مواردی که نباید در رابطه عاطفی کوتاه آمد

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

همیشه در رابطه عاطفی تعارضاتی ایجاد می‌شوند که نحوه برخورد با آنها بسیار مهم تر از خود مشکل است. افراد در مقابل مشکلات در رابطه واکنش‌های مختلفی از خود نشان می‌دهند که این واکنش ها به عوامل زیادی بستگی دارد. بهتر است افراد در یک رابطه عاطفی از روحیه بخشش و سازگاری برخوردار بوده و از هر مشکلی فاجعه سازی نکنند. اما از برخی از موضوعات نمی‌توان به راحتی گذشت.

همچنین بهتر است آنها را جدی گرفته و در مورد آنها فکر اساسی کرد. برخی از افراد در مورد رابطه باورهای اشتباهی داشته و تصور می‌کنند که باید همه چیز را پذیرفته و با آن کنار بیایند. اما این مورد نه تنها باعث بدتر شدن اوضاع می‌شود بلکه به خود فرد نیز آسیب می‌رساند.

برای دریافت مشاوره در زمینه مواردی که در رابطه عاطفی نباید کوتاه آمد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

مواردی که نباید در رابطه عاطفی کوتاه آمد

در هر رابطه ای خط قرمزها و حد و حدودی وجود دارد که در صورت عدم پایبندی به آنها رابطه دچار مشکلات زیادی می‌شود. افراد باید تا حد امکان برای درست کردن اوضاع تلاش کرده و رابطه را به راحتی به پایان نرسانند. اما از طرفی دیگر از برخی از موارد نباید در رابطه عاطفی کوتاه آمد.

گاهی با اینکار طرف مقابل دچار سوتفاهم شده و باعث می‌شود اشتباه خود را بارها تکرار کند. اما باید با برخی از مسائل به صورت قاطعانه رفتار کرد و پای حق و حقوق خود ایستاد. برای اینکار نباید احساس گناه کرد و یا خود را مقصر دانست. بلکه باید اعتماد به نفس خود را بالا برده و برای حریم خود احترام قائل باشید. برای اطلاع از روش های ایجاد روابط پایدار کلیک کنید.

برخی از رفتارهایی که نباید در رابطه تحمل کرد

مواردی که نباید در رابطه عاطفی کوتاه آمد1

همه افراد نسبت به موضوعاتی در رابطه حساس هستند که باید قبل از هرچیز آنها را به شریک خود نشان داده و در این مورد صحبت کنند. چرا که گاهی فرد به صورت ناخواسته از نقاط ضعف فرد دیگر استفاده می‌کند. به طور کلی برخی از موضوعاتی که در همه روابط بسیار مهم هستند و نباید به راحتی از کنار آنها گذشت؛ شامل موارد زیر می‌شوند.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

⭕استفاده از رابطه جنسی به عنوان اهرم فشار

گاهی برخی از زوجین از رابطه جنسی به عنوان اهرم فشار برای رسیدن به خواسته های خود یا حتی تنبیه دیگری استفاده می‌کنند. بهتراست در این مورد به هیچ عنوان کوتاه نیامده و این مورد را به صورت مستقیم به دیگری گوشزد کنید. زوجینی که به دلیل مشکلاتی که با یکدیگر دارند؛ به صورت جداگانه می‌خوابند و یا در هنگام ناراحتی و عصبانبت از طرف مقابل درخواست رابطه جنسی دارند؛ از این روش استفاده می‌کنند. اما این از مواردی است که نباید به راحتی از آن کوتاه آمد. بلکه باید زوجین مهارت های حل مسئله خود را تقویت کنند.

⭕بی تفاوتی | مواردی که نباید در رابطه عاطفی کوتاه آمد

بی تفاوتی نیز یکی دیگر از رفتارهای اشتباه در رابطه است؛ که درابتدا باید علت و حتی مدت زمان آن مشخص شود. برخی از افراد به طور طبیعی بی تفاوت تر و سردتر از دیگران بوده و این موضوع از ابتدای رابطه نیز به وضوح مشاهده می‌شود.

در این صورت این شما هستید که باید برای ادامه دادن رابطه تصمیم بگیرید. اما از طرفی دیگر اگر این موضوع به تازگی ایجاد شده و برای مدت زمان طولانی است که همسر و یا شریک نسبت به آن بی تفاوت است؛ باید این مورد را پیگیری کرده و از بروز طلاق عاطفی پیشگیری کنید. بی تفاوتی نیز یکی از موضوعاتی است که نباید نسبت به آن بی تفاوت بود.

⭕باج دهی

اگر شما فردی هستید که برای برطرف کردن نیازها و خواسته های خود باید به شریک تان باج دهید؛ نباید به راحتی از این موضوع گذشته و نسبت به آن بی تفاوت باشید. در یک رابطه دو نفر باید انرژی و زمان بگذارند و نیازی به باج دادن نیست. برای مثال برخی از افراد برای اینکه همسرشان به آنها محبت و توجه کنند؛ باید به صورت مداوم برای آنها هدیه خریداری کرده و یا رابطه جنسی برقرار کنند. در غیر این صورت رابطه سرد شده و دو طرف هیچ انگیزه ای ندارند. این رفتار، افراد را در طولانی مدت دچار مشکل می‌کند. برای آشنایی با نشانه های باج گیری عاطفی کلیک کنید.

⭕خیانت | مواردی که نباید در رابطه عاطفی کوتاه آمد

خیانت نیز از مواردی است که نباید در رابطه عاطفی، از آن کوتاه آمد. با اینکه نمی‌توان برای همه زوجین یک نسخه پیچید؛ اما به طور کلی در صورت بروز خیانت برای یکبار، احتمال آن برای بار دوم بسیار زیاد است. بخشش و چشم پوشی از خیانت به عوامل زیادی بستگی دارد و کاملا یک تصمیم شخصی است.

اما فراموش نکنید که در صورت بروز مجدد این رفتار احتمالا آسیب بیشتری می‌بینید و عزت نفس تان خدشه دار می‌گردد. پس بهتر است برای اهمیت دادن به سلامت روان خود این موضوع را نادیده نگیرید. برای جلوگیری از بروز خیانت عاطفی و احساسی کلیک کنید.

⭕تحقیر و توهین

بروز اختلاف و مشاجره میان تمام زوجین وجود دارد. اما قطعا تحقیر و توهین، واکنش درستی در این شرایط نیست. گاهی برخی از افراد به هر بهانه ای عصبانیت خود را به این شکل نشان داده و طرف مقابل را تخریب می‌کنند. بهتر است به راحتی از این مورد کوتاه نیایید. چرا که در صورت چشم پوشی از این رفتار، تشدید شده و تبدیل به عادت می‌گردد. همچنین بعد از مدتی احتمالا خود را لایق شنیدن چنین حرف هایی دانسته و دیگر در این مورد کاری نمی‌کنید.

⭕اعتیاد | مواردی که نباید در رابطه عاطفی کوتاه آمد

اعتیاد نیز یکی از مشکلات اساسی در رابطه عاطفی است. طبیعی است که افراد آن را پنهان کرده و یا حاضر به ترک کردن نباشند. اما اگر تصمیم به ادامه رابطه دارید؛ نباید به راحتی از کنار این مورد بگذرید. چراکه پیادمدهای اعتیاد در رابطه بسیار زیاد است و حتی گریبان گیر شما نیز خواهد شد. باید در این مورد به خوبی فکر کرده و تصمیم درستی بگیرید.

⭕ابتلا به اختلالات روان

فراموش نکنید که اختلالات روان با اینکه در ظاهر افراد تاثیری ندارند؛ اما عوارضی در رابطه ایجاد می‌کنند که بسیار گسترده تر بوده و حتی بر سلامت روان شما نیز تاثیر خواهد داشت. اگر تصور می‌کنید که با ادامه یافتن رابطه این موضوع بهبود می‌یابد و یا آن را قربانی وضع مالی و موقعیت اجتماعی خوب می‌کنید؛ در اشتباه هستید. بهتر است یا رابطه را به پایان رسانده و یا فرد را برای درمان تشویق کنید. رفتارهای افراد بعد از مدتی بر سلامت روان شما تاثیر داشته و افکار و رفتارهای شما را نیز تغییر می‌دهد.

در چه مواردی باید کوتاه آمد؟ | مواردی که نباید در رابطه عاطفی کوتاه آمد

مواردی که نباید در رابطه غاطفی کوتاه آمد3

از طرف دیگر شرایطی در رابطه پیش خواهد آمد که باید در مورد آنها کوتاه آمده و چشم پوشی کرد. به برخی از مشکلات نباید بیش از حد پرداخت و آنها را بزرگ کرد. بهتر است در هر موقعیتی، نکاتی را در نظر گرفته و با توجه به شرایط واکنش نشان دهید. این موضوع تا حد زیادی شخصی بوده و بین افراد متفاوت است.

برای مثال برای برخی رابطه جنسی اهمیتی نداشته به همین دلیل به راحتی این مورد را بخشیده و یا نادیده می‌گیرند. اما در مواردی که مشکلا موقتی هستند و یا تفاوت های جزئی در رابطه پیش آمده است؛ بهتر است دو نفر گذشت داشته و سعی در درست کردن شرایط کنند. همچنین در برخی موارد دو نفر مقصر هستند؛ که بازهم انعطاف پذیری و بخشش اوضاع را به حالت قبل برمی‌گرداند. برای اطلاع از نشانه های رابطه ناسالم کلیک کنید.

سخن پایانی

فراموش نکنید که در یک رابطه عاطفی دو نفر وجود دارند که هر دو در زمینه های مختلف نقش داشته و باید در مواردی کوتاه بیایند یا حتی سخت گیری کنند. اما گاهی افراد حتی از طرف مقابل متوقع هستند و به هیچ وجه تلاشی برای تغییر نمی‌کنند.

در چنین شرایطی بهتر است در مورد ادامه دادن رابطه تامل بیشتری کرده و آگاهانه تر تصمیم بگیرند. احساسات در یک رابطه عاطفی بسیار موثر بوده و گاهی همین موضوع مانع از قاطعیت می‌شود. بهتر است افراد در مورد نحوه واکنش صحیح و همچنین مهارت های حل مسئله از یک روانشناس کمک گرفته و مشکلات خود را ریشه یابی کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه مواردی که در رابطه عاطفی نباید کوتاه آمد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره