اهمیت صبحانه برای دانش آموزان | اول صبحانه

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

اهمیت صبحانه برای دانش آموزان بسیار زیاد است. معمولا دانش آموزان از اینکار طفره رفته و علاقه ای به وعده صبحانه ندارند. این موضوع دلایل زیادی دارد که در مورد آن صحبت خواهیم کرد. اما به طور کلی صبحانه برای همه افراد بسیار مهم و ضروری بوده و یکی از اصلی ترین وعده های غذایی است. مخصوصا برای دانش آموزان که در مدرسه مشغول یادگیری موضوعات مختلف و همچنین جنب و جوش هستند. والدین در این مورد نقش اساسی داشته و می‌توانند تا حد زیادی این عادت غذایی را برای دانش آموزان لذت بخش کنند. علاوه بر اینها صبحانه بر سلامت جسمانی بسیار موثر است. هم دانش آموزان و هم والدین نباید در این مورد سهل انگار باشند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اهمیت صبحانه برای دانش آموزان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

اهمیت صبحانه برای دانش آموزان

دانش آموزان در گروه های سنی مختلف، نیاز به منبعی مغذی برای تامین انرژی دارند. صبحانه می‌تواند یکی از منابع اصلی برای بچه ها باشد که در موارد زیادی از آن غفلت می‌شود. اهمیت صبحانه برای دانش آموزان به قدری است که می‌تواند منجر به بروز اختلالات یادگیری و رشدی شود و در آینده آنان تاثیربگذارد.

همچنین با صبحانه نخوردن قبل از مدرسه، آنها احتمالا بازدهی کمتری در زمان یادگیری داشته و روابط آنها با معلم و دیگر دانش آموزان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این مقاله به بررسی دلایل و عوامل موثر بر این موضوع، می‌پردازیم. برای اطلاع از دلایل اشتها نداشتن به صبحانه کلیک کنید.

برخی از مفید ترین صبحانه ها برای دانش آموزان

برخی از اهمیت صبحانه برای دانش آموزان

برخی از والدین نمی‌دانند که بهترین صبحانه برای دانش آموزان چیست. و یا از صبحانه های آماده برای فرزندانشان استفاده می‌کنند؛ که ارزش غذایی چندانی ندارد. در این زمینه بهتر است اول به علاقه خود دانش آموز توجه داشته باشید. اما اگر او به طور کلی مایل به خوردن صبحانه نیست؛ بهتر است در این وعده تنوع ایجاد کرده و همچنین او را ترغیب کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

?انواع کره

یکی از بهترین صبحانه ها برای دانش آموزان، کره است. کره انواع مختلفی داشته و مصرف آن به همراه نان و دیگر مواد غذایی مثل مرباها برای بچه ها دلپذیر است. کره فندوق و کره بادام زمینی به دلیل داشتن چربی طبیعی و مفید، انرژی بچه ها را برای مدت زمان طولانی تامین می‌کند. این دو سرشار از فیبر و پروتئین هستند که بر هوش و عملکرد تحصیلی بچه ها بسیار موثر هستند. می‌توانید برای آنها انواع این کره ها را تهیه کرده تا متوجه علاقه آنها شوید.

?انواع شیره ها

شیره انگور و خرما، از دیگر موادی هستند که می‌توانید برای صبحانه دانش آموزان از آنها استفاده کنید. آنها با مصرف شیره می‌توانند قوای بدنی خود را حفظ کرده و انرژی زیادی کسب کنند. با اطلاع از اهمیت صبحانه برای دانش آموزان و همچنین مصرف انواع مختلف شیره ها، می‌توانید از بروز علائمی مثل حالت تهوع، تاری دید، افت فشار و …. که میان دانش آموزان بسیار شایع است؛ جلوگیری کنید.

?ارده | اهمیت صبحانه برای دانش آموزان

ارده کنجد را می‌توان یکی از سالم ترین و همچنین مقوی ترین موادغذایی برای دانش آموزان در نظر گرفت. این ماده همانطور که از اسم آن مشخص است؛ از کنجد تهیه شده و سرشار از کلسیم است. مصرف این ماده غذایی علاوه بر تاثیر بر رشد جسمانی، بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان نیز موثر است. از آنجایی که بچه ها در سنین رشد قرار دارند؛ اهمیت صبحانه برای دانش آموزان، از لحاظ جسمانی نیز بسیار مهم است.

?عسل

فواید عسل برای همه مشهود است. در واقع این ماده یکی از اعضای جدایی ناپذیر از وعده صبحانه است. عسل علاوه بر اینکه بر قدرت یادگیری و تمرکز موثر است؛ از بی حالی و کرختی دانش آموزان نیز جلوگیری می‌کند. بهتر است دانش آموزان قبل از مدرسه عسل را به همراه نان و موادی دیگر مثل کره مصرف کرده تا انرژی لازم را کسب کنند. ترکیب عسل به همراه انواع کره ها، مورد علاقه بچه ها است.

?لبنیات

یکی دیگر از موادی که دانش آموزان و یا به طور کلی افراد در زمان صبحانه مصرف می‌کنند؛ لبنیاتی مثل پنیر است. شیر نیز جزو لبنیات است که می‌تواند برای بچه ها بسیار مفید باشد. گرچه عده ای به آن حساسیت داشته و یا معده آنها واکنش نشان می‌دهد. اما در غیر این صورت بهتر است بچه ها را برای مصرف این مواد تشویق کرده و از اهمیت صبحانه برای دانش آموزان صحبت کنید.

علت صبحانه نخوردن دانش آموزان

از آنجایی که احتمالا بچه ها از اهمیت صبحانه برای دانش آموزان، اطلاعات کافی ندارند؛ هنگام صبح، هیچ میلی به صبحانه نداشته و حتی بدون خوردن آن خانه را ترک می‌کنند. طبیعی است که افراد در صبح زود میلی به غذا خوردن نداشته باشند. گاهی این موضوع مربوط به والدین می‌شود که آنها نیز همین عادت را دارند و از طرفی صبحانه ای برای بچه ها آماده نمی‌کنند.

گاهی والدین در این زمینه تمام تلاش خود را می‌کنند؛ اما خود دانش آموزان میلی برای صبحانه خوردن ندارند. آنها به طور کلی بی اشتهایی داشته و از خوردن هیچ وعده غذایی لذت نمی‌برند. والدین باید این دلایل را شناسایی کرده و در این زمینه اقداماتی انجام دهند. برای اطلاع از دلایل صبحانه نخوردن کودک کلیک کنید.

فواید صبحانه خوردن برای دانش آموزان

بیشترین اهمیت صبحانه برای دانش آموزان

از آنجایی که دانش آموزان زمان زیادی را در مدرسه و دور از خانه می‌گذرانند. بهتر است به تغذیه خود و همچنین عادت های غذایی آنها توجه شود. در این قسمت به بررسی چرایی اهمیت صبحانه برای دانش آموزان می‌پردازیم. برای آشنایی با انواع تغذیه دانش آموز در مدرسه کلیک کنید.

✅بالا رفتن تمرکز

قطعا یکی از مهم ترین فواید صبحانه برای دانش آموزان، بالارفتن تمرکز آنها و همچنین خروجی بهتر است. آنها باید در مدرسه اطلاعات زیادی را در زمینه های مختلف بیاموزند که بدون انرژی و مصرف مواد غذایی مختلف امکانپذیر نیست. گشنگی و عوارض آن باعث بروز حواسپرتی شده و میزان یادگیری آنان را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

✅بالا رفتن میزان انرژی | اهمیت صبحانه برای دانش آموزان

زمانی که در هنگام صبح، از خواب بیدار می‌شوید؛ برای مدت زمان طولانی هیچ ماده غذایی که تامین کننده انرژی باشد؛ به بدن شما نرسیده است. در این زمان باید چیزی بخورید که بدن انرژی لازم را برای انجام کارهای روزمره، کسب کند. از طرفی اهمیت این موضوع برای دانش آموزان که مشغول یادگیری هستند؛ بیشتر است. آنها با خوردن صبحانه ای کامل و سالم، انرژی بیشتری کسب کرده و می‌توانند در مدرسه بهتر عمل کنند.

✅تاثیر در خلق و خو

یکی دیگر از تاثیرات صبحانه برای دانش آموزان، تاثیر در خلق و خوی آنهاست. با خوردن صبحانه مغز فعال شده و می‌تواند در مواجه با مسائل مختلف، بهتر واکنش نشان دهد. قدرت تصمیم گیری و توانایی شناختی در دانش آموزان، بهبود یافته و آنها اخلاق بهتری پیدا می‌کنند.

✅سلامت جسمانی | اهمیت صبحانه برای دانش آموزان

از آنجایی که دانش آموزان در سن رشد هستند و بدن آنها تغییرات زیادی را تجربه می‌کند؛ اهمیت صبحانه برای دانش آموزان، دوچندان شده و تاثیر بیشتری در وضعیت جسمانی دارد. این موضوع در فرایند رشد جسمانی موثر است و برای دانش آموزان بسیار مهم است.

✅مدیریت اشتها

با خوردن صبحانه، اشتهای دانش آموزان برای سایر وعده ها نیز مدیریت می‌شود. وقتی افراد وعده صبحانه را مصرف نمی‌کنند؛ در زمان نهار و سایر وعده ها نیز اختلال ایجاد می‌شود. افراد برای غذا خوردن نیاز به اشتها دارند؛ به همین دلیل برای بهبود این موضوع باید افراد صبحانه را به موقع و به اندازه مصرف کنند.

سخن پایانی

نمی‌توان اهمیت صبحانه برای دانش آموزان، نادیده گرفت. بسیاری از والدین نسبت به این موضوع بی تفاوت بوده و یا در مورد آن اقدامی نمی‌کنند. بهتر است والدین هم برای خود و هم برای فرزندان شان این مورد را جدی گرفته و صبحانه ای سالم در نظر بگیرند. مواد غذایی که می‌توان در زمان صبحانه استفاده کرد بسیار متنوع هستند.

همین مورد می‌تواند برای بچه ها ترغیب کننده باشد. از طرفی در این مورد زیاده روی نکنید. چرا که احتمالا بچه ها به دلیل خوردن مقداری زیاد صبحانه، در مدرسه سنگینی و تنبلی را تجربه می‌کنند. در این زمینه می‌توانید از یک مشاور تغذیه نیز کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اهمیت صبحانه برای دانش آموزان  می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره