عیادت از بیمار | 7 آداب و اصول عیادت از بیمار

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

عیادت از بیمار عمل خیرخواهانه و انسان دوستانه است. که در آن فرد برای احوال پرسی و آرزوی سلامتی، به ملاقات بیمار در بیمارستان یا محل بستری می‌رود. اما به طور کلی بسیاری از ما افراد به ملاقات دیگران می‌رویم اما نکات برخورد و رعایت آن را نمی‌دانیم. عیادت از بیمار آداب گفتاری و رفتاری دارد؛ که موضوع بحث مقاله ما است. یکی از مسائلی که بیماران را بسیار می‌آزارد و بر رنجش آنها می‌افزاید، ملاقات مکرر عیادت کنندگان است. برای عیادت از بیمار لازم است که برخی از نکات را رعایت کنیم. همچنین برای این رفتار بهتر است که از یک روانشناس و متخصص راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ارتباطات می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

عیادت از بیمار چیست؟

عیادت از بیمار چیست؟

عیادت از بیمار آداب و اصولی دارد. زمانی که به عیادت بیمار می‌روید، نباید زمان زیادی را با او صحبت کنید و در منزل او یا بیمارستان بمانید. زیرا بیمار نیازمند استراحت می‌باشد. به همین دلیل لازم است که او را تنها بزارید تا استراحت کند. بهتر است که زمان عیادت از مریض از کلماتی مانند شما را درک می‌کنم، انشاالله بهتر شوید و یا صبور باشید تا خوب می‌شوید را استفاده کنید.

عیادت از بیمار در واقع شرایط مناسبی نیست. به همین دلیل ممکن است که بیمار عصبانی باشد یا گریه کند. این واکنش‌ ها بسیار طبیعی است؛ به هر حال همه ما باید در طول زندگی باید به یکدیگر امید دهیم. حتما باید آداب و اصول را رعایت کنید تا بیمار نیز راحت‌تر باشد.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

آداب و اصول عیادت از بیمار چگونه است؟

آداب و اصول عیادت از بیمار چگونه است؟

عیادت از بیمار آداب و اصول متفاوتی دارد. و همه ما باید آنها را رعایت کنیم. بهتر است که نکات بسیار مهمی را که در ادامه و این بخش مقاله ذکر کرده‌ ایم؛ در عیادت از مریض رعایت کنید.

 

? قبل از ملاقات تلفن کنید | عیادت از بیمار

اولین آداب و اصول عیادت از بیمار این است که قبل از ملاقات تلفن کنیم. قبل از اینکه عازم ملاقات شوید؛ تلفنی تماس بگیرید و زمان ملاقات را با خانواده او هماهنگ کنید. در این شرایط احتمال اینکه بیمار حوصله ندارد و یا سرحال است بسیار کمتر است. و در این شرایط نیز بیمار زمان مناسب‌ تری که حال خودش خوب است را به شما اعلام می‌کند.

? از بیمار نیازمندی‌ هایش را سوال کنید

از دیگر آداب و اصول عیادت از بیمار این است که زمانی که تماس گرفتید از بیمار بپرسید که به چه چیزی نیاز دارد؟ چند بسته دستمال کاغذی، لوسیون، مرطوب کننده بدن، آبمیوه، میوه، کتاب و … می‌تواند بیمار را خوشحال کند.

? لطفا زیاد صحبت نکنید | عیادت از بیمار

عیادت از بیمار نیازمند سکوت است. در این شرایط لطفا زیاد صحبت نکنید. همین که چند دقیقه کنار بیمار بنشینید و به حرف‌ هایش گوش دهید؛ او را به آرامش برسانید و دست‌ هایش را بگیرید؛ یا برایش یک لیوان آب میوه بیاورید بهتر از صحبت کردن در مورد مسائل مختلف است.

? گوش شنوا باشید

در عیادت از بیمار باید گوش شنوا باشید. بیماران معمولا احساس تنهایی می‌کنند و علاقه دارند که در مورد شرایط که در آن قرار دارند صحبت کنند. با تکان سر و علامت بدن نشان دهید که حرف‌ های بیمار را گوش می‌دهید. و حرف‌ هایی را برای شما از اهمیت زیادی برخوردار است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار با بیمار در حال مرگ کلیک کنید.

? مثبت حرف بزنید و مثبت باشید | عیادت از بیمار

در عیادت از بیمار باید مثبت صحبت کنید و مثبت اندیش باشید. اگر به ملاقات بیمار رفتید و احساس کردید که بسیار شاد تر از قبل است؛ حتما این موضوع را به او اطلاع دهید. اگر بیمار سرحال به نظر آمده است این موضوع را به بیمار اطلاع دهید. تا حال روحی او را نیز خوب کنید.

? روی بیماری او متمرکز نشوید

زمانی که به عیادت از بیمار می‌روید، نباید تمام زمان ملاقات را در رابطه با بیماری او صحبت کنید. بهتر است که زمان ملاقات صرف فعالیت متفاوتی کنید. اگر شخص بیمار به یک فعالیتی مانند گل کاری علاقه دارد؛ موضوع و بحث را به سمت گل کاری هدایت کنید. به دلیل اینکه بیمار نیاز به دیدن افق باز دارد، امید زندگی را باید در او به وجود بیاورید.

? پس از بهبودی نیز به ملاقاتش بروید | عیادت از بیمار

عیادت از بیمار تنها در زمان در بستر بودن او نیست. این موضوع و نکته را توجه داشته باشید که بعد از بهبودی هم به ملاقات بیمار بروید. اگر به شیوه ای رفتار کنید که گویی سلامتی فرد بیمار برای شما مهم است؛ او نیز انگیزه و روحیه مناسبی را کسب می‌کند.

کلام آخر

عیادت از بیمار مانند تمامی رفتار ها و برخورد ها اصول و آداب خاص خود را دارد. به همین دلیل لازم است که قبل از عیادت از بیمار با او تماس بگیرید. و تمامی نکات مناسب در این زمینه را آموزش ببینید. برای اطلاع از نکات دقیق‌تر عیادت از بیمار بهتر است که از روانشناس و مشاورین راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عیادت از بیمار می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آداب و اصول عیادت از مریض چگونه است؟

قبل از ملاقات تلفن کنید، پس از بهبودی نیز به ملاقاتش بروید، روی بیماری او متمرکز نشوید، گوش شنوا باشید، مثبت حرف بزنید و مثبت باشید، از بیمار نیازمندی‌ هایش را سوال کنید و لطفا زیاد صحبت نکنید از آداب و رسوم عیادت از بیمار است.

بهترین انگیزه برای عیادت از مریض چیست؟

برای عیادت از بیمار اگر به دنبال انگیزه هستید؛ بهتر است که دستان او را بگیرید و روند بهبودی او را شرح دهید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره