل امروزه تبدیل به یکی از شایع ترین اعتیادها شده است. این موضوع مخصوصا در میان نوجوانان و جوانان، رایج تر است. به طوریکه بعد از تریاک و شیشه، ماریجوانا، پرمصرف ترین مخدر محسوب می‌شود. بسیاری از افراد به دلیل باورهای اشتباهی که در مورد اعتیاد به این ماده مخدر وجود دارد؛ به آن اعتیاد پیدا کرده و عوارض زیادی را تجربه می‌کنند. به همین دلیل اطلاع رسانی در مورد و انجام برخی از اقدامات پیشگیرانه اهمیت دارد.

تست اعتیاد به ماریجوانا

تست اعتیاد به ماریجوانا یا ماده مخدر گل یکی از انواع تست‌های اعتیاد است که با توجه به فراگیر شدن اعتیاد به این ماده، احتمالاً بسیاری از افراد به دنبال انجام آن هستند تا از سلامت فرزندان و یا حتی افرادی که قصد ازدواج با آن‌ها را دارند، اطمینان حاص نمایند. انواع مختلفی از تست اعتیاد به ماری جوانا وجود دارد که با توجه به هدف و عوامل تأثیرگذار دیگری مانند هزینه از یکی از آن‌ها استفاده خواهد شد.

 

تست‌های اعتیاد به ماری جوانا مانند هر ابزار دیگری احتمالاً درصدی از خطا خواهند داشت. به همین خاطر بهتر است برای بررسی دقیق‌تر علاوه بر تست از افراد متخصص نیز کمک بگیرید. متخصصین روانشناسی اعتیاد می‌توانند با استفاده از مصاحبه‌های بالینی و مشاهده برخی رفتارها و نشانه‌های خاص، در کنار نتیجه تست اعتیاد پاسخ دقیق‌تری درباره وضعیت فرد به شما بدهند. برای کسب اطلاعات در مورد تست گل بیشتر کلیک کنید. 

ترک اعتیاد به گل یا ماری جوانا

ترک اعتیاد به ماده مخدر گل

ماری جوانا و ماده مخدر گل برخلاف بسیاری از مواد مخدر دیگر از جمله تریاک، وابستگی جسمی برای فرد ایجاد نمی‌کند و اعتیاد به آن‌ها تنها به صورت یک میل روانی شدید به مصرف مجدد است. این ویژگی باعث شده تا بسیاری به اشتباه تصور کنند که اعتیاد آور نیست. شما در هر جایی که هستید می توانید از خدمات مشاوره ترک اعتیاد مرکز ذهن نو بهرمند شوید. 

با این حال باید بدانید که تمایل روانی به مصرف آن یک تمایل ساده نیست که بتوانید با آن مبارزه کنید و نیازمند یک اقدام درمانی مناسب برای یک بازه زمانی نسبتا طولانی است. به همین دلیل توصیه می‌شود که برای ترک این ماده مخدر این کار را زیر نظر یک متخصص انجام دهید و از قطع ناگهانی مصرف به صورت خودسرانه جدا خودداری نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید. 

با توجه به اینکه ماریجوانا هیچ اعتیاد جسمی برای فرد ایجاد نمی‌کند و داروی مشخصی نیز برای ترک آن‌ها وجود ندارد، تنها راه درمان اعتیاد به این مواد استفاده از خدمات روان درمانی است.

در طی جلسات مشاوره، روانشناسان به شما کمک می‌کنند تا راهکارهای غلبه بر تمایل به مصرف به ماده مخدر گل را آموزش ببینید و همچنین دلایل زیربنایی که باعث بروز اعتیاد شده‌اند نیز مورد بررسی و درمان قرار خواهند گرفت. برای آشنایی با بهترین روش های ترک ماریجوانا کلیک کنید.

علاوه بر روان درمانی برای فرد معتاد، خانواده فرد نیز نکاتی را در جلسات روان درمانی آموزش می‌بینند. این نکات به آن‌ها کمک می‌کند که شرایط مطلوبی را درجهت ترک ماده مخدر برای فرد فراهم نمایند. 

خدمات ترک اعتیاد به ماریجوانا ذهن نو

بر اساس تحقیقات انجام شده در سایت verywellmind اولین قدم برای ترک اعتیاد به ماریجوانا یا ماده مخدر گل این است که یک مرکز تخصصی برای این کار پیدا کنید. مجموعه ذهن نو تمامی امکاناتی که شما برای مراحل مختلف ترک به آن نیاز دارید را یکجا جمع‌آوری کرده است و به همین خاطر شما از اینکه بخواهید برای رفع نیازهای مختلفتان بین مراکز در رفت‌وآمد باشید بی‌نیاز هستید. همان‌طور که گفته شد مهم‌ترین بخش برای ترک اعتیاد به ماریجوانا استفاده از جلسات روان‌درمانی است.

این جلسات در مرکز مشاوره ذهن نو توسط متخصصین باتجربه برگزار می‌شود. و علاوه بر شما خانواده‌تان نیز برای برخورد با کسی که در حال ترک اعتیاد به ماریجوانا است آموزش داده می‌شوند. شما در هر جایی که هستید می توانید از خدمات مشاوره تلفنی ترک اعتیاد مرکز ذهن نو بهرمند شوید. 

سخن پایانی

فراموش نکنید که ماده مخدر گل اعتیادآور بوده و عوارض جانبی زیادی نیز دارد. از طرفی به دلیل قیمت کم آن و همچنین مصرف آسان، بسیاری از افراد به آن تمایل پیدا کرده اند. از این رو بسیار اهمیت دارد که از مصرف آن پیشگیری شده و یا در صورت اعتیاد به آن، افراد برای ترک اقدام نمایند. در این مورد همراهی اطرافیان بسیار حائز اهمیت بوده و بهتر است به فرد معتاد کمک کنند. همچنین در این زمینه حتما کمک تخصصی دریافت کرده و با روانشناس مشورت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ماده مخدر گل می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول در مورد ماریجوانا

1.آیا ماده مخدر گل اعتیاد آور است؟

بله؛ ماری جوانا وابستگی جسمی ندارد و به همین دلیل بسیاری از افراد تصور می‌کنند که اعتیادآور نیست اما این ماده اعتیاد روانی و میل به مصرف بالایی را در فرد ایجاد می‌کند.

2.نشانه‌های مصرف ماریجوانا چیست؟

دشواری در حفظ تعادل، قرمز شدن چشم‌ها و خندیدن‌های بیش از حد از نشانه‌های مصرف این ماده هستند. شما می‌توانید برای آگاهی بیشتر از نشانه‌های مصرف ماری جوانا و نحوه ترک آن از مشاوره ترک اعتیاد استفاده نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره