سپردن کودک به دیگران | آسیب ها و احتیاط ها

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

سپردن کودک به دیگران و عواقب آن جزء نگرانی های والدین می‌باشد. کارمند بودن پدر و مادر، مشغله های زیاد و ناتوانی در نگهداری کودک، پدر و مادر را وادار به این فکر می‌کند. پرستار، مراقب، پدر بزرگ و مادر بزرگ انتخاب های والیدن برای سپردن کودک به آنها هستند.

در هر صورت سپردن کودک به دیگران عواقب و آسیب هایی را به دنبال دارد. و بهترین راه شیفتی کار کردن مادر و پدر است تا دلبستگی ناایمن در کودک رخ ندهد. اما اگر توان اجرای چنین موقعیتی را ندارید و مجبور به سپردن کودکان به دیگران هستید. بهتر است زمانی که به منزل باز می‌گردید تمام وقت خود را در کنار کودک سپری کنید. برای پیدا کردن بهترین راه حل در این باره از روانشناس کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سپردن کودک به دیگران می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سپردن کودک به دیگران

برای سپردن کودک به دیگران شما باید شخصیت فرزند خود را بشناسید و بررسی کنید که آیا کودک شما توانایی برقراری ارتباط و ماندن کنار فرد دیگری غیر از والدین را دارد یا خیر؟ اگر کودکتان می‌تواند کنار فرد دیگری بماند حالا انتخاب یک مراقب خوب اولویت قرار می‌گیرد.

اشتباه برخی از والدین در سپردن کودک به دیگران این است که اعتماد به کسی ندارند و کودک خود را در خانه تنها رها می‌کنند. تنها ماندن کودک در خانه آسیب هایی به او وارد خواهد که تا بزرگسالی همراهش خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تنها ماندن کودک کلیک کنید. 

مرحله انتخاب مراقب و نگهدارنده خوب بسیار حائز اهمیت است. زمانی که شما سعی دارید برای کودک خود مراقب خوب انتخاب کنید باید به این نکته توجه اهمیت بدهید که تربیت مراقب در شخصیت و رشد کودک بسیار تاثیر گذار است. شما چه بخواهید و چه نخواهید، مراقب در روند رشد کودک شما تاثیرات خودش را می‌گذارد.

بهترین راه کار پاره وقت و وقت گذاشتن مادر برای کودک است. یا پدر و مادر دزر طول روز کارهای خود را هماهنگ کنند که دلبستگی کودک فقط به والدین باشد.

برای آشنایی با انواع روش های کاهش خستگی از بچه داری کلیک کنید.

سپردن کودک به چه افرادی مناسب است؟

مادر و پدرهایی که قصد دارند کودک خود را نزد مراقب بگذارند، باید مراقب مناسبی انتخاب کنند، نکاتی را در ادامه درباره سپردن کودک به دیگران گفته ایم که برای انتخاب مراقب مناسب مفید است.

1. مراقب باید از سپری کردن وقت با کودک لذت ببرد

به این موضوع توجه داشته باشید که مراقب انتخابی باید از زمان سپری کردن وقت با کودک لذت ببرد. کودکان کاملا متوجه میل یا عدم رغبت مراقب با آنها می‌شوند و بی علاقگی و بی احساسی را از سمت مراقب دریافت می‌کنند. و این رفتار و بی میلی در رشد و سلامت روان کودک تاثیر گذار است.

افراد پیر مانند پدر بزرگ و مادر بزرگ در این زمینه انرژی و میل کافی برای وقت گذراندن با نوه خود را ندارند. و ممکن است حوصله کودک سر برود و هیچ لذتی از بودن کنار آنها نبرد.

2. سپردن کودک به دیگران | فردی را انتخاب کنید که از مراکز معتبر و دوره دیده باشد

مراقب، پرستار و فرد نگهدارنده باید دوره های تربیت کودک را آموزش دیده باشد. و تجربه کافی برای نگهداری کودک داشته باشد. همانطور که گفتیم، پرستاران و مراقبان نقش پررنگی در تربیت کودک دارند. بنابراین حائز اهمیت است که چه فردی مراقب کودک شما است و چه شیوه تربیتی را اجرا خواهد کرد.

3. مراقب باید امنیت کودک را تضمین کند

آسیب کودک توسط مراقب، افتادن از دست مراقب و تنبیه توسط مراقب یکی از نگرانی های والدین است. مراقب خوب کسی است که بتواند امنیت و ایمنی کودک را فراهم کند. جلوگیری از حوادث، جلوگیری از عوامل خطرساز و در واقع جمع بودن تمام حواس به کودک بسیار اهمیت دارد. یک مراقب خوب هنگام بازی یا فعالیت تمام حواس خود را به کودک جمع می‌کند.

برای آشنایی با اصول دریافت کمک در بچه داری کلیک کنید.

4. فردی را انتخاب کنید که از شیوه تربیتی شما پیروی کند

مراقب خوب باید از شیوه تربیتی شما پیروی کند. به جای اینکه به دنبال عقاید و شیوه رفتاری خودش باشد به خواسته والدین احترام می‌گذار تا کودک دچار دوگانگی نشود. اگر مراقب انتخابی شما شیوه تربیتی متفاوتی با شما داشته باشد در نهایت باعث می‌شود که کودک از شما فاصله بگیرد و مدیریت کودک در زمانی که کنار شما است از دستتان خارج شود. برای کسب اطلاعات در زمینه تربیت کودک کلیک کنید.

آسیب های سپردن کودک به دیگران

آسیب های سپردن کودک به دیگران تنها در مراقب ها و پرستارهای غریبه خلاصه نمی‌شود. زمانی که شما کودک را به اقوام یا پدر بزرگ و مادر بزرگ می‌سپارید باید انتظار عواقب متفاوت را داشته باشید. آسیب هایی که ایجاد می‌شوند عبارتند از.

  1. ارتباط عاطفی نزدیک با مراقب (کودک با مراقب خود راحت تر است)
  2. مشکلات بر سر تغذیه کودک فراوان است.
  3. کودک دچار دوگانگی شیوه تربیت می‌شود.
  4. زمانی که کودک پیش مادربزرگ خود قرار دارد، توان بازی با او را ندارد. در واقع فعالیت های کودک سرکوب می‌شود.
  5. شاید مراقب حوصله نگهداری، سرگرم و آرام کردن کودک را نداشته باشید. و آگاهی از شیوه صحیح تخلیه انرژی کودک را نداشته باشد.
  6. کودکان به مراقبان خود وابسته می‌شوند. و اگر زمانی مراقب خود را از دست بدهد آسیب های منفی به همراه دارد.
  7. کودکان از حرف والدین خود حرف شنوی ندارند.
  8. به والدین خود بی اعتنایی می‌کنند.
  9. والدین را همدم و همراز خود نمی‌دانند.
  10. اگر مراقب و پرستار را مدام تعویض کنید، کودک دچار سردرگمی خواهد شد.
  11. در نهایت دلبستگی ناایمن در کودک شکل می‌گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دلبستگی ناایمن کلیک کنید.

نکات درباره سپردن کودک به دیگران

زمانی که تصمیم دارید کودک خود را به دیگران بسپارید باید چند نکته را در نظر داشته باشید.

  • پس از بازگست به خانه سعی کنید زمان باقی مانده را با کودک خود بگذرانید. فرزندان در هر صورت نیاز به محبت و گذراندن وقت با شما دارند.
  • کودکان در خانه خود احساس امنیت بیشتری دارند، بنابراین سعی کنید که مراقب را به خانه خود بیاورید تا اینکه کودک را در اختیار آنها قرار دهید.
  • اگر کودک شما توانایی مکالمه دارد هر روز از او درباره چگونگی روز با مراقب صحبت کنید. و از او بخواهید تا اتفاقات و احساساتی که در طول روز رخ داده است را شرح دهد.
  • از مراقب بخواهید تا شیوه تربیتی شما را پیش بگیرد و از رژیم غذایی که در نظر گذرفته اید پیروی کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه راه های ایجاد وضعیت مناسب برای کودک با مادر کارمند کلیک کنید.

کلام آخر

با توجه به مطالعه مقاله متوجه شده اید که بهترین سرپرست و مراقب برای کودک، پدر و مادر هستند. اما اگر مشکلاتی وجود دارد که توانایی نگهداری کودک در طول شبانه روز را ندارید، بهتر است در انتخاب مراقب و پرستار به شدت دقت کنید. و زمانی که به خانه باز می‌گردید زمان خاصی را برای تعامل با کودکتان در نظر بگیرید.

مشاوران و روانشناسان کودک در زمینه سپردن کودک به دیگران به شما کمک می‌کنند. مرکز مشاوره نی نی مایند به صورت تلفنی و حضوری به شما عزیزان خدمات ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سپردن کودک به دیگران می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره