گذاشتن کودک پیش مادربزرگ | 5 معایب گذاشتن کودک پیش مادربزرگ

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

گذاشتن کودک پیش مادربزرگ علاوه بر مزایا دارای معایبی است. معمولا والدینی که مشغله های فکری و شغلی زیاد دارند، ترجیخا کودکان را به دست والدین خود می‌سپارند. در واقع مادر بزرگ اولویت بالاتری نسبت به پرستار و دیگران دارد. زمانی که والدین با مشغله زیادی همراه باشند. اولین مکان امن کودک آغوش مادربزرگ و پدر بزرگ است. نگهداری از نوه نیز برای آن ها لذت بخش است. اما بعد از مدتی احتمالا دچار احساسات متناقضی خواهید شد. در ادامه دلیل این احساسات را شرح خواهیم داد.

گذاشتن کودک پیش مادربزرگ

گذاشتن کودک پیش مادربزرگ چگونه است؟

در زندگی های امروزه به دلیل مشغله شغلی که والدین دارند، گذاشتن کودک پیش مادربزرگ نیز افزایش یافته است. این رفتار همراه با مزایا و معایب است. عیب این رفتار دوری از کودک و عدم ارتباط مناسب با کودک است. اما خوبی گذاشتن کودک پیش مادربزرگ امنیت و نگهداری مناسب است.

کودکان نیازمند محبت والدین هستند. زمانی که والدین و کودکان با یکدیگر ارتباط مناسبی نداشته باشند، به مرور زمان فاصله والد و فرزند افزایش می‌یابد. راه حل های متفاوت موثرتری وجود دارد که می‌تواند جایگزین گذاشتن کودک پیش مادربزرگ شود. برای اطلاع از این راهکارها از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

مزایای گذاشتن کودک پیش مادربزرگ

مادر بزرگ ها آغوشی نرم و گرم دارند. که بدون هزینه از نوه های خود نگهداری می‌کنند. در این شرایط خیال والدین نیز راحت است. که در جای امن و راحتی کودکان خود را گذاشته اند. در این بخش مقاله راجع به مزایای گذاشتن کودک پیش مادربزرگ صحبت کرده ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سپردن کودک به دیگران کلیک کنید.

✨ امنیت کودک

از مهم ترین مزایای گذاشتن کودک پیش مادربزرگ، امنیت کودک است. مادر بزرگ ها به راحتی نوه های خود اهمیت می‌دهند. و هنگام برقراری ارتباط با آنها، همه جوانب را برای آسایس نوه در نظر می‌گیرند. به طور کلی اگر در نظر بگیریم، گذاشتن کودک پیش مادربزرگ از اهمیت بالاتری به نسبت پرستار و مهد کودک دارد.

✨ آسوده خاطری والدین | گذاشتن کودک پیش مادربزرگ

گذاشتن کودک پیش مادربزرگ باعث آسوده خاطری والدین می‌شود. در این شرایط والدین با آسودگی خاطر به سوی کار و مشغله خود می‌روند. بدون اینکه نگران تربیت و امنیت کودک باشند، به سوی مشغله های خود می‌روند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تنها ماندن کودک کلیک کنید.

✨ حمایت عاطفی و روانی

حمایت عاطفی و روانی از دیگر مزایای گذاشتن کودک پیش مادربزرگ است. کودکان اگر در کنار مادر بزرگ های خود بزرگ شوند نیازهای عاطفی شان رفع می‌شود. حتی خود کودک به راحتی با این شرایط کنار می‌آید. کودک محبت و علاقه را نیز از مادر بزرگ دریافت می‌کند.

✨ رفع نیازهای کودک | گذاشتن کودک پیش مادربزرگ

گذاشتن کودک پیش مادربزرگ همراه با مزایایی مانند رفع نیازها است. کودک در این شرایط به هر چیزی که نیاز داشته باشد دسترسی پیدا می‌کند. نیازهای اولین کودک به راحتی حل می‌شود. و کمبود وجود والدین کمتر حس می‌شود.

برای آشنایی با انواع روش های کاهش خستگی از بچه داری کلیک کنید.

معایب گذاشتن کودک پیش مادربزرگ

معایب گذاشتن کودک پیش مادربزرگ

اینکه مادر بزرگان از صمیم قلب عاشق نوه های خود هستند کاملا مشخص است. اما به دلایل گوناگونی، گذاشتن کودک پیش مادربزرگ همراه با معایب زیادی است. در این بخش مقاله راجع به معایب گذاشتن کودک پیش مادربزرگ توضیح داده ایم.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

? عدم قاطعیت در تربیت

گذاشتن کودک پیش مادربزرگ یک عیب بزرگ دارد. که شامل عدم قاطعیت در تربیت می‌شود. زمانی که کودک در کنار مادر بزرگ خود رشد می‌کند، در تربیت آن قاطعیتی وجود نخواهد داشت. گاهی والدین برای تربیت درست کودک از روش های تنبیه نیز استفاده می‌کنند. اما عدم پیروی از این روش ها  باعث عدم قاطعیت در تربیت می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روش های تربیتی یک مادر خوب کلیک کنید.

? اختلاف نسل ها | گذاشتن کودک پیش مادربزرگ

به دلیل تفاوت نسل ها، گذاشتن کودک پیش مادربزرگ شاید همراه با مشکلات شود. با پیشرفت تکنولوژی و تغییرات جامعه؛ کودک علاقه دارد که کارهای همسالان خود را انجام دهد. اما مادر بزرگ اجازه این کار را به او نمی‌دهد. در نهایت اختلافات زیادی در آینده پیش می‌آید.

? عدم ارتباط با همسالان

گذاشتن کودک پیش مادربزرگ او را از همسالانش دور می‌کند. کودک توانایی برقراری ارتباط با دوستان خود را نخواهد داشت. که این موضوع بسیار تاثیر منفی می‌گذارد. کودک علاقه دارد که با دوستان خود ارتباط بگیرد. اما زمانی که با مادر بزرگ خود زندگی می‌کند، احتمال زیادی منزوی می‌شود.

برای آشنایی با سایر روش های دریافت کمک در بچه داری کلیک کنید.

? بی حوصلگی مادر بزرگ

یکی از معایب گذاشتن کودک پیش مادربزرگ ، بی حوصلگی مادر بزرگان است. سن بالا همراه با بی حوصلگی نیز خواهد بود. معمولا مادر بزرگان دیگر توانایی نگهداری و تربیت بچه های کوچک را ندارند. که همین امر باعث عدم تربیت مناسب و بی حوصلگی کودک می‌شود.

?  تداخل تربیتی | گذاشتن کودک پیش مادربزرگ

والدین به شیوه خود تربیت می‌کنند و مادر بزرگان از روش های تربیتی خود استفاده می‌کنند. همین تفاوت ها باعث تداخل تربیتی و ایجاد حس دوگانگی در کودک می‌شود. دوگانگی تربیتی باعث می‌شود که کودک به سوی شیوه تربیتی گرایش پیدا کند که راحت تر است. که معمولا شیوه تربیتی مادر بزرگ برای نوه راحت تر است. در نهایت ارتباط والد و فرزند کمتر می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه انتخاب پرستار کودک در منزل کلیک کنید.

برای جلوگیری از تداخل تربیتی با مادر بزرگ چه کارهایی باید انجام داد؟

همانطور که گفته شد، گذاشتن کودک پیش مادربزرگ همراه با معایبی است. این معایب باعث ایجاد حس دوگانگی و تداخل تربیتی می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق حتما از روانشناس در سبک تربیتی خود استفاده کنید. و شیوه تربیتی خود را با مادر بزرگ هماهنگ کنید. تا کودک با مشکلات تربیتی روبرو نشود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روش مناسب تربیت کودک کلیک کنید.

کلام آخر

گذاشتن کودک پیش مادربزرگ با معایب و مزایای زیادی روبرو است. بسیاری از خانواده ها به دلیل مشغله شغلی زیادی که دارند کودکان خود را به والدین می‌سپارند. مادربزرگان معمولا علاقه زیادی به نوه های خود دارند. و در روش تربیتی خود قاطعانه رفتار نمی‌کنند. به همین دلیل زمانی که کودکان خود را به دست مادر بزرگان می‌سپارید، باید از روش های مناسب تری با کمک روانشناس استفاده کنید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه گذاشتن کودک پیش مادربزرگ می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره