شنا در پریودی | خطرات شنا در دریا و استخر در پریودی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

شنا در پریودی یکی از مشکلات دوران قاعدگی برای زنان است. برخی از افراد که برای تعطیلات به یک شهر ساحلی رفته اند و یا شغل اصلی آنها کار در استخر است به همین دلیل باید به این موضوع توجه داشته باشند. برخی از زنان برای مواجهه با این موضوع تنها از قرص های بارداری استفاده می‌کنند که عوارض بسیار زیادی برای آنها ایجاد می‌کند.

بعضی از آنها با نزدیک شدن به زمان قاعدگی شان، برای شنا کردن دچار سردرگمی شده و یا حتی از آن منصرف می‌شوند. گرچه شنا کردن در این زمان برای زنان، با خطراتی نیز همراه خواهد بود چراکه دهانه رحم کاملا باز بوده و زنان بیشتر در معرض بیماری های مختلف هستند. در این مورد باورهای اشتباه زیادی وجود دارد؛ که به بررسی آنها خواهیم پرداخت. برای دریافت مشاوره جنسی تلفنی و حضوری کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شنا در پریودی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

شنا در پریودی

شرایط قاعدگی زنان برای افراد متفاوت است و شاید برای برخی اوضاع به گونه ای پیش برود که برای شنا در پریودی هیچ مشکلی نداشته باشند. برای مثال خونریزی و درد کمی داشته و یا بتوانند زمان آن را تنظیم کنند. معمولا با حضور در آب، به صورت موقت خونریزی متوقف می‌شود. فشار آب جریان خون را قطع نمی‌کند اما به طور موقت آن را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. البته در همین حین اگر بخندید و یا سرفه و عطسه کنید؛ خونریزی آغاز شده و فرد در آب دچار مشکلاتی می‌شود. برای اطلاع از دلایل پریود دردناک کلیک کنید.

ارتباط شنا در پریودی و عفونت

به طور کلی اگر افراد شرایط بهداشتی را برای شنا در پریودی رعایت کنند؛ خطر جدی سلامت آنها را تهدید نمی‌کند. در واقع این موضوع به تنهایی تهدید کننده نیست. اما به دلیل وجود بیماری ها و عفونت های مختلف در آب های عمومی و همچنین کلر و مواد ضدعفونی کننده احتمال بروز عفونت بیشتر می‌‍شود. این مواد دهانه واژن را تحریک کرده و این ناحیه را دچار عفونت های باکتریایی و قارچی می‌کند. در دوران قاعدگی این ناحیه حساس تر نیز هست. بهتر است برای جلوگیری از این مشکلات افراد باید بهداشت را رعایت کرده به سرعت لباس های خود را عوض کنند.

تاثیر فشار آب بر خون ریزی دوران قاعدگی

برای شنا در پریودی قوانین فیزیک به کمک زنان آمده و باعث کاهش فشار خون می‌شود. در دوران قاعدگی با ورود به استخر، میزان خونریزی تا میزان چشمگیری کاهش یافته و افراد می‌توانند با خیال آسوده تری شنا کنند. البته همچنان احتمال خونریزی وجود دارد. همچنین با خروج از آب خونریزی به حالت اولیه برگشته، به همین دلیل افراد باید بلافاصله از محصولات بهداشتی مختلف برای کنترل خونریزی استفاده کنند و همچنین لباس خود را نیز تعویض کنند.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

از چه وسایلی می‌توان برای شنا در پریودی استفاده کرد؟

وسایل شنا در پریودی

یکی از دغدغه های زنان برای شنا کردن در این دوران انتخاب وسایل مناسب برای این کار است. با اینکه فشار آب خونریزی را بسیار کم می‌کند؛ اما نمی‌توان بدون استفاده از وسایل بهداشتی در آب حضور پیدا کرد. در چنین شرایطی زنان می‌توانند از تامپون و یا کاپ قاعدگی استفاده کنند.

تعویض به موقع این محصولات و همچنین نحوه جایگذاری آنها به روش صحیح بسیار مهم است. افراد نمی‌توانند برای شنا کردن از پدهای بهداشتی استفاده کنند. جنس این محصول مناسب برای شنا کردن مناسب نیست. فراموش نکنی که استفاده از تامپون و همچنین کاپ قاعدگی در طولانی مدت عوارض زیادی را برای زنان ایجاد می‌کند. بهتر است در این مورد اطلاعات کافی داشته باشند و همچنین به روش درست از آنها استفاده کنند.

?کاپ قاعدگی برای شنا در پریودی

کاپ قاعدگی یکی از جدید ترین محصولات برای شنا در پریودی بوده که انواع مختلفی دارد. جنس این محصول از سیکون است که کاملا برای استفاده درون واژن منعطف است. این محصول یک بار مصرف نبوده و افراد می‌توانند تا مدت ها از آن استفاده کنند. کاپ ها ظرفیت زیادی برای خون قاعدگی دارند؛ و از نشتی خون نیز جلوگیری می‌کنند. در مورد استفاده از تامپون و کاپ قاعدگی نظرات مختلف و گاها متضادی وجود دارد.

این محصولات از طرفی به نفع محیط زیست بوده و از طرف دیگر برای حضور در مکان های مختلفی مثل استخر و انجام فعالیت های مختلف مناسب هستند. همچنین باعث بروز برخی از بیماری های مختلف مثل سندروم شوک سمی می‌شود. برای آشنایی بیشتر با محصول کاپ قاعدگی کلیک کنید.

باورهای غلط در مورد شنا در پریودی

همانطور که گفته شد؛ باورهای غلطی در مورد شنا در پریودی، وجود دارد. زنان گاهی به دلیل عدم اطلاعات و آگاهی از انجام بسیاری از فعالیت ها و همچنین حضور در جامعه به دلیل پریودی، باز می‌مانند. بهتر است در این زمینه تحقیق کرده و همچنین از بروز مشکلات متعدد جلوگیری کنند. برخی از این باورها شامل موارد زیر می‌شوند.

❌پریودی در آب به طور کامل متوقف می‌شود.

❌باید برای حضور در آب از پد بهداشتی استفاده کنید.

❌در زمان قاعدگی نمی‌توان شنا کرد.

❌شنا در پریودی باعث جذب دیگرحیوانات به سمت شما می‌شوند.

❌همه متوجه قاعدگی و خونریزی من می‌شوند.

❌شنا در پریودی باعث تشدید درد و علائم این دوران می‌شود.

برای شنا در پریودی چه کنیم؟

روش های شنا در پریودی

اگر در این دوران مایل به شنا کردن در استخر و یا دریا هستید؛ با رعایت نکاتی می‌توانید به راحتی این کار را انجام داده و از آن لذت ببرید. زنان نباید در دوران پریودی به طور کامل از فعالیت های خود دست بکشند. حتی برخی از استحمام نیز امتناع می‌کنند. برای لذت بیشتر فعالیت های مختلف مثل شنا در پریودی، از راهکارهای زیر استفاده کنید.

استفاده از کاپ قاعدگی و یا تامپون

داشتن لباس اضافی، پد بهداشتی، حوله تمیز و حتی مسکن

بی توجهی به باورهای اشتباه در این مورد

استفاده از مایوی مناسب و حتی شلوارک علاوه بر تامپون

در چه شرایطی شنا در پریودی ممنوع است؟

با اینکه شنا در پریودی از نظر علمی هیچ ضرری برای بدن و وضعیت جسمانی ندارد. اما برخی از افراد بهتر است در این دوران شنا نکنند و یا فعالیت های سنگین نداشته باشند. برای مثال افرادی که به تازگی زایمان کرده اند و یا سقط جنین داشته اند. همچنین کسانی که اخیرا عمل های جراحی در این نواحی داشته اند؛ بهتر است از حضور در آب خودداری کنند.

حتما درباره سیکل قاعدگی کلیک کنید.

سخن پایانی

فراموش نکنید که شنا در پریودی نه تنها مضر نیست؛ بلکه به دلیل ترشح اندروفین در حین شناکردن، این ماده مانند یک مسکن طبیعی عمل کرده و درد افراد را کاهش می‌دهد. به همین دلیل استحمام در دوران پریودی بلامانع است و حتی افراد می‌توانند به جای مصرف مسکن های مختلف و یا روش های دیگر از یک وان آب داغ استفاده کنند. البته برای این کار بهتر است؛ مسائل بهداشتی را رعایت کرده و نکاتی را نیز درنظر داشته باشند. حتی می‌توانند برای آرامش بیشتر از پزشک متخصص خود نیز در این زمینه مشورت بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه شنا در پریودی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی زنان از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره