آدم‌های اصیل | 7 روش اصیل رفتار کردن

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

آدم‌های اصیل از آن دسته افرادی هستند که همه ما دوست داریم در کنارمان داشته باشیم. انگار که این افراد با خودشان آرامش و محبت را جابجا می‌کنند. به همین خاطر حضورشان در کنار ما چنان حس خوبی را به همراه دارد که همیشه از دیدنشان خوشحال می‌شویم. شاید این موضوع باعث شده باشد که شما هم دلتان بخواهد تبدیل به چنین فردی بشوید.

اما چطور اصیل رفتار کنیم؟ حتما این را فهمیده‌اید که شما نمی‌توانید به‌ دروغ ادای آدم‌های اصیل را در بیاورید بلکه می‌بایست برای کسب ویژگی‌های شخصیتی آنها تلاش کنید. اگر شخصیت و رفتار آدم‌های اصیل برای شما هم جالب شده است پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مطلب همراه ما باشید. در این مقاله سعی داریم تا معنی اصالت، ویژگی افراد با اصالت و راه‌های رسیدن به آن را با هم بررسی کنیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه آدم‌های اصیل می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

اصالت یعنی چه؟

اصالت یعنی چه؟

قبل از هر بحث دیگری بهتر است با هم راجع به معنای اصیل بودن صحبت کنیم. شاید برایتان جالب باشد اگر بگوییم اصالت در دنیای روان‌شناسی معنای خاص خودش را دارد. متخصصان روان‌شناسی به کسی اصیل می‌گویند که اهل دروغ و تظاهر نیستند. آدم‌های اصیل معمولا آنچه را از درون احساس می‌کنند به دیگران نیز منتقل می‌کنند. در واقع ارزش صداقت داشتن برای آنها بسیار بیشتر از این است که در ظاهر دیگران را، راضی و خوشحال نگه دارند. به‌ علاوه آنها به‌ خوبی اهداف و خواسته‌های خودشان را می‌شناسند و به سمت آن حرکت می‌کنند.

پس تا به اینجا حتما متوجه شده‌اید که علم، ملاک اصیل بودن را پیشینه خانوادگی یا وضع مالی فرد نمی‌داند. اصیل بودن در معنای علمی و صحیح آن این است که یک نفر تا چه حد می‌تواند فاصله دنیای درونی و بیرونی را برای خودش کم کند. به کل آدم‌های اصیل رفتارهای خاص خود را دارند. اگر شما نیز تمایل دارید تا مانند آدم های اصیل باشید؛ از روانشناس کمک بگیرید تا به هویت واقعی خود دست یابید. برای کسب دریافت مشاوره فردی کلیک کنید. 

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

اهمیت رفتار با اصالت

اصلا چه اهمیتی دارد که رفتار اصیل داشته باشیم؟ مارتین سلیگمن، روان‌شناس معروف آمریکایی و مبدع نظریه روان‌شناسی مثبت، اصالت را یک توانایی بسیار مهم در هر فرد می‌داند. پس همان‌طور که می‌بینید این موضوع به‌ خودی‌ خود در بین توانایی‌های مثبت قرار گرفته است. یعنی داشتن آن به‌نوعی می‌تواند مهارت و قدرت شما برای زندگی در دنیای امروز باشد. به‌غیراز آنچه گفته شد ویژگی‌های مثبت دیگری هم برای آدم‌های اصیل وجود دارد.

اولا وقتی شما چیزی برای پنهان‌کردن از دیگران نداشته باشید خودتان هم در آرامش بیشتری خواهید بود. در این شرایط شما هشیار یا حتی ناهشیار نگران این نیستید که اگر دیگران واقعیت را بفهمند چه برخوردی خواهند داشت. به‌علاوه اصالت باعث خواهد شد که بسیاری از اطرافیان شما به سمتتان جذب شوند. زیرا تقریبا همه ما دوست داریم که با آدم‌های اصیل، قابل‌ اعتماد و صادق ارتباط داشته باشیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه با کلاس بودن کلیک کنید. 

آدم‌های اصیل را چطور تشخیص بدهیم؟

برای شناختن آدم‌های اصیل احتیاج به کمی زمان دارید. اجازه بدهید مدتی از ارتباط شما با آنها بگذرد. در این فاصله رفتارهایشان را زیر نظر بگیرید. آیا آنها واقعا به همان حرفی که می‌زنند عمل می‌کنند؟ تا به‌ حال دیده‌اید که در مقابل یک نفر حرفی بزنند و بعد پشت سرش حرف دیگری بزنند؟ اگر بعد از گذشت زمان متوجه شدید که او واقعا در رفتارش صداقت به خرج می‌دهد می‌توانید او را به‌عنوان یک انسان اصیل بشناسید. یادتان باشد که شخصیت‌های دروغگو و متظاهر به‌ مرور زمان خودشان دست خودشان را رو خواهند کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ویژگی آدم های تازه به دوران رسیده کلیک کنید. 

چطور اصیل رفتار کنیم؟

چطور اصیل رفتار کنیم؟

درست است که آدم‌های اصیل را زمان به ما نشان می‌دهد؛ اما این افراد ویژگی‌هایی هم در رفتارشان دارند. شناختن ویژگی‌ رفتاری آدم‌های اصیل هم به شما کمک می‌کند که آنها را سریع‌ تر بشناسید و هم باعث می‌شود تا سعی کنید این ویژگی‌ها را در خودتان ایجاد کنید.

? به ظاهرتان اهمیت بدهید

اولین ویژگی که دیگران در هر کدام از ما می‌بینند ظاهرمان است. هیچ‌کس نمی‌تواند این واقعیت را انکار کند که بخشی از قضاوت ما راجع به دیگران به‌ خصوص در اولین برخوردها از ظاهر آنها ایجاد می‌شود. پس در هر مقام و شرایطی که باشیم وضعیت ظاهر ما مهم است. آدم‌های اصیل معمولا خیلی درگیر این نیستند که ظاهرشان مطابق مد روز باشد. همان‌طور که می‌دانید مدها روز به‌ روز تغییر می‌کنند.

اما یک فرد اصیل سلیقه و دیدگاه‌هایش را هر بار با دیدگاه دیگران تغییر نمی‌دهد. به‌ علاوه آنها معمولا به دنبال این نیستند که با ظاهرشان تأییدیه دیگران را به دست بیاورد. به همین خاطر آرایش‌های تند، یا هر نوع لباس پوشیدنی که هدفش جلب‌ توجه دیگران باشد معمولا در این افراد دیده نمی‌شود.

? به حرف‌هایتان احترام بگذارید | آدم‌های اصیل

آدم‌های اصیل، بی‌دلیل یا برای فریب دیگران حرفی نمی‌زند. وقتی هم که حرف می‌زند به صحبت‌های خودش احترام می‌گذارد. پس اگر می‌خواهید با اصالت رفتار کنید مراقب حرف‌هایتان باشید. اولا از موضوعاتی صحبت کنید که واقعا به آنها اعتقاد دارید. همیشه نظر واقعیتان را بیان کنید و هیچ‌وقت به دنبال جلب رضایت و همراهی دیگران در حرف‌هایتان نباشید.

به‌علاوه وقتی قولی می‌دهید یا بیان می‌کنید که قرار است کاری را انجام بدهید حتما باید آن را انجام بدهید. همیشه این قانون را به یاد داشته باشید که اگر شما، خودتان برای حرف‌هایتان احترامی قائل نباشید، دیگران هرگز برای حرف‌هایتان ارزشی در نظر نمی‌گیرند.

? حرمت افکار و اعتقادات دیگران را نگه دارید

شاید برایتان جالب باشد اگر بگوییم حتی علم اخلاق هم نتوانسته یک فکر یا دیدگاه را به‌عنوان تنها گزینه درست و قابل‌ قبول به دیگران ارائه کند. این موضوع از نظر متخصصان روان‌شناسی بسیار هم طبیعی است. زیرا انسان‌ها موجودات پیچیده‌ای هستند و باتوجه‌ به هر شرایط و فرهنگی که در آن قرار داریم ممکن است عقاید متفاوتی با دیگران داشته باشیم.

پس یکی از مهم‌ ترین ویژگی‌ هایی که باید در خودمان ایجاد کنیم این است که به اعتقادات دیگران حتی اگر شبیه ما نیستند احترام بگذاریم. این کار در واقع قدرت درونی شما را نشان می‌دهد. این موضوع کاملا ثابت شده است که فقط انسان‌های ضعیف و بدون اعتماد به‌ نفس سعی می‌کنند تا دیگران را مجبور کنند که درست مثل آنها رفتار کنند.

? اعتماد به‌ نفس داشته باشید

آدم‌های اصیل اکثرا اعتماد به‌ نفس و همین‌طور عزت‌ نفس بالایی دارند. آنها خودشان را همان‌طور که هستند کافی و قدرتمند می‌دانند؛ به همین خاطر هم هست که هیچ‌وقت سعی نمی‌کنند مطابق میل دیگران رفتار کنند. در حقیقت آنها معتقدند خودشان به اندازه کافی با ارزش و خواستنی هستند که توجه دیگران را جلب کنند؛ یا حتی اگر این اتفاق نیفتد هم خیلی با آن دچار مشکل نمی‌شوند. به همین خاطر رفتار های فریب‌ کارانه و تلاش برای جلب رضایت دیگران در آنها دیده نمی‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شخصیت قوی کلیک کنید. 

? دروغ نگویید | آدم‌های اصیل

دروغ گویی یکی از نشانه‌های واضح ضعف است. شما وقتی دروغ می‌گویید یعنی واقعیت چیزی است که دوست ندارید دیگران آن را ببینند. این ویژگی دقیقا نقطه مقابل رفتاری است که آدم‌های اصیل دارند. همان‌طور که در ابتدای این متن هم گفتیم اصالت به معنای صداقت است. شخصیت‌های اصیل حتی اگر منفعتشان در خطر باشد دست از گفتن حقیقت بر نمی‌دارند. زیرا حفظ شخصیت برای آنها به‌مراتب با ارزش‌تر از سایر منافع است.

? خط‌ قرمزهای مشخص داشته باشید

اگر می‌خواهید به‌عنوان آدم‌های اصیل در میان دیگران شناخته شوید باید خط‌ قرمزهای مشخصی داشته باشید. با این کار شما محدوده‌ای که دیگران می‌توانند با شما ارتباط برقرار کنند را مشخص کرده‌اید. طبیعتا اگر کسی از این چهار چوب فراتر برود ارتباطش با شما را از دست می‌دهد. آدم‌های اصیل از اینکه دیگران را از دست بدهند نمی‌ترسند. آنها برای نگه‌داشتن دیگران خط و مرزهایشان را زیر پا نمی‌گذارند و تظاهر نمی‌کنند که هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است. پس شما هم چهارچوب‌های مشخصی برای حد و اندازه ارتباط آدم‌ها با خودتان در نظر بگیرید.

? راحت عذرخواهی کنید | آدم‌های اصیل

آدم‌های اصیل اگر اشتباهی بکنند ترسی از پذیرش آن ندارند. این موضوع بیش از هر چیز به اعتماد به‌ نفس آنها مربوط است. این افراد پذیرفته‌اند که اشتباه‌ واقعیتی است که برای همه ما پیش می‌آید؛ و اینکه کسی اشتباه کند به معنای بد یا ناقص بودن وی نیست. اگر تبدیل‌شدن به یک آدم اصیل خواسته و هدف شما هم هست باید تمرین کنید که عذرخواهی‌کردن برایتان راحت باشد.

روان‌شناس در زمینه آدم‌های اصیل چه کمکی به شما خواهد کرد؟

یکی از مهم‌ترین کارهای روان‌شناسان آموزش رفتارهای سالم به بیمار است. در واقع شما با هر مشکلی که به روان‌شناس مراجعه کنید او به شما کمک می‌کند رفتار یا طرز فکری که باعث آسیب‌دیدنتان شده را پیدا کنید و سپس رفتار سازگارانه‌تری را جایگزین آن کنید. اگر اصیل رفتارکردن اکنون برای شما اهمیت پیدا کرده است توصیه می‌کنیم با یک مشاور متخصص صحبت کنید. آنها با توجه‌ به تخصص و تجربه‌ای که دارند به شما کمک می‌کنند تا نقاط ضعف رفتارتان را پیدا کنید. سپس روش‌هایی را برای تغییر آن رفتار و تبدیل شدن به آدم‌های اصیل را شما آموزش خواهند داد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارزش ها در زندگی کلیک کنید. 

کلام آخر

آدم‌های اصیل افرادی هستند که همیشه شخصیت قابل تحسین دارند. آنها به قدری با دیگران خوب رفتار می‌کنند که الگو برای نوجوانان می‌باشند. افراد با اصالت برای خود معیارهای مختلفی در زمینه های متفاوت دارند. اگر شما نیز به عنوان یک انسان علاقه دارید تا مانند آدم‌های اصیل رفتار کنید؛ نیاز به آموزش دارید. برای آموزش نیز بهترین معلم، روانشناس و مشاورین در حوزه فردی هستند. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آدم‌های اصیل می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا اصیل بودن ذاتی است یا می‌توان رفتار با اصالت را یاد گرفت؟

هر رفتاری در دنیا قابل‌آموزش است. اگر شما بخواهید ویژگی‌هایی را در خودتان ایجاد کنید به شرطی که تمرین و تکرار در آن زمینه داشته باشید حتما موفق خواهید شد.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره