ال جی بی تی | 4 دسته ال جی بی تی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ال جی بی تی کلمه اختصاری برای معرفی جامعه ای با گرایش های جنسی متفاوت است. ویژگی های جنسیتی مانند یک طیف هستند. همه ما ویژگی های مردانه و زنانه را با شدت های مختلفی داریم. اما برخی از افراد بعد از دوره ای که ویژگی های شخصیتی آنها تثبیت می‌شوند؛ خصوصیات متفاوتی از مرد یا زن بودن دارند. برخی از جوامع برای آنان حقوقی قائل می‌شوند و آنان را به رسمیت می‌شناسند. اما عده ای از جوامع هرگز این گرایش را تائید نمی‌کنند. برای اینکه اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید؛ حتما از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید. جهت دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ال جی بی تی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

ال جی بی تی چیست؟

ال جی بی تی چیست؟

در این بخش کلمه ال جی بی تی را باز کرده ایم. ال در این کلمه به معنای لزبین (گرایش جنسی زن با زن)، جی به معنی گی ( گرایش جنسی مرد با مرد)، بی یا بایسکشوال ( شخصی که می‌تواند هم با مردان و هم با زنان رابطه جنسی داشته باشد.) و تی به معنای ترنس است که به افرادی می‌گویند که دچار ملال جنسیتی هستند؛ و احتمالا عمل تغییر جنسیت را انجام می‌دهند. به تازگی حرف  Q  نیز به این کلمه اضافه شده است که در انگلیسی مخفف کلمه QUEER است. و به معنی شخصی است که هنوز در مورد جنسیت یا گرایش جنسی خود دچار سردرگمی می‌باشد.

ترنس جندر همان طور که از نامش پیداست یک جنسیت محسوب می‌شود؛ ولی بقیه آنها گرایش جنسی هستند. به جامعه ال جی بی تی، رنگین کمانی نیز می‌گویند و یک پرچم به همین شکل هم دارند. این نشانگر تنوع جنسیتی است و فقط به دو جنس محدود نمی‌شود. البته افراد این جامعه حدود 28 پرچم مختلف دارند که متعلق به گروه های مختلف است. در این مقاله به توضیح این جنسیت ها می‌پردازیم. برای آشنایی بیشتر با همجنسگرایی کلیک کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

نکته | دسته های ال جی بی تی

دسته های ال جی بی تی

در این جا بیان چند نکته در رابطه با ال جی بی تی حائز اهمیت است. مفهموم بیان جنسیتی با میل جنسی و جنسیت متفاوت است. به این معنی که تمایل جنسی، میل به رابطه جنسی با مرد یا زن تلقی می‌شود. ولی جنسیت چیزی است که ما با آن متولد می‌شویم و آلت تناسلی تعیین کننده است. افراد ترنس از جنسیت خود راضی نیستند و در واقع هویت آنها با جنسیت شان تطابق ندارد. و در آخر بیان جنسیتی، ظاهری است که ما در جامعه به آن شکل، حضور پیدا می‌کنیم. گروهی دیگر که عضو این جامعه محسوب می‌شوند؛ آسکشوال ها هستند که هیچ تمایلی به برقراری رابطه جنسی با همجنس یا غیر همجنس ندارند. این گونه افراد، جنسیت خود را پذیرفته اند و مشکلی با آن ندارند و رابطه جنسی، هیچ جذابیتی برای آنها ندارد. برای آشنایی بیشتر با ترنسکشوال و ترنس ها کلیک کنید.

? لزبین ها

یکی از دسته های ال جی بی تی، لزبین ها هستند. این افراد زن هستند و مشکلی با جنسیت خود ندارند ولی میل جنسی آنها فقط نسبت به زنان است. لزبین ها نمی‌توانند با مردان رابطه جنسی داشته باشند. ولی این به معنی وجود اختلالی در آنها نیست؛ بلکه با مردان برانگیختگی جنسی را تجربه نمی‌کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه گرایشات جنسی چند نوع دارد کلیک کنید. 

? گی

دومین دسته از ال جی بی تی ها، گی ها می‌باشند. به طور کلی کلمه گی به معنی تمایل جنسی و عاطفی نسبت به جنس موافق است؛ اما امروزه برای مردان و زنان دو کلمه متفاوت در نظر می‌گیرند. جامعه گی، مردانی هستند که علاقه به رابطه جنسی به مردان دارند. آنان نیز مانند افراد لزبین با جنس مخالف خود نمی‌توانند رابطه داشته باشند.

? بی یا بایسکشوال

زنان یا مردان بایسکشوال در دسته ال جی بی تی ها قرار دارند، آنها قادر به برقراری رابطه جنسی با افراد همجنس و غیر همجنس خود هستند. این افراد جنسیتی مشخصی داشته و مشکلی با آن ندارند. از لحاظ روانی سالم هستند؛ اما از لحاظ جنسی با هر دو جنس تحریک می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با نشانه های دوجنسه ها یا دو جنسیتی کلیک کنید.

? ترنسجندر| ال جی بی تی

ترنسجندر ها از جنسیت خود راضی نیستند و به رفتارها، عوامل ظاهری و سبک زندگی جنس مخالف علاقه دارند. این افراد معمولا بعد از سن بلوغ و گذراندن مراحل قانونی عمل تغییر جنسیت را انجام می‌دهند. این عمل جراحی در کشور ما نیز انجام می‌شود. به طور قطع هیچ علت مشخصی برای بروز ملال جنسیتی وجود ندارد. اما ملال جنسیتی آنها یک اختلال روانی نیست. برای آشنایی بیشتر با ازدواج با ترنس این مقاله را مطالعه کنید.

همه افراد این جامعه تغییر جنسیت داده اند؟

در مورد جامعه ال جی بی تی ها، باور های اشتباه زیادی وجود دارد. برای مثال عده ای فکر می‌کنند افراد این جامعه دو جنسیتی هستند یا عمل تغییر جنسیت انجام داده اند. اما ال جی بی تی ها با هر جنسیت فیزیکی که دارند؛ به رابطه با همجنس یا غیر همجنس خود می‌پردازند. شریک آنها می‌تواند از همین جامعه یا شخصی کاملا استریت باشد. استریت به معنای شخصی است که فقط با فرد غیر همجنس خود می‌تواند وارد رابطه شود. برای اطلاع از عمل تغییر جنسیت و عوارض آن کلیک کنید.

عوامل فرهنگی و خانوادگی

پذیرش جامعه ال جی بی تی برای بسیاری از افراد، کار آسانی نیست. حتی خانواده ها نیز از این بابت احساس نگرانی دارند و معمولا اگر اطلاعات کافی نداشته باشند؛ فرزندان را طرد می‌کنند؛ یا تلاش برای تغییر رفتار و جنسیت آنها دارند. شاید افراد با گرایش های جنسی مختلف، تمایلات خود را سرکوب کنند و حتی به ازدواج اجباری تن دهند. اما معمولا بعد از مدتی به اختلالاتی مثل افسردگی و اضطراب دچار می‌شوند.

آمار خودکشی به دلیل همین باور ها در جامعه ال جی بی تی بسیار بالاست. اما در بسیاری از کشور ها ازدواج مرد با مرد یا زن با زن کاملا قانونی است. این افراد با روش هایی قادر به بارداری یا فرزندآوری نیز هستند. در واقع جنسیت افراد فقط تحت تاثیر ژنتیک تعریف نمی‌شود؛ یا خانواده ها نقش اساسی در آن ندارند. بسیاری از عوامل برای شکل گیری هویت یا گرایش جنسی آنها موثر هستند. برخی از نوجوانان به دلیل کنجکاوی یا عدم اطلاعات شاید شروع به تقلید از رفتار های این جامعه داشته باشند؛ که خانواده با واکنش صحیح نسبت به آن می‌تواند؛ موثر باشد.

تاریخچه ال جی بی تی

قدمت تشکیل جامعه ال جی بی تی به اوایل قرن بیستم بر می‌گردد. تقریبا در دهه های 1920 تا 1930 این جامعه به رسمیت شناخته شد. به دلیل حساسیت این موضوع، اینکه اولین نفر از این جامعه چگونه ظاهر شد هنوز به طور دقیق مشخص نیست. دقیقا در سال 1931 اولین شخصی که عمل تغییر جنسیت را در آلمان انجام داد؛ به همین دلیل فوت شد. هاروی میلک، اولین سیاست مدار همجنس گرای آمریکا بود که برای اطلاع رسانی در این زمینه بسیار تلاش کرد و قدم های بزرگی برداشت. فیلم هایی از زندگی نامه این افراد نیز ساخته شده است. که راجع به زندگی آنها منتشر شده است. 

نقش روانشناس در این زمینه

در این مورد از نقش روانشناس نمی‌توان غافل شد. از تشخیص دقیق تا درمان عوارض جانبی که این گرایشات برای افراد خواهد داشت؛ همگی با کمک یک متخصص امکان پذیر است. روانشناس با کمک به خود فرد و اطرافیان او، پذیرش این موضوع را آسان تر خواهد کرد. بنابراین اگر در اطراف خود چنین افرادی را مشاهده می‌کنید؛ حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان اختلالات جنسی کلیک کنید

سخن پایانی

هنوز هیچ مدرکی مبتنی بر اختلال روانی جامعه ال جی بی تی وجود ندارد. اما شاید به دلیل عدم پذیرش از سوی جامعه و خانواده، افراد دچار اختلالات روانی شوند. که با کمک روانشناس قابل درمان است. سالانه در کشور های مختلف راهپیمایی ها و همایش های مختلفی برگزار می‌شود که به فرهنگ سازی در این مورد می‌پردازد. این افراد از حقوقی برابر با بقیه برخوردار هستند. میزان هوش آنها طبیعی است و از لحاظ جسمی نیز سالم هستند. پذیرش افرادی که شبیه ما نیستند؛ کمی دشوار است. اما با مطالعه و تحقیق در این زمینه می‌توان به صورت مسالمت آمیز با افراد دیگر در جامعه زیست.

برای دریافت مشاوره در زمینه ال جی بی تی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

LGBT چیست؟

این کلمه نامی مختصر برای جامعه رنگین کمانی است که هر حروف آن، بیانگر گروهی است. L به معنای لزبین  G گی  B بایسکشوال و T ترنسجندر می‌باشد. 

افراد جامعه ال جی بی تی می‌توانند ازدواج کنند؟

بستگی به جامعه ای دارد که افراد در آن زندگی می‌کنند. در برخی از کشور ها قوانینی برای ازدواج و روش هایی برای فرزندآوری آنان وجود دارد. 

افراد جامعه ال جی بی تی اختلال روانی دارند؟

هنوز هیچ مدرکی مبنی بر وجود اختلال روانی در این افراد نیست. این افراد فقط از لحاظ گرایش یا هویت جنسی، با ما متفاوت هستند. ولی از لحاظ ضریب هوشی یا سلامت جسمانی، هیچ مشکلی ندارند.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره