حبس کردن کودک در اتاق | 8 نکات مهم در تنبیه کودک

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

حبس کردن کودک در اتاق یک روش مرسوم برای تنبیه اوست. برخی والدین بر این باورند که برای کاهش رفتارهای آزاردهنده حبس کردن کودک در اتاق بهترین شیوه است. اما باید بدانید که روش حبس کودک در اتاق یکی از بدترین روش های تربیتی است. با این روش روح و روان کودک را تحت تاثیر قرار خواهید داد و اثرات منفی جبران ناپذیری را بر جای خواهید گذاشت. به همین منظور از روش های دیگری برای تربیت کودک باید استفاده کنید. برای اطلاع از روش های جایگزین حبس کردن کودک در اتاق، از مشاوره کودک کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

حبس کردن کودک در اتاق چیست؟

حبس کردن کودک در اتاق چیست؟

حبس کردن کودک در اتاق یکی از بدترین روش های تنبیه و تربیت کودک است. که با این کار خطرات جبران ناپذیی را به بار خواهید آورد. با حبس کردن کودک، به کودک آزاری رو آورده اید. و در مهم ترین سن کودک، روان او را تحریک کرده اید. با انجام این کار نه تنها کودک را تربیت نکرده اید، بلکه مشکلات و اختلالات رفتاری در او ایجاد کرده اید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تنبیه بدنی کودک کلیک کنید.

شما به عنوان والدین کودک باید بهترین روش های موجود را با کمک روانشناس برای فرزندان در نظر بگیرید. اگر قصد تنبیه و تربیت کودک را دارید، حتما از روش های اصولی و مناسب استفاده کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

مشکلات ناشی از حبس کردن کودک در اتاق

روانشناسان بر این باورند که حبس کردن کودک در اتاق همراه با مشکلات و اختلالات روانی است. به همین دلیل این روش هرگز توصیه نمی‌شود. در این بخش مقاله راجع به مشکلات ناشی از حبس کردن کودک در اتاق توضیح داده ایم. تا از عواقب این روش تنبیه آگاه شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت کودک کلیک کنید.

? لکنت زبان

یکی از مشکلات ناشی از حبس کردن کودک در اتاق، لکنت زبان است. لکنت زبان یک اختلال ذهنی است که بر اثر آسیب های عاطفی به وجود می‌آید. حبس کردن کودک در اتاق نیز یکی از آسیب های عاطفی است که باعث بروز لکنت زبان می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه لکنت زبان کودکان کلیک کنید.

? اختلال پارانویا

اختلال پارانویا از دیگر مشکلات ناشی از حبس کردن کودک در اتاق است. اضطراب و استرس ناشی از این تنبیه باعث بروز این اختلال می‌شود. زمانی که کودک با این تنبیه مواجه می‌شود، توهم و حالت های تهاجمی به خود می‌گیرد. و در به مرور زمان به هیچ کسی اعتماد نمی‌کند.

? اختلال کنترل تکانه

اختلال تکانه از دیگر مشکلات ناشی از حبس کردن کودک در اتاق است. این اختلال یک مشکل اضطرابی ناشی از افسردگی است. که به موجب از دست دادن تسلط بر افکار وسواس گونه به وجود می‌آید. این افراد افکار خطرناکی دارند و مدام در حال تصورات خطرناک هستند. تا زمانی این افکار ادامه دارد که تصورات وسواس گونه فرد عملی شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلال نافرمانی مقابله ای کودک کلیک کنید.

? شب ادراری

یکی از مشکلات ناشی از حبس کردن کودک در اتاق، شب ادراری است. حبس کودک باعث ایجاد استرس و اضطراب است که در نهایت با شب ادراری همراه است. شب ادراری به خودی خود باعث افزایش اضطراب، احساس تحقیر، طرد شدن، بی کفایتی و استرس کودک می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شب ادراری کودکان کلیک کنید.

? دیگر مشکلات ناشی از حبس کردن کودک در اتاق

مشکلات ناشی از حبس کردن کودک در اتاق

? کاهش وزن

? مشکلات خواب

?از دست دادن اشتها

? حساسیت به نور و صدا

? تپش قلب

?بی حالی و خستگی

? تعریق بیش از حد

? سرگیجه

?مشکلات گوارشی

? مشکلات بینایی

? سر دردهای مزمن

?خودکشی

? توهم

? اختلالات کم توجهی

?ترس شدید

? عصبانیت

? افسردگی

?اضطراب

? روان پریشی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تنبیه کودک کلیک کنید.

روش های جایگزین حبس کردن کودک در اتاق

روش های جایگزینی برای حبس کردن کودک در اتاق وجود دارد. به جای استفاده از این روش، والدین باید بر رفتارهای خوب تمرکز کنند. فریاد، کتک، حبس، ناسزا و … بر جسم و روح کودک اثر می‌گذارد. و تخریب های جبران ناپذیری را به دنبال دارد. شما به عنوان والدین باید روش های اصولی برای تربیت کودک در نظر بگیرید و فراموش نکنید که تربیت کودک از به دنیا آوردن مهم تر است.

بنابراین باید در رفتار با کودک وسواس خرج کنید. کودکان از شما الگو برداری می‌کنند و از رفتار های شما شخصیت خود را شکل می‌دهند.

به همین دلیل به جای حبس کردن کودک در اتاق از روش های نوین و اصولی با کمک روانشناس استفاده کنید. بهترین روش برای تربیت کودک این است که در مقابل اتفاقات و واکنشات، آرام باشید و با صبر برخورد کنید. طبق نظر روانشناسان به جای این روش از روش بی توجهی استفاده کنید. البته باید این بی توجهی ها مناسب با سن کودک باشد. به ازای سن کودک باید 1 دقیقه را برای محرومیت در نظر بگیرید.

مثلا کودک 4 ساله باید به مدت 4 دقیقه مورد بی توجهی باشد. اما همیشه به خاطر داشته باشید که هر سن کودک نیازمند اطلاعات نوین برای تربیت دارد. به همین جهت برای تربیت کودک اطلاعات خود را بروز کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پیامدهای داد زدن سر کودک کلیک کنید.

نکات مهم در تربیت کودک

? تنبیه کودک باید مناسب با سن و شخصیت او باشد.

? پس از تنبیه باید کودک را ببخشید و رفتار بد او را به فراموشی بسپارید.

?در مقابل دیگران نباید کودک را مجازات کنید.

? فرزندتان را هرگز از لحاظ عاطفی و شخصیتی تنبیه نکنید.

? کودک را در زمان های عصبانیت، گرسنگی و خستگی درک کنید.

?برای کودک قوانین شرح دهید و آموزش دهید که به آنها پایبند باشند.

? به جای توهین و رفتارهای خشن، از عبارات مثبت و آموزش استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اشتباهات تربیتی والدین کلیک کنید.

کلام آخر

تربیت کودک بسیار مهم است. زیرا شخصیت و ویژگی های او را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به همین دلیل در تربیت باید کوشا باشید و از روش های اصولی استفاده کنید. حبس کردن کودک در اتاق هیچ فایده ای ندارد و تاثیری در تربیت کودک ندارد. این روش آسیب های جبران ناپذیری را به دنبال دارد و سلامت روان کودک را به خطر می‌اندازد.

برای آگاهی از رفتارهای اصولی حتما از روانشناس کودک کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه حبس کردن کودک در اتاق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره شغلی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره