شوهرم دوست دختر داره | شوهرم کس دیگه ای رو دوست داره

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

شوهرم دوست دختر داره یا شوهرم کس دیگه ای رو دوست داره جمله ای است که این روز ها از بسیاری از مراجعانمان می شنویم. متاسفانه امروزه به دلایل مختلف، با افزایش آمار خیانت‌ها و روابط فرازناشویی مواجهیم. برخی از زنان و مردان  متاهل، دوست دختر و دوست پسر اختیار کرده و به همسرشان خیانت می‌کنند. اما ریشه این روابط پنهانی و نامشروع چه می‌تواند باشد؟ اگر همسر من هم دچار چنین اشتباه و خیانتی شد، چه کنم؟ آیا باید او را ببخشم و به زندگی مشترک با او ادامه دهم یا باید جدا شوم؟ افرادی که این مشکل را تجربه می‌کنند و متوجه ارتباط همسرشان با دختر دیگر می‌شوند، بشدت بهم می‌ریزند و نمی‌توانند احساسات خود را کنترل کرده و تصمیم منطقی بگیرند، و ممکن است با تصمیم‌‌گیری احساسی بعدا پشیمان ‌شوند. در این مطلب قصد داریم به این موضوع بپردازیم تا کمک کنیم اگر شما در این شرایط قرار گرفتید، تصمیم درست و منطقی بگیرید. توصیه می کنیم از خدمات مشاوره خانواده ذهن نو بهرمند شوید.

دلایل ارتباط همسرم با دوست دختر

قطعا خیانت  تنها به یک دلیل انجام نمی‌گیرد، و دلایل گوناگونی در کنار هم انگیزه و تمایل لازم را برای خیانت در فرد ایجاد می‌کنند. از رایج‌ترین و مهم‌ترین علل خیانت می‌توان موارد زیر را نام برد:

اعتیاد | شوهرم دوست دختر داره

افراد معتاد به مواد مخدر یا مشروبات الکلی، از لحاظ ذهنی و رفتاری دچار مشکل هستند؛ هوشیاری، قدرت تمرکز، قدرت تفکر و تصمیم‌گیری‌ آنها به شدت از افراد سالم کمتر است. از این رو زودتر می‌توانند درگیر وسوسه‌ها و هیجانات‌شان ‌شوند و به احتمال بیشتری خیانت می‌کنند. زیرا شرایط روانی و جسمانی آنها نرمال نیست. توصیه می کنیم مقاله مشاوره ترک اعتیاد را مطالعه نمایید.

سبک دلبستگی ناایمن | شوهرم دوست دختر داره

افرادی که در دوران کودکی بنا به دلایلی دلبستگی ایمن و خوبی به مادر یا پرستارشان نداشتند، در بزرگسالی نیز امکان دارد ترس از صمیمیت، مشکلات ارتباطی و احساس ضعف و بی‌ارزشی را تجربه کنند. برای همین، فرد برای اثبات شایستگی و باارزش بودن، توانایی برقراری مهارت‌های ارتباطی قوی و جذابیت، ممکن است اقدام به برقراری رابطه با دختر دیگر کند. چنین فردی بجای درمان احساسات منفی‌اش نسبت به خود، همه مشکلات را در خود انکار می‌کند و به خیانت روی می‌آورد تا موقتا نسبت به خود حس خوبی تجربه کند. ولی این احساس خوب نیز زود از بین خواهد رفت و دوباره دچار احساسات منفی و مشکلات شده و باز هم خیانت می‌کند. ممکن است این چرخه سمی بارها در او تکرار شود. شما در هر جایی که هستید می توانید از مشاوره خیانت تلفنی ذهن نو از طریق موبایل بهرمند شوید.

دیدن خیانت پدر و مادر به یکدیگر | شوهرم دوست دختر داره

طبق تحقیقاتی که صورت گرفت، افرادی که در کودکی خیانت مادر و پدر خود را نسبت به هم دیده‌اند، احتمال اینکه آنها هم در بزرگسالی به همسرشان خیانت کنند، زیاد است.

خودخواهی

افراد خودخواه و خودشیفته، بیشتر میل به خیانت دارند، باور آنها بر این است که چون جذاب‌تر و برتر از دیگران هستند، پس حق دارند همزمان با چند نفر رابطه بگیرند. این افراد حتی خود را برتر از قوانین جامعه و فرهنگ می‌دانند و هیچ ممنوعیتی برای خود نمی‌بینند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اختلالات شخصیت کلیک کنید.

فروشگاه آرامیس

تنوع‌طلبی جنسی

به این معنی که فرد تمایل دارد با افراد مختلفی رابطه جنسی برقرار کند. او با یک نفر سیر نمی‌شود، زود از او خسته می‌شود و به دنبال تنوع می‌گردد. آنها از طریق رابطه جنسی با افراد مختلف به دنبال تجربه چیزهای متنوعی هستند. می‌توان گفت به رابطه جنسی اعتیاد دارند و قادر به مدیریت تمایلات و رفتارهای جنسی خود نیستند. توصیه می کنیم مقاله تنوع طلبی جنسی را مطالعه نمایید.

مشکلات مالی | شوهرم دوست دختر داره

فردی که مشکلات مالی شدید دارد، از طریقی به دنبال کسب لذت و آرامش است. اگر نتواند با همسرش به این دو مورد برسد، آن را در جاهای دیگر و با دختران دیگر رفع خواهد کرد. توصیه می کنیم مقاله مشکلات مالی در زندگی مشترک را مطالعه کنید.

عدم برقراری ارتباط صحیح زوجین با یکدیگر

کلید تداوم روابط عاطفی و زندگی مشترک، برقراری ارتباط صحیح و گفتگو است. اگر زن و شوهر با مهارت‌های ارتباطی صحیح نتوانند به شکلی سازنده و خوب با هم صحبت کنند، و گفتگویشان مدام به بحث و دعوا ختم شود، مسلما برای گفتگوی خوب و شنیده شدن حرفشان به سمت افراد دیگر کشیده خواهند شد. توصیه می کنیم مقاله صحبت کردن با همسر را مطالعه کنید.

بی‌احترامی به همسر

یکی از عناصر مهم هر رابطه‌ای احترام متقابل است. اگر زوجین در زندگی احترام هم را نگه ندارند و به هر نوعی به یکدیگر بی‌احترامی نمایند، ممکن است فرد مجذوب کسی شود که مورد احترامش است و با او روابطی را شروع کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بی احترامی به همسر کلیک کنید.

نارضایتی و پشیمانی از ازدواج

متاسفانه بعضی از ازدواج‌‌ها با رضایت طرفین نیست و زن و مرد از ازدواجشان ناراضی و پشیمان هستند. در اغلب این موارد، آنها به جای حل مشکل با کمک زوج درمانگر، با فرد دیگری وارد رابطه می‌شوند تا نیازهایشان را با آن رفع کنند. از این رو همیشه تاکید می‌کنیم که ازدواج تصمیم بسیار مهم و حساسی است و باید با دقت زیاد انجام شود. انتخاب همسر یعنی زندگی خود را با فرد دیگری تا پایان عمر شریک می‌شوید و این بسیار مهم است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پشیمانی از ازدواج کلیک کنید.

نمک‌نشناس بودن همسر | شوهرم دوست دختر داره

قدردانی از همسر در زندگی مشترک بسیار مهم می‌باشد. اگر همیشه نمک‌نشناسی کنید، قدردانی در کار نباشد و بر عکس مدام با رفتاری طلبکارانه و حق به جانب برخورد کنید، حتی یک تشکر ساده هم نکنید، احتمال اینکه همسرتان به سمت کس دیگری کشیده ‌شود که قدرش را بداند زیاد است.

یکنواخت و عادی شدن رابطه

اگر همیشه یک روتین خاص در زندگی‌تان دارید و هیچ تنوع و هیجانی در زندگی نباشد، کم کم از هم خسته می‌شوید و ممکن است خیانت اتفاق افتد.

دوست نداشتن اندام همسر

برای مردان اندام همسر بسیار مهم است. اگر از این موضوع ناراضی باشد، امکان دارد به سمت افرادی برود که اندام ایده‌آل‌تری دارند.

بالا رفتن سن همسر | شوهرم دوست دختر داره

انسان در سنین بالا از لحاظ حوصله، و بعضی خصوصیات اخلاقی، زیبایی و… تغییراتی تجربه می‌کند. مردانی که نمی‌توانند روند طبیعی زندگی و بالا رفتن سن همسر را بپذیرند، ممکن است به خاطر این تغییرات تمایل به رابطه با فردی جوان پیدا کنند.

انتقام

برخی از مردان هم وقتی از زنشان خیانت می‌بینند، به جای حل مشکل، خودشان هم خیانت می‌کنند تا از او انتقام بگیرند.

فانتزی‌های جنسی ناسالم | شوهرم دوست دختر داره

برخی از مردان بنا به دلایلی فانتزی‌ها و انتظارات جنسی ناسالمی از همسرشان دارند، مانند سکس گروهی، تماشای رابطه جنسی همسر با فرد دیگر و… . مسلما برای فرد سالم، این انتظارات و فانتزی‌ها غیر اخلاقی است و نمی‌تواند برآورده کند. درنتیجه مردی که این فانتزی‌ها برایش جذاب است، در رابطه جنسی با همسرش عمیقا ارضاء نمی‌شود و لذت نمی‌برد. از این رو به دنبال فردی خواهد رفت که او هم دارای این فانتزی‌ها باشد.

نحوه برخورد با همسری که دوست دختر دارد

یکی از سخت‌ترین شرایط برای یک زن، زمانی است که متوجه ارتباط همسرش با دختری دیگر شود. این موضوع به حدی سنگین است که امکان بروز رفتارهای تکانشی و تهاجمی نیز در زن هست. به عقیده روانشناسان، نحوه برخورد با مرد متاهلی که دوست دختر دارد حتما باید کنترل شده و در چهارچوب‌های روانشناسی انجام شود. زیرا برخورد اولیه شما موجب ذهنیت دائمی مثبت و یا منفی همسرتان نسبت به شما می‌شود. در اغلب موارد با بررسی‌های اولیه، روشن می‌شود که هدف این رابطه، ایجاد تنوع است و تهدیدی برای برهم زدن زندگی مشترکتان وجود ندارد. شما باید آرامش خود را حفظ کنید و تهمت نزنید و پرخاش نکنید، بدترین حالت را در نظر نگیرید و خوش‌بین و منطقی باشید، فداکاری‌ها و محبت‌های همسرتان را دائما در ذهن مرور کنید، سعی کنید با آرامش پیرامون این موضوع با او صحبت کنید و با یک مشاور با تجربه مشورت هم کنید.

کلام آخر در مورد شوهرم دوست دختر داره

خیانت همسر بدترین اتفاقی است که برای یک زن اتفاق می‌افتد و بسیار تلخ و آسیب‌زننده است. عوامل مختلفی باعث میل مردان به رابطه با خانم‌ دیگر می‌شود. ما در این مقاله به طور مفصل راجب علت‌های آن صحبت کردیم و نحوه برخورد با چین رفتاری را نیز بیان نمودیم. اگر از رابطه همسرتان با دختر دیگری مطمئن هستید، ابتدا باید هیجانات‌تان را کنترل کنید و احساسات منفی خود را بپذیرید. سپس به دنبال تصمیم منطقی باشید. اگر پشیمانی همسرتان را دیدید و واقعا خواهان ادامه زندگی‌تان هستید و می‌توانید او را ببخشید، به دنبال انتقام و روش‌های اشتباه نروید. برای تصمیم‌گیری درست، توصیه می‌کنیم حتما با مشاوران در این زمینه مشورت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره خیانت و خانواده می توانید از طریق تلفن 02191002360 با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره