افراد حسود | 6 روش برخورد با آدم های حسود

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

افراد حسود به دو دسته آسیب زا و خطرناک و کسانی که با نیش و کنایه قصد توهین به ما را دارند؛ تقسیم می‌شوند. این افراد با شایعه پراکنی، انتقادهای تهاجمی، خوشحالی از ناراحتی دیگران، آتوگیری و … قابل شناسایی هستند. پس برای سلامت خودتان هم که شده بهتر است تا جای ممکن از این افراد دوری کنید. و هرگز راز زندگیتان را به آنها نگویید. شاید بعد از لطمه هایی که از این افراد خورده‌اید هنوز نحوه برخورد و شناسایی با آن ها را یاد نگرفته باشید. ما در ادامه نشانه ها و سبک درست برخورد با افراد حسود را یاد داده‌ایم. اما اگر از آسیب های این افراد رنج می‌برید، حتما برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

افراد حسود

افراد حسود چه کسانی هستند

افراد حسود از زمان های قدیم وجود داشته اند. و فقط برای دوره زیستن ما نیستند. این افراد معمولا به دو دسته تقسیم می‌شوند. کسانی که قصد توطئه چینی و آسیب به ما را دارند. و کسانی که بی آزارند، اما به شدن توهین و تحقیر می‌کنند. به همین دلیل زندگی و برخورد با این افراد به طور کل دشوار است.

تا زمانی که در زندگی در حال پیشرفت و رشد هستید، باید انتظار ظهور افراد حسود را داشته باشید. شاید در اوایل ناراحت و نگران صحبت های آزار دهنده این افراد باشید. اما به مرور نحوه برخورد با این اشخاص را یاد خواهید گرفت. در این مقاله نیز راجع به برخورد با این افراد صحبت کرده ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نشانه های افراد قابل اعتماد و غیر قابل اعتماد کلیک کنید.

نشانه های افراد حسود

معمولا افراد حسود با کنایه و شوخی رفتارهای خاص خود را پوشش می‌دهند. در حالی که در پس چهره خندان شان حسادت خانمان سوزی نهفته است. شما برای آن که فریب این رفتارهای به ظاهر خوش آن ها را نخورید باید در ارتباطات تان محتاطانه حرکت کنید. احتمالا بارها با چنین افرادی برخورد داشته اید اما در آن لحظه متوجه علت رفتارها یا حرف هایشان نشده اید. پس حتما نشانه های زیر را به خاطر سپرده و برای شناسایی افراد حسود به کار ببرید.

فروشگاه آرامیس

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

? شایعه پراکنی می‌کنند

? در جمع انتقادات جالبی ندارند

?در زمان سختی ها تنها می‌گذارند

? خوبی هایی که در حقشان می‌شود، بد نشان می‌دهند

? در زمان ناراحتی دیگران خوشحال هستند

?به شدت لجباز هستند

? در زمان موفقیت ها تبریک نمی‌گویند

? قصد آسیب به دیگران را دارند

?از توجه دیگران به ما ممانعت می‌کنند

? از دیگران خوششان نمی‌آید

? توانایی خطرناک شدن دارند

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نشانه های حسادت در رابطه کلیک کنید.

چگونگی برخورد با آدم های حسود

چگونگی برخورد با آدم های حسود

همانطور که افراد حسود را دسته بندی کردیم. و نشانه های آنها را در قسمت قبلی ذکر کردیم. نحوه برخورد با این شخصیت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. زمانی که تحت فشار این افراد قرار بگیرید و روش های برخورد با آنها را به یاد نداشته باشید، آسیب های بیشتری را تجربه خواهید کرد. در این بخش مقاله راجع به روش های برخورد با افراد حسود صحبت کرده ایم.

? از افراد حسود تعریف کنید

یکی از روش های برخورد با افراد حسود، تعریف و تمجید از آنهاست. زمانی که از این افراد تعریف می‌کنید، به آنها احساس ارزشمندی و حس مفید بودن می‌دهید. در این شرایط  و با این رفتار، به تدریج حسادت آنها فروکش می‌کند. و به مرور زمان رابطه آنها با ما بهتر می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه جواب توهین کلیک کنید.

? صحبت های آنها را جدی نگیرید

جدی نگرفتن صحبت های افراد حسود، از دیگر روش های برخورد با آنهاست. بیش از نیمی از افراد صحبت های انتقادی دارند. معمولا افراد حسود نیز به مراتب از دیدگاه خود صحبت هایی می‌زنند. اگر صحبت های انتقادی افراد حسود تمامی نداشت، به آن توجه نکنید و صحبت هایشان را جدی نگیرید. تنها از این جمله استفاده کنید که “تو هم از نظر خودت دیدگاهی داری، منم به نظرت احترام می‌ذارم…”

? از سختی های خود سخن بگویید

معمولا افراد موفق برای پیشرفت و دست آوردهای خود سختی هایی را تحمل کرده اند. اگر افراد حسود در اطراف شما وجود داشته باشند، و دائم در حال تحقیر و توهین هستند، تنها با نشان دادن سختی های زندگی آرام می‌گیرند. از سختی های زندگی بگویید تا متوجه شوند شما برای دستیابی به موفقیت ها، سختی های بی شماری را پشت سر گذاشته اید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نگاه های یواشکی کلیک کنید.

? عزت نفس خود را تقویت کنید

هر چه قدر عزت نفس بالایی داشته باشید، ارزش خود را بالاتر برده اید. با بالا بودن عزت نفس و اعتماد به نفس، ارزش خود را بالا تر خواهید برد. هر چه قدر افراد حسود به زندگی شما دخالت داشته باشند، کاری برای کاهش اعتماد به نفس شما نخواهند کرد.

? موفقیت و پیشرفت خود را به آنها نگویید

از دیگر روش های برخورد با افراد حسود، تعریف نکردن از خود است. همانطور که گفته شد، پیشرفت افراد همراه با نظرات افراد حسود است. برای موفقیت خود و جلوگیری از عدم حسادت دیگران، پیشرفت های خود را به دیگران نشان ندهید. برای جلوگیری از وجود افراد حسود در اطراف خود، تواضع و فروتنی داشته باشید.

? از حسادت افراد ناراحت نشوید

زمانی که افراد حسود شروع به حسادت می‌کنند. باید به خود افتخار کنید. حسادت افراد به این منظور است که پیشرفت چشمگیری داشته اید. و این پیشرفت فشار زیادی را به افراد وارد کرده است. حسادت افراد را موفقیت روز افزون خود بشمارید.

کلام آخر

افراد حسود از خود رفتارهایی نشان می‌دهند که معمولا باعث آزار و اذیت دیگران می‌شود. معمولا برای جلوگیری از این آسیب ها، باید واکنش های خود را تقویت کنید. ارتباط و تحمل رفتار افراد حسود سخت است. بنابراین برای رفتار با این افراد باید از شیوه های متفاوتی استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر در نحوه برخورد با این افراد، از روانشناس کمک بگیرید.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه افراد حسود می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

یک دیدگاه

  1. سلام وقت بخیر دقیقا دو سال پیش شب یلدا رو وقتی بخاطر میارم به شدت از خودم عصبی میشم چیکار کردم که مادرم به من این حرفو بزنه بخاطر یه جاروبرقی نزدن بهم بگه با خواهرت حسودی نکن تو هم ازدواج کردی با شوهرت میای خونه من مهمونی انگار که به خاطر اینکه خواهرم نیاد خونمون پانشدم که جارو بزنم من راجع به هیچی به هیچکس چیزی نمیگم دردی داشته باشم به رو نمیارم سکوت میکنم نمیگم کمرم درد میکنه فعلا حال جارو زدن ندارم اصلا تنبلم و هیچ وقت جارو نمیزنم اما وقتی میبینم رفتارشون تحمل کردنی نیست تصمیم میگیرم بیشتر ازشون فاصله بگیرم میگن دوری و دوستی… اما هر چی بیشتر ازشون دور شدم تو این دو سال باز یه چیزی دارن بگن چرا از خونه میری بیرون چرا باید بری مگه چیکار داری کجاا میری صبر کن غروب باهم بریم صبر کن با خواهرت بریم صبر کن… صبر کن… کسی که این همه صبر میکنه و هیچی نمیگه باز حتما حسودی دارم حتما دشمنشون شدم دیگه حتی از خودم خستم تصمیم گرفتم هیچ چی نداشته باشم نه پول نه حساب بانکی نه دلخوشی نه خواسته و هدفی فقط تنها کارم بشه نفس بکشم و دورش بگردم اگه ازینم خسته بشم باید ترکش کنم و نفس هم نکشم هیچ ارزویی ندارم به جز مرگ خودم شاید همه راحت بشن با رفتن من ماجرای فاصله گرفتنم دو سال پیش شروع شد اون موقع به بهانه دانشگاه بیرون میرفتم گفتم منو کمتر ببینه شاید خوب بشه اما امروز فهمیدم حتی با رفتن هم مشکل داره یه چیزی میگه و حرف بار میکنه اگر جایی میخای بری برو بگو کجا میری ما بدونیم کجا هستی مردم میگن دخترتو اونجا دیدیم اگه کتابخونه میری کلاس نقاشی میری بگو ما بدونیم … بدون من حتی برای نیم ساعتم دووم نمیاره باید بگه تو نبودی من نوه داری کردم اشپزیم عقب افتاد تو این دو سال چهار بار ازنظرش حسود بودم بخاطر جارو نکردن خونه تو شب یلدا بخاطر حاملگی خواهر یا شایدم تحویل گرفتن لباسش از خیاطی دید که من یجوری نگاهش میکردم بخاطر ارایش نکردنم لباسی که میخواد بپوشم و نپوشم بخاطر بیرون رفتنم و تنها گذاشتنش با نوه، دیگه تصمیم دارم برم ثبت احوال اسمم عوض کنم هر لحظه اسم یکی از فامیلا صدام میکنه میگه حمیده درست لباس بموش فریبا غذا مواظب باش نسوزه عباس مدل لباس میپوشم هر کاریو میکنه ک مادرش با خودش کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره