مزاحمت خیابانی | 6 نحوه برخورد با مزاحمت خیابانی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

مزاحمت خیابانی با درصد بالایی از سوی مردان صورت می‌گیرد. در تمامی جوامع و کشورهای مختلف، مزاحمت خیابانی به عنوان جرم شناخته می‌شود. اما با این شرایط همچنان مزاحمت های گوناگون در خیابان وجود دارد. و باعث ایجاد مشکلات گوناگون برای دیگران می‌شود. این نوع مزاحمت به عنوان مشکلات اجتماعی که همراه با آسیب های جسمی و روانی است، شناخته می‌شود.

مزاحمت خیابانی می‌تواند به شیوه نوشتاری، لفظی، فیزیکی و تعقیب باشد. که هر نوع از آن برای خانم ها وحشتناک، ترسناک و آزار دهنده است. مشکلات اجتماعی نیز مانند تمامی مشکلات دیگر روش های برخورد دارد که در این مقاله توضیح داده ایم. اما اگر با مزاحمت خیابانی دچار آسیب های مختلف شده اید؛ حتما از روانشناس و مشاور متخصص کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید. 

مزاحمت خیابانی چیست؟

مزاحمت خیابانی چیست؟

مزاحمت خیابانی به مشکلات اجتماعی، آزار جسمی و روانی گفته می‌شود. که با درصد بالایی از سوی آقایان اتفاق می‌افتد. متلک پرانی، آزار و اذیت، رفتارهای زشت، آزار جنسی در خیابان، حرف های رکیک و … به عنوان مزاحمت خیابانی شناخته می‌شود. و آرامش و اعتماد به نفس خانم ها را خدشه دار می‌کند. این مزاحمت ها موضوع جدی در اجتماع است که افراد زیادی را به خود درگیر کرده است. بر اساس تحقیقاتی که در رابطه با چنین جرمی صورت گرفته است، افراد مجرم فاقد اصالت و تربیت خانوادگی هستند. این افراد از فقر فرهنگی رنج می‌برند و زندگی اجتماعی پر چالشی دارند. 

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

نحوه برخورد با مزاحمت خیابانی چگونه است؟

نحوه برخورد با مزاحمت خیابانی چگونه است؟

در برخورد با مزاحمت خیابانی باید چند اصل را به یاد داشته باشید. به طور کلی مزاحمت خیابانی نوعی جرم تلقی می‌شود. افرادی که دائم در حال مزاحمت خیابانی هستند فاقد فرهنگ، تربیت و اصالت خانوادگی هستند. رفتار و برخورد با چنین افراد بی اصالتی نیز دشوار است. که در این بخش مقاله راجع به چگونگی برخورد با مزاحم های تلفنی توضیح داده ایم. 

? برای مزاحمت خیابانی، در اقدام اول باید خونسردی خود را حفظ کنید

اولین کاری که باید در برخورد با مزاحمت خیابانی انجام دهید، حفظ خونسردی است. طبق نظر روانشناسان، مزاحمین خیابانی با ترسیدن دیگران ارضا می‌شوند. و حس خوبی را دریافت می‌کنند. زمانی که شما در برابر رفتارهای زشت آنها خونسرد باشید و واکنش نشان ندهید؛ از کار خود پشیمان می‌شوند. حتی با حفظ خونسردی توانایی تصمیم گیری درست از نظر منطقی و عقلانی بیشتر می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه برخورد با اختلال تماشاگری جنسی کلیک کنید. 

? از پرخاشگری و دشنام گویی جلوگیری کنید 

برای برخورد با مزاحمت خیابانی، باید از پرخاشگری و دشنام گویی پرهیز کنید. زمانی که شروع به پرخاش و دشنام گویی کنید، لذت را در این افراد ایجاد کرده اید و باید منتظر مزاحمت های دیگر باشید. بنابراین بهترین راه جلوگیری از پرخاش و دشنام است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه های مدیریت بازخوردهای منفی کلیک کنید. 

? از ترس و التماس پرهیز کنید | مزاحمت خیابانی

برای رفتار و برخورد با مزاحمت خیابانی، حتما از ترس و التماس پرهیز کنید. ترس و التماس شما باعث ارضای روحی این افراد می‌شود. و این مزاحمت ها در زمان بروز ترس و التماس بیشتر ادامه خواهد داشت. به همین دلیل از التماس و ترس پرهیز کنید تا واکنش شما باعث لذت فرد مزاحم نشود. پیشنهاد می‌شود حتما درباره مهارت های ارتباطی بخوانید.

? مزاحمین را تهدید نکنید

یکی از رش های برخورد با مزاحمت خیابانی، عدم تهدید و تحریک مزاحمین است. در برخورد با این افراد نباید از جملاتی مانند: الان زنگ می‌زنم پلیس، داد و فریاد راه می‌اندازم، آبروت رو می‌برم و … استفاده کنید. زمانی که از تهدید و تحریک استفاده کنید؛ قدرت و برتری شخص را تقویت کرده اید و او را برای ادامه کار تشویق کرده اید. به همین جهت، از تهدید و تحریک مزاحمین پرهیز کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آداب معاشرت در زندگی کلیک کنید. 

? در مزاحمت خیابانی، اگر آزار جسمی دیده اید، ساکت نباشید

در برابر مزاحمت خیابانی از نوع جنسی هرگز نباید ساکت بمانید. اگر شخص سادیسمی مزاحم شما شد، هرگز ساکت نمانید و به خود جرات دهید تا از شخص آزار رسان فیلم بگیرید، با پلیس تماس بگیرید و از دیگران درخواست کمک کنید. در این شرایط فرد مزاحم به خود اجازه آزار بیشتر نمی‌دهد و ترس وجود او را فرا می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه برخورد با سو استفاده جنسی کلیک کنید. 

? از روانشناس کمک بگیرید | مزاحمت خیابانی

زمانی که با مزاحمت خیابانی مواجهه شده اید و ترس وجود شما را فرا گرفته است، حتما باید برای کسب آرامش از روانشناس کمک بگیرید. افرادی که تحت مزاحمت های زیاد و آزار دهنده قرار گرفته اند، به اعتماد به نفس پایین و آسیب های روحی مبتلا می‌شوند. چنین افرادی اگر تحت درمان روانشناس قرار نگیرند آسیب های روانی را تا همیشه با خود همراه خواهند داشت. و از لذت زندگی محروم خواهند شد. بنابراین اگر با چنین رفتاری مواجهه شدید، حتما از متخصص کمک بگیرید.

کلام آخر

همه افراد با مزاحمت خیابانی آشنا هستند. انواع مختلفی در مزاحمت ها وجود دارد که شامل آزار جنسی، روحی، لفظی و … می‌شود. اگر در برخورد با مزاحمت های خیابانی واکنش های هیجانی شدید نشان دهید، مزاحمت ها بیشتر می‌شود و فرد مزاحم ارضای روحی را تجربه خواهید کرد. در برخورد با این افراد باید روش هایی را از روانشناسان آموزش ببینید و آرامش خود را حفظ کنید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مزاحمت خیابانی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا با تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

روش های برخورد با مزاحمت خیابانی چیست؟

در اقدام اول باید خونسردی خود را حفظ کنید، از پرخاشگری و دشنام گویی جلوگیری کنید، از ترس و التماس پرهیز کنید، مزاحمین را تهدید نکنید، اگر آزار جسمی دیده اید، ساکت نباشید و از روانشناس کمک بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره