فواید پیاده روی برای مغز | 7 فایده پیاده روی بر مغز

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

فواید پیاده روی برای مغز و سلامتی بسیار زیاد است. تمامی پزشکان و کارشناسان تغذیه، پیاده روی را پیشنهاد می‌کنند. همه ما از فواید چنین ورزشی اطلاع داریم و بسیاری از افراد به عنوان کاهش وزن از این ورزش استفاده می‌کنند. مخصوصا اگر پیاده روی در طبیعت باشد؛ سلامت روحی و روانی زیادی نیز به دنبال خواهد داشت. که باعث پالایش جسم و روح می‌شود.

امروزه نیز از تاثیر پیاده روی بر مغز بسیار صحبت می‌شود. این موضوع به اثبات رسیده است که پیاده روی ریسک ابتلا به آلزایمر و آلرژی را کاهش می‌دهد. ساده، سبک و پرفایده ترین ورزش، پیاده روی است. برای اطلاعات بیشتر از روانشناس و مشاورین راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره فردی نیز کلیک کنید.

فواید پیاده روی برای مغز

از فواید پیاده روی برای مغز می‌توان به کاهش ابتلا به زوال عقل و آلزایمر اشاره کرد. این ورزش ساده و سبک باعث عملکرد بهتر مغز می‌شود. و باعث افزایش اکسیژن رسانی به تمامی ارگان های بدنی از جمله مغز می‌شود. پیاده روی همیشه پیشنهاد اول پزشکان و کارشناسان تغذیه است. عده زیادی از افراد به عنوان ورزش هوازی و اصلی از پیاده روی استفاده می‌کنند. حتی عده زیادی از افراد ورزشکار پیاده روی روزانه را برای تناسب اندام استفاده می‌کنند.

فواید پیاده روی برای مغز باعث کاهش بسیاری از افکار منفی و وسواس گونه، کاهش زوال عقلی، افزایش حل مهارت های خلاقانه، بهبود بیش فعالی کودکان، افزایش قدرت مغز و … می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

فواید پیاده روی برای مغز شامل چه چیزهایی می‌شود؟

بعضی از فواید پیاده روی برای مغز

همانطور که در مقدمه و ابتدای مقاله گفته شد، پیاده روی فواید بسیاری برای مغز دارد. که در این بخش مقاله راجع به فواید پیاده روی برای مغز بیشتر به توضیح پرداخته ایم.

? کاهش زوال عقلی و آلزایمر

کاهش زوال عقلی و آلزایمر یکی از فواید پیاده روی برای مغز است. به طور کلی زوال عقلی وضعیت عصبی است که با از دست دادن تدریجی حافظه و توابع شناختی مشخص می‌شود. در نهایت باعث وابستگی به دیگران می‌شود. اما پیاده روی با سرعت ملایم باعث بهبود حافظه و جلوگیری از زوال عقل می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بیماری آلزایمر کلیک کنید.

? کاهش افکار منفی و وسواس گونه

فواید پیاده روی برای مغز در دسته های مختلفی قرار دارد اما یکی از اساسی ترین فواید پیاده، کاهش افکار وسواس گونه و منفی است. زمانی که به پیاده روی می‌روید، نشخوار فکری شما کاهش می‌یابد و از افکار منفی دور می‌شوید. بر اساس پژوهش ها، پیاده روی باعث کاهش افکار وسواس گونه می‌شود. و افرادی که در شهر زندگی می‌کنند، افسردگی بیشتری را نسبت به افرادی که در طبیعت هستند تجربه می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بیماری وسواس کلیک کنید.

? کاهش استرس و اضطراب | فواید پیاده روی برای مغز

از فواید پیاده روی برای مغز می‌توان به کاهش استرس و اضطراب اشاره کرد. پیاده روی با اکسیژن رسانی به تمامی بدن به سلول های بدن مواد غذایی می‌رساند و گیرنده های عصبی را تحریک می‌ند و تولید هورمون های استرس را کاهش می‌دهد. هم چنین به شیوه ساده تری، دم و بازدم باعث کاهش استرس می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علائم استرس کلیک کنید.

? افزایش خلاقیت

افزایش خلاقیت یکی از فواید پیاده روی برای مغز است. پیاده روی به آرام سازی اعصاب و مغز می‌شود و زمانی که پیاده روی می‌کنید؛ باعث افزایش خلاقیت می‌شود و به مغز کمک می‌کند که به طور استراتژیک و مرتب تری فکر کنید.

? افزایش مهارت حل خلاقانه مسائل

از فواید پیاده روی برای مغز می‌توان به افزایش مهارت حل خلاقانه مسائل اشاره کرد. دوری از تکنولوژی و تماس با طبیعت به افزایش حل مسائل کمک می‌کند. با پیاده روی های مداوم به آرامش بیشتری دسترسی خواهید داشت و همچنین حل مسائل زندگی برای شما ساده تر خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ورزش سالمندان کلیک کنید.

? بهبود بیش فعالی در کودکان | فواید پیاده روی برای مغز

اختلال بیش فعالی در کودکان با پیاده روی نشانه های کمتری را از خود بروز می‌دهد. به طور کلی از فواید پیاده روی برای مغز باید به بهبود بیش فعالی کودکان نیز اشاره کرد. کودکانی که به بیش فعالی مبتلا هستند، در تمرکز مشکل دارند و در اغلب موارد حواس پرت هستند. با پیاده روی به بهبود این مشکلات می‌توانند پی ببرند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ورزش های مناسب برای کودکان بیش فعال کلیک کنید.

? افزایش قدرت مغز

یکی از فواید پیاده روی برای مغز، افزایش قدرت مغز است. به طور کلی ورزش برای سلامتی بدن بسیار مفید است. پیاده روی نیز از ورزش هایی است که نسبت به دیگر ورزش ها آسیب کمتری به فرد وارد می‌شود. و انتخاب خوبی برای سلامت بدن است. پیاده روی یکی از ورزش های هوازی است که باعث افزایش حجم هیپوکامپ مغز می‌شود. و افزایش حجم هیپوکامپ باعث افزایش قدرت مغز می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه حافظه کوتاه مدت کلیک کنید.

برای آغاز پیاده روی چه کاری باید انجام داد؟

برخی از فواید پیاده روی بر مغز

ساده ترین و ارزان ترین ورزش، پیاده روی است. همانطور که در بخش های قبلی از فواید پیاده روی برای مغز حرف زدیم؛ این ورزش برای تمام سنین مفید است. برای آغاز پیاده روی از حرکات کم شروع کنید. تا توانایی های خود را محک بزنید. و تا زمانی که پیاده روی به مغز شما فشار وارد نکند بهتر است که ادامه دهید.

حتما کفش مناسب بپوشید و کلاه با بطری آب همراه خود ببرید. پیاده روی را در برنامه زندگی خود قرار دهید تا قدرت مغزی بیشتری داشته باشید. برای آشنایی با سایر روش های رسیدن به سلامت روان کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، فواید پیاده روی برای مغز بسیار زیاد است. تمامی فوایدی که ذکر شد به اثبات رسیده و طی پژوهش های پی در پی ذکر شده است. برای افزایش قدرت مغزی و فعالیت های مغزی مناسب علاوه بر پیاده روی حتما از روانشناس و مشاورین متخصص در این حوزه راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه فواید پیاده روی برای مغز می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره