سرد مزاجی مردان | علت و عواقب سرد شدن مردان به رابطه

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

سرد مزاجی مردان از جمله مشکلات رایج در زندگی زناشویی محسوب می‌شود که تاثیر قابل توجهی بر کاهش کیفیت زندگی زناشویی و رضایت از زندگی زوجین دارد. پیامد‌های سرد مزاجی در مردان در زندگی زناشویی معمولاً زمینه را برای کاهش صمیمیت بین زوجین، افسردگی و طلاق فراهم می‌کند. علت‌های جسمانی و روانی زیادی در سردمزاجی مردان نقش دارند و به مراتب روش‌ها و راهکارهایی هم برای درمان و بهبود این مسئله وجود دارد که دانستن این علل و راهکار‌های می‌تواند برای زوجین مفید و موثر باشد.

برای دریافت مشاوره در زمینه سرد مزاجی مردان می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

منظور از سرد مزاجی مردان چیست؟

سرد مزاجی مردان اصلاحی است که به صورت عمومی در ارتباط با کاهش یا فقدان میل جنسی به کار می‌رود. برای اینکه بتوان گفت مردی سرد مزاج است، باید فاکتورهای آن را در نظر گرفت و صرفا بر اساس ادعا یا تعداد کم و زیاد رابطه جنسی نمی‌توان چنین تشخیصی داد. مهم‌ترین مسئله سن است؛ میل جنسی با میزان سن ارتباط مستقیمی دارد به طوریکه با افزایش سن، میل جنسی کاهش می‌یابد. با این حال شدت این کاهش در افراد مختلف متفاوت است. به طور میانگین اگر یک مرد در دهه 30 سالگی کمتر از 3 بار میل به رابطه جنسی داشته باشد، می‌توان سرد مزاجی را تشخیص داد.

انواع سرد مزاجی مردان

سرد مزاجی در مردان به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم می‌شوند. در سرد مزاجی اولیه مرد از ابتدای زندگی یا به عبارتی به طور مادرزاد سرد مزاج بوده که این مسئله عمدتا به دلیل مسائل ژنتیکی و وراثتی است. در نوع ثانویه سرد مزاجی، مرد به دلیل اتفاقات زندگی به مرور یا ناگهانی دچار سرد مزاجی می‌شود. به طور خلاصه نوع اولیه بدون علت محیطی و یا جسمانی است و این مشکل به طور مادرزاد وجود داشته و در نوع ثانویه مرد یک دوره میل جنسی طبیعی داشته و پس از مدتی دچار مشکل شده است. 

بیشتر بخوانید : کژکاری جنسی 

علل سرد مزاجی مردان

سرد مزاجی مردان به علل مختلفی روی می‌دهد. به طور کلی می‎‌توان آن را در سه دسته اختلال نعوظ، اختلالات مرتبط با انزال و اختلال در میل جنسی گروه‌بندی کرد. شایع‌ترین علل سردمزاجی مردان به شرح زیر است:

فروشگاه آرامیس

1. افزایش سن

افزایش سن با کاهش میل جنسی ارتباط مستقیم دارد، به طوریکه به صورت طبیعی با افزایش سن، میل جنسی هم کاهش پیدا می‌کند. سرد مزاجی که در اثر افزایش سن اتفاق افتاده باشد کاملا طبیعی است.

2. فقدان صمیمیت بین زوجین

بی‌میلی جنسی زن نسبت به مرد و همچنین فقدان صمیمیت بین زوجین می‌تواند از عوامل رایج سرد مزاجی مردان در رابطه باشد. اگر مرد فقط نسبت به همسر خودش سرد مزاج باشد، می‌توان علت سرد مزاجی‌اش را ناشی از این مسئله دانست.

3. افسردگی و مشکلات روانشناختی

مشکلات روانشناختی نظیر اضطراب، استرس و از همه مهم‌تر افسردگی و خلق غمگین بیشترین ارتباط را با کاهش میل جنسی و سردمزاجی مردان دارد. همچنین مسائلی نظیر احساس بی‌ارزشی و ناامیدی و عزت نفس پایین عوامل دیگری هستند که سرد مزاجی را در مردان افزایش می‌دهند.

4. سایر دلایل موثر بر سردمزاجی مردان

-مشکلات پزشکی
-مصرف مواد مخدر و اعتیاد آور
-دغدغه‌ها و چالش‌های زندگی و فشار کاری
-مشکلات پزشکی و جسمانی
-مصرف داروهای روانپزشکی
-انحرافات جنسی

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

پیامد‌های سرد مزاجی مردان

سرد مزاجی و کاهش میل جنسی در زندگی زناشویی می‌تواند تاثیر منفی در کاهش رضایت از زندگی هم برای مرد و هم برای زن داشته باشد. همین مسئله می‌تواند باعث ایجاد مشکلات روانشناختی نظیر افسردگی و اضطراب شود. هر چه اضطراب و افسردگی افزایش یابد، میزان سرد مزاجی در مردان هم بیشتر می‌شود. در مجموع می‌توان گفت سرد مزاجی و پیامدهای روانشناختی مرتبط با آن تاثیر متقابلی بر یکدیگر دارند.

در صورتی که زوجین دارای فرزند باشند، این فقدان صمیمیت و نداشتن رابطه عاطفی بین والدین و پیامدهای مرتبط با آن می‌تواند به طور غیر مستقیم فرزند را هم تحت تاثیر قرار دهد. در چنین شرایطی احتمال اینکه فرزند در بزرگسالی دچار مشکلات مشابهی بشود بسیار زیاد است. برای درمان سرد مزاجی و پیشگیری از مشکلات ناشی از آن، لازم است که از خدمات مشاوره روانشناسی استفاده نمایید. 

درمان سرد مزاجی مردان

برای درمان سردمزاجی مردان در ابتدا باید علت ایجاد این مسئله تشخیص داده شود. در بیشتر موارد مردان دچار سرد مزاجی ثانویه هستند؛ این مسئله عمدتا به دلیل مشکلات روانشناختی نظیر استرس، اضطراب، افسردگی و مشکلات اجتماعی مانند فشار کاری و… رخ می‌دهد. در شرایطی که علت سردمزاجی مردان ناشی از مشکلات ژنتیکی و وراثتی باشد، دارو درمانی خط اول درمان است و در صورت سرد مزاجی ثانویه، درمان‌های روانشناختی موثرترین روش هستند. هرچند که مطالعات نشان داده ترکیب درمان‌های دارویی و درمان‌های روانشناختی با یکدگیر بیشترین میزان اثربخشی را در درمان سردمزاجی مردان دارند.

از جمله درمان‌های رایج برای مشکلات ناشی از سرد مزاجی در مردان، می‌توان به آموزش جنسی و سکس‌تراپی اشاره کرد. بسیاری از زوجین به دلیل نداشتن اطلاعات و آگاهی صحیح دچار چنین مشکلاتی می‌شوند. در این بین نقش نقاط تحریک پذیر در بدن آقایان، انتخاب پوزیشن‌های مناسب برای برقراری رابطه جنسی و… می‌تواند نقش موثری در درمان و بهبودی سرد مزاجی مردان داشته باشد. برای دریافت اطلاعات کامل‌تر و متناسب با شرایط خودتان بهتر است به یک روانشناس یا سکس تراپیست مراجعه کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سرد مزاجی مردان می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا سرد مزاجی مردان قابل درمان است؟

بله، امروزه با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته در علم، درمان‌های دارویی و روان‌شناختی موثری برای بهبود و رفع این مسئله ایجاد شده است. اولین گام برای درمان موفق، تشخیص دقیق علت ایجاد این مشکل است. از این جهت بهتر است برای دریافت درمان و بهبود مشکل خود به یک پزشک یا روانشناس متخصص در زمینه امور جنسی مراجعه نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره