دلتنگی در غربت | 4 عوارض ناشی از مهاجرت و دلتنگی در غربت

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

دلتنگی در غربت معمولا برای همه افراد مهاجر پیش آمده است. این دلتنگی در غربت باعث ایجاد تغییرات فیزیکی در جسم فرد می‌شود و همین موضوع به مرور زمان ممکن است که سلامت فرد را تحت تاثیر قرار دهد و آسیب‌های شدیدی به آن وارد کند. در واقع این احساس دلتنگی باعث بروز علائم فیزیکی مانند مشکلات مربوط به معده، بی‌ اشتهایی، کمبود خواب، خستگی و سردرد می‌شود. زندگی و تحصیل در یک کشور جدید هیجان، سختی‌ ها و مشکلات خودش را دارد. تجربه این احساس به تنهایی بسیار دشوار است.

همه افرادی که به مهاجرت فکر می‌کنند این دلتنگی در غربت را معمولا به این فکر می‌کنند که اگر دچار مشکلات بشوند چه کسی است که به آنها کمک بکند. معمولا تمامی افراد دانشجویانی که حس غربت را تجربه کرده ‌اند، افسردگی گرفتند. اما سوال اینجاست که زمانی که غربت را حس می‌کنیم دقیقا چه احساسی داریم؟ به دلیل اینکه دلتنگی در غربت اتفاقات و مشکلات شدیدی را به وجود می‌آورد؛ فرد حتما باید از همان ابتدای مهاجرت و دوری از خانواده، از یک روانشناس و متخصص راهنمایی بگیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره خارج از کشور کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دلتنگی در غربت می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دلتنگی در غربت

دلتنگی در غربت چیست؟

به طور کلی احساس غربت به عنوان یک حالت روحی عاطفی است که فرد به دلیل جدایی و رهایی از خانواده و عزیزان دلتنگی را تجربه می‌کند. افراد به دلیل تحصیلات، فرصت‌ های شغلی، ازدواج، سرمایه گذاری، پناهندگی و… به مهاجرت فکر می‌کند. اما این افسردگی در غربت را به تمامی این تجهیزات و فرصت ‌ها ترجیح می‌دهند. همچنین دلتنگی در غربت باعث مشکلات جسمی و بیماری می‌شود. به طور کلی دلتنگی در غربت اصولا در طی یک زمان معین رخ میدهد و به منظور پاسخ طبیعی به ترک و از دست دادن عزیزان در جهت سازگاری با محیط جدید است.

گاهی اوقات به دلیل نا امنی و تنهایی شناخت افراد در کشور و شهر جدید باعث ایجاد دلتنگی در غربت می‌شود. و به دلیل اینکه افراد پشتوانه عاطفی ندارند، انجام کار ها برایشان بسیار سخت است و می‌تواند به چالش تبدیل شود. به طور کلی غربت از نظر روحی و جسمانی بر روی ما اثر می‌گذارند. اما برای سازگاری با محیط، تسهیل مشکلات و چالش ‌های محیط جدید لازم است که حتما از یک روانشناس و متخصص راهنمایی بگیرید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

چه عواملی باعث ایجاد دلتنگی در غربت می‌شود؟

به طور کلی دلتنگی در غربت به دلیل تغییر ناگهانی در محیط به وجود می‌آید. و به دلیل آنکه احساس امنیت و هویت به پشتیبانی عاطفی و نزدیکی به خانواده‌ ها نزدیک است؛ بیشتر افراد به دلتنگی و افسردگی مبتلا می‌شود. افسردگی یا دلتنگی در غربت به دلیل تمایلات مغز برای انجام روتین، کار های روزمره قبلی و دریافت پشتیبانی عاطفی از دیگران است. به دلیل اینکه حتی مهاجرت به کشور های دیگر به دلیل تغییرات ساعات روز و شب و حتی تغییر در تاریکی و روشنایی به‌ افسردگی مبتلا می‌شوند.

? علائم دلتنگی در غربت

? خستگی و بی ‌حالی

? حالت تهوع

? شکم درد

? سر درد

? بیماری ‌های جسمانی که در نتیجه فشار روانی بیش از حد به وجود می‌آید

? رژیم غذایی نا مناسب

? مشکلات خواب

? خلق تحریک پذیر

? اشتیاقی و بی ‌انگیزگی

? گوشه‌ گیری اجتماعی

? دشوار بودن کار های ساده

? عدم توانایی در لذت بردن از شرایط و فعالیت ‌های قدیمی

? کمبود اعتماد به نفس

? بی اشتهایی

? عدم تمرکز در محل کار یا مدرسه

? گریه مداوم

? تمایل به برگشت به خانه هرچه زودتر

? احساس تعلق نداشتن مکان جدید

? احساس غم

? احساس درماندگی و تنهایی

? افسردگی

? افکار نا امیدی

? اضطراب

? حملات وحشت و پانیک

? عدم دریافت امنیت

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترس از مهاجرت کلیک کنید.

عوارض ناشی از مهاجرت و دلتنگی در غربت

عوارض ناشی از مهاجرت و دلتنگی در غربت

تقریبا تمام افرادی که از شهر و کشور خود دور شده‌ اند و مهاجرت کردند؛ احساس دلتنگی در غربت را تجربه می‌کنند. این افراد احساسات و مشکلات جسمانی زیادی را تحمل می‌کنند و به دلیل اینکه این افراد از خانه و کاشانه خود و حتی از وطن و همزبانان خود دور می‌شوند؛ عوارض بسیار زیادی را تجربه خواهند کرد. که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ‌ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی مهاجرت کلیک کنید.

? غم و اندوه

یکی از عوارض ناشی از احساس دلتنگی در غربت، غم و اندوه است. وابستگی به کشور، شهر و خانه احساسی است که همه انسان ‌ها با آنها درگیر هستند. و فراموشی وطن و خاطرات مربوط به آن کار بسیار چالش برانگیز است. گاهی اوقات شرایط زندگی، دستمزد، شغل بهتر افراد را مجبور می‌کند که تا این غم و اندوه را به جان بخرند. احساس غم و اندوه حاصل از مهاجرت یکی از بزرگترین و بارز ترین تغییرات در رفتار روحیات این افراد است.

? افسردگی

افسردگی یکی دیگر از عوارض دلتنگی در غربت است. افرادی که مهاجرت می‌کنند یا از خانواده خود دور می‌شوند؛ معمولا پس از مدتی به افسردگی مبتلا می‌شوند. و اگر تحت درمان قرار نگیرند، افسردگی روز به روز بیشتر می‌شود و تمام زندگی آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

? تاثیرات فیزیکی

تاثیرات فیزیکی از دیگر عوارض دلتنگی در غربت است. دلتنگی و احساس غربت باعث ایجاد تغییرات فیزیکی در جسم افراد می‌شود. و همین موضوع باعث می‌شود که فرد سلامت خود را به طور کلی نادیده بگیرد؛ و این تاثیرات فیزیکی با علائمی مانند مشکلات مربوط به معده، بی اشتهایی، سردرد، خستگی و کمبود خواب بروز پیدا می‌کند.

? تاثیر عملکرد شخصی

از دیگر عوارض دلتنگی در غربت، تاثیر عملکرد شخصی است. افرادی که مهاجرت می‌کنند؛ عملکرد شخصی ‌شان به طور کل تحت تاثیر قرار می‌گیرد. و فعالیت‌های روزانه خود را نیز نمی‌توانند انجام دهند. و به طور کلی این احساس تاثیر به خصوصی در تمرکز افراد دارد و باعث ایجاد مشکلات در روند زندگی آنها می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه افسردگی مهاجرت کلیک کنید.

چگونه احساس غربت را از بین ببریم؟

افرادی که با دلتنگی در غربت دست و پنجه نرم می‌کنند؛ باید رفتار ها و کار هایی انجام بدهند که احساس منفی خود را از بین ببرند؛ تا روند زندگی آنها با مشکل روبرو نشود. در این بخش مقاله به روش ‌های اشاره کرده ایم که احساس غربت شما را کاهش می‌دهد.

✨ در رویدادهای مرتبط و جمع‌ ها شرکت کنید

یکی از روش‌ هایی که باعث کاهش احساس دلتنگی در غربت می‌شود؛ این است که در رویداد ها و جمع‌ ها شرکت کنید. برخی از شرکت‌ ها و دانشگاه ‌ها رویداد هایی در ارتباط با آشنایی با کشور برگزار می‌کنند تا کارمندان و دانشجویان با منطقه آشنا شوند. بهتر است که در تمامی این مراسم ‌ها شرکت کنید تا هم تجربه و آشنایی با مراسم ‌ها را آموزش ببینید و هم از احساس دلتنگی در غربت شما کاسته شود.

✨ خودتان را سرگرم کنید و فعالیت‌ های مختلف انجام دهید

زمانی که احساس دلتنگی در غربت در شما رخنه می‌کند؛ بهتر است که خود را مشغول کنید. سرگرمی‌ هایی که برای خودتان فراهم کرده ‌اید فراموش نکنید، که ارتباط اجتماعی شما تقویت می‌شود. و موجب بهبود احوال و روحیات شما می‌شود.

✨ با مردم محلی کشور جدید معاشرت کنید

یکی از روش ‌های جلوگیری از دلتنگی در غربت این است که با مردم محلی کشور جدیدتان معاشرت کنید. معاشرت با مردم کشور به شما کمک می‌کند تا در زمان کمتری با فرهنگ و آداب و رسوم آن کشور آشنا شوید.

✨ به طور منظم با دوستان و خانواده در ارتباط باشید

زمانی که به طور منظم با دوستان و خانواده در ارتباط باشید؛ دلتنگی در غربت نیز کاهش پیدا می‌کند. ارتباط منظم با خانواده از طریق پیامک، تماس تلفنی، تماس تصویری و از طریق ایمیل به شما کمک می‌کند که فشار غربت را کمتر احساس کنید. با این کار سطح افسردگی خود را به حداقل می‌رسانیم. زیرا تحقیقات انجام شده نشان داده است که به طور منظم ارتباط با خانواده دلتنگی شما را کم می‌کند.

کلام آخر

برای رفع دلتنگی در غربت بهتر است که در همان ابتدای مهاجرت از یک روانشناس و مشاور راهنمایی بگیرید. با کمک روانشناس می‌توانید میزان افسردگی خود را کاهش دهید و دلتنگی را کم کنید. روانشناس به شما کمک می‌کند تا به روز های قبل خود بازگردید و فعالیت روزانه خود را به طور منظم انجام دهید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دلتنگی در غربت می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره