شکستن دل دیگران | پیامدها و جبران شکستن دل اطرافیان

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

شکستن دل دیگران براساس اصول اخلاقی و همچنین ادیان مختلف امری ناپسند است که عواقب زیادی برای فرد دارد. افراد خط قرمزها و نظرات متفاوتی دارند؛ که با بی احترامی به آنها ناراحت شده و یا در اصطلاح دل آنها می‌شکند. این موضوع سبب شکل گیری کینه و اختلاف میان افراد می‌گردد. جالب است بدانید که آثار درد و ناراحتی این مورد برای مدت زمان طولانی باقی می‌ماند. گاهی افراد تا آخر عمرشان، نمی‌توانند این موضوع را در خود حل کنند. اما نبخشیدن دیگران و همچنین حمل بار غم و ناراحتی در درازمدت، خود را در مقابل مشکلات آسیب پذیر می‌کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه شکستن دل دیگران می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

شکستن دل دیگران

شکستن دل دیگران به قدری موضوع مهمی است که در قران نیز در مورد آن گفته شده است.اما برخی به احساسات دیگران هیچ اهمیتی نداده و با کارها و رفتارهای خود به صورت مکرر دیگران را می‌آزارند. هر فردی برای خود شخصیت و غرور دارد و باید در این مورد بسیار حساس بود.

همچنین واکنش افراد نیز نسبت به این موضوع متفاوت است. از طرفی میزان احساسات بدی که افراد تجربه مب‌کنند نیز، بستگی به روحیه، ظزفیت روانی و همچنین کار فرد مقابل، دارد. ناراحتی برای همه ما به وجود می‌آید. اما گاهی این موضوع به قدری بغرنج است که از آن به عنوان شکستن دل یاد می‌کنند.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

دلایل شکستن دل دیگران

دلایل شکستن دل دیگران

همانطور که گفته شد؛ دلیل ناراحتی دیگران با یکدیگر متفاوت است. اما به طور کلی برخی از موضوعات همه افراد را ناراحت کرده و آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برخی از دلایلی شکستن دل یگران به شرح زیر است.

?بی توجهی و اهمیت ندادن

وقتی افراد برای مدت زمان طولانی مورد بی توجهی قرار می‌گیرند؛ یا نادیده گرفته می‌شوند؛ احساساتی مثل دل شکستگی را تجربه می‌کنند. همه افراد نیاز به محبت و توجه دارند و باید به آنها اهمیت داد. این شرایط به دلایل مختلفی میان افراد ایجاد می‌شود.

برای مثال وقتی افراد با یکدیگر دچار اختلاف و مشکل می‌شوند تا مدتی با یکدیگر دچار سردی و دوری می‌شوند و حالتی مانند قهر کردن را تجربه می‌کنند. اگر افراد نتوانند این موضوع را به درستی مدیریت کنند؛ شکستن دل دیگران نیز در این شرایط ایجاد می‌شود.

?رعایت نکردن ادب و احترام

بی احترامی نیز یکی دیگر از دلایل شکستن دل دیگران است. فراموش نکنید که با همه افراد باید با احترام برخورد شود؛ و آداب معاشرت را رعایت کرد. برخی از حرف ها و رفتارهای دیگران آثار بسیار بدی بر روان ما دارد. باید با برخورد با دیگران بسیار مراقب حرف هایی که بر زبان می‌آوریم؛ باشیم. تاثیرات سخنان  بسیار بیشتر از چیزی است که فکر می‌کنید. گاهی حرف ها و رفتارهایی که برای ما بسیار بی اهمیت هستند؛ دیگران را دچار مشکلات و ناراحتی های زیادی می‌کنند.

?بی تعهدی

خیانت و بی تعهدی در روابط نیز در بسیاری از موارد سبب شکستن دل دیگران می‌شود. افراد در روابط خود باید وفاداری داشته باشند و نکات زیادی را در نظر بگیرند. شاید رفتاری از نظر شما خیانت محسوب نشود؛ اما برای طرف مقابل خط قرمز بوده و نتواند آن را درک کند.

به همین دلیل بهتر است افراد در مورد حساسیت های خود با یکدیگر صحبت کرده و یا آنها را یادآوری کنند. متعهد ماندن در زمینه های مختلف، کار ساده ای نیست. اما افراد با متعهد ماندن، نه تنها به عزت نفس خود را نشان می‌دهند؛ بلکه به طرف مقابل نیز احترام می‌گذارند. برای آشنایی با تاثیرات وفادار بودن به عشق کلیک کنید.

?مقایسه کردن

وقتی شخصی را در شرایط نابرابر با دیگران مقایسه می‌کنید؛ شکستن دل دیگران را ایجاد می‌کنید. در واقع مقایسه کردن مخصوصا برای مدت زمان طولانی، آثار بدی برای افراد پدید می‌آورد. شرایط هیچ دو نفری یکسان نیست و مقایسه کردن تنها اوضاع را پیچیده تر می‌کند. امروزه شاهد بروز این رفتار در روابط عاطفی و همچنین رابطه بین والدین و فرزندان هستیم. از طرفی می‌دانیم که در بیشتر موارد این راهکار موثری نیست و تا مدت زمان کوتاهی اثربخش است.

پیامدهای شکستن دل دیگران

شکستن دل دیگران، نه تنها برای خود فرد، بلکه برای دیگری نیز پیامدهای مختلفی خواهد شد. در مورد این موضوع نیز احتمالا افراد شاهد بروز مشکلات زیادی در زندگی خود خواهند بود. حتی احتمالا همین شرایط را در زندگی خود تجربه کنند. افراد بعد از بروز چنین شرایطی، از یکدیگر دورتر شده، احساسات منفی زیادی را تجربه می‌کنند؛ حتی مقابله مثل و انتقام گیری نیز به فکر آنها خطور می‌کند. به همین دلیل باید روحیه بخشش و گذشت را در خود تقویت کنیم و همچنین رفتارهای مناسب تری از خود نشان دهیم.

برای جبران شکستن دل دیگران چه کنیم؟

جبران شکستن دل دیگران

بهتر است بعد از شکستن دل دیگران و اطلاع از این موضوع، در مورد رفتارهای خود تجدید نظر کرده و بیشتر در مورد آنها فکر کنیم. برای جبران پیامدهای حاصل از این مسئله می‌توانید از روش های زیر استفاده کنید. برای اطلاع از راه های بخشش خود کلیک کنید.

?مسئولیت پذیری

در قدم اول بهتر است مسئولیت کار خود را به عهده گرفته و متوجه اشتباه خود شویم. برخی افراد مدام کار اشتباه را انکار می‌کنند و یا این وضعیت عادت کرده اند و دیگر هیچ اهمیتی به دیگران نمی‌دهند. اما همین که اشتباهات خود را بپذیریم و دیگر آنها را تکرار نکنیم؛ خود گام موثری است. گاهی دیگر شرایط عذرخواهی کردن محیا نیست؛ به همین دلیل می‌توانیم به جای حسرت گذشته را خوردن، روی خود کار کنیم و واکنش های بهتری از خود نشان دهیم.

?عذرخواهی

عذر خواهی به شکل صحیح نیز برای جبران شکستن دل دیگران حائز اهمیت است. معذرت خواهی اصول و سلسله مراتبی دارد. برخی از افراد تنها کلمه ببخشید را به زبان می‌آورند؛ اما بابت کاری که انجام داده اند ناراحت و پشیمان نیستند. و یا در حین عذرخواهی کردن؛ دیگری را مقصر جلوه می‌دهند.

بهتر است برای کار اشتباه خود مقدمه چینی کرده؛ احساسات  خود را به صورت صادقانه و واضح توضیح داده و در نهایت طلب بخشش کنید. طبیعی است که طرف مقابل از دست شما عصبانی باشد و یا تا مدتی نتواند شما را به طور کامل ببخشد. بهتر است به خود و طرف مقابل تان زمان داده و در این زمان نیز خود به تلاش ادامه دهید. برای اطلاع از روش های جبران اشتباه کلیک کنید.

?درک کردن طرف مقابل

حتی این موضوع که به احساسات طرف مقابل فکر کنید؛ و یا حتی خود را به جای او تصور کنید، خود روش موثری برای جبران شکستن دل دیگران است. باید تصور کنید که اگر شخص دیگری با شما چنین رفتاری داشت؛ شما چگونه واکنش نشان می‌دادید. قبل از هر قضاوتی باید نه تنها به شرایط فرد دیگر فکر کرده بلکه پیامدهای آن را نیز در نظر بگیرید.

سخن پایانی

شکستن دل دیگران یکی از احساسات منفی و طولانی مدت است که افراد در شرایط مختلف آن را تجربه می‌کنند. شاید اط نظر روانشناسی و یا پزشکی شکستن قلب بر اساس سخنان و رفتارهای اطرافیان امکانپذیر نباشد. اما این یک اصطلاح آمیانه بوده که در بسیاری از موارد به کار می‌رود.

همچنین این موضوع از حساسیت بالایی برخوردار است چرا که بسیاری از بزرگان دین و همچنین قران از آن صحبت کرده است. به همین دلیل نباید به راحتی از آن گذشت. افراد می‌توانند برای مدیریت احساسات و هیجانات خود از یک روانشناس نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه شکستن دل دیگران می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مرکز مشاوره ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره