فرشته نجات کسی نشوید | 5 راه رهایی از فرشته نجات بودن

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

فرشته نجات کسی نشوید! گاهی اوقات برای چیزهای مختلفی تلاش می‌کنیم که از توان ما خارج است. اما به صورت ناخودآگاه برای رفع مشکل داوطلب می‌شویم. اگر به جای سر و سامان دادن به زندگی خود دائم در حال تلاش برای رفع مشکلات و پیشرفت دیگران باشید؛ توانی برای ادامه زندگی برای شما باقی نخواهد ماند. در واقع در تلاش برای ایثار و حمایت دیگران خواهید بود. عده ای از خانم ها هستند که همیشه و در همه حال فرشته نجات همسر خود بوده اند. 

دلیل اینکه می‌گوییم فرشته نجات کسی نشوید، افزایش توقع و انتظار دیگران از ماست و جنبه دیگر این کار از دست دادن فرصت های خودتان است. کسانی که همیشه در حال نجات هستند با این کار احساس مفید بودن می‌کنند. و به مرور زمان برای دریافت این حس خوب تلاش می‌کنند. تا نجات دیگران برای آنها به عادت تبدیل شود. برای اینکه فرشته نجات کسی نشوید باید از روانشناس و مشاورین متخصص در زمینه فردی کمک بگیرید. پس جهت دریافت مشاوره فردی کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه فرشته نجات کسی نشوید می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

فرشته نجات کسی نشوید!

فرشته نجات کسی نشوید!

تا به حال برای شما پیش آمده که در زمینه های مختلف به دیگران کمک کنید؟ چه احساسی به شما دست می‌دهد؟ حس خوب و شادی دریافت می‌کنید؟ چقدر احساس رضایت دارید؟ همه انسان ها زمانی که به دیگران کمک می‌کنند حسی خوبی دریافت می‌کند. اما زمانی که این کمک ها بیش از اندازه باشد و زندگی فرد را تحت الشعاع قرار دهد، از فعالیت های خود عقب می‌ماند. اما به مرور زمان اگر بینش در فرد به وجود بیاید؛ متوجه اتفاقات می‌شود. در واقع فرد تصور می‌کند که تحت سوء استفاده قرار گرفته است. در این مقاله راجع به جوانب مختلف فرشته نجات کسی نشوید توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

چرا فرشته نجات کسی می‌شویم؟

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود افراد فرشته نجات دیگران شوند. در این بخش مقاله به این دلایل اشاره کرده ایم.

? احساس مفید بودن

? تجربه حس برتری

?احساس صبوری و مهربان بودن

? حس ناجی و حمایت

? احساس مسئولیت 

?حس خوب تشکر از او

برای درک بهتر ریشه های روانی این مساله حتما درباره طرحواره ایثار بخوانید.

علائم نشان دهنده اینکه شما فرشته نجات کسی هستید

بارها گفتیم که فرشته نجات کسی نشوید. اما عده ای از افراد همچنان نمی‌دانند که فرشته نجات دیگران هستند. باید به نشانه ها و علائم رفتاری خود مشاهده کنند. در این بخش مقاله علائم اینکه شما فرشته نجات کسی هستید؛ را اشاره کرده ایم. 

? به خود می‌گویید که همسرتان به زمان بیشتری احتیاج دارد تا زندگی را سر و سامان دهد. 

? احساس می‌کنید که هیچ فردی دیگران را بهتر از شما درک نمی‌کند. 

?به خود می‌گویید هرگز کسی به اندازه من دیگران را دوست ندارد. 

? برای دوستان و اعضای خانواده به دلیل بد رفتاری و شکست بهانه می‌آورید.

? خود را متقاعد می‌کنید حتی اگر در قبال پشتیبانی عشق دریافت نکنید. 

?احساس می‌کنید توانایی سرزنش دیگران را نکنید. چرا که احساس حقارت و بی ارزشی را تائید کرده و تغییر نمی‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه توقعات بیجا کلیک کنید.  

چطور فرشته نجات کسی نشوید؟

چطور فرشته نجات کسی نشوید؟

برای اینکه فرشته نجات کسی نشوید باید برخی از راهکارها را انجام دهید. در این بخش مقاله روش های مقابله با حمایت های بی دریغ دیگران را توضیح داده ایم.

حتما مقاله پیامدهای زندگی بر اساس حرف مردم را هم بخوانید.

✨ به خودتان فکر کنید

برای اینکه فرشته نجات کسی نشوید، باید به خودتان فکر کنید. اینکه چه برنامه هایی برای ادامه زندگی دارید و چه کارهایی خودتان را خوشحال می‌کند، یادداشت کنید. از اهداف و رویا های خود لیست تهیه کنید. و برای تیک زدن این رویاها تلاش کنید. در واقع خود را مشغول رسیدن به رویاها کنید. 

✨ برنامه ریزی داشته باشید

یکی از کارهایی که باعث می‌شود فرشته نجات کسی نشوید، برنامه ریزی است. هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید؛ لیست کارهای روزانه خود را یادداشت کنید. با این کار به راحتی می‌توانید از حمایت های بی دریغ غافل شوید. به کارها و برنامه های روزانه خود رسیدگی می‌کنید و از آنها عقب نمی‌مانید.

برای آشنایی با نحوه ایجاد یک زندگی سالم کلیک کنید.

✨ لیست مناسب تهیه کنید

از کارهایی که باعث می‌شود فرشته نجات کسی نشوید، تهیه لیست است. احساسات، عواطف و چالش هایی که این رفتار به شما وارد کرده است را یادداشت کنید. بعد از مطالعه لیست متوجه خواهید شد که در حق خود چه کرده اید. و بیشتر بر زندگی متمرکز خواهید شد.

✨ هدف دیگران را شناسایی کنید

با شناسایی هدف دیگران، فرشته نجات کسی نشوید. در ابتدای هر کاری که قرار است انجام دهید، به این فکر کنید که هدف شخص مقابل شما چیست؟ اینکه آیا سوء استفاده است یا یک کمک ساده. زمانی که متوجه هدف فرد شوید؛ راحت تر این کار را کنار می‌گذارید. 

✨ از روانشناس کمک بگیرید

چنین رفتاری همیشه مانع پیشرفت خود فرد می‌شود. برای اینکه فرشته نجات کسی نشوید بهتر است از روانشناس کمک بگیرید. روانشناس ریشه رفتار شما را شناسایی می‌کند و به نحوه بهتری در رابطه با هدف افراد با شما صحبت می‌کند. و راهکارهای مقابله با رفتار حمایت افراطی را به شما آموزش می‌دهد. 

کلام آخر

دلیل اینکه می‌گوییم فرشته نجات کسی نشوید؛ عقب ماندن های عجیب از زندگی فردی است. کسی که همیشه در حال حمایت های افراطی و کمک به دیگران است، به کل از زندگی خود باز می‌ماند. این نوع ارتباط ربطی به کمک های بی نیازان ندارد. فرد به افرادی کمک می‌کند که خود توانایی انجام امور را دارد. و نیازمند کسی نیست.

به همین دلیل از زندگی خود چیزی متوجه نمی‌شود. برای اینکه از چنین رفتاری رها شوید؛ از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه فرشته نجات کسی نشوید می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

دلیل فرشته نجات بودن چیست؟

حس خوب تشکر، احساس مسئولیت، دریافت حس ناجی، احساس صبوری و مهربان بودن، تجربه حس برتری و احساس مفید بودن از دلایل فرشته نجات بودن است. 

برای اینکه فرشته نجات کسی نشوید چه راهکارهایی وجود دارد؟

کمک از روانشناس، برنامه ریزی، هدف گذاری، تهیه لیست و فکر به خود در این زمینه به شما کمک می‌کند. 

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره