لذت بردن از زندگی | 11 راه برای لذت بردن از زندگی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

لذت بردن از زندگی می‌تواند برای هر فردی دارای معنای متفاوتی باشد. لذت بردن‌اززندگی برای برخی دلخوشی‌های ساده است و در مقابل افرادی برای شاد بودن سخت‌گیرتر هستند. بیشتر از عوامل بیرونی این احساسات درونی انسان‌ها است که سبب لذت‌بردن اززندگی و در نهایت احساس خوشبختی می‌شود. تمامی افراد برای لذت بردن از زندگی باید بتوانند در زمان حال زندگی کنند و نسبت به داشته‌ها و کارهای خود احساس خوبی را تجربه کنند. به تعویق انداختن وقت برای شاد بودن، فقط موجب می‌شود که در زندگی زمان را از دست بدهیم و قدر لحظات زندگی‌مان را آنطور که باید ندانیم. در ادامه همراه ما باشید چراکه قصد داریم به راهکارهایی برای لذت بردن از زندگی اشاره کنیم. در صورتی که در این زمینه نیاز به کمک داشتید، حتما از خدمات مشاوره فردی استفاده نمایید.

راهکارهایی برای لذت بردن از زندگی

شاید برای بسیاری معنای لذت بردن از زندگی داشتن ثروت و خرج پول باشد. در حالی لذن بردن از زندگی با کارهای کوچک نیز امکان‌پذیر است. احساس لذت از زندگی و خوشبختی احساسی درونی است که حتی با دلخوشی‌های کوچک نیز ایجاد می‌شود. با این حال در ادامه راهکارهایی برای لذت بردن از زندگی ارائه کرده‌ایم.

قبل از هر چیز پیشنهاد داریم که حتما مقاله هدف از زندگی را بخوانید.

1.قدردانی کردن

اینکه هر روز پس از بیدار شدن از خواب، به خاطر چیزهایی که دارید قدردان و سپاسگزار باشید، به تدریج احساس لذت از زندگی را در افکارتان ایجاد می‌کند. به خودتان یادآوری کنید که چیزهای زیادی در زندگی‌تان دارید که می‌توانید به خاطر آن‌ها قدردان و سپاسگزار باشید و احساس خوشبختی کنید.

2. لذت بردن از زندگی با برقراری رابطه بهتر با اعضای خانواده

افرادی که از زندگی خود لذت می‌برند و احساس خوشبختی دارند، با خانواده و دوستان خود وقت می‌گذرانند و اغلب رابطه میان آن‌ها صمیمی و دوستانه است. بنابراین برای لذت بردن از زندگی بهتر است رابطه خود را با اعضای خانواده‌تان بهبود ببخشید و زمان‌هایی را برای بودن با آن‌ها صرف کنید.

3.اختصاص زمانی برای خود

بهتر است زمان‌هایی را هم به دور از هیاهو، کار و … به خودتان اختصاص دهید. تجربه کمی آرامش، سکوت و خلوت با خود می‌تواند احساس خوبی در شما ایجاد کند.

می‌توانید در خلوت خودتان و در تنهایی کتاب بخوانید و یا موسیقی گوش دهید و یا به خرید بروید. حتی تمیز کردن اتاق‌تان نیز می‌تواند سبب ایجاد احساسات مثبتی در شما شود.

4. لذت بردن از زندگی با پرداختن به کارهای مورد علاقه

وقتی شما در حال انجام دادن کاری هستید که به آن علاقه‌مند می‌باشید، پس شما در حال لذت بردن از زندگی هستید. بهتر است در طول روز زمان‌هایی را به انجام کارهایی اختصاص دهید که به آن‌ها علاقه دارید.

پرداختن به کارهای مورد علاقه سبب می‌شود که شما با دید دیگری به زندگی نگاه کنید و از زندگی کردن لذت ببرید. برای آشنایی با عوامل نارضایتی از زندگی کلیک کنید.

5.تماشای فیلم خنده‌دار

گاهی لذت بردن از زندگی حتی با تماشا کردن یک فیلم خنده‌دار امکان پذیر است. بد نیست بدانید که به گفته محققان خندیدن باعث سالم‌تر ماندن عروق نیز می‌شود. بنابراین یک فیلم کمدی انتخاب کنید و در کنار عزیزانتان زمانی را به خندیدن اختصاص دهید.

6. لذت بردن از زندگی با برقراری ارتباط با حیوانات

حیوانات سرشار از احساسات مثبت هستند. اگر به آن‌ها علاقه‌مند هستید، می‌توانید یک حیوان خانگی را به سرپرستی بگیرید و با مراقبت و محبت به او، احساس لذت از زندگی را تجربه کنید. شاید بد نباشد بدانید که میزان ابتلا به فشار خون در میان افرادی که دارای حیوان خانگی هستند، کم‌تر از دیگر افراد می باشد.

بیشتر بخوانید : درمان ناامیدی

7.گوش دادن به موسیقی

تخیل و احساسات در زمان گوش دادن به موسیقی به طور همزمان فعال می‌شوند و سبب افزایش عزت نفس فرد می‌گردند. اگر دوست دارید از زندگی لذت ببرید حتما در زمان‌هایی از روز و یا قبل از خواب موسیقی گوش بدهید.

8. لذت بردن از زندگی با ورزش و مدیتیشن

انجام ورزش‌های مختلف با کم کردن میزان استرس فرد، باعث شکل گیری آرامش درونی می‌شود. انواع ورزش‌ها در ایجاد احساس لذت از زندگی موثر هستند اما مدیتیشن باعث ایجاد نگاه مثبت به زندگی و نوعی تعادل و آرامش در شما می‌شود.

لازم است اشاره کنیم که ورزش کردن سبب ترشح هورمونی به نام اندروفین نیز می‌گردد که در نهایت سبب ایجاد احساسات مثبت در فرد می‌شود.

9.خوردن غذاهای سالم

برای تجربه لذت زندگی شما باید بدن سالمی داشته باشید. غذاهای سالم و تازه بخورید و در رژیم غذایی خود انواع غذاهای تازه و سالم شاما سبزیجات و … را بگنجانید. می‌توانید برای تجربه حس خوب زندگی، خودتان غذا درست کنید و آشپزی نمایید. آشپزی کردن احساس خوبی را در فرد ایجاد می‌کند. برای آشنایی با سایر معیارهای زندگی سالم کلیک کنید.

10. لذت بردن از زندگی با معاشرت با دوستان

از مهم‌ترین موضوعاتی که دارای تاثیر بسیار مثبتی بر احساس فرد از زندگی دارد، میزان معاشرت او با دیگر افراد می‌باشد. به طور کلی تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که دارای دوستان بیشتری هستند، بیشتر نیز عمر می‌کنند.

بنابراین زمان‌هایی را برای صرف وقت با دوستان‌تان اختصاص دهید و معاشرت بیشتری با آن‌ها داشته باشید. در نظر داشته باشید که در انتخاب دوستان خود حساس باشید، چراکه اخلاق و رفتار دوستان شما دارای تاثیر بسیار زیادی بر روی شما نیز می‌باشد و می‌تواند دید و افکار شما را به زندگی تغییر دهد.

برای پی بردن به معنای زندگی کلیک کنید

11.یادگیری موارد جدید در زندگی

همیشه یادگیری و آموختن یک موضوع و یا یک مهارت می‌تواند در زندگی افراد تاثیر مثبتی داشته باشد. البته لازم است بدانید که یادگیری فقط از طریق دانشگاه رفتن و داشتن تحصیلات، اتفاق نمی‌افتد، سعی کنید یادگیری را توام با کارهایی که دوست دارید انجام دهید.

به عنوان مثال در کلاس‌های موسیقی و یا نقاشی شرکت کنید. در سخنرانی‌های انگیزشی افرادی که آن‌ها را دوست دارید شرکت کنید و یادگرفتن را آغاز کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه لذت بردن از زندگی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره آنلاین با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره