مشاوره استرس | بهترین جلسه مشاوره اضطراب و استرس

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

مشاوره استرس و اضطراب یکی از بهترین راهکارهایی است که می‌توانید برای درمان‌استرس از آن استفاده کنید. استرس یا فشار روانی احساس ناخوشایندی است که می‌تواند مشکلات روحی و جسمی بسیاری به وجود بیاورد. به همین خاطر دورکردن فشار روانی از خودمان یکی از واجب‌ترین کارهایی است که باید انجام بدهیم.

بااین‌حال گاهی اوقات رها شدن از استرس کار خیلی راحتی نیست. افکار منفی که سال‌های سال با ما بوده‌اند، تربیت اشتباه والدین و همین‌طور اتفاقاتی که در طول روز با آن‌ها سروکار داریم از دلایل مهم استرس هستند. مبارزه با این دلایل همیشه هم به‌تنهایی ممکن نیست. به همین خاطر مشاوره استرس یکی از موثرترین کارهایی است که می‌توانید انجام بدهید. برای آشنایی بیشتر با روش های درمان استرس کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره استرس و اضطراب می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

مشاوره استرس

با توجه به اینکه استرس تبدیل به جزئی از زندگی ما شده است مشاوره استرس و اضطراب یکی از مهم‌ترین خدمات روان‌شناسان است. با توجه به حساس و پیچیده بودن درمان استرس انجام این مشاوره توسط هرکسی امکان‌پذیر نیست. و می‌بایست توسط روان‌شناسان متخصص انجام شود. شما می‌توانید در شرایط زیر از یک مشاور برای رفع استرس کمک بخواهید. برای آشنایی با علائم استرس کلیک کنید.

⬅️ احساس نگرانی دائم

بعضی از ما همیشه درگیر اضطراب و استرس هستیم. این افراد هر کاری که می‌خواهند انجام بدهند نگران هستند. آن‌ها از این می‌ترسند که شاید کار را به‌خوبی که باید انجام ندهند. یا دائماً درگیر قضاوت دیگران هستند. این شرایط تا حد زیادی روی عملکرد آن‌ها نیز تأثیر خواهد گذاشت. و شرایط روحی آن‌ها را نیز به هم خواهد ریخت. به همین خاطر در چنین شرایطی بهتر است از یک مشاور برای کم‌کردن استرس و نگرانی کمک بگیرید.

⬅️ استرس‌های وضعیتی

بعضی از افراد فقط در شرایط خاصی دچار استرس می‌شوند. برای مثال سخنرانی کردن در یک جمع، دیدار با فردی که به او علاقه دارید و یا هر موضوع دیگری می‌تواند دلیلی برای نگرانی این افراد باشد. همان‌طور که گفتیم استرس در این شرایط باعث می‌شود که شما نتوانید آن‌طور که باید عمل کنید. به همین خاطر بهتر است قبل از هر اقدامی از یک مشاور برای کاهش استرس کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید : اختلالات اضطرابی

⬅️ کابوس و بی خوابی های شبانه

مشاوره استرس برای کابوس

وقتی فرد در تلاش برای پنهان کردن و نادیده گرفتن استرس و اضطراب اش داشته باشد، علائم آن به بخش های عمیق‌تر روان (یعنی ناخودآگاه) انتقال پیدا می‌کند. هر چند که شما استرس تان را انکار کنید، اما هنگام خواب توانایی انکار شما پایین می آید. پس استرس از ناخودآگاه به بیرون آمده و به صورت کابوس خود را نمایان می کند.

⬅️ دردهای جسمانی بدون علت

اگر دردهایی در نقاط مختلف بدن دارید. و به هر پزشکی مراجعه می کنید علت آن را نمی یابند، به احتمال زیاد این دردها ناشی از اختلال سایکوسوماتیک است. این اختلال ریشه در استرس و اضطراب های حل نشده ای دارند که برای مدت طولانی در ذهن و جسم شما دفن شده اند. اما دیگر بدن تان ظرفیت کافی برای نگه داشتنشان را ندارد. پس با دردهای مختلف در سر، دست، معده، قفسه سینه، تنگی نفس و… خود را نشان میدهند. با دریافت خدمات مشاوره استرس کم کم به علت ریشه ای این دردها پی خواهید برد.

⬅️ ناتوانی در صحبت کردن

کمبود اعتماد به نفس و استرس علت اصلی اختلالاتی هستند که فرد را از صحبت کردن وا می دارند. لکنت زبان، قفل شدن زبان، یواش حرف زدن و… همگی در این دسته می گنجند. پس هر زمان که با چنین مسائلی مواجه شده‌اید، حتما برای دریافت مشاوره استرس و اضطراب به متخصصین مراجعه نمایید.

تفاوت استرس و اضطراب چیست؟

استرس یا فشار روانی یک احساس روحی ناخوشایند است. این احساس معمولاً زمانی به وجود می‌آید که شما درگیر یک چالش شده باشید. اما این به معنای آن نیست که استرس همیشه موضوعی منفی است. استرس به دو دسته مفید و ناخوشایند تقسیم می‌شود. بخشی از استرس که باعث می‌شود شما احساس کنید باید کاری انجام بدهید مفید است.

برای مثال استرس یک دانش‌آموز برای امتحان فردا باعث می‌شود که او شروع به درس‌خواندن کند. اما زمانی که شدت استرس به میزانی برسد که فرد احساس ناراحتی کرده یا عملکرد او ضعیف بشود می‌توان گفت که این فرد استرس ناخوشایند را تجربه می‌کند.

اما اضطراب احساس منفی نسبت به وضعیتی مبهم است. در این شرایط احساس خالی بودن، دل پیچه، سوزش معده، بی قراری و … همراه شماست اما دلیلی برای آن پیدا نمی‌کنید. برای آشنایی بیشتر با علائم اضطراب کلیک کنید.

دیالوگ یک جلسه مشاوره استرس و اضطراب

برای بعضی از ما جالب است که بدانیم روان‌شناسان در اتاق درمان چه می‌کنند. شاید برای بسیاری از ما سؤال باشد که مشاوره استرس چه کمکی به من خواهد کرد. خیلی‌ها تصور می‌کنند که این مشاوره‌ها نمی‌تواند فایده‌ای داشته باشد. به همین خاطر در این قسمت بخشی از گفت‌وگوی داخل جلسه مشاوره استرس و اضطراب را با هم بررسی می‌کنیم.

مشاور: وقتی دچار استرس می‌شوی چه احساساتی را تجربه می‌کنی؟

مراجع: احساس دل‌شوره و اضطراب دارم؛ فکر می‌کنم قرار است اتفاق بسیار بدی بیفتد. بعد افکار منفی در ذهنم شروع می‌شوند و استرس من چند برابر می‌شود.

مشاور: در این شرایط برای کم‌کردن استرس چه کاری انجام می‌دهی؟

مراجع: وقتی استرس شروع می‌شود هیچ کاری از دستم برنمی‌آید.

مشاور: در هفته گذشته زمانی بوده که دچار استرس شده باشی؟

مراجع: بله؛ برای یک سخنرانی کلاسی اضطراب بسیاری داشتم.

مشاور: می‌خواهم چشمانت را ببندی و خودت را در آن شرایط تصور کنی. سطح استرست الان از یک تا ده چقدره؟

….

وقتی مراجع شرایط استرس‌زا را در ذهنش مرور کرد مشاور به او کمک خواهد کرد تا با روش‌هایی مانند تنفس عمیق و یا غرقه سازی دورکردن افکار منفی از ذهنش را تمرین کند. تمرینات آن‌قدر در جلسه تکرار می‌شوند تا مشاور مطمئن شود که بیمار می‌تواند در بیرون از جلسه نیز آن‌ها را به کار بگیرد. برای آشنایی با انواع روش های درمان اضطراب کلیک کنید.

تعداد جلسات مورد نیاز برای مشاوره استرس و اضطراب

این که شما به چند جلسه مشاوره برای درمان استرس نیاز داشته باشید با توجه به میزان استرس، سال‌هایی که شما درگیر استرس بوده‌اید، روش کار مشاور و بسیاری از مسائل دیگر مشخص می‌شود. به همین خاطر نمی‌توانیم از یک قانون کلی برای این موضوع صحبت کنیم. اما معمولاً جلسات مشاوره استرس بین 10 تا 15 جلسه هستند. هر جلسه باتوجه‌به تمریناتی که در آن انجام می‌شود بین 45 دقیقه تا یک ساعت ادامه خواهد داشت.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

زمان مناسب برای مراجعه به مشاوره برای استرس و اضطراب

زمان مراجعه به مشاوره استرس و اضطراب

برای خیلی از ما این سؤال پیش می‌آید که بهترین زمان برای مراجعه به روان‌شناس کی هست؟ برای جواب دادن به این سؤال باید به یک نکته توجه داشته باشید. “بیماری‌های روحی تقریباً هیچ‌وقت به‌خودی‌خود درمان نمی‌شوند، به‌علاوه هرچقدر زمان بیشتری با فرد باقی بمانند به‌صورت مزمن درآمده و درمان آنها سخت‌تر می‌شود”. به‌علاوه دست‌وپنجه نرم کردن مداوم با استرس می‌تواند مشکلات دیگری را نیز برای شما ایجاد کند.

برای مثال وقتی یک نفر برای صحبت‌کردن با دیگران دچار استرس می‌شود معمولاً سکوت می‌کند. یا حتی وقتی شروع به صحبت می‌کند مشکلاتی مثل لرزیدن صدا را تجربه می‌کند. این شرایط باعث می‌شود که بیمار به‌طورکلی اعتمادبه‌نفس خود را از دست بدهد. در نتیجه از این به بعد او علاوه بر استرس مشکل اعتمادبه‌نفس نیز خواهد داشت. و این مشکلات دائماً یکدیگر را تقویت می‌کنند. به همین خاطر وقتی به این نتیجه می‌رسید که درگیر اضطراب و استرس هستید بهتر است هرچه سریع‌تر به یک مشاور متخصص مراجعه کنید. توصیه می کنیم حتما درباره عوارض استرس بخوانید.

بهترین متخصص برای مشاوره استرس

وقتی متوجه اهمیت مشاوره استرس می‌شویم سؤال دیگری هم برای ما پیش می‌آید. بهترین مشاور برای درمان استرس چه کسی است؟ برای پاسخ‌دادن به این سؤال شما می‌بایست مرکزی را انتخاب کنید که از نظر سابقه و همین‌طور مجوزهای قانونی بدون مشکل باشد.

مرکز روان‌شناسی ذهن نو یکی از مراکز مشاوره با سابقه و همین‌طور مورد تأیید ارگان های مربوطه است. به‌علاوه شما در این مرکز می‌توانید انواع خدماتی که برای درمان لازم است مانند مشاوره یا انجام تست‌ها و همین‌طور خدمات مشاوره تلفنی را در کنار هم داشته باشید. در نتیجه لازم نیست برای رسیدن به هرکدام از این خدمات به مراکز مختلف مراجعه نمایید.

قبل از دریافت مشاوره استرس و اضطراب چه کنم؟

حضور در جلسات رواندرمانی برای همه ما کار آسانی نیست. حال اگر دچار یکی از اختلالات اضطرابی هم باشیم، دریافت مشاوره استرس سخت تر خواهد بود. اگر بارها برای دریافت مشاوره دچار شک و تردید شده‌اید. حتما اقدامات زیر را برای حضور در جلسه مشاوره استرس و اضطراب انجام دهید.

  1. لیستی از موقعیت ها و موضوعات استرس زای خود تهیه کنید.
  2. یک جدول بکشید، 5 ستون رسم کنید.
  3. در هر ردیف موضوع استرس را بنویسید، در ستون های بعدی شدت استرس، موقعیت استرس زا، افکار پیش آمده و نشانه های جسمانی تان را یادداشت کنید.
  4. این لیست را روزانه تهیه کنید.
  5. یک الی دو هفته به این کار ادامه دهید.
  6. وقتی با مشاور تماس گرفتید، لیست های خود را به او نشان دهید.

تهیه این لیست به شما کمک می کند که بینش بیشتری نسبت به وضعیت خودتان پیدا کنید. در صورتی که جلسات حضوری برای تان امکان پذیر نبود. فقط با شماره های درج شده تماس بگیرید. در کوتاه ترین زمان به متخصصین استرس وصل خواهید شد.

جدول برای مشاوره استرس و اضطراب

خدمات مشاوره استرس و اضطراب ذهن نو

برای بسیاری از کسانی که دچار اختلالات اضطرابی شده‌اند، رزرو و حضور در جلسات مشاوره استرس کار آسانی نیست. فکرکردن به حضور در مقابل فردی و حرف زدن درباره مسائلی که هیچ کس خبر ندارد، استرس زیادی به درمانجو وارد می کند. بنابراین مرکز ذهن نو به صورت تلفنی و آنلاین نیز خدمات مشاوره ای ارائه می دهد. شما می توانید در کوتاه ترین زمان به برترین متخصصان مجرب این مجموعه وصل شوید. بدون آن که در صف انتظار بمانید. کافی‌است همین حالا شماره های درج شده را در گوشی خود ذخیره کنید تا در زمان مناسب با ما تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره اضطراب و استرس می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سؤالات متداول

بهترین زمان برای دریافت مشاوره استرس چه زمانی است؟

با توجه به اینکه اگر استرس در شما باقی بماند مزمن شده و درمان آن بسیار سخت خواهد بود بهتر است بلافاصله بعد از اینکه متوجه شدید درگیر اضطراب هستید برای درمان آن اقدام کنید.

مشاوره استرس توسط چه متخصصی ارائه می شود؟

شما برای دریافت خدمات مشاوره استرس باید به مراکز خدمات روانشناختی مراجعه نمایید. متخصصان حوزه روانشناسی بالینی به شما در این زمینه کمک می کنند.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره