انتخاب اسم فرزند | نکاتی برای انتخاب اسم فرزند

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

انتخاب اسم فرزند باید به شیوه ای علمی پیش برود. هنگام انتخاب اسم باید به نکات اصلی توجه کنید. این نکات شامل آینده نگری، تلفظ درست، هم خوانی با نام خانوادگی، نگارش انگلیسی، معنی خوب، آهنگ نام و … می‌شود. اما اعتقادات و فرهنگ خانواده های مختلف را دیده ایم که بر اساس آن رسم و رسومات برای فرزندان خود نام انتخاب می‌کنند. برای مثال همه ما تقریبا افرادی را مشاهده کرده ایم که بر اساس نام بزرگان فوت شده برای فرزندان خود نام بر می‌گزینند. و با این شیوه می‌ خواهند تا یاد آن عزیزان را زنده نگه دارند. اما توجهی به روش های اصولی نام برای فرزند ندارند.

در یک جمله خلاصه می‌کنم “نام فرزند باید به گونه ای باشد که باعث شان و منزلت او باشد، نه مایه سر افکندگی!” در این مقاله تمام سعی خود را کرده ایم تا با راهنمایی درست، شیوه صحیح انتخاب اسم فرزند را به شما آموزش دهیم.

چگونه برای فرزند اسم انتخاب کنیم

انتخاب-اسم-فرزند-با-روش-علمی

انتخاب اسم فرزند همیشه چالش بر انگیز بوده است. حتی در برخی مواقع به دلیل انتخاب اسم فرزند، والدین با یکدیگر دعوا می‌کنند یا بین خانواده ها بحث و جدال رخ می‌دهد. اما برای انتخاب اسم فرزند هرگز به افکار و رفتار دیگران توجه نکنید. در کنار همسر خود با آرامش کامل اسمی را برای فرزند خود انتخاب کنید که از بیان آن خجالت نکشد. صدا زدن اسم، تاثیرات اسم در آینده، ویژگی های اسم، تلفظ و … مسائل مهمی هستند که در انتخاب اسم فرزند حتما باید بررسی شود.

برخی از والدین ادعا دارند که نام های طولانی بهتر از نام های کوتاه تلفظ می‌شوند. اما برخی نیز کاملا ضد این دسته از عقاید قرار دارند. برخی از افراد نام بزرگان از دست رفته را روی کودکان می‌گذارند. ایده های زیادی برای انتخاب اسم فرزند وجود دارد. اما در این مقاله شیوه های اصولی و علمی انتخاب اسم را توضیح داده ایم. برای دریافت مشاوره کودک در زمینه انتخاب اسم کلیک کنید.

انتخاب اسم فرزند به روش علمی

هنگام انتخاب اسم فرزند به روش عملی باید به برخی از نکات توجه داشته باشید. احتمالا نام های عجیب و غریب زیادی را شنیده اید که مورد تمسخر اطرافیان قرار گرفته اند. برای جلوگیری از این اتفاق و پیشگیری بهتر است از روش های علمی برای انتخاب اسم کمک بگیرید. در ادامه در رابطه با روش های علمی انتخاب اسم صحبت کرده ایم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

1. نام دو بخشی

بسیاری از نام ها بر خلاف ظاهر کوتاهی که دارند، تعداد زیادی بخش دارند و به سختی تلفظ می‌شوند. در واقع به دلیل بخش زیاد اسم در دسته نام های بلند قرار می‌گیرند. بنابراین اسم به صورت شکسته خوانده می‌شود. مثلا اسم کتایون را کتی صدا می‌زنند. این مدل صدا زدن معمولا بی احترامی کردن تلقی می‌شود. بنابراین برای انتخاب اسم فرزند به این نکته توجه کنید.

2. توجه به نگارش حروف انگلیسی

در شرایط امروزی باید نامی انتخاب کنید که فرزندتان بر اساس آن به راحتی در شبکه های اجتماعی و سایر شبکه های مجازی عضو شود. با پیشرفت تکنولوژی توجه به نگارش اسم به حروف انگلیسی الزامی است. انتخاب اسم فرزند بر اساس علم باید همراه با نگارش صحیح انگلیسی باشد.

3. همخوانی با نام خانوادگی

بر اساس مطالعات انجام شده، انتخاب اسم فرزند به روش علمی باید با نام خانوادگی هم آوا باشد. لزومی ندارد که نام فرزند را به نام خانوادگی او شبیه کنید. با استفاده از چند حرف از حروف خانوادگی در حروف نام به نقطه مشترکی خواهید رسید.

4. الگو برداری

یکی از روش های انتخاب اسم فرزند با روش علمی، الگو برداری است. احتمالا شنیده اید که می‌گویند شخصیت افراد با اسم آنها می‌آید. مثلا بر اساس نظر سنجی ها مشخص شده است که بیشتر افراد با نام میلاد شخصیتی بازیگوش دارند. یا شیوه الگو برداری به این روش که نام فرد را “رضا” گذاشته اند و او از شخصیت امام رضا در زندگی الگو برداری می‌کند.

5. آینده نگری

در زمان انتخاب اسم فرزند باید به آینده او نیز فکر کرد. برخی از نام ها هرگز قدیمی نمی‌شوند. اما تعداد دیگری از آنها به سرعت قدیمی می‌شود و در برهه ای از زمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. بهتر است از نام های قدیمی یا نیمه قدیمی برای اسم فرزند استفاده نکنید.

6. مفهومی بودن اسم

برای انتخاب اسم لازم است تا اسم نامفهموم انتخاب نکنید. نام هایی که تلفظ سختی دارند یا حتی افراد متوجه نمی‌شوند این نام دخترانه است یا پسرانه نباید انتخاب شوند. گاهی در انتخاب اسم فرزند به قدری جستجو می‌کنیم و نام سخت استفاده می‌کنیم که به نام های عجیب و غریب پناه می‌بریم. از نام هایی استفاده کنید که نمایانگر هویت فرزندتان باشد. و هم چنان معنی نام او داخل اسم قرار داشته باشد.

برای مشاهده لیست کامل اسم دختر و اسم پسر کلیک کنید.

برای انتخاب اسم فرزند به نکات زیر توجه کنید

نکات-مهم-انتخاب-اسم-فرزند

برای انتخاب نام فرزند باید به نکاتی توجه داشته باشید. این نکات شیوه های اصولی انتخاب اسم فرزند را به شما آموزش می‌دهد. در نهایت باعث موفقیت فرزندانتان می‌شود. در ادامه به این نکات اشاره کرده ایم.

  • توافق پدر و مادر در انتخاب اسم حائز اهمیت است. زمانی که والدین در انتخاب اسم فرزند به توافق نرسند تا سال های سال این مساله باقی خواهد ماند و کودک احساس می‌کند که اسم او زشت و ناخوشایند است.
  • اگر اندکی احساس تردید در انتخاب اسم فرزند دارید فورا آن اسم را کنار بگذارید. زمان انتخاب اسم باید بدون تردید عمل کنید. شما این احساس تردید را به فرزند خود نیز منتقل خواهید کرد. بنابراین زمانی که با ذره ای تردید روبرو شدید، نام دیگری انتخاب کنید.
  • برای انتخاب اسم فرزند نباید به گونه ای نام گذاری کنید که بچه گانه باشد. کودک شما تا ابد بچه باقی نمی‌ماند. گذاشتن نام های بچه گانه و کودکانه در آینده باعث سر افکندگی او خواهد شد.
  • از اسم های تجاری و شرکتی در انتخاب اسم فرزند استفاده نکنید. نام های تجاری اثرات منفی دارد و به اشتباه همه افراد با صدا زدن نام فرزند به یاد محصولات آن شرکت خواهند افتاد.
  • اگر فرزندان دیگری دارد بهتر است نام فرزندان را هم قافیه با هم انتخاب کنید. اینکه فرزندان نامی هم آهنگ باهم داشته باشند باعث تقویت پیوند خانوادگی می‌شود.
  • اسم هایی با تلفظ سخت انتخاب نکنید که در نتیجه کودک را با مخفف اسم صدا کنند.
  • برای انتخاب اسم فرزند حتما به نام خانوادگی او نیز توجه داشته باشید.

کلام آخر

انتخاب اسم فرزند اتفاق بسیار مهمی در زندگی مشترک و آینده فرزند است. برای انتخاب اسم صد در صد حساسیت داشته باشید. تحقیق کنید و اسمی پر مفهوم، جدید و متناسب با شخصیت کودک انتخاب کنید. نام ها نیمی از شخصیت افراد را شکل می‌دهند. و در موفقیت آنها نقش دارند. برای آگاهی از شیوه انتخاب اسم فرزند از روانشناس و مشاورین در این زمینه کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری، آنلاین و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب اسم فرزند خود می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره