چگونه کودک را نمازخوان کنیم | 7 روش نمازخوان کردن کودکان

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

چگونه کودک را نمازخوان کنیم ؟ چطور کودکانمان را به نمازخوانی سوق دهیم؟ خیلی از والدین علاقه دارند تا کودکان نمازخوان و معتقد داشته باشند. این والدین مخصوصا در جامعه مذهبی برای نماز اهمیت ویژه ای قائل هستند. اگر از سن کودکی به فرزندان خود آموزش دهید که چگونه نماز بخواند، عادت کرده و این صفت تا بزرگسالی نیز با او همراه خواهد بود.

اگر والدین نیز همیشه نمازهای خود را سر وقت بخوانند؛ فرزندانشان مشاهده کرده و از آنها الگوبرداری می‌کنند. برای آموزش نمازخوانی به کودکان باید به برخی از نکات توجه کنید تا به مرور زمان کودک نمازخوان داشته باشید. جهت اطلاع از روش های آموزش نمازخوانی می‌توانید از مشاوره کودک کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید. 

چگونه کودک را نمازخوان کنیم؟

چگونه کودک را نمازخوان کنیم؟

 

برای پاسخ به سوال چگونه کودک را نمازخوان کنیم؟ باید به برخی از نکات توجه کنید. در ابتدا کودکی بیشتر به نمازخوانی تمایل پیدا می‌کند که والدین نمازخوان داشته باشد. والدین الگوی فرزندان هستند و هر رفتاری که داشته باشند، از کودک دریافت می‌کنند. در اقدام دوم مدارس و مکان های آموزشی هستند که کودک را به نمازخوانی تشویق می‌کند. بنابراین مدارسی که برای تحصیل کودک انتخاب می‌کنید، نقش مهمی در نمازخوان کردن کودک دارند. همچنین سن نمازخوانی در کودک بنا بر اصول و احکام دین اسلام، هفت سالگی می‌باشد.

والدین می‌توانند کودکان خود را از هفت سالگی تشویق کنند تا به نمازخوانی علاقه مند شوند. این تشویق باید از دو بعد معنوی و غیر مادی یا مادی و غیر معنوی باشد. تشویق مادی مانند هدیه دادن است و تشویق معنوی می‌تواند معرفی الگو باشد. به طور کلی در این مقاله راجع به روش های چگونه کودک را نمازخوان کنیم؟ توضیح داده ایم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

روش های نمازخوان کردن کودکان

روش های نمازخوان کردن کودکان

روش های گوناگونی برای نمازخوان کردن کودکان وجود دارد. که در این بخش در پاسخ به سوال چگونه کودک را نمازخوان کنیم؟ روش هایی را توضیح داده ایم که در این بخش مقاله اشاره شده است.

? در کودکان خود انگیزش ایجاد کنید 

در پاسخ به سوال چگونه کودک را نمازخوان کنیم؟ باید به ایجاد انگیزش اشاره کنیم. انگیزش در اقدامات اولیه برای نمازخوانی کودکان بسیار کارساز است. در ایجاد انگیزش می‌توانید از روش هایی مانند هدیه دادن، تائید، تشویق و پاداش استفاده کنید. با ایجاد انگیزه و تشویق می‌توانید کودک را برای نمازخوانی سوق دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تشویق کودکان کلیک کنید.

? عبادات را به شیوه جمعی انجام دهید | چگونه کودک را نمازخوان کنیم؟

یکی از پاسخ ها برای سوال چگونه کودک را نمازخوان کنیم؟ عبادات جمعی است. همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، والدین الگوی فرزندان هستند. و بهترین افراد برای آموزش فرزندان می‌باشند. در این روش می‌توانید به همراه فرزندان و اعضای خانواده، نماز را به شیوه جماعت بخوانید. با این روش هم کودک به نمازخوانی تشویق می‌شود و هم سهل انگاری در نماز کاهش می‌یابد. در نهایت باعث ایجاد و افزایش ارتباط عاطفی، همدلی و همبستگی میان اعضای خانواده می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دنیای کودکان کلیک کنید.

? از رفتارهای ناخوشایند پرهیز کنید

در پاسخ به سوال چگونه کودک را نمازخوان کنیم؟ می‌توانیم به پرهیز از رفتارهای ناخوشایند اشاره کنیم. زمانی که والدین از خود رفتارهای ناخوشایند نشان می‌دهند، کودک از انجام اعمال دینی زده می‌شود. در ادامه به رفتارهای ناخوشایند والدین که باید پرهیز کنند اشاره کرده ایم. 

? خسته کردن کودک یا نوجوان با برنامه های اضافی و تعقیبات نماز

? دعوت کودک به نماز زمانی که به تازگی تنبیه شده است

?مقایسه فرزندان با سایر کودکان نمازخوان

? اعمال قدرت و اجبار کودک به نماز

? اشغال کردن زمان تفریح کودکان مانند: وقت بازی و مشاهده فیلم

? راجع به نماز با فرزندان به مکالمه و گفتگو بپردازید

یکی از پاسخ ها برای سوال چگونه کودک را نمازخوان کنیم؟ مکالمه و گفتگو راجع به نمازخوانی است. والدین باید به شیوه غیر مستقیم و غیر مستقیم کودکان را به نمازخوانی تشویق کنند. در صورت مقاومت کودکان می‌توانید از دلیل و استدلال کمک بگیرید. اما از بحث و اجبار دوری کنید. با آرامش کامل با کودک خود صحبت کنید و دلیل اینکه می‌خواهید او نمازخوان شود شرح دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شخصیت کودک کلیک کنید.

? پاداش های نماز را به کودکان توضیح دهید | چگونه کودک را نمازخوان کنیم؟

در پاسخ به سوال چگونه کودک را نمازخوان کنیم؟ بهتر است که پاداش های نماز را به کودکان توضیح دهید. مثلا بگویید که اگر نماز بخوانی چه پاداشی به تو عطا خواهد شد. اما این خبر رسانی ها نباید همراه با ترساندن و مجازات کودک صورت بگیرد. مثلا به کودک بگویید که اگر نماز بخوانی فرشته ها برای تو اعمال خوب ثبت می‌کنند و می‌توانی با نمازخوانی خواسته های خود را از خداوند هنگام عبادت بخواهی. 

? اعضای خانه و مدرسه باید با یکدیگر هماهنگی داشته باشند

برای نمازخوان کردن کودک حتما باید اعضای خانه و مدرسه با یکدیگر هماهنگی داشته باشند. زمانی که مدرسه و اعضای خانواده با یکدیگر هماهنگ باشند، اهداف تربیت دینی، فرهنگ نماز، همکاری نهاد های فرهنگی و تربیتی، وظایف و پرورش باید در این دو ارگان یک سو باشد و مکمل یکدیگر باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آماده کردن کودک برای رفتن به مدرسه کلیک کنید.

⚪ از روانشناس کودک کمک بگیرید | چگونه کودک را نمازخوان کنیم؟

برای دریافت سوال چگونه کودک را نمازخوان کنیم؟ یکی از بهترین گزینه ها، کمک از روانشناس کودک است. زمانی که برای تربیت کودکان از روانشناس کمک بگیرید؛ به شیوه بهتری می‌توانید بر اساس خواسته ها و شخصیت کودک او را رشد دهید. در این راستا نیز می‌توانید از روانشناس کودک کمک بگیرید تا روش های کارآمد برای نمازخوانی را آموزش ببینید و برای رشد کودک استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت کودک کلیک کنید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کرده ایم که راجع به سوال چگونه کودک را نمازخوان کنیم ؟ پاسخ های مناسبی ارائه دهیم. همانطور که مطالعه کردید؛ کودکان می‌توانند از سن هفت سالگی برای نمازخوانی آماده شوند. اما فراموش نکنید که والدین الگوی کودکان هستند و اگر نماز بخوانند؛ کودکان را بیشتر به سوی نمازخوانی سوق می‌دهند. برای آموزش اصولی می‌توانید از مربیان و متخصصین روانشناس کودک کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه چگونه کودک را نمازخوان کنیم ؟ می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا با تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

روش های نمازخوان کردن کودکان چگونه است؟

در کودکان خود انگیزش ایجاد کنید، عبادات را به شیوه جمعی انجام دهید، از رفتارهای ناخوشایند پرهیز کنید، راجع به نماز با فرزندان به مکالمه و گفتگو بپردازید، پاداش های نماز را به کودکان توضیح دهید، اعضای خانه و مدرسه باید با یکدیگر هماهنگی داشته باشند و از روانشناس کودک کمک بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره