تنگ کردن واژن | عمل و درمان خانگی برای تنگی واژن

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

تنگ کردن واژن با روش های مختلفی انجام می‌شود. به دلایل مختلف، واژن و بافت های اطراف آن ممکن است دیگر مثل قبل نشوند. بسیاری از زنان، برای بهبود ظاهر وهمینطور عملکرد واژن خود، به دنبال راه‌هایی برای تنگ کردن آن هستند.

چرا که عواملی مانند افزایش سن، زایمان، ژنتیک و… نه تنها موجب افتادگی پوست در قسمت واژن می‌شوند، بلکه ممکن است مشکلات متعددی مانند خشکی واژن، عدم لذت بردن از رابطه جنسی و… را به همراه داشته باشند. تنگ کردن واژن به دو روش جراحی و غیر جراحی انجام می‌شود. در ادامه بیشتر در خصوص روش های تنگ کردن واژن، علل و عوارض آن توضیح می‌دهیم. برای دریافت خدمات مشاوره جنسی کلیک کنید.

تنگ کردن واژن

زنان زیادی برای رفع مشکلات رایجی از جمله: شل شدن واژن و پوست اطراف آن، از دست دادن صمیمیت جنسی و کاهش لذت جنسی و… به سراغ راهی برای تنگ کردن واژن خود می‌روند. تنگ کردن واژن می تواند برخی از مشکلات را به حداقل برساند یا به طور کل آن را از بین ببرد. در ادامه به برخی از رایج ترین مشکلات که افراد به خاطر آن به سراغ تنگ کردن واژن می روند پرداخته ایم.

  • شل شدن پوست اطراف واژن
  • نشت ادرار هنگام پریدن، عطسه یا خنده
  • عدم توانایی در نگهداری ادرار
  • کاهش میل جنسی/ کاهش لذت جنسی
  • خشکی بیش از حد واژن
  • عدم اعتماد به نفس یا عزت نفس

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

انواع روش های تنگ کردن واژن

تنگ کردن واژن به دو روش جراحی و غیر جراحی انجام می‌شود. روش جراحی معمولا با آرام بخش یا بی هوشی انجام می شود که یک جراح زنان یا جراح پلاستیک این کار را به عهده می‌گیرد. برخی از روش های جراحی رایج برای تنگ کردن واژن به شرح زیر هستند.

  • (لابیا پلاستی): تغییر شکل لابیا یا “لب” واژن
  • (واژینو پلاستی): کانال واژن را سفت یا ترمیم می کند
  • (کاهش کلاهک کلیتورال): بافت اضافی که باعث پوشانده شدن “کلیتوریس” می‌شود، از بین می برد
  • (مونسپلاستی): بافت چربی را از ناحیه استخوان عمومی حذف می کند
  • (ولوو پلاستی): موجب تغییر شکل در ناحیه فرج (تناسلی خارجی) می شود
  • (پرینئو پلاستی): فضای بین واژن و مقعد را تقویت می کند

روش های غیر جراحی، بدون هرگونه بی هوشی به سفت شدن ناحیه واژن کمک می کنند. یکی از روش‌های غیرتهاجمی، درمان با لیزر است. در این روش، هدف گرم کردن لایه های بالایی بافت واژن می‌باشد. اینکار باعث می شود که بافت زیرین کلاژن اضافی، و بافت جدید و سفت‌تر ایجاد کند. مزیت درمان های بدون جراحی این است که شما بعد از انجام آن، بدون نیاز به دوره نقاهت می توانید به روتین خود برگردید.

برای کسب اطلاعات لازم حتما از خدمات مشاوره تلفنی زنان استفاده نمایید.

عوارض تنگ کردن واژن

مانند هر عمل دیگری، تنگ کردن واژن نیز می‌تواند عوارضی به همراه داشته باشد. به این دلیل که همه روش های تنگ کردن واژن، بی خطر ثابت نشده‌اند. برخی از عوارض تنگ کردن واژن به شرح زیر هستند.

  • درد
  • خونریزی
  • عفونت
  • جای زخم
  • دیسپارونی (رابطه جنسی دردناک)

لازم به ذکر است که این عوارض برای تمام افراد وجود نخواهد داشت و بسته به بدن هر فرد و همینطور پزشکی که شما را جراحی می‌کند متفاوت می باشد. توصیه ما این است که قبل از اقدام به روش های تنگ کردن واژن، از پزشک خود بخواهید ارزیابی دقیقی انجام دهد و تمام خطرات و عوارض احتمالی را برای شما روشن کند.

برای آشنایی با دستگاه تناسلی زنان کلیک کنید.

ورزش برای تقویت و تنگ شدن واژن

اگر قصد دارید گامی برای سفت کردن عضلات واژن خود بردارید، هیچ چیز بهتر از ورزش نیست. البته، این روش برای پیشگیری از شل یا ضعیف شدن واژن به کار می رود. یا حداقل برای زمانی که مشکل شما به درجه جراحی نرسیده باشد. برخی از تمریناتی که به طور خاص به سفت شدن واژن کمک می کنند را در ادامه شرح داده‌ایم.

تمرینات کگل

کف لگن از رحم، روده کوچک، مثانه و راست روده حمایت می کند. از تمرینات کگل برای تقویت عضلات کف لگن استفاده می‌شود. ایتدا باید عضلات کف لگن خود را شناسایی کنید. کگل شامل فشار دادن و رها کردن این عضلات برای ایجاد قدرت است که به سفت شدن واژن کمک می کند. برای آشنایی با نحوه انجام تمرینات کگل کلیک کنید.

کج کردن لگن

تمرین شیب لگن برای تقویت عضلات واژن و شکم انجام می‌شود. برای انجام این کار، باید به دیواری تکیه دهید. سپس ناف خود را به سمت ستون فقرات خود بکشید. قبل از اینکه رها کنید باید حداقل 4 ثانیه نگه داشته باشید.

اسکات

انجام اسکات به همراه تمرینات کگل، راهی عالی برای تقویت ناحیه لگن و سفت کردن عضلات واژن است. برای انجام این کار، پاهای خود را به اندازه عرض شانه هایتان باز کنید. سپس خود را به سمت پایین بیاورید، به حالتی که انگار روی نیمکتی می‌نشینید. سپس به حالت اول برگردید. این کار را چندین بار تکرار کنید. می‌توانید از دمبل نیز برای افزایش شدت تمرین استفاده کنید.

یوگا

تمرینات یوگا، به انقباض و انبساط عضلات کف لگن کمک می کنند. انواع تمرینات یوگا، مناسب سفت شدن واژن عبارتند از: تیتلی آسانا، پراساریتا پادوتاناسانا، چاکراسانا و سوپتا واراسانا.

برای دریافت مشاوره در زمینه تنگ کردن واژن و بالا بردن لذت جنسی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی جنسی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

آیا واژن زنان در اثر داشتن رابطه جنسی زیاد و مکرر شل می شود؟

بسیاری از مردم بر این باورند که رابطه جنسی بیش از حد می تواند منجر به شل شدن واژن شود. اما هیچ دلیل علمی برای آن وجود ندارد. بنابراین فرض را بر این داریم که این دو مسئله هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند.

روش غیر جراحی تنگ کردن واژن چیست؟

تنگ کردن واژن غیر جراحی که به نام جوانسازی واژن نیز شناخته می شود، یک روش غیر تهاجمی است که از دستگاه های مبتنی بر انرژی برای سفت کردن عضلات داخل واژن استفاده می‌کنند.

تنگ کردن واژن با روش جراحی چقدر طول می‌کشد؟

اکثر جراحی های تنگ کردن واژن، حداقل 1 تا 2 ساعت طول می کشد. اما همه این ها بستگی به روش و سطح کاری که جراح استفاده میکند دارد.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره