رابطه جنسی با حیوانات

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

آیا می‌دانید برخی از افراد به سمت رابطه جنسی با حیوانات کشیده می‌شوند؟ رابطه جنسی یکی از طبیعی‌ترین نیازهای انسان است و رفع آن در چهارچوب‌های مشخص بسیار سالم می‌باشد. اما گاهی افراد به انحرافاتی در این زمینه دچار می‌شوند. از جمله اختلالات جنسی نابهنجار که از گذشته تا کنون وجود داشته حیوان خواهی یا زوفیلیا نام دارد. در این اختلال فرد افکار و فانتزی‌های جنسی مختلفی را در رابطه با حیوانات در سر می‌پروراند و یا تمایل دارد با یک حیوان نزدیکی و مقاربت جنسی داشته باشد. متاسفانه این عمل در بیشتر کشورها رواج دارد. شخصی که دچار این بیماری است باید برای طی پروسه درمان و پیشگری از آسیب‌های احتمالی به درمانگر جنسی مراجعه کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه زوفیلیا می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

زوفیلیا یا حیوان خواهی چیست؟

انواع اختلالات جنسی به دو دسته اختلالات نابهنجاری جنسی یا paraphilic disorders و اختلالات کژکاری جنسی یا sexual dysfunction تقسیم می‌شوند. پارافیلیا شامل انواع مختلفی از اختلالات مانند اختلالات مبدل پوشی، مالش دوستی، بچه بازی، مرده خواهی و… است. زوفیلیا یا تمایل به برقراری رابطه جنسی با حیوانات یکی از انواع اختلالات پارافیلیک می‌باشد که درآن شخص خواهان برقراری ارتباط جنسی با حیوان است. سگ، اسب، گربه، الاغ، گوسفند، خوک، گاو و غاز گزینه‌های متدوال برای رابطه جنسی با انسان‌ها هستند. شخصی که این عمل را با حیوانات انجام می‌دهد زوفیل نام دارد. برای آشنایی بیشتر با انحرافات جنسی کلیک کنید.

درمان این اختلال جنسی در وهله اول نیازمند درک بدون قضاوت فرد زوفیل و دادن حس اعتماد به اوست تا بتواند بطور آسوده احساسات وتجارب خود را با درمانگر در ارتباط بگذارد. گزینه‌های درمانی با توجه به شرایط می‌توانند شامل روان درمانی فردی، زوج درمانی، گروه درمانی و یا دارو درمانی باشند. برای آشنایی با روش‌های درمان اختلالات جنسی کلیک کنید.

نشانه های اختلال رابطه جنسی با حیوانات

نشانه های رابطه جنسی با حیوانات

در بیشتر موارد این افراد ظاهر کاملا بسیار عادی داشته و حتی تلاش می‌کنند تا این تمایل را در خود پنهان نمایند. اما دارای نشانه های رفتاری نیز هستند. معمولا تصورات و خیالات زیادی در مورد رابطه جنسی با حیوانات دارند. همچنین تمایلی به حضور در جمع ها نداشته و منزوی هستند. از طرفی اعتماد به نفس پایینی داشته و در روابط بین فردی خود دچار مشکل هستند. از طرفی مبتلا به دیگر اختلالات جنسی نیز می‌باشند.

چرا بعضی از افراد خواستار رابطه جنسی و سکس با حیوانات هستند؟

در طی ریشه یابی این تمایل منحرفانه عوامل متعددی قابل دست یابی هستند. یکی از گمانه زنی‌ها این است که کسانی که این تمایل را دارند خود در کودکی دچار سواستفاده جنسی قرار گرفته‌اند.

اساسی‌ترین علت گرایش به رابطه جنسی با حیوانات ماهیت تابو آن است. واضح است که این عمل چیزی خلاف عرف، غیر قانونی و مذمت شده در دین است. امکان دارد افراد برای ارضای حس کنجکاوی، تنوع طلبی و هیجان خواهی خود این کار را انجام دهند. چرا که به طور کلی اعمال تابو به دلیل افزایش قابل توجه سطح شور و هیجان جذاب می‌باشند. بنابراین کسانی که به آستانه بالاتری برای تحریک جنسی نیاز دارند به سمت آن کشیده می‌شوند.

یک دلیل دیگر ممکن است عدم دسترسی به شریک جنسی انسانی و ناتوانی فرد در داشتن رابطه سالم و معقول با انسان‌ها باشد. حیوانات برخلاف انسان‌ها قادر به ابراز مخالفت خود به گونه‌ای واضح نیستند و حقوق تعریف شده کمتری را دارند. این مورد باعث می‌گردد زمینه ی زیادی برای سواستفاده جنسی از آن‌ها فراهم شود. رایحه و ظاهر متفاوت اندام‌های جنسی حیوانات و خاص بودن آن‌ها یکی دیگر از فاکتورهایی است که شخص را به این عمل سوق می‌دهد. بررسی‌ها نشان می‌دهد هرچه حیوانی پرموتر، مودارتر و مرطوب‌تر باشد برای شخص زوفیل جالب‌تر است.

 

پیامدهای منفی برقراری رابطه جنسی با حیوانات

رابطه جنسی با حیوانات علاوه براینکه در تمامی ادیان عملی قبیح و ممنوع انگاشته می‌شود، می‌تواند موجب ناراحتی‌های بدنی و روانی فراوانی در انسان گردد. زوفیلیا زمینه ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان یا زونوز را فراهم می‌کند. عفونت از طریق بزاق، مایع منی و مایعات واژینال، ادرار مدفوع و خون حیوانات به انسان منتقل می‌شود.

به علاوه زوفیل‌ها ممکن است دچار واکنش‌های الرژیک شوند یا میزبان باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و انگل‌های حیوانات هم باشند. در صورتی که این کار به دفعات متعدد و همراه با ترجیح به شریک انسانی صورت پذیرد، تبعات روانی گرانباری را به بار خواهد آورد. تمایلات ناهنجار جنسی مشکلات روانشناختی زیادی از جمله اضطراب، افسردگی، انزوا، احساس شرم و ایده‌های خودکشی را به دنبال دارند. بنابراین توصیه می‌شود حتما در صورت بروز چنین مساله‌ای مشاوره جنسی دریافت کنید.

 

میزان شیوع رابطه جنسی با حیوانات

پژوهشی در سال 1984 توسط آلفرد کینزی در مورد رفتار جنسی در آمریکایی‌ها صورت پذیرفت. 8% از مردان و 3.5% از زنان گزارش دادند که با یک حیوان رابطه جنسی داشته‌اند. بعضی به طور انحصاری و بعضی شریکی، یعنی با یک انسان یا حیوان دیگر. این عدد جالب توجه نشان از آمار نسبتا بالای ارتکاب رابطه جنسی با حیوانات دارد. نکته حائز اهمیت این است که آمار فانتزی‌های فکری جنسی رابطه با حیوانات می‌تواند رقم بسیار بالاتری از این‌ها را نشان دهد.

 

زوفیلیا | نقض حقوق حیوانات

رابطه جنسی با حیوانات به طور آشکار تجاوز به حریم حیوانات و نقض حقوق آن‌ها شمرده می‌شود. اما تعداد قابل توجهی از زوفیل‌ها بر این باورند که حیوانات از این عمل رضایت دارند و از طریق حالات چهره، زبان بدن و اصوات خود لذت خود از رابطه جنسی با انسان‌ها را بروز می‌دهند. ولی با توجه به طبیعت حیوان‌ها و اینکه قادر به ابراز نارضایتی خود نیستند نمی‌توان قاطعانه در این مورد نظر داد. پس این مورد هم در کنار شکار و کشتن حیوانات به قصد خوردن، تولید لباس و اکسسوری و یا نگهداری بعنوان حیوان خانگی، به نوعی نقض حقوق آن‌ها به شمار می‌رود.

متاسفانه در بعضی مناطق این کار به قدری شایع است که موجب ایجاد فاحشه خانه‌های حیوانات و سواستفاده از آن‌ها در صنعت پورنوگرافی شده است. همچنین در تعداد انگشت شماری از برخی کشورها سکس با حیوانات منع قانونی ندارد و حتی ازدواج انسان و حیوان هم رسمی شمرده می‌شود.

انواع رابطه جنسی با حیوانات

فراموش نکنید که رابطه جنسی با حیوانات تنها محدود به دخول و تجاوز جنسی به این حیوانات نمی‌شود. افرادی که به هر شکلی با حیوانات تحریک شوند نیز در حال انجام رابطه جنسی با حیوانات هستند. برقراری رابطه جنسی دهانی، مقعدی و یا حتی خودارضایی ب حیوانات نیز از انواع روابط جنسی با حیوانات محسوب می‌شوند.

درمان رابطه جنسی با حیوانات

در بیشتر موار افرادی که مبتلا به زوفیلی یا تمایل به رابطه جنسی با حیوانات هستند؛ برای درمان اقدام نمی‌کنند. همچنین درمان چنین اختلالی بسیار دشوار است؛ چرا که این افراد با درمانگر خود همکاری نمی‌کنند. اما به طور کلی نیاز به ترکیبی از روان درمانی و دارودرمانی به طور همزمان دارد. از آنجایی که این اختلال جرم محسوب شده و برای افراد پیامدهای قانونی دارد؛ بهتر است هرچه زودتر برای درمان اقدام کرده و از یک روانشناس کمک بگیرند.

اختلالات روانی همزمان با رابطه جنسی با حیوانات

اختلالات مرتبط با رابطه جنسی با حیوانات

معمولا همراه با تمایل به رابطه جنسی با حیوانات، اختلالات روانی و یا جنسی دیگر نیز همراه است. مبتلایان در بیشتر موارد به افسردگی، اختلالات اضطرابی، احساس انزوا و گوشه گیری و حتی دارای افکار خودکشی هستند. چرا که از رفتار خود دچار احساس گناه هستند؛ اما نمی‌توانند در این زمینه کاری کنند. از طرفی نشانه های این اختلالات شدت انحراف جنسی را نیز تشدید می‌کند.

سخن پایانی

رابطه جنسی با حیوانات ، علاوه بر اینکه یک عمل غیر قانونی و غیر اخلاقی است؛ انحراف جنسی نیز محسوب شده و پیامدهای زیادی برای افراد دارد. درمان این اختلال بسیار دشوار و پیچیده بوده و حتی در مواردی غیرممکن است. اما می‌توان تا حدی آن را کنترل نمود و یا اختلالات همزمان را درمان کرد. از این رو، اطرافیان باید فرد مبتلا را ترغیب به پیگیری و درمان توسط یک مشاور جنسی کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه زوفیلیا می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا زوفیلیا قابل درمان است؟

بله. خوشبختانه امروزه با پیشرفت روز افزون علم روانشناسی و تدوین متدهای نوین درمانی، اختلالات جنسی مانند زوفیلیا ( رابطه جنسی با حیوانات ) قابل درمان می‌باشند. سکس تراپیست می‌تواند با تحت نظرگرفت بیمار در دوره‌های منظم شدت اختلال را تا حد زیادی کاهش دهد.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫5 دیدگاه ها

  1. سلام.
    من با خوندن این مقاله واقعا شوکه شدم و قلبم به درد اومد ، چون همونطور که خود شما در این مقاله بیان کردید انسان همه نوع جنایت در حق حیوانات میکنه و اگر این رو هم به لیست جنایات اون در حق حیوانات اضافه کنیم که باید گفت کار ما انسانها از یک انحراف جنسی ساده و قابل درمان گذشته و به معنای واقعی کلمه از هر نظر ( شخصیتی ، روانی ، معنوی ، اخلاقی و انسانی ) سقوط کردیم و سرشت و ذاتمون به قول دکتر شریعتی در حد همون لجن و کثافت باقی مونده و فارغ از یک قطره درک ، شعور و انسانیته و بنابراین حقمون خیلی بیشتر و بدتر از ایدز ، ابولا ، کروناست تا هرچه زودتر نسلمون منقرض بشه و بیشتر از این فرصت نداشته باشیم به خاطر روان و ذهن منحرف و بیمارمون کثافت کاری و گند کاری بکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره