همکار مرد | 3 روش کاهش حساسیت مرد

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

همکار مرد در کنار خانم برای بسیاری از آقایان قابل هضم نیست. زمانی که خانم همکار مرد داشته باشد، آقایان به شدت غیرتی می‌شوند و به همکار مرد حساسیت نشان می‌دهند. این حساسیت و غیرتی بودن نسبت به اطرافیان و همکار‌ مرد تا حدودی قابل درک است. چرا که شریک احساسی نمی‌تواند نسبت به اطرافیان بی‌تفاوت باشد. اما زمانی که حساسیت آقایون به قدری باشد که اجازه ادامه همکاری با همکار مرد را نداشته باشد؛ محدودیت ناسالم محسوب می‌شود. که باعث اذیت خانم و آسیب به زندگی مشترک می‌شود.

ارتباط با همکار مرد به توافق زوجین قبل از ازدواج نیز باز می‌گردد. اگر زوجین قبل از ازدواج راجع به چنین موضوعاتی با یکدیگر به توافق نرسند؛ زندگی مشترکشان با چالش روبرو خواهد شد. در این مقاله سعی کرده‌ایم راجع به نحوه رفتار با همکار‌مرد و دلیل حساسیت آقایون در این مورد را توضیح دهیم. برای آشنایی با راهکارهای بیشتر حتما از مشاوره خانواده کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

همکار مرد

حدود ارتباط با همکار مرد

احتمالا زیاد از خانم‌های مختلف شنیده‌اید که همسرشان با همکار مرد آنها مشکل دارند و نسبت به آنها حساسیت زیادی نشان می‌دهد. حساسیت در این زمینه تا حدودی مشکل ندارد. اما زمانی که این حساسیت باعث عدم کار خانم و فعالیت او شود؛ زندگی را با مشکلات بسیار زیادی روبرو می‌کند.

قبل از اینکه همسر خود را محکوم به محدودیت کنید؛ باید رفتارهای خود را زیر نظر بگیرید. شاید گفتار و رفتار شما موجب حساسیت همسر شده است؛ یا شاید همسر شما از همکار مرد که در یک مکان با شما مشغول کار است رفتارهای مناسبی مشاهده نکرده است.

قبل از اینکه گله شکایت خود را با دیگران در میان بگذارید، بهتر است که رفتار خود را بررسی کنید. گاهی اوقات اعتماد کافی بین شما و همسرتان وجود ندارد و شاید سال‌های اول زندگی مشترکتان است که حساسیت‌ها در این سال‌ها در درجه‌های بسیار بالاتری قرار دارند. همیشه توصیه می‌کنیم که از یک روانشناس برای حل مشکلات خود راهنمایی بگیرید تا چالش‌ها و مشکلات شما ریشه یابی شود. در این مقاله تمامی جوانب را سنجیده‌ایم و رفتار مناسب با همکار مرد را به شما آموزش داده‌ایم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

چرا شوهرم به ارتباطم با همکار مرد حساس است؟

دلایل گوناگونی در حساسیت همسر به همکار مرد وجود دارد. که در این بخش به آنها اشاره کرده ایم.

? حساسیت زیاد و غیرت

یکی از دلایل اینکه آقایون به همکار مرد حساس هستند؛ غیرت و حساسیت بسیار زیاد است. تعداد زیادی از مردان به دلیل اینکه به همجنس خودشان بی‌اعتماد هستند یا به خانم خودشان اعتماد ندارند؛ احساس می‌کنند که همکاران با رفتارهای عشوه گرایانه همکار مرد را به خود جذب می‌کند. یکی از دلایل نیز خیانت‌های زیاد اطرافیان و افراد جامعه می‌باشد. و شریک احساسی دائم ترس از خیانت و شکست در زندگی مشترک را دارد. تمامی این موارد باعث می‌شود که همسرتان نسبت به شما حساسیت زیادی نشان دهد.

? بدبینی

بدبینی یکی از دلایل حساسیت آقایان به همکار مرد می‌باشد. زمانی که همسرتان بدبینی افراطی داشته باشد یا اینکه با طرز تفکرات قدیمی و اشتباه بزرگ شده باشد؛ باعث چنین رفتارهایی می‌شود. و کیفیت زندگی شما را کاهش می‌دهد.

? صحبت راجع به همکار مرد

اگر شما راجع به همکار مرد در خانه بسیار صحبت کنید؛ همسرتان حساسیت بسیار زیادی نشان خواهد داد. این طرز رفتار شما باعث تحریک احساس رقابت طلبی و حسادت همسر می‌شود؛ و به قدری آنها را غیرتی می‌کند که شاید شما را محدود کنند، تا با آنها ارتباطی نداشته باشید. بنابراین رفتار خود شما نیز بر روی واکنش همسرتان تاثیرگذار است.

? همسرتان رفتار بدی از همکار‌مرد دیده

یکی از دلایل حساسیت آقایون به همکار مرد این است که از همکار شما رفتار خوبی مشاهده نکردند. گاهی همسرتان با ملاقات‌های پی در پی با همکار مرد شما رفتار اشتباهی از آن مشاهده کرده و همین دلیل ارتباط شما را با او محدود می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه استرس در مردان کلیک کنید.

? اعتماد به نفس کم

برخی از مردم به دلیل اعتماد به نفس کمی که دارند؛ نسبت به همکار مرد خانمشان حساسیت نشان می‌دهند. این آقایان احساس می‌کنند که برای همسرشان کافی نیستند؛ و به همین دلیل زمانی که شاهد ارتباط همسر با همکار مرد می‌شود، حساسیت بسیار زیادی نشان می‌دهند. اعتماد به نفس کم باعث می‌شود که این آقا خودش را با همکار‌مرد خانمش نیز مقایسه کند.

?همسر کنترل گر

برخی از مردان اعتقاد دارند که همسرشان باید تحت کنترل آنها باشد. و راجع به هر چیزی با آنها صحبت و معاشرت کند. هرگز نباید با همکار مرد خود بگو و بخند داشته باشند. این آقایان همیشه رفت و آمدهای همسرشان را کنترل می‌کنند و اعتقاد دارند که این رفتار باعث جلوگیری از خیانت می‌شود.

رفتار موجه خانم متاهل با همکار مرد چگونه است؟

خانم‌های متاهل زمانی که همکار مرد دارند؛ باید به بسیاری از رفتارهای خود آگاه باشند. و به شیوه رفتار نکنند که همسرشان حساسیت نشان دهد یا اعتماد بین آنها از بین برود. در این بخش مقاله رفتارهای یک خانم متاهل با همکار مرد را توضیح داده‌ایم.

❌ حد و مرز با همکاران مشخص کنید

همانطور که خانم‌ها علاقه ندارند تا همسرشان با همکاران خانم گرم و صمیمی رفتار کند. آقایان نیز علاقه‌ای به صمیمیت همسرشان با همکار‌مرد ندارند. برای اینکه رفتار مناسبی با همکار مرد داشته باشید؛ باید بین خود و آنها حد و مرزی مشخص کنید. به طور کلی همه افراد متاهل باید با همکاران، همسایه‌ها و همکلاسی‌های خود که جنس مخالف هستند حد و مرزی را مشخص کنند؛ تا زندگی مشترکشان با آسیب روبرو نشود.

❌ زیاد صمیمی نشوید

با همکار مرد زیاد صمیمی نشوید! زمانی که رابطه خوبی با همکار خود در زمینه کاری دارید دلیل بر این نیست که بیش از حد با او صمیمی شوید و همه رازهای زندگی‌تان را به اشتراک بگذارید. هرگز نباید حرف‌های خصوصی زندگی و اختلافاتتان با همسر را با همکار مرد در میان بگذارید. زمانی که چنین رفتاری را از شما ببینند به راحتی اجازه دخالت در زندگی شما را برای خود صادر می‌کند. همین امر باعث بروز آسیب‌های جبران ناپذیری می‌شود‌.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دوستی با همکار کلیک کنید.

❌ وارد صفحه مجازی یکدیگر نشوید

هر چقدر هم که با همکارتان در زمینه‌های کاری می‌شوید، نباید اجازه ورود او به فضای مجازی خود را بدهید. فضای مجازی را در حد خانواده، دوستان صمیمی و همجنس‌های خود نگه دارید. برای اینکه از حساسیت همسرتان راجع به همکار مرد جلوگیری کنید، وارد فضای مجازی یکدیگر نشوید و اجازه مشاهده عکس‌های خود را به همکار ندهید.

راهکار برای رفع حساسیت همسر با همکار مرد

برای رفع حساسیت همسر با همکار مرد، راه هکارهایی وجود دارد که هم زندگی مشترک خود را نجات دهید و هم از میزان حساسیت همسر کم کنید. در این بخش مقاله راجع به راه هکارهای رفع حساسیت همسر با همکار مرد توضیح داده‌ایم.

? با همسرتون صحبت کنید و دلیل حساسیت او را بپرسید

یکی از راهکارهایی که برای رفع حساسیت همسر با همکار مرد وجود دارد، این است که با او صحبت کنید و دلیل حساسیتش را جویا شوید. با گفتگو به راحتی می‌توانید متوجه شوید که همسرتان از چه چیزی ناراحت است. در نهایت نگرانی‌های او را راحت‌تر می‌توانید درک کنید و راه حلی برای حل این مشکلات پیدا خواهید کرد. در نهایت با یکدیگر توافق می‌کنید تا نه ارتباط کاری شما مختل شود و نه شوهرتان احساس ناامنی داشته باشد.

? به بررسی ارتباطتان با همکار مرد بپردازید

یکی از راهکارها برای رفع حساسیت همسر به همکار مرد، بررسی رفتار خود است. با بررسی‌های گوناگون متوجه خواهید شد که دلیل ناراحتی همسرتان چیست و کدام رفتار شما اشتباه بوده. شاید به این موضوع پی ببرید که بیش از حد با همکار مرد صمیمی هستید. بررسی و بازبینی ارتباط، بسیار به شما کمک می‌کند تا اشتباهات خود را شناسایی و رفع کنید.

? به همسرتون ثابت کنید که هیچ کسی جای او را نخواهد گرفت

برای کاهش حساسیت همسرتان به همکار مرد، میزان علاقه خود را به او ثابت کنید؛ و بگویید که هیچکس جای او را نخواهد گرفت. بیشترین دلیل حساسیت آقایون در این شرایط کاهش عزت نفس آنها و احساس ناامنی است. آن ها احساس می‌کنند که برای شما کافی نیستند، که شما با هم کار مرد خود صمیمی هستید. یا با آنها ارتباط خوبی دارید. به همسرتان اطمینان دهید رابطه شما تنها کاری است و صمیمیتی وجود ندارد. در نهایت هیچکس جای او را نخواهد گرفت.

? هرگز راجع به همکارتان پیش همسرتان صحبت نکنید

یکی از اشتباهات خانم‌ها این است که راجع به همکار مرد پیش همسر خود صحبت می‌کند. به مراتب این رفتار باعث حساسیت همسرتان می‌شود. برای کاهش چنین رفتاری، از صحبت راجع به همکار من پرهیز کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه حسادت در رابطه کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله راجع به حساسیت همسران راجع به همکار مرد صحبت کردیم، نحوه رفتار شما و راهکارهایی برای کاهش حساسیت نیز توضیح دادیم. زمانی که حساسیت همسر بیش از اندازه باشد، به رفتارهای شما نیز باز می‌گردد. و همین امر باعث بروز آسیب‌های جبران ناپذیری به زندگی زناشویی می‌شود. اگر قصد جلوگیری از چنین آسیب‌هایی را در زندگی مشترک دارید حتماً از یک متخصص و روانشناس کمک بگیرید.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه همکار مرد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره