رشته حسابداری | 8 گرایش رشته حسابداری

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

رشته حسابداری یکی از رشته های پرطرفدار و البته پرکاربرد است. که امروزه تعداد زیادی دانشجو را در بر می‌گیرد. این رشته از سال 1345 در آموزشگاه عالی حسابداری ملی، شرکت ملی نفت ایران به دانشجویان ارائه شد. علم حسابداری سیستم منظمی برای طبقه بندی، جمع آوری اطلاعات و خلاصه کردن آنهاست. هم چنان این علم بر تهیه گزارش های مالی و حسابداری در شکل های گوناگون تمرکز دارد. کسانی نیز وجود دارند بدون تحصیل در این رشته، مشغول به کار می‌شوند. اما زمانی که بدون تحصیل در رشته حسابداری مشغول به کار می‌شوند؛ تفاوت میان دارایی های کوتاه مدت و بلند مدت را متوجه نمی‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره تحصیلی کلیک کنید.

رشته حسابداری چیست؟

رشته حسابداری چیست؟

رشته حسابداری یکی از رشته های پر طرفدار در ایران است که فارق التحصیلان زیادی دارد. البته که بسیاری از دانشجویان به دلیل موقعیت شغلی که رشته حسابداری دارد؛ به سوی تحصیلات می‌روند. امکان تحصیل حسابداری برای فارق التحصیلان رشته های تجربی، ریاضی، انسانی وجود دارد. رشته حسابداری به عنوان زیر شاخه رشته های فنی در دانشگاه های فنی و حرفه ای، هنرستان آموزش داده می‌شود. در این مقاله سعی کرده ایم راجع به اهداف و تمامی جوانب رشته حسابداری صحبت کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتها همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

هدف از رشته حسابداری

رشته حسابداری در دسته رشته هایی قرار دارد که برای خدمت به مردم به وجود آمده است. با کمک حسابدار می‌توانید تصمیمات اقتصادی افراد مختلف در کار را بررسی کنید. به همین دلیل حسابداری یک هدف مهم دارد. که برای آموزش به نیروهای متخصص در اولویت قرار دارد.

هدف از رشته حسابداری، آموزش به نیروهای انسانی جهت طبقه بندی، جمع آوری، ثبت کردن، تهیه گزارش های مالی و خلاصه کردن اطلاعات مطابق با معیارهای از قبل تعیین شده شرکت ها و سازمان ها است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شغل مناسب من کلیک کنید.

رشته حسابداری مناسب چه افرادی است؟

برای انتخاب رشته حسابداری باید علاقه زیادی به اعداد و ارقام داشته باشید. و در محاسبات و ریاضیات استعداد زیادی از خود نشان دهید. و در نهایت از بازی و کار با اعداد و ارقام خسته نشوید. در نهایت باید گزارشات مالی را به صورت متن آماده کنید و در اختیار کارفرما قرار دهید. در کنار علاقه به اعداد و ارقام، باید از کامپیوتر و سیستم نیز بدتان نیاید. زیرا کارمندان حسابداری زمان زیادی را باید با کامپیوتر سپری کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انتخاب شغل مناسب و حل سردرگمی ها کلیک کنید.

توانایی لازم برای رشته حسابداری

یکی از رشته ها شناور که تمامی فارق التحصیلان رشته های تجربی، ریاضی و تجربی می‌توانند بروند، رشته حسابداری است. به همین دلیل علاقه به اعداد و ارقام، کامپیوتر و استعداد در ریاضی برای تحصیل در این رشته از اهمیت بالایی برخوردار است. کسی که تصمیم به تحصیل در این رشته دارد؛ باید گزارش های جامع و کاملی از کار ارائه دهد. به همین دلیل باید از دایره لغات زیادی برخوردار باشد و در ادبیات فارسی به همراه نگارش با سواد باشد. به طور کل کسی که حسابدار است باید ریاضی، ادبیات، قدرت بدنی بالا و کار با کامپیوتر با به خوبی بشناسد. و در نهایت فرد با حوصله و صبوری باشد.

❌ تحلیل گزارشات مالی

❌ توانایی نشستن به مدت های طولانی و کار با کامپیوتر

❌توانایی ارائه گزارش مالی

❌ عدم خستگی از معادلات ریاضی برای زمان بسیار طولانی

❌ توانایی استفاده مناسب از کلمات برای ارائه گزارش

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هوش ریاضی و منطقی کلیک کنید.

دروس رشته حسابداری در دانشگاه

رشته حسابداری در دروس دانشگاهی شامل دروس عمومی، پایه و تخصصی است. در این بخش مقاله راجع به دروس این رشته در دانشگاه توضیح داده ایم.

? دروس رشته حسابداری در مقطع کارشناسی

? روانشناسی عمومی

? جامعه شناسی

?اصول علم اقتصاد

? ریاضیات پایه

? ریاضیات کاربردی

?آمار کاربردی

? مبانی کاربرد کامپیوتر

? پژوهش و عملیات

?مدیریت تولید

? حقوق بازرگانی

? پول و ارز بانکداری

?مبانی سازمان مدیریت

? توسعه اقتصادی

? مالیه عمومی

?روش تحقیق

? اصول حسابداری

? حسابداری میانه

?حسابداری پیشرفته

? حسابداری صنعتی

? حسابرسی

?حسابداری مالیاتی

? اصول تنظیم و کنترل بودجه

? مدیریت مالی

?مباحث جاری حسابداری

? متون حسابداری

? دروس رشته حسابداری در مقطع کارشناسی ارشد

? دروس پیش نیاز

? تحلیل آماری

?روش تحقیق

? دروس اصلی

? بررسی موارد خاص در حسابداری

?سیستم های اطلاعاتی حسابداری

? اقتصاد مدیریت

? تئوری حسابداری 1

?تئوری حسابداری 2

? حسابرسی پیشرفته

? حسابداری دولتی پیشرفته

?حسابداری در مدیریت تکمیلی

? تصمیم گیری در مسائل مالی

? مباحث جاری در حسابداری

?پایان نامه

گرایش های رشته حسابداری

رشته حسابداری 8 گرایش دارد که در مقطع کارشناسی ارشد می‌توانید بر اساس استعداد، هوش و علاقه یکی از گرایشات را انتخاب کنید. در این بخش مقاله راجع به گرایش های رشته حسابداری توضیح داده ایم.

? حسابداری

یکی از گرایشات، رشته حسابداری است. در این گرایش به بررسی امور مالی سازمان ها و بررسی اقتصاد شرکت ها می‌پردازند. فارق التحصیلان این رشته می‌توانند به جمع آوری، تهیه گزارشات مالی، گروه بندی اطلاعات اقتصادی و مالی بپردازند.

? حسابداری مدیریت

حسابداری مدیریت از دیگر گرایشات رشته حسابداری است. در این گرایش به تدوین استراتژی های اقتصادی شرکت ها و افزایش توانمندی مدیران مالی در تصمیم گیری می‌پردازند. افراد تحصیل کرده در این گرایش می‌توانند به عنوان هیات مدیره، مدیر عامل در کنار مدیران ارشد مشغول به کار شوند.

? حسابداری عمومی

حسابداری عمومی از دیگر گرایشات رشته حسابداری است. این گرایش به تربیت نیروهای انسانی جهت فعالیت های دولتی، عمومی و … می‌پردازد.

? حسابرسی

حسابرسی از دیگر گرایشات رشته حسابداری است. در این گرایش به بررسی و کنترل حساب حسابداران می‌پردازند. این افراد به دلیل بررسی کار حسابداران، در شرکت ها و سازمان های مختلف مشغول می‌شوند.

? حسابداری منابع انسانی

یکی از گرایشات، رشته حسابداری منابع انسانی است. منابع اقتصادی در بنگاه ها و شرکت های اقتصادی از اموال مهم بنگاه ها و شرکت ها هستند.

? حسابداری دولتی

هدف از حسابداری دولتی تربیت افرادی است که به دولت در مدیریت هزینه ها و جداسازی کمک کننده است. این افراد جهت بودجه سازی و اجرای بودجه نقش مهمی دارند.

? حسابداری مالی

رشته حسابداری مالی، حسابداری گزارشگری است. هدف این گرایش، آماده سازی صورت های مالی جهت تامین نیازهای استفاده کنندگان است. این گرایش کمک می‌کند تا استفاده کنندگان داخل سازمانی و خارج سازمانی نیازهای خود را برطرف کنند. کسانی که در این رشته تحصیل کرده اند می‌توانند در رابطه با سرمایه گذاری، عرضه وام، انعقاد قراردادهای مختلف و … تصمیم های بزرگ بگیرند.

⚪ حسابداری صنعتی

یکی از گرایشات رشته حسابداری، صنعتی است. هدف از این گرایش، آگاهی از قیمت تمام شده محصولات، عملکرد بهینه انتخاب قیمت فروش است. این گرایش با تکامل ابزارها و روش های تولید، به سوی هزینه یابی می‌شتابد. تا در قیمت گذاری اصولی کمک کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه استعدادیابی شغلی کلیک کنید.

مزایای رشته حسابداری

مزایای رشته حسابداری

? کسب درآمد نسبتا خوب

? مشخص بودن آینده کاری

?امکان کارآفرینی حسابداری

? نداشتن محدودیت به لحاظ مکانی

? فعالیت در مشاغل زیاد

?امکان رشد و ارتقا

? بازار کار خوب و نیاز بالای بازار کار

معایب رشته حسابداری

? تلاش دائمی جهت یادگیری

?خستگی ذهنی

? استرس بالای کاری

بازار کار رشته حسابداری

رشته حسابداری یکی از رشته هایی شناور است که تمامی ارگان ها به آن نیازمندند. به همین جهت بازار کار برای کسانی که در این رشته تحصیل کرده اند، فراهم است. این افراد می‌توانند در شرکت های کوچک و بزرگ دولتی و خصوصی مشغول به کار شوند. و می‌توانند در شغل های زیر مشغول شوند.

➰ رییس بانک

➰ کارشناس پشتیبانی نرم افزار

➰کارشناس امور مالیاتی

➰ کارمند بانک

➰ مدیر مالی

➰حسابرس

➰ حسابدار

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره شغلی کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد رشته حسابداری از رشته ها پرطرفدار بین جوانان است. به دلیل بازار کاری خوب علاقه مندان زیادی دارد. اما قبل از تحصیل در این رشته حتما توسط روانشناس مشاوره بروید تا هوش و استعداد شغلی شما سنجیده شود. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته حسابداری می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره شغلی تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره