علت ضعیف بودن در درس ریاضی | 6 دلیل برای ضعف دانش آموزان در درس ریاضی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

علت ضعیف بودن در درس ریاضی منشاء های زیادی دارد. اما جدی ترین علت، عدم اهمیت به درس و مطالعه ریاضی است. اما یکی دیگر از علل، استرسی است که دانش آموزان حین آموزش ریاضی تجربه می‌کنند. عده زیادی از معلمان مهم ترین دلیل ضعیف بودن در درس ریاضی را عدم مهارت ریاضی آموزی و ندانستن روش های یادگیری آن است. اما یکی از اساسی ترین دروس در مقاطع مختلف درسی، ریاضی است. یادگیری این درس باید به شیوه ای باشد که دانش آموزان از همان ابتدا بدون ذره ای استرس مطالب را آموزش ببینند و مشتاق آموزش های بیشتر باشند. برای آموزش ریاضی باید از تکنیک های مناسب و بازی های ریاضی کمک گرفته شود تا دانش آموزان با مشاهده و یادگیری اصولی در این رشته با ضعف روبرو نشوند.

برای دریافت مشاوره در زمینه علت ضعیف بودن در درس ریاضی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی کودک ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

علت ضعیف بودن در درس ریاضی

Not enough math in the curriculum? - Thot Cursus

بسیاری از دانش آموزان هستند که هیچ علاقه ای به درس ریاضی ندارند. این عدم علاقه به دسته های مختلفی مرتبط است که در هر فردی متفاوت است. عوامل زیادی در ضعیف بودن در درس ریاضی وجود دارد که در تمامی مقاطع تحصیلی وجود دارد. علت ضعیف بودن در درس ریاضی شامل دارا بودن مشکلات دیداری، شنیداری، عدم استفاده از روش بازی و ریاضی، اختلال در یادگیری ریاضی توسط دانش آموز، عدم هماهنگی در میان مطالب درسی، محدودیت زمان یادگیری صحیح و محدودیت معلمان برای انتخاب روش تدریس می‌شود. والدین باید از روش های تقویت ریاضی اطلاع داشته باشند تا با مشکلات ریاضی فرزندان خود مقابله کنید. در این روش باید از روانشناس و مشاورین تحصیلی نیز کمک بگیرید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

دلایل ضعف دانش آموزان در درس ریاضی

علت ضعیف بودن در درس ریاضی برای همه دانش آموزان یکسان نیست. و دلایل مختلفی در این زمینه وجود دارد که در این بخش مقاله راجع به علت ضعیف بودن در درس ریاضی توضیح داده ایم.

? محدودیت معلمین در انتخاب محتوا و فعالیت مناسب | علت ضعیف بودن در درس ریاضی

اصول حل تمرینی که در کتاب های ریاضی وجود دارد باعث محدودیت معلمین در آموزش می‌شود که همین امر علت ضعیف بودن در درس ریاضی است. اجازه آموزش به شیوه های دیگر از معلمین گرفته شده است که باعث ضعف دانش آموزان در درس ریاضی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آموزش ریاضی به کودکان کلیک کنید.

? عدم هماهنگی میان مطالب درسی

عدم هماهنگی میان مطالب درسی از دیگر علت ضعیف بودن در درس ریاضی است. به دلیل اینکه مطالب درس به درس کتاب ریاضی با یکدیگر هماهنگ نیست، دانش آموزان دچار سردرگمی و اشتباه می‌شوند.

? اختلال در یادگیری ریاضی | علت ضعیف بودن در درس ریاضی

علت ضعیف بودن در درس ریاضی را می‌توان به اختلال در یادگیری ریاضی نیز اشاره کرد. عده ای از دانش آموزان با موضوع اختلال در یادگیری ریاضی درگیر هستند که همین مساله باعث ضعف آنها می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلال یادگیری ریاضی کلیک کنید.

? محدودیت زمانی

علت ضعیف بودن در درس ریاضی را می‌توان به محدودیت زمانی نیز مرتبط دانست. زمان تدریس ریاضی در مدارس محدود است و جدول زمانی مناسبی برای تدریس آن برنامه ریزی نمی‌شود. اما برای آموزش ریاضی نیازمند زمان مناسب و انجام تمرینات لازم هستیم. زمانی که معلم زمان کافی برای آموزش و حتی تمرین نداشته باشد؛ دانش آموز با ضعف در ریاضی روبرو می‌شود.

? عدم استفاده از روش های بازی با ریاضی | علت ضعیف بودن در درس ریاضی

ریاضی یکی از درس هایی است که باید با بازی آموزش داده شود. اگر شیوه تدریس ریاضی خشک و بدون بازی باشد؛ دانش آموزان آن را به خوبی آموزش نمی‌بینند. به دلیل اینکه ریاضی درسی مفهومی است؛ باید با بازی و مشاهده دیداری آموزش داده شود. بنابراین علت ضعیف بودن در درس ریاضی را می‌توان آموزش بدون بازی با ریاضی دانست. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع هوش کودکان کلیک کنید.

? مشکلات دیداری و شنیداری دانش آموز

علت ضعیف بودن در درس ریاضی در دسته مشکلات دیداری و شنیداری دانش آموزان نیز قرار دارد. بسیاری از دانش آموزان هستند که مشکلاتی در زمینه دیداری و شنیداری دارند؛ همین امر باعث می‌شود تا آنها ریاضی را به خوبی آموزش نبینند و با مشکل یادگیری روبرو باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هوش ریاضی و منطقی کلیک کنید.

راهکار مناسب در تقویت ریاضی

Maths – Vedanshi Learning

برای تقویت و کاهش علت ضعیف بودن در درس ریاضی راهکارهایی وجود دارد. معلمان و والدین باید از این راهکارها مطلع باشند تا با فرزندان و دانش آموزان خود کار کنند. در این بخش مقاله راجع به این راهکارها توضیح داده ایم.

? استفاده از داستان پردازی و خلق شخصیت برای آموزش ریاضی

? آموزش مفهوم اصلی ریاضی با کمک از هوش منطقی

?استفاده از روش فبک و استدلال صوری

? استفاده از نقاط وصل کردن جهت آموزش اشکال در درس ریاضی

? آموزش اعداد به کمک بازی

?آموزش ریاضی و مفاهیم اصلی به کمک نقاشی

? درمان اختلالات یادگیری، مشکلا شنیداری و دیداری

? کمک از روانشناس برای برنامه ریزی و اصول درسی مناسب برای دانش آموز

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان اختلالات یادگیری کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، علت ضعیف بودن در درس ریاضی در دانش آموزان با یکدیگر متفاوت است و در همه آنها علت یکسانی وجود ندارد. به همین دلیل برای آموزش اصولی و مناسب ریاضی به دانش آموزان ابتدا باید بررسی های مناسبی جهت علت ضعف در ریاضی صورت بگیرد و سپس راهکار مناسب به معلمین و والدین برای تقویت ریاضی ارائه شود. در این راه باید از روانشناس و مشاورین تحصیلی راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه علت ضعیف بودن در درس ریاضی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی کودک ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره