تخریب دیگران | 7 روش برخورد با تخریب دیگران

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

تخریب دیگران یک رفتار است. که به دلیل ساز و کار ناسالم جهت مقابله با خشم سرکوب شده بروز پیدا می‌کند. اگر این رفتار درمان نشود، پیامدهای زیادی به همراه دارد. تقریبا همه ما جملات تحقیر آمیز و تخریب کننده شنیده‌ایم. گاه به دلیل حسادت و گاه به شیوه تمسخر این اتفاق رخ می‌دهد. که قطعا حال بدی را برای ما به دنبال دارد.

اما عده ای متولد شدند تا دائم به تخریب دیگران بپردازند. این رفتار ناشایست به دلایل گوناگونی به وجود آمده است. و برای رفع آن حتما باید از روانشناس کمک گرفته شود. اگر این رفتار ادامه داشته باشد، به مرور باعث دوری از اجتماع و کاهش دوستان می‌شود.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

تخریب دیگران چیست؟

تخریب دیگران چیست؟ 

احتمالا بارها در جمع دوستان و یا در تنهایی مورد تخریب دیگران قرار گرفته‌اید. اغلب افراد پس از اینکه مورد تخریب قرار می‌گیرند این سوال برایشان پیش می‌آید که چرا دیگران با آنها به این شیوه رفتار کرده اند. چه اتفاقی رخ داده است که فرد به خود اجازه همچین واکنشی داده است؟

جالب اینجاست که همیشه نباید اتفاقاتی مانند خشم و حسادت باعث بروز تخریب دیگران شود. بنابراین باید جنبه های شخصیتی و تربیتی فرد را نیز مورد بررسی قرار داد. که این روش به تنهایی برای افراد غیر متخصص دشوار است. معمولا روانشناسان برای درمان این افراد در اقدام اول شروع به ریشه یابی می‌کنند. سپس روش های درمانی مناسب برای رفع این رفتار را ارائه می‌دهند. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

دلیل تخریب دیگران چیست؟

همیشه برای هر رفتاری یک دلیل مشخص وجود دارد. برای تخریب دیگران نیز دلیل خاص وجود دارد. بنابراین در این بخش مقاله سعی کرده ایم راجع به دلیل تخریب اطرافیان توضیح دهیم.

? تربیت اشتباه

یکی از اصلی ترین دلایل تخریب دیگران، تربیت اشتباه والدین است. کودکان در یک برهه ای از زندگی برای جلب توجه شروع به آزار و اذیت، بی ادبی و حتی به سخره گرفتن دیگران می‌کنند. اگر والدین به کودک آموزش ندهند که این شیوه رفتاری اشتباه است؛ تا ابد رفتار زشت تخریب اطرافیان با او همراه خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت کودک کلیک کنید.

? مشاهده والدین | تخریب دیگران

اگر والدین رفتار تخریب دیگران را داشته باشند، فرزندان نیز این شیوه رفتاری را از والدین آموزش می‌بینند. در نهایت به دلیل همگانی بودن والدین در این شیوه تربیتی، فرزندان نیز این رفتار را ادامه خواهند داد.

? حسادت

از دیگر دلایل تخریب دیگران، حسادت است. کسانی که ویژگی شخصیتی حسود دارند کمتر به دیگران احترام می‌گذارند. برای قانع کردن خود دست به تخریب و تمسخر می‌زنند. حتی عادت دارند جهت اینکه دیگران را از خود سر تر ندانند، در جمع های بزرگ به تمسخر و تخریب بپردازند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه افراد حسود کلیک کنید.

? خشم

خشم از دیگر دلایل تخریب دیگران است. معمولا افرادی که از دیگران خشمگین می‌شوند؛ برای بروز خشم به تخریب می‌پردازند. بنابراین یکی از راه های بروز خشم، تخریب و تمسخر دیگران است.

? ناامیدی | تخریب دیگران

یکی از دلایل تخریب دیگران، ناامیدی است. در این شیوه رفتاری عده ای از افراد به دلیل ناامیدی از زندگی و شغل خود به افراد موفق و کسانی که در زندگی در حال پیشرفت هستند؛ تمسخر و حسادت می‌ورزند.

? رفتارهای سرکوب شده

زمانی که در دوران کودکی رفتارهای شخص مورد سرکوب قرار بگیرد، در بزرگسالی به تخریب دیگران می‌پردازد. والدین شیوه تربیتی مناسب را وقتی اجرا نکنند، با چنین معضلاتی نیز روبرو خواهند شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عقده های روانی کلیک کنید.

روش های برخورد با تخریب دیگران

روش های برخورد با تخریب دیگران

زمانی که مورد تخریب دیگران قرار بگیرید؛ احتمال زیاد جا بخورید. که دلیل این رفتار چیست؟ چرا باید با شما این رفتار صورت بگیرد؟ اصلا روش برخورد با تخریب اطرافیان چگونه باید باشد؟ در این بخش مقاله راجع به روش های برخورد با تخریب اطرافیان را توضیح داده ایم.

? تخریب دیگران را نادیده بگیرید | تخریب اطرافیان

اولین قدم و برخورد با تخریب دیگران، نادیده گرفتن آنهاست. زمانی که مورد تخریب اطرافیان قرار می‌گیرید، باید شخص را نادیده بگیرید. زیرا قصد او از این رفتار بد کردن حال شماست. با نادیده گرفتن نگذارید که شخص به اهداف خود دست یابد.

? محلی که مورد تخریب قرار گرفته اید ترک کنید

دومین قدم برای نحوه برخورد با تخریب دیگران، ترک محل است. در این شیوه با رفتاری سرشار از اعتماد به نفس و در کمال آرامش باید محل مورد نظر را ترک کنید. با ترک محل نه تنها نمی‌گذارید فرد به اهدافش برسد؛ بلکه مورد بی اهمیتی نیز قرار خواهد گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آدم های عقده ای کلیک کنید.

? ارتباط خود را با او قطع کنید | تخریب اطرافیان

قطع ارتباط یکی از روش های برخورد با تخریب دیگران است. زندگی خود را از آدم های سمی پاک کنید. شما مجبور نیستید که تا آخر عمر تخریب اطرافیان را به جان بخرید.

? با آرامش کامل روراست صحبت کنید

اگر تخریب دیگران باعث آزار شما می‌شود، در کمال آرامش باید از شخص مقابل سوال کنید که دلیل این رفتارش چیست و از کجا سرچشمه می‌گیرد؟ مستقیم با آنها ارتباط برقرار کنید و به آنها بگویید که ناراحت شده اید.

? رفتار معکوس داشته باشید | تخریب اطرافیان

یکی از روش های برخورد مناسب با تخریب دیگران؛ رفتار معکوس است. اگر توانایی برخورد صریح و مستقیم با این افراد را ندارید، پس به صورت معکوس با آنها رفتار کنید. مثلا اگر کسی از رشته تحصیلی شما ایراد گرفت، به او بگویید که عاشق رشته خود هستید و نسبت به این رشته هدف بزرگ دارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عقده کمبود محبت کلیک کنید.

? با شخص تخریب کننده به صورت خصوصی صحبت کنید

اگر در جمع بزرگی مورد تخریب دیگران قرار گرفته اید؛ باید به صورت خصوصی و تنهایی با او برخورد کنید. شخص تخریب کننده را در یک فرصت مناسب به گوشه ای تنها دعوت کنید و از ناراحتی خود به او سخن بگویید.

? جهت برخورد تخریب دیگران از روانشناس کمک بگیرید

برای برخورد با تخریب دیگران باید از روانشناس کمک بگیرید. اگر اطرافیان نزدیک شما این رفتار ناپسند را دارند باید برای برخورد از مشاور کمک گرفت. زیرا برخورد مداوم با این افراد سخت است.

کلام آخر

جهت برخورد با تخریب دیگران حتما از روانشناس کمک بگیرید. اگر برخورد با این افراد به صورت مداوم باشد، زندگی سخت می‌شود. بنابراین هنگام برخورد با این افراد حتما از راهکارهای روانشناسی کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تخریب دیگران می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره