برخورد با خیانت مردان | برای حفظ زندگی چه رفتاری با خیانت شوهر بکنیم؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

برخورد با خیانت مردان آن هم وقتی که تازه متوجه این موضوع شده‌اید، کار آسانی نیست. زنان پس از اینکه از خیانت همسر خود آگاه می‌شوند، هیجانات بسیار شدیدی را تجربه می‌کنند. واکنش‌ها می‌تواند از تجربه شوک عاطفی گرفته تا پرخاشگری و اقدامات آسیب رسان متغیر باشد. در این شرایط بسیار اهمیت دارد که پیش از هرچیز بتوانید بر خود مسلط شوید و سپس برای زندگی مشترکتان تصمیم بگیرید. برخورد صحیح می‌تواند بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات خیانت را کاهش دهد. با آگاهی از اصول و نحوه صحیح برخورد با خیانت مردان و کمک گرفتن از روانشناس می‌توانید بهترین مسیر را در پیش بگیرید.

فهرست مطالب

برای دریافت مشاوره در زمینه برخورد با خیانت مردان و شوهر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

برخورد با خیانت مردان | پس از برملا شدن خیانت چه کار کنیم؟

خیانت می‌تواند طیف وسیعی از واکنش‌های هیجانی را در زنان برانگیزد. شما ممکن است در این شرایط احساس سردرگمی شدیدی داشته باشید و بین احساس عشق و نفرت نسبت به همسر خود دائما تغییر موضع دهید. مسلما در این موقعیت داشتن برخورد مناسب و گرفتن تصمیمات صحیح بسیار سخت خواهد بود. برای اینکه بتوانید بهترین رفتار را داشته باشید توجه به نکات زیر می‌تواند کمک کننده باشد.

بیشتر بخوانید : نشانه های خیانت مردان  

1️⃣ پیش از هر تصمیمی بر خود مسلط شوید

ممکن است پس از بر ملا شدن خیانت همسر میل شدیدی به قطع رابطه پیدا کنید. در واقع عصبانیت شدید می‌تواند شما را به اقدامات شتاب زده‌ای سوق دهد که تصمیم برای طلاق و جدایی نیز یکی از آنهاست. با این حال آنچه بیش از هر تصمیمی اهمیت دارد این است که بتوانید ابتدا بر خود مسلط شده و احساساتتان را کنترل کنید.

تجربیات نشان می‌دهد بسیاری از افراد پس از آرام شدن اوضاع از اقداماتی که در لحظات اولیه انجام داده بودند پشیمان می‌شوند. پس باید به خودتان کمی فرصت دهید و برای اقدامات جدی عجله نکنید. کمک گرفتن از یک روانشناس در این شرایط به شما کمک می‌کند تا بتوانید این دوران سخت را راحت‌تر پشت سر گذاشته و زودتر هیجانات شدید را پشت سر بگذارید.

2️⃣ برخورد با خیانت مردان | از سرزنش خود دست دست بردارید

برخی زنان وقتی از خیانت همسر خود آگاه می‌شوند دائما خود را مسئول این وضعیت می‌دانند و به همین خاطر خودشان را با سرزنش‌های بی‌رحمانه آزار می‌دهند. در واقع ممکن است فکر کنید حتما به اندازه کافی خوب نبوده‌اید که همسرتان به رابطه دیگری روی آورده است.

بسیار اهمیت دارد که بدانید خیانت آسیبی چند علیتی است و عوامل مختلف و گوناگونی در تعامل با یکدیگر در بروز این مشکل نقش دارند. در نتیجه شما به تنهایی مسئول این رخداد نیستید. برای ریشه یابی اینکه چه عواملی در کنار هم باعث بروز خیانت شده‌اند، باید از یک روانشناس متخصص در حیطه زوج درمانی کمک بگیرید و از سرزنش خود دست بردارید.

3️⃣ از روش گفت و گوی مستقیم کمک بگیرید

برخی افراد وقتی از خیانت همسر خود آگاه می‌شوند، نمی‌توانند به طور مستقیم در این باره صحبت کنند. آن‌ها ممکن است با نیش و کنایه و رفتارهای قهرآمیز تلاش کنند که به شوهر خود نشان دهند از خیانت او مطلع شده‌اند. این در حالی است که این رفتارها معمولا اوضاع را بدتر می‌کند.

برای مثال مردان در این شرایط به شک شما پی می‌برند و تلاش می‌کنند با پنهان کاری بیشتر شواهد خیانت را از بین ببرند. به همین خاطر باید تا حد امکان بر هیجانات خود مسلط شده و به طور مستقیم با همسرتان در این باره صحبت کنید و افکار و احساساتتان را با او در میان بگذارید. 

4️⃣ برخورد با خیانت مردان | از سوال پرسیدن بیش از حد بپرهیزید

آگاهی در مرود خیانت شوهر باعث می‌شود تا حد زیادی در مورد فرد سوم کنجکاو شده و سوالات بسیاری در ذهنتان شکل بگیرد. این مسئله تا حد زیادی طبیعی است چرا که ذهن در شرایط آشفتگی پرسشگر می‌شود و شما را با حجم زیادی از سوال مواجه می‌کند. با این حال توجه داشته باشید که هرچه بیشتر سوال بپرسید آسیب بیشتری می‌بینید و ترمیم رابطه برایتان سخت‌تر خواهد شد.

برای آشنایی با علت خواندن داستان سکسی توسط شوهر کلیک کنید.

5️⃣ با یک فرد مطمئن حرف بزنید

برخی از زنان ناراحتی و نگرانی‌های خود را دائما پنهان کرده و آن‌ها را با هیچ کس در میان نمی‌گذارند. این مسئله باعث می‌شود که رویدادهایی نظیر خیانت آسیب بیشتری برای آن‌ها به همراه بیاورد و هیجانات منفی تا مدت‌های طولانی در وجودشان باقی بماند. در این شرایط لازم است با یک فرد مطمئن صحبت کنید و نگرانی‌ها، ناراحتی و افکار ناخوشایند خود را با او در میان بگذارید.

بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که از حمایت اجتماعی بالاتری برخوردارند، راحت‌تر می‌توانند بحران‌های مختلف زندگی را پشت سر بگذارند. اگر فکر می‌کنید مطرح کردن خیانت با فرد دیگری باعث دخالت او و سایر اطرافیان در زندگیتان می‌شود، ترجیحا از یک مشاور روانشناس کمک بگیرید.

6️⃣ برخورد با خیانت مردان | فرزندان کوچک را درگیر ماجرا نکنید

خیانت والدین می‌تواند فرزندان را تا حد زیادی درگیر کرده و سلامت روان آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. بسیار اهمیت دارد که جلوی فرزندان از همسرتان بدگویی نکنید و او را با القابی نظیر بی وفا یا خیانتکار صدا نزنید. چرا که بچه‌ها والدین خود را به عنوان بزرگ‌ترین الگوی زندگی می‌شناسند و مواجه شدن با این مشکلات می‌تواند کل باورهای ذهنی آن‌ها را به هم بریزد.

در نتیجه آگاهی از خیانت والدین باعث بروز احساس اضطراب شدید یا سردرگمی کودکان برای جانبداری از طرفین دعوا یعنی پدر و مادر می‌شود. برای کسب آگاهی در زمینه درمان خیانت کلیک کنید.

7️⃣ برای ترمیم آسیب های خیانت از یک متخصص کمک بگیرید

بهترین رفتار و برخورد با خیانت مردان

خیانت شوهر به هر شکلی که باشد آسیب‌های مختلفی را پدید می‌آورد و باعث تغییر ماهیت و کیفیت رابطه می‌شود. اگر قصد ادامه زندگی با همسرتان را دارید یا حتی اگر می‌خواهید از او طلاق بگیرید، باید ابتدا آسیب‌های موجود را از بین ببرید و با مشکلات روحی فراوان به زندگی ادامه ندهید. در این شرایط کمک گرفتن از زوج درمانی توسط یک روانشناس می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک نماید.

برای حفظ زندگی برخورد با خیانت مردان و شوهر چگونه باید باشد؟

✳️  راهی برای از بین بردن خشم تان پیدا کنید

خشم و عصبانیت احساسات منفی هستند که توانایی شما را در برقراری ارتباطی منطقی از بین می برند. شما برای برخورد با خیانت مردان باید روش های مختلف راهی برای کنترل و از بین بردن عصبانیت تان پیدا کنید. شکست ظروف خانه، فریاد زدن، کتک زدن، تحقیر و فحاشی، شکایت از همسر به سایر اعضای خانواده و… از جمله اقداماتی هستند که در ریشه در خشم شما دارند. احتمال پشیمانی از کرده تان با این احساس نیز بیشتر می شود. پس یک قدم به عقب بردارید و با کنترل احساسات تان به مساله نگاه کنید.

برای آشنایی با روش های مختلف کنترل خشم کلیک کنید.

✳️ در برخورد با خیانت مردان خودتان را فراموش نکنید

به دلیل احساسات منفی که در اثر برخورد با خیانت مردان نسبت به خودتان تجربه کرده‌اید، حال دیگر توجه چندانی به ظاهر، سلامت، تغذیه و… خودتان هم ندارید. برای مثال “خود را فردی نالایق می دانید پس دیگر چه اهمیتی دارد که چگونه در اجتماع ظاهر شوید”. این افکار موجب ضعیف تر شدن خودتان می شود. با این وضعیت مسلما توان برخورد با خیانت مردان را نخواهید داشت.

✳️ اسناد و مدارک لازم برای اثبات خیانت را حفظ کنید

خیلی اوقات با وجود بارز بودن خیانت، شما نمی توانید دلایل کافی هنگام برخورد با خیانت مردان بیاورید. پس آن ها شما را متهم به شکاکی و دیوانگی می کنند. این رویه یک لوپ باطل ایجاد می کند و موجب دورتر شدن زن و شوهر از یکدیگر خواهد شد. پس پیش از برخورد با خیانت مردان اسناد کافی جمع آوری کنید تا نتواند با انکار و فرافکنی هایش شما را آزرده کند. برای آشنایی با راه های تشخیص خیانت کلیک کنید.

✳️ درباره احساسات تان صحبت کنید

در برخورد با خیانت مردان توصیه می کنیم از احساسات و حال تان صحبت کنید. این کار نشاندهنده ضعف شما نیست. بلکه با حرف هایتان همسرتان را متوجه آسیبی که به شما زده خواهید کرد.

✳️ در برخورد با خیانت مردان منطقی برخورد کنید

در برخورد با خیانت مردان بهتر است هیجانات تان را کنترل کرده و برخوردی منطقی داشته باشید. این کار چندان آسان نیست، اما مطمئن باشید منطق باعث کاهش آسیب ها به خود و فرزندان تان خواهد شد. پس به خود ببالید که با کمترین درگیری احساسی قادر به عبور از این جریان ناراحت کننده هستید.

✳️ رابطه با همسرتان را مجدد بررسی کنید

اگر قصد ادامه زندگی را دارید، حتما باید رابطه تان را یک بررسی کلی بکنید. شما برای این کار نیاز به دریافت کمک های تخصصی مشاوران خانواده یا زوج درمانگران خواهید داشت. پس حتما با شماره های درج شده جهت دریافت خدمات تماس بگیرد.

✳️ باید برای اعتماد سازی مجدد تلاش کنید

ادامه زندگی بدون اعتماد امکان پذیر نیست. این که دائم نگران باشید که همسرتان به شما خیانت خواهد کرد و یا الان مشغول چه کاری است و….؛ قطعا سلامت روان شما و خانواده را برهم خواهد زد. پس به کمک درمانگران خود راهی برای اعتماد سازی پیدا کنید.

✳️ قطعا ارتباط با نفر سوم باید قطع شود

ادامه خیانت شرایط را پیچیده و بدتر خواهد کرد. پس در برخورد با خیانت مردان باید از قطع کامل ارتباط اطمینان پیدا کنید. ادامه رابطه با نفر سوم به معنای ادامه خیانت است. پس پیش از هر چیز باید این مساله حل شود.

برای درک بهتر مساله حتما مقاله چرا مردان به زنی که دوستش دارند خیانت میکنند را بخوانید.

✳️ برای برخورد با خیانت شوهر حد و مرزهای جدیدی مشخص کنید

در برخورد با خیانت مردان شما باید نسبت به شرایط جدید واقف باشید و او را نیز از تصمیمات تان آگاه سازید. حد و مرزهای جدیدی برای رابطه تان تعیین کنید. قصد شما با طرح این مرزها تنها حفاظت از خود و خانواده تان است. پس از آن ها به عنوان روشی برای کنترل شوهر نباید استفاده کنید.

✳️ در برخورد با خیانت مردان حداکثر تلاش تان را برای بخشش بکنید

قطعا سخت ترین کار در این رابطه بخشش همسرتان است. اگر می خواهید همسرتان به زندگی بازگردد و دیگر از او خیانت نبینید، دیر یا زود باید او را ببخشید. رفتار با خیانت مردان اگر به دور از بخشش باشد، او را دائم دچار عذاب وجدان خواهد کرد. این عذاب وجدان در بلند مدت غیر قابل تحمل بوده و در نهایت زندگی مشترک تان از هم خواهد پاشید.

✳️ محبت و عشق تان به همسر را قطع نکنید

شما در برخورد با خیانت مردان باید همواره عشق و محبت تان را نثارش کنید. اگر همسرتان و شما از یکدگیر طلاق نگرفتید، پس قطعا هنوز جایی برای عشق ورزی وجود دارد. او شما و خانواده اش را دوست دارد و دلش می خواهد در این خانواده مورد توجه و احترام قرار بگیرید. پس با محبت و عشق خود به او احساس قوی بودن بدهید.

بر عضویت در اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو کلیک نمایید.

✳️ حتما از متخصصین کمک بگیرید

هر چقدر هم که سن و سالی از شما گذشته باشد و دارای تجربه باشید، باز هم برخورد با خیانت مردان کار آسانی نیست. زن و مرد ستون های اصلی خانواه هستند. گاه شما نیز نیاز به کمک و ترمیم دارید. پس برای دریافت کمک شرمنده نبوده و از این که قادر به درک اهمیت درمان هستید به خود افتخار کنید. برای دریافت خدمات مشاوره خیانت کافی است با شماره های درج شده تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه برخورد با خیانت مردان و شوهر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

برخورد با خیانت مردان چگونه باید باشد؟

قبل از هر تصمیمی بر خود مسلط شوید
خود را سرزنش نکنید
از طریق صحبت سعی در حل موضوع داشته باشید
زیاد سوال نکنید
با یک فرد امین مشورت کنید
بچه ها را درگیر موضوع نکنید
از متخصص کمک بگیرید

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره