تعبیر خواب عقرب

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

تعبیر خواب عقرب زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

تعبیر خواب عقرب از نظر معبران باستانی

به عقیده معبران باستانی، دیدن حالت‌های مختلفی از عقرب در خواب می‌تواند تعابیر متفاوتی نیز داشته باشد. در ادامه تعبیر عقرب را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

معنی خواب عقرب از نظر محمد بن سیرین

محمد بن سیرین از بزرگترین معبران باستانی است که می‌گوید : عقرب در خواب به معنای یک دشمن ضعیف است. اگر فردی در خواب ببیند که یک عقرب او را نیش می‌زند، به این معناست که دشمن او، پشت سرش و یا مقابل او بدگویی می‌کند و بیننده خواب را ناراحت و آزرده می‌نماید.

در صورتی که فردی در خواب ببیند که از دیوارهای خانه‌اش، عقرب‌ها آویزان هستند؛ به این معنی است که بیننده خواب دچار ضرر و زیان می‌شود.

بیرون آمدن عقرب از پیشانی، افتادن در دردسر و مشقت است. بیرون آمدن عقرب از آلت تناسلی در خواب یک مرد، به این معنا می‌باشد که او در آینده صاحب فرزندی می‌شود که تبدیل به دشمن او می‌گردد. کشتن عقرب در خواب نیز به معنای پیروزی و غلبه بر دشمنان است.

معنی‌خواب عقرب از نظر ابراهیم کرمانی

ابراهیم کرمانی می‌گوید : اگر فردی در خواب ببیند که عقربی دارد و آن عقرب مردم را نیش می‌زند، به این معناست که بیننده خواب دائما در حال غیبت و بدگویی پشت سر دیگران است.

فروشگاه آرامیس

اگر فردی در خواب ببیند که عقرب‌ها همانند باران از آسمان به زمین می‌افتند، به این معنی است که خداوند آن سرزمین را دچار عذاب الهی می‌کند. خوردن عقرب در خواب نیز همکاری با دشمن برای پرداختن به فساد است.

معنی‌‌خواب عقرب از نظر جابر مغربی

جابر مغربی از معبران باستانی بر این عقیده است که خارج شدن عقرب از آلت تناسلی زنان در خواب، به این معنی است که بیننده خواب، صاحب فرزندی می‌شود که با او دشمنی دارد.

اگر فردی در خواب ببیند که یک عقرب وارد مقعد او می‌شود، به این معنی است که بیننده خواب در آینده‌ای نزدیک دچار ضرر و زیان خواهد شد.

تعبیر خواب عقرب از نظر امام صادق (ع)

امام صادق (ع) می‌فرماید : دیدن عقرب در خواب دارای سه تعبیر متفاوت است :

  • دشمن
  • فرد حسود
  • سخن چینی و فضولی

تعبیرخواب عقرب از نظر حضرت یوسف نبی (ع)

یوسف نبی (ع) نیز در تعبیر خواب عقرب با دیگر معبران باستانی هم عقیده می‌باشد. به طوری که او نیز دیدن عقرب در خواب را به یک دشمن بدطینت و حیله‌گر تعبیر می‌کند.

تعبیر خواب عقرب از نظر محمد العنبری

به عقیده محمد العنبری، اگر فردی در خواب ببیند که عقربی او را نیش می‌زند، به این معنی است که ممکن است بیننده خواب دچار حادثه و اتفاقی ناگوار شود.

تعبیر خواب عقرب از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب عقرب ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد، در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیر خواب عقرب به روش یونگ

یونگ یکی از بزرگ‌ترین نظریه پردازان علم روانشناسی است، که مطالعات زیادی در زمینه رویا و تعبیر آن انجام داد. در کتاب تعبیر رویا به روش یونگ آمده است که دیدن خواب عقرب نمادی از موقعیت و یا شرایطی می‌باشد که یادآوری آن‌ها باعث رنجش خاطر صاحب رویا می‌گردد. در واقع عقرب در خواب می‌تواند به احساسات مخرب، حرف‌های دردناک و یا افکار منفی اشاره داشته باشد.

در تعابیری دیگر یونگ معتقد است که عقرب در خواب نمادی از مرگ و تولد مجدد است. در واقع فرد باید با دیدن این خواب سعی کند از خود قدیمی‌اش رها شود و با تجربه‌های جدید و قرار گرفتن در موقعیت‌های خوشایند، تولد مجدد را تجربه نماید.

اگر فردی در خواب ببیند که یک عقربی بر روی آب شناور است، به این معنی است که او از نظر روحی لازم دارد تا دردها و رنج‌های خودش را دور بریزد و وجودش را پاکسازی کند.

تعبیرخواب عقرب به روش آنلی بیتون

آنلی بیتون نیز از معبران غربی است که می‌گوید : به طور کلی دیدن عقرب در خواب نمادی از دوستان ریاکار و خطرناک است. این دسته از دوستان سعی می‌کنند از هر فرصتی برای نابودی و ضربه زدن به زندگی بیننده خواب استفاده کنند.

معنی‌خواب گزیده شدن با عقرب

اگر فردی در خواب ببیند که توسط یک عقرب گزیده می‌شود، به این معنی است که او پاسخ اعمال خود را دریافت می‌کند.

البته این نوع از کارما در ارتباط با کارهای بد و ناپسند است. در واقع حتی اگر افراد با حرف‌ها و رفتارهایشان باعث ناراحتی و آزرده خاطر شدن دیگران شوند؛ پاسخ رفتارهای خود را دریافت خواهند کرد.

معنی خواب عقرب بزرگ

عقرب بزرگ در خواب اشاره به تصمیمات اجباری و البته الزامی در زندگی بیننده خواب دارد.

معنی‌خواب عقرب سیاه

به عقیده معبران غربی، دیدن عقرب سیاه در خواب نمادی از بدشانسی و افتادن در دردسر می‌باشد. در واقع ممکن است بیننده خواب دست به هر کاری می‌زند، دچار بدشانسی شود.

معنی خواب کشتن عقرب

کشتن عقرب در خواب به معنای خوشانسی برای رسیدن به خواسته‌ها تعبیر می‌شود.

معنی‌خواب خوردن عقرب

معبران غربی بر این باور هستند که خوردن عقرب در خواب به معنای تجربه یک عشق شیرین است. این عشق می‌تواند عشق به شریک عاطفی، عشق به خانواده و یا حتی عشق به دوستان معنا شود.

معنی خواب ترس از عقرب

ترس از عقرب در خواب به معنای خیانت یکی از عزیزان تعبیر می‌شود. در واقع ممکن است یکی از اطرافیان نزدیک بیننده خواب به او خیانت کند و در شرایط سخت زندگی او را تنها بگذارد.

معنی‌خواب عقرب مرده

عقرب مرده در خواب نمادی از حس خوشبختی است. ممکن است بیننده خواب پس از مدت‌ها به آرزوی خود برسد.

معنی خواب عقرب زرد

معبران غربی می‌گویند : اگر فردی در خواب عقرب زردی را ببیند، به این معنی است که در زندگی واقعی تمام افکار خود را معطوف رسیدن به پول و راه‌های به دست آورن مال و ثروت کرده است. کشتن عقرب زرد در خواب، رویای ثروت‌مند شدن را تحقق می‌بخشد.

معنی‌خواب ناتوانی در کشتن عقرب

اگر فردی در خواب ببیند که نمی‌تواند عقربی را بکشد و در کشتن آن ناتوان است؛ به این معنی است که او در زندگی واقعی در برابر دشمنانش کم می‌آورد و احساس شکست می‌کند.

معنی خواب عقرب در رخت خواب

دیدن عقرب در رخت خواب به این معنی است که بیننده خواب دشمنی دارد که جزو افراد نزدیک در زندگی او هستند.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع خواب می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره