حمایت از همسر در مقابل خانواده و سختی ها

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

حمایت از همسر لازمه داشتن یک زندگی موفق است. بی خود نگفته‌اند که “پشت هر مرد موفقی یک زن هست”، پشتیبانی و حمایت همیشه مالی نیست، زنان با انتقال آرامش و دادن عزت نفس، همسرشان را در برابر سختی‌ها آماده می‌کنند. مقابله با تنش‌های روزمره و سایر مسائل کوچک و بزرگ زندگی با حمایت همسر ساده به نظر خواهند رسید. مردان نیز می‌توانند بدون خرج منابع مالی از همسرشان حمایت کنند، شاید برای مردان کمی این کار دشوار باشد ولی نتایج حاصل از آن بسیار لذت بخش خواهد بود. در ادامه در مورد چگونگی انجام این کار راهکار ارائه کرده‌ایم. در صورتی که درمورد ارتباط با همسر خود در این زمینه مشکل دارید، حتما از خدمات مشاوره خانواده استفاده نمایید.

فهرست مطالب

برای دریافت مشاوره در زمینه حمایت از همسر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

اهمیت حمایت از همسر

حمایت از همسر

حمایت از همسر بسیار پر اهمیت است و رضایت از زندگی زناشویی را افزایش می‌دهد. همانطور که می‌دانید چنانچه کسانی که برای شما بااهمیت هستند نظری منفی در مورد کار یا هدف‌تان بدهند، تأثیر بیشتری نسبت به زمانی دارد که غریبه‌ها (حتی با شمار بیشتر) همان نظر را ابراز کنند. عکس این حالت نیز مصداق دارد؛ اظهارات مثبت و حمایت‌گرانه نزدیکان اثرگذاری بسیار بیشتری در رسیدن به موفقیت یا رفع موانع نسبت به سایر مردم دارد. این موضوع تأییدی بر سخن بزرگان است که باور دارند زندگی و آینده یک فرد را ترکیبی از شش نفری که بیشترین ارتباط را با او دارند، می‌سازد.

یکی از مهم‌ترین افراد نزدیک به شما همسرتان است که نقش مهمی در کاهش استرس و بهبود وضعیت روحی‌تان ایفا می‌کند و متقابلا همین تاثیر را شما بر روی او دارید. برای آشنایی با ویژگی‌های خانواده موفق کلیک کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

تأثیر حمایت زن و مرد از همسر شان بر زندگی

در بهترین شرایط، اعضای خانواده و به‌خصوص زوجین شبکه‌ای از حمایت را فراهم می‌کنند که باعث رشد و شکوفایی هرکدام از اعضا می‌گردد. همین موضوع باعث می‌شود که اهمیت پیوند بین آن‌ها حفظ گردد. زوج‌هایی که دارای روابط سالم و مناسبی باهم هستند، برای موفقیت‌های فردی هر یک از طرفین ارزش قائل می‌شوند، اشتباهات، شکست‌ها و حمایت از همسر را به‌عنوان قسمتی از روند رشد و تجربه می‌پذیرند.

حمایت‌ از همسر در دسته های متنوع جسمانی، هیجانی و اجتماعی به‌عنوان نیاز هر شخص مطرح است. از وظایف هر یک از زوجین تلاش کردن برای رفع این نیازها، هم برای خود و هم برای طرف مقابل است. برخی از این حمایت‌ها به‌صورت ابرازی و برخی نیز به‌صورت ابزاری رفع خواهند شد. نیاز است زوجین نسبت به نحوه و روش صحیح و مناسب هر یک از نیازها برحسب ویژگی‌های شخصیتی خود، همسر و سایر اعضای خانواده آموزش ببینند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه معیارهای خانواده سالم کلیک کنید. 

راهکارهای حمایت مناسب از همسر

راهکارهای حمایت مناسب از همسر

برای حمایت از همسر راهکارهایی وجود دارد. این حمایت ها علاوه بر اینکه میزان صمیمیت شما با همسر را افزایش می‌دهد، رضایت از زندگی را به شدت بالا می‌برد. در این بخش مقاله به راهکارهایی برای حمایت از همسر اشاره کرده ایم.

📌 آشنایی باشخصیت همسر و عوامل استرس‌زا برای او

برای حمایت از همسر باید با شخصیت او آشنا شوید. ویژگی‌های شخصیتی همسر بسیاری از عوامل استرس‌آور او را به‌ خوبی مشخص می‌کند. فردی که کمال‌گرا بوده و به جزئیات اهمیت زیادی می‌دهد، درصورتی‌که مسئول برگزاری یک همایش شده باشد، امکان دارد استرس زیادی را تحمل کند. باید در نظر داشت که ویژگی‌های شخصیتی هر شخص منحصر به خود اوست. درصورتی‌که این ویژگی‌ها جنبه مرضی به خود نگرفته باشد، نیازی به تغییر آن‌ها نیست. پس فشار آوردن به زوج و بزرگ جلوه دادن آن ویژگی، بدون پیشنهاد راهبردی موثر نه‌تنها تأثیری بر میزان اضطراب زوج ندارد بلکه می‌تواند روابط بین زوجین را نیز مختل کند.

📌 در آغوش گرفتن همسر و تماس فیزیکی

یکی از راه های حمایت از همسر، برقراری دوباره تماس فیزیکی است. پژوهش‌ها نشان داده که تماس‌های فیزیکی باعاطفه ازجمله در آغوش کشیدن همسر باعث افزایش هورمون شادی‌آور و تولید هورمون ضد درد می‌گردد. همچنین ازنظر روانی، در آغوش کشیدن همسر باعث احساس امنیت در او شده و حس می‌کند که پایگاه امن و مطمئنی برای خود دارد. درنتیجه می‌تواند باروحیه بهتری به مقابله با استرس‌های خود بپردازد و یا در مسیر اهدافش حرکت کند.

📌 صمیمی بودن برای حمایت از همسر

صمیمی بودن با همسر از راهکارهای بسیار مهم جهت حمایت از همسر است. صمیمیت بین زوجین باعث افزایش آرامش روانی هر دو طرف می‌گردد. این موضوع در برطرف کردن نیاز به حمایت عاطفی افراد نقش بسیار زیادی دارد. تحقیقات نشان داده زوج‌هایی که زندگی خود را موفق در نظر می‌گیرند، صمیمیت بیشتری بین خود احساس می‌کنند. همچنین از سلامت جسمی و روانی بیشتری نیز برخوردار هستند.

📌 برقراری و ارضای نیاز جنسی

رابطه جنسی خوب و رضایت بخش نشان دهنده حمایت از همسر است. داشتن رابطه جنسی می‌تواند استرس و اضطراب روزمره و ناراحتی‌ها را در زوجین تا حد بسیار زیادی کاهش دهد. این مورد در کنار روابط صمیمی و جملات عاشقانه سهم زیادی در برطرف شدن نیاز عاطفی دارد.

📌 بیان جملات انگیزشی و امیدوارانه

یکی از راه و روش های حمایت از همسر، بیان جملات انگیزشی است. شنیدن جملات امیدوارانه از کسی که دوستش داریم باعث افزایش اثربخشی آن شده و انگیزه تغییر و ادامه دادن در مسیر و یا برطرف کردن موانع پیش رو را به نحو چشمگیری بالا می‌برد.

📌 اجازه دادن زمانی برای رسیدگی به خود فرد

حتی زوج‌های موفق هم می‌دانند که هر فرد گاهی نیاز به زمانی برای رسیدگی به خود و فکر کردن دغدغه‌هایش دارد. درواقع نزدیک‌ترین فرد به هر شخصی، خود اوست. اینکه افراد نیاز داشته باشند زمانی را برای خود اختصاص دهند و به دیگران فکر نکنند، امری بدیهی است. پس به‌عنوان همسر و شریک زندگی یک فرد، باید این نیاز طرف مقابل را مهم دانست و به خواسته او احترام گذاشت. بنابراین برای حمایت از همسر باید اجازه دهید زمانی را به تنهایی سپری کند.

📌 همدلی کردن با همسر

همدلی از راهکارهای حمایت از همسر می‌باشد. توانایی همدلی یعنی در عین اینکه به فرد مقابل نشان می‌دهیم که متوجه ناراحتی‌های او شده‌ایم، سعی می‌کنیم وی را از این حالت با پیشنهاد دادن راه‌حل‌های منطقی و عملی بیرون بیاوریم. در این زمینه مهم است که ابتدا به همسر خود به‌صورت عملی و با حالات چهره و بدن، ناراحتی یا نگرانی متقابلمان را بفهمانیم. با این کار او احساس تنهایی نمی‌کند و از تصور اینکه دارد این فشار را به‌تنهایی به دوش می‌کشد، خارج می‌شود.

📌 حمایت از همسر با گوش دادن به او

هرچقدر هم که یک مشکل به نظر ما ساده و قابل‌حل جلوه کند، باید بپذیریم که ممکن است برای همسر یا شریک زندگی‌مان به نحو متفاوتی احساس شود. این بخشی از تفاوت‌های فردی محسوب می‌گردد و نباید از طرف هیچ‌کدام از زوجین مورد تمسخر یا تحقیر قرار گیرد. باید با آرامش و حوصله و درعین‌حال با توجه کامل به حرف‌ها و دغدغه‌های همسر خود گوش کنیم تا بتوانیم مشکل به وجود آمده را از دیدگاه او بررسی کنیم.

📌 در رابطه با اهداف خود صحبت کنید

برای حمایت از همسر لازم است تا در رابطه با اهداف خود صحبت کنید. با صحبت در این زمینه متوجه خواهید شد که از زندگی چه می‌خواهید و برای رابطه قوی تر چه کارهایی را باید انجام دهید.

📌 نسبت به رفتارهای همسر حساس شوید

یکی از کارهایی که می‌توانید برای حمایت از همسر انجام دهید، دقت به رفتارهای همسر است. حتما به تمام اعمال و رفتار همسر خود توجه کنید تا متوجه اهداف و برنامه ریزی های او شوید. سپس کارهایی که او را خوشحال می‌کند و در برنامه ریزی جلو می‌اندازد انجام دهید تا متوجه دقت و حمایت شما شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار با همسر کلیک کنید.

📌 برای حمایت از همسر علت اهداف او را متوجه شوید

برای اینکه به حمایت از همسر بپردازید، باید علت اهداف او را متوجه شوید تا بتوانید بهتر در کارهایتان حمایت را بروز دهید. زمانی که این موضوع را متوجه شدید؛ زمان آن رسیده که از کمک های خود دریغ نکنید و راهی هموار برای همسرتان بسازید.

📌 حامی بی قید و شرط باشید

برای حمایت از همسر باید بی قید و شرط کار انجام دهید. برای اینکه علاقه خود را به او نشان دهید و حمایت خود را بروز دهید؛ باید بدون منت کار انجام دهید. زمانی که بی منت کارهای حمایتی برای همسر انجام دهید؛ او نیز در رابطه با احساساتش با شما صحبت خواهد کرد.

📌 قوت قلب باشید

یکی از کارهایی که باید برای حمایت از همسر انجام دهید، این است که قوت قلب او باشید. همسر خود را در آغوش بگیرید و احساسات خود را بروز دهید. او را مطمئن سازید که برای کمک هرگز شما را نادیده نگیرد. با این کار اعتماد و وفاداری را به او نشان خواهید داد.

📌 برای حمایت از همسر برنامه ریزی را فراموش نکنید

برای حمایت از همسر می‌توانید برنامه ریزی داشته باشید. مثلا برای رسیدن به اهداف؛ بلند پروازی ها و کارها برای او برنامه ریزی خوبی ترتیب دهید. با این کار به او قوت قلب خواهید داد که اگر همه چیز را بر اساس برنامه پیش ببرد؛ زندگی بهتری خواهد داشت.

📌 زیاده روی نکنید

شاید شما برای حمایت از همسر دائم به او پیشنهاد و نظر ارائه کنید. اما اینکار یکی از اشتباهاتی است که بسیاری از افراد از روی دلسوزی انجام می‌دهند. بنابراین شما تنها باید یکبار نظر خود را اعلام کنید و در کنار همسر باشید تا با آرامشی که از شما دریافت می‌کند به کار خود ادامه دهد.

📌 در حمایت از همسر متوجه تفاوت بین شخصیت ها باشید

همیشه به خاطر داشته باشید که شما با همسرتان متفاوت هستید و هرکاری که او انجام می‌دهد؛ بر اساس شخصیت خود اوست. بنابراین برای حمایت از همسر باید به خاطر داشته باشید که دو شخصیت متفاوت در کنار هم زندگی می‌کنید و هرکدام از شما بر اساس منطق و شخصیتی که دارید، حرف درست را می‌زنید.

📌 حمایت از تصمیمات بد او ممنوع است

شاید فکر کنید که حمایت از همسر باید در تمامی تصمیم گیری ها باشد. اما هرگز نباید در رابطه با تصمیمات بد همسر حمایت صورت بگیرد. بلکه در این شرایط باید عواقب رفتار او را شرح دهید و همسر را متوجه اشتباهش کنید.

📌 اهدافتان باید اولویت مشابه داشته باشد

هرگز برای حمایت از همسر، اهداف خود را پس نزنید. حمایت باید دو جانبه باشد؛ یعنی اگر شما از اهداف همسر حمایت می‌کنید؛ همسرتان نیز باید از اهداف شما حمایت کند. در این شرایط زندگی رضایتمندانه خواهد شد.

📌 مشکلات غیر ضروری را فراموش کنید

در مسیر حمایت از همسر، مشکلاتی پیش خواهد آمد. بهتر است که این مشکلات را به فراموشی بسپارید و تنها بر مشکلات بزرگ و اصلی متمرکز شوید. اگر مشکلات شما بزرگ و غیر قابل حل بود؛ حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید.

📌 برای حمایت از همسر گاهی به جای او فکر کنید

اگر قصد حمایت از همسر دارید؛ در برخی شرایط نیز باید خود را جای او بگذارید. گاهی درک کردن دیگران قدرت تصمیم گیری ما را افزایش می‌دهد و مانع کمک رسانی های اشتباه می‌شود. بنابراین در شرایط حساس این رفتار را انجام دهید تا به نتیجه مناسبی برسید.

📌 از روانشناس راهنمایی بگیرید

گاهی حمایت از همسر نیازمند کمک از روانشناس است. برخی موارد اهداف و مشکلات به قدری بزرگ است که شما توانایی کنترل شرایط را نخواهید داشت. در این شرایط حتما از روانشناس کمک بگیرید تا راهکار مناسب به شما ارائه شود.

کلام آخر

همانطور که گفته شد؛ زندگی مشترک به معنای حمایت، احترام، اعتماد و سازگاری است. برای حمایت از همسر راهکارهایی وجود دارد که هر زن و مردی باید از آن مطلع باشد تا بتواند رضایت از زندگی را افزایش دهد. اگر در این زمینه با مشکل روبرو شده اید و توانایی اجرای راهکارهای حمایت را ندارید؛ حتما از روانشناس در این زمینه راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه حمایت از همسر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام میشه مطالبی بزارید که برای همسر چقدر اهمیت دارد که شوهرش در برابر انتقاد های خانواده و گیرهای الکی ودخالت های بیخود خانواده شوهرش چقدر اهمیت دارد این شوهر این مرد به جای سوکت اختیار کردن دهن به دفاع و بستن دهن و دخالت بی‌جای خانواده وفامیلشو رو ببنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره